Küsimused, uus kasutaja
Tervit!
Selline soov on igati arusaadav..., ise ju kah sarnaste soovidega kimpus
Värvimisest: päris universaalset soovitust kõige jaoks ei ole, kuid midagi ikka, vähemalt tankide ja muude sõjamasinatega on nii, et tavaliselt liimin kere kokku pluss porilauad ja muud suuremad tükid, siis jagan pärast külgeliimitavad jubinad mõttes gruppide kaupa eraldi ja värvin samuti eraldi. Nagu labidad, kangid, tulekustutid, käiguosa detailid, roomikud. Suured detailid, nagu kere ja torn eraldi. Pärast värvi kuivamist hakkab siis kokkupaneku mõnu peale.
Aga mis värvipritsi sa silmas pead - aerograafi? Kui seda, siis need Humbrolid, Revellid, Testorsid ja muud sellised potsikud selleks mõeldud ongi.
Urmas.
Selline soov on igati arusaadav..., ise ju kah sarnaste soovidega kimpus
Värvimisest: päris universaalset soovitust kõige jaoks ei ole, kuid midagