Tuvastada varustuselement
Re: tuvastada
Laevandus? seal on harilikult imelikud toitepinged. Mis materjalist on korpus - ega mitte pronks või messing?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: tuvastada
Kas need klemmisiinid pöörlesid mingite harjade või kontaktide suhtes, et vilkumist väidetakse? Lambi sees küll midagi ei paista, mis selle vilkuma paneks.
Kaevanduse poolt räägib lambi tugev ehitus. Samas peaks kaevanduslamp olema tolmukindel ja näiteks söekaevandustes ka gaasikindel.
Akult seda vaevalt toideti, pigem ikka läbi trafo kui see lamp just mingi mootorsõiduki külge ei käinud ja generaatorilt toidet ei saanud. Seda varianti küll hästi ei usu. Laevanduses kinnitatakse lambid ka reeglina kohtkindlalt, mitte ei riputata kuhugi kõlkuma..
Kaevanduse poolt räägib lambi tugev ehitus. Samas peaks kaevanduslamp olema tolmukindel ja näiteks söekaevandustes ka gaasikindel.
Akult seda vaevalt toideti, pigem ikka läbi trafo kui see lamp just mingi mootorsõiduki külge ei käinud ja generaatorilt toidet ei saanud. Seda varianti küll hästi ei usu. Laevanduses kinnitatakse lambid ka reeglina kohtkindlalt, mitte ei riputata kuhugi kõlkuma..
Re: tuvastada
Lisan oma pildid ka siia. Kas see vigur mingi side masina või lennuki küljest?
Re: tuvastada
Antenni alumine osa koos feederkaabliga. Silindrilise osa ümber käis kinnitusklamber.
Re: tuvastada
Kas mitte sakslaste panzer handlampe.googeldades sarnased pildid üleval.
Re: tuvastada
Sakslastel olid sarnased ka lennuraja lambid, kuid nendel puudusid konksud.
Huvitun maisest rasketehnikast.
Re: tuvastada
Mis tüüpi vooluallikas sellistel lampidel oli? Küllaltki suure mahutavusega. Leelisaku? Aku sildil kirjas, et väävelhapet ei sisalda.
Re: tuvastada
Nii.
Herr Svejk ajab siin meie asja nagu näha.
Ma mõtlesin alguses, et tegemist on merenduses kasutuses olnud julkaraga (mingi poi või paadi/laeva lamp) ja seepärast küsisin herr merendusspetsialistilt alguses, et äkki tema teab, millega on tegemist.
Miks ma arvan ( nüüd juba ARVASIN ), et see lamp vilkus?
1. Pirni pesa "null" ehk - on korpuses, aga "faas" ehk + on ühendatud nende "siinidega" või "klemmidega" mis on lambi pirni kinnituse alumises osas (0 vs + võivad muidugi olla ka vastupidi)
2. Need klemmid on ringikujuliselt, neid on kaks tükki (pikem ja lühem), ning nende vahel on kaks ühepikkust katkestust.
3. Minu algelise "insenertehnilse" mõtte/järelduse kohaselt on nad täpselt sellised ja sellises kohas, et ainus mõistlik seletus nende asukohale ja kujule oleks just see, et seal all pidi midagi justkui keerlema "lehtvedruklemmiga", mis oli vastu seda ringikujulist alusplaati...
4. see pirnipesaga junn kinnitub korpuse külge koos klaasiga n.ö. fikseeritult (korpuses on "hammas" ja pirnipesa junni küljes on "kõrv" mis läheb sellesse "hambasse"), mis peaks justkui vältima seda, et ülemine osa püsiks kindlalt paigal kui all midagi keerleb... .. sellel kindlal fiksaatoril võib olla ka muu otstarve muidugi..
5. korpuse ülemise osa küljes on mingi "lüliti" või "hoovastik" mille toimimispõhimõtet ei saa hetkel proovida kuna see on kinni roostetanud... aga see võib teoreetiliselt keerates kas aeglustada või peatada all pöörlevat klemmiplaati... ... selline mõte lihtsalt
..ja nagu ma nüüd natuke otsinud olen sarnaseid asju, siis tundub, et neid on ka erinevat tüüpi ja ehitusega.
Siin (liiga suur pilt otse panemiseks)
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg
on analoogse lambi hoopis teistsugune pirnipesa komponendi alumine külg, kus ei ole sellist katkestustega klemmi ja tundub, et ei ole ka sellist "lülitit" üleval korpuse küljes
rohkem pilte siin https://www.militarior.com/232-lampe-pa ... handlampe/
Siin on see "lüliti" jälle ilusasti olemas ja näha
https://www.picclickimg.com/00/s/MTYwMF ... fe-_57.jpg
http://www.warrelics.eu/forum/attachmen ... img_31.jpg
kaks pilti siis ka siiani tervest OSRAM pirnist
Edit:
Leidsin ka selle alumisest osast paremad pildid... ei tea kas on täpselt samasugune, aga seal ei tundu küll midagi keerlevat
... siin on jällegi see alumine osa kolme katkestusega hoopis
Siin on see "lüliti" lahti võetud:
siin on alumise osa läbilõige
JA p33trus ! TÄNUD õigele teele juhtimise eest !
