Pritsi kilp
"Kalewipoja" esiplaadile on maalitud vanakurat ise: sarved peas, sokuhabe ees ning autoülema, kapten Einar Lundborgi auks Rootsi vapikroonidki rinnas.
Terasemal vaatlusel võib aga soomusmasina kapotil veel üht huvitavat tegelast märgata:
Tsitaat ajakirjast Sõdur 1925 nr. 15, lk 341:
Auto ees, radiaatori otsas, istub nukk – talisman – maskott, mis leiti autoülema poolt ühest külast Porhovi rindel. Lahingutes sai see nukk vaenlase kuulidest mitu korda "haavata" ja 6. nov. 1919 a., kui auto vaenlase raskekahuri mürsu läbi vigastada sai, sai ka talisman mürsukildudest purukskistud.
Pildil näeme talismani kaela köidetud käega; mütsiks on tal peas šrapnellipea kaitsekübarake.
Toon siinkohal ära ka Lundborgi enda üksikasjaliku kirjelduse neist eespool mainitud kaevikukilpidest ja nende rakendamisest soomusauto ehituses:
"Kalevipoja" inglise 4-silindriline ja 60-hobujõuline mootor oli monteeritud 3-tonnise AEG-veomasina šassiile. Veoautolt olid täielikult eemaldatud pealisehitused, järele oli jäetud ainult raam ja mootor. Sellele raamile oli ehitatud soomusauto pealisosa, soomustatud juhiruum autojuhtidele ja soomuskaitse mootorile. Soomuse moodustasid väikesed neljakandilised kaevikukilbid, mida venelased kasutasid Maailmasõja ajal vaatluspostide ja laskurite kaitseks puhkudel, mil polnud jõutud kaevikuid valmis ehitada. Nende soomuskilpide keskele oli jäetud vaatluspilu, mis oli suletav terassiibriga. Kilpide toed olid ära võetud ja pilusulgurid kõvasti kilbi taha kinnitatud. Selliseid soomuskilpe saadi suurel arvul endistest ja Vene sõjaväe poolt mahajäetud sõjaväeladudest.
Terasemal vaatlusel võib aga soomusmasina kapotil veel üht huvitavat tegelast märgata:
Tsitaat ajakirjast Sõdur 1925 nr. 15, lk 341:
Auto ees, radiaatori otsas, istub nukk – talisman – maskott, mis leiti autoülema poolt ühest külast Porhovi rindel. Lahingutes sai see nukk vaenlase kuulidest mitu korda "haavata" ja 6. nov. 1919 a., kui auto vaenlase raskekahuri mürsu läbi vigastada sai, sai ka talisman mürsukildudest purukskistud.
Pildil näeme talismani kaela köidetud käega; mütsiks on tal peas šrapnellipea kaitsekübarake.
Toon siinkohal ära ka Lundborgi enda üksikasjaliku kirjelduse neist eespool mainitud kaevikukilpidest ja nende rakendamisest soomusauto ehituses:
"Kalevipoja" inglise 4-silindriline ja 60-hobujõuline mootor oli monteeritud 3-tonnise AEG-veomasina šassiile. Veoautolt olid täielikult eemaldatud pealisehitused, järele oli jäetud ainult raam ja mootor. Sellele raamile oli ehitatud soomusauto pealisosa, soomustatud juhiruum autojuhtidele ja soomuskaitse mootorile. Soomuse moodustasid väikesed neljakandilised kaevikukilbid, mida venelased kasutasid Maailmasõja ajal vaatluspostide ja laskurite kaitseks puhkudel, mil polnud jõutud kaevikuid valmis ehitada. Nende soomuskilpide keskele oli jäetud vaatluspilu, mis oli suletav terassiibriga. Kilpide toed olid ära võetud ja pilusulgurid kõvasti kilbi taha kinnitatud. Selliseid soomuskilpe saadi suurel arvul endistest ja Vene sõjaväe poolt mahajäetud sõjaväeladudest.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist