Manurhin kirjutas:Natuke matemaatikat ja juba selle pildi põhjal on võimalik kõik need mõõdud välja arvutada (v.a. materjali paksus), sest kaks arvulist suurust on juba ju olemas. Tõsi, joonise soovitaks välja printida (mida suuremalt, seda parem), sest arvutiekraanil on neid millimeetreid üsna võimatu joonlauaga täpselt mõõta.
Tõsi selle mõtte peale ma ei tulnudki . Aga proovib järgi.
Manurhin kirjutas:Natuke matemaatikat ja juba selle pildi põhjal on võimalik kõik need mõõdud välja arvutada (v.a. materjali paksus), sest kaks arvulist suurust on juba ju olemas. Tõsi, joonise soovitaks välja printida (mida suuremalt, seda parem), sest arvutiekraanil on neid millimeetreid üsna võimatu joonlauaga täpselt mõõta.
Tõsi selle mõtte peale ma ei tulnudki . Aga proovib järgi.
Tänud kasutajale "suurpomm", kes teema päevakorda tõstis.
Üldiselt tuntakse relvamusta, magnetiidi või siis rauatagi nime all.selle saavutamiseks on mooduseid 6või 7 mis ette on juhtunud.Võib kuumutada gaasis,võib keemiliselt töödelda mida iganes veel.Apteegist osta paar söetabletti,naabrinaisel lase vorstivabrikust salpetrit(NaNO3)tuua ja lisa pisu akuhapet ja keevitab ka raua mustaks.Võib ka soolhappega raua rooste lasta ja siis edasi mustaks ajada neid mooduseid on palju.Müüakse ka vedelikke mida siis kanda peale.Ei soovita kanda pintsli või muu asjandusega.Kompressor+värvipüstol ja töö võiks alata.Vedeliku võib ise kodus kokku segada.8klassi keemia õpikus on kirjas valem.
Vähemasti isiklikest kogemustest sain auto poritiivad mustaks.
Sidrunhappelahus või oblikhappelahus aitab ka puhastada aga autokeemias on vajalikud asjad vist olemas.Pisemad detailid Loctite rost killeriga töödelda ja lähevad ka mustaks.Mõte on raua rooste ajamises
ja eesmärk saavutada must värv,inhibiitori ehk korrosiooniaeglustaja kasutamine (NaNO2, Na3PO4, Na2CrO4 ) jne jne
Raua armide paikamiseks võib keevitada,joota,pahteldada liimida mida iganes.Raua kuumutamisel ja siis värnitsa ehk linaseemneõli sisse kastmisel muutub ka sinakas mustaks.Kõige lihtsam on vedelmetall mis on juba must nagunii või siis vedelplastiku(matt must) kasutamine.Soovitan vedelplastikut mis on pealekantav värvipüstoliga.Kanna peale,lihvi kiht maha ja korda seni kuni on armid täis ja kanna peale siis viimistlus kiht.Poleeri mingi 400se paberiga ja väga ok.Kuivamisel muutub mitte kivikõvaks aga küünega tömmates kõvasti saab märgatava juti tekitada.750 ml pudel maksab 110 eeki ja sellega võib pool autot ära matistada kui soovi on.Must matt kiht ja küllaltki tugev on tulemus.
Kurat, mina seda pahtlit ei usalda. Mina kasutaks pigem ikka nn. "vedelat terast. Sai sellega kiivreid lapitud, jäi igati kena tulemus, ettem ja tugevam kui pahtel, peale värvimist oli nagu päris.
Kes vaevab pead originaal värvi saamise looga siis on ju värvikood ka saadaval netis ja edasi juba tee värvipoodi kus see kokku segatakse.Soovitavalt voiks krunt olla ikkagi must all.Kes tahab lakib hiljem ja siis matistab.Kindlasti on ka tore sadulsepp olemas kes selle voodri ka sinna kiivrisse teeb.Kellel pea väga valutab võib minna autopoodi ja osta Buvanoli,mingi läti toode.Oblikhappelahusega ennem puhtaks,buvanol otsa ja siis värv ja kogu muusika.Ja kui on ikka see kiiver väga armiline siis vedelplastik peale ja värv otsa.Autopoest võib ka uurida kivikaitsete alt aga mitte aerosooli.Nime peast ei tea aga võin otsida selle pudeli konkreetselt üles.Pahteldamine on suht tüütu ettevõtmine.
Seda vedelat terast leidub igas autopoes kindlasti ja kahe komponentne ta on.Isiklikult sattus pihku loctite oma aga hinnangut sellele ma ei oska anda.Vastavalt sellele kuhu seda vaja kasutada on peaks ise asja avastama.
See asi on palju huvitavam ja parem Hagmans Carosol Body
Plastikmass,mis on ettenähtud korrosioonivastaseks jne jne mis jutt siin on.
Tere.Kas mõni teadjam kamraad oskaks konsulteerida alljärgnevas
1.On keegi kasutanud jahikauplustes müüdavat relvaoksiidi(musta) täägitupede renoveerimisel ja milline on olnud tulemus?Paluks võimalusel pilti.
2.Kas tuped on ka seespoolt kaetud oksiidiga?
3.Milline õli oleks parim tääkide,tupede hoolduseks ka seespoolt ja millist määret võiks kasutada täägi käepideme sisemise osa määrimiseks(nupp ja soon.)
4.Kas keegi on näinud politsei ja tuletõrje paraadtäägist ümbertehtud tääki Wehrmachti tarbeks?Kõnealusel täägil eemaldatud ülemine käekaitse osa,käepideme selja poolne nurk töödeldud ümarast täisnurkseks ning kaetud uuesti nikliga.Samas puudub aga poolümar lohk kust relva raud üle jookseb,samuti on käepideme põskedele tehtud avad nagu tavalisel k98 täägil.Palun võimalusel pilti kui kellegil selline eksemplar juhtub olema.
Kui nüüd teema algataja ei pahanda, siis küsiksin kohe siin järgmist.
1) Millega oleks sobilik konserveerida erinevaid terariistu ilma, et peaks kartma edasist roostetamist pikemas perspektiivis?
2) Samuti roostet saanud deakt. tulirelvade kohta, mis on saanud juba roostekahjustust (niiskusest tingitud)?
Tavott ja vankrimääre jne need on jub ajast ja arust ning koledal kombel haisevad. Ehk on kellelgi häid variante välja pakkuda?