Herr Svejk ajab siin meie asja nagu näha.
Ma mõtlesin alguses, et tegemist on merenduses kasutuses olnud julkaraga (mingi poi või paadi/laeva lamp) ja seepärast küsisin herr merendusspetsialistilt alguses, et äkki tema teab, millega on tegemist.
Miks ma arvan ( nüüd juba ARVASIN ), et see lamp vilkus?
1. Pirni pesa "null" ehk - on korpuses, aga "faas" ehk + on ühendatud nende "siinidega" või "klemmidega" mis on lambi pirni kinnituse alumises osas (0 vs + võivad muidugi olla ka vastupidi)
2. Need klemmid on ringikujuliselt, neid on kaks tükki (pikem ja lühem), ning nende vahel on kaks ühepikkust katkestust.
3. Minu algelise "insenertehnilse" mõtte/järelduse kohaselt on nad täpselt sellised ja sellises kohas, et ainus mõistlik seletus nende asukohale ja kujule oleks just see, et seal all pidi midagi justkui keerlema "lehtvedruklemmiga", mis oli vastu seda ringikujulist alusplaati...
4. see pirnipesaga junn kinnitub korpuse külge koos klaasiga n.ö. fikseeritult (korpuses on "hammas" ja pirnipesa junni küljes on "kõrv" mis läheb sellesse "hambasse"), mis peaks justkui vältima seda, et ülemine osa püsiks kindlalt paigal kui all midagi keerleb... .. sellel kindlal fiksaatoril võib olla ka muu otstarve muidugi..
5. korpuse ülemise osa küljes on mingi "lüliti" või "hoovastik" mille toimimispõhimõtet ei saa hetkel proovida kuna see on kinni roostetanud... aga see võib teoreetiliselt keerates kas aeglustada või peatada all pöörlevat klemmiplaati... ... selline mõte lihtsalt
..ja nagu ma nüüd natuke otsinud olen sarnaseid asju, siis tundub, et neid on ka erinevat tüüpi ja ehitusega.
Siin (liiga suur pilt otse panemiseks)
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg
on analoogse lambi hoopis teistsugune pirnipesa komponendi alumine külg, kus ei ole sellist katkestustega klemmi ja tundub, et ei ole ka sellist "lülitit" üleval korpuse küljes
rohkem pilte siin https://www.militarior.com/232-lampe-pa ... handlampe/
Siin on see "lüliti" jälle ilusasti olemas ja näha
https://www.picclickimg.com/00/s/MTYwMF ... fe-_57.jpg
http://www.warrelics.eu/forum/attachmen ... img_31.jpg
kaks pilti siis ka siiani tervest OSRAM pirnist
Edit:
Leidsin ka selle alumisest osast paremad pildid... ei tea kas on täpselt samasugune, aga seal ei tundu küll midagi keerlevat
... siin on jällegi see alumine osa kolme katkestusega hoopis
Siin on see "lüliti" lahti võetud:
siin on alumise osa läbilõige
JA p33trus ! TÄNUD õigele teele juhtimise eest !
Re: tuvastada
Et siis leelisakuga lamp. Kaks korki klemmide vahel on leelisega täitmiseks ja gaaside väljalaskmiseks.
Kuna leelisaku purk annab tavaliselt 1,2V, siis 24V lambi toiteks peab järjestikku olema 20 purki või mitmepurgilist gruppi.
Lüliti ühendab aku ühe pooluse korpusega. Kas lüliti on bajonett-tüüpi või keermega, sellest pildilt aru ei saa.
Tugev korpus on vast selleks, et kui maanduv või startiv lennuk lampi tabab, siis see ei puruneks ja lühisest ei süttiks.
Kui nüüd veel pilte leiaks, kuidas need lambid lennuväljal üles riputatud olid. Või olid konksud vaid kandmiseks?
Kuna leelisaku purk annab tavaliselt 1,2V, siis 24V lambi toiteks peab järjestikku olema 20 purki või mitmepurgilist gruppi.
Lüliti ühendab aku ühe pooluse korpusega. Kas lüliti on bajonett-tüüpi või keermega, sellest pildilt aru ei saa.
Tugev korpus on vast selleks, et kui maanduv või startiv lennuk lampi tabab, siis see ei puruneks ja lühisest ei süttiks.
Kui nüüd veel pilte leiaks, kuidas need lambid lennuväljal üles riputatud olid. Või olid konksud vaid kandmiseks?
Re: tuvastada
Jah.
See on nagu nõela otsimine heinakuhjast
Isegi lihtsalt pilte või dokuvideosid ei leia Luftwaffe lennuväljadest pimedas või hämaras.... kus võik mingeid lampe ka näha ja tuvastada...
Muidu kui ma enne kammisin netti, et endale selgeks teha, mis asi see täpsemalt on, siis kuskilt sai lugeda, et neid lampe kasutati ka punkrivalgustite ja remondivalgustitena (pimedas erineva, ka mittelendava tehnika remondil).
Erinevat tüüpi lampide korpustelt sai lugeda kas
Panzerlampe
Einheitpanzerlampe
või Panzerhandlampe
neid (nagu minu ülemine junn on) on vähemalt kahte erimõõtu (pikkus)
ja
Leistung 25Ah bei 20 Volt (0 on tõenäoliselt hoopis kulunud 6)
Leistung 25Ah bei 26V (koma võib olla vahelt kulunud/mittenähtav enam)
Leistung 25Ah bei 2,6V (see on kindel ja seda kinnitab ka allpool toodud toonaste tootjate kohta pädevat infot jagav veebileht)
Ladestrom 4,8Amp (see märge pole mitte kõikidel olemas)
Seega minu OSRAM pirn on ilmselt siis mitte 24V vaid 2,4V
Leidsin ka tollaste tootjate (CEAG, DOMINIT jms aga EZY lampe, kes neid tundub just sõjaväele vorpis, seal ei ole) kohta kodulehe, kus nende lampide ajalugu ja ehitus pildis ja kirjas olemas.
NB - see on päris huvitav leht!
Seal on pilte, kus neid lampe kasutati ka nt. kaevandustes jms
Klikkiides piltidel avanevad pädevad leheküljed.
http://heupel.hostingkunde.de/dokuwiki/ ... -handlampe
Kõige sarnasem minu junniga on seal CEAG KG4... kuigi minu omal neid kirju peal ei ole.
*
P.S.
Leidsin veel ühe huvitava riistapuu
DEAG/DEAC (Deutsche Edison Akkumulatoren Gesellschaft/Company GMBH) handlampe TYPE HO127
http://www.la6nca.net/tysk2/lampe/index.htm
See on nagu nõela otsimine heinakuhjast
Isegi lihtsalt pilte või dokuvideosid ei leia Luftwaffe lennuväljadest pimedas või hämaras.... kus võik mingeid lampe ka näha ja tuvastada...
Muidu kui ma enne kammisin netti, et endale selgeks teha, mis asi see täpsemalt on, siis kuskilt sai lugeda, et neid lampe kasutati ka punkrivalgustite ja remondivalgustitena (pimedas erineva, ka mittelendava tehnika remondil).
Erinevat tüüpi lampide korpustelt sai lugeda kas
Panzerlampe
Einheitpanzerlampe
või Panzerhandlampe
neid (nagu minu ülemine junn on) on vähemalt kahte erimõõtu (pikkus)
ja
Leistung 25Ah bei 20 Volt (0 on tõenäoliselt hoopis kulunud 6)
Leistung 25Ah bei 26V (koma võib olla vahelt kulunud/mittenähtav enam)
Leistung 25Ah bei 2,6V (see on kindel ja seda kinnitab ka allpool toodud toonaste tootjate kohta pädevat infot jagav veebileht)
Ladestrom 4,8Amp (see märge pole mitte kõikidel olemas)
Seega minu OSRAM pirn on ilmselt siis mitte 24V vaid 2,4V
Leidsin ka tollaste tootjate (CEAG, DOMINIT jms aga EZY lampe, kes neid tundub just sõjaväele vorpis, seal ei ole) kohta kodulehe, kus nende lampide ajalugu ja ehitus pildis ja kirjas olemas.
NB - see on päris huvitav leht!
Seal on pilte, kus neid lampe kasutati ka nt. kaevandustes jms
Klikkiides piltidel avanevad pädevad leheküljed.
http://heupel.hostingkunde.de/dokuwiki/ ... -handlampe
Kõige sarnasem minu junniga on seal CEAG KG4... kuigi minu omal neid kirju peal ei ole.
*
P.S.
Leidsin veel ühe huvitava riistapuu
DEAG/DEAC (Deutsche Edison Akkumulatoren Gesellschaft/Company GMBH) handlampe TYPE HO127
http://www.la6nca.net/tysk2/lampe/index.htm
Re: tuvastada
Madalam pinge annab selgituse ka vaid kahele korgile. Kaks jadaühenduses purki - kaks korki. Ma mõtlesin enne, kuidas oli lahendatud 20 purgi täitmine kahe täiteava kaudu.
Aga kuppel reedab lambi otstarbe. Valgustuseks kasutatud lampidel on see siledast klaasist, lennuraja- ja muudel märgutuledel soonilisest. Sooned muudavad lambi kaugemalt märgatavaks. Ka näiteks autode erinevatel tuledel peale laternate on soontega klaasid samal põhjusel.
Aga kuppel reedab lambi otstarbe. Valgustuseks kasutatud lampidel on see siledast klaasist, lennuraja- ja muudel märgutuledel soonilisest. Sooned muudavad lambi kaugemalt märgatavaks. Ka näiteks autode erinevatel tuledel peale laternate on soontega klaasid samal põhjusel.
Re: tuvastada
EOD kirjutas:
Kui nüüd veel pilte leiaks, kuidas need lambid lennuväljal üles riputatud olid. Või olid konksud vaid kandmiseks?
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: tuvastada
Kas selliseid "võllapuid" ka Eestis asunud sõjaaegsete Saksa lennuväljade asukohast või lähedusest leitud on?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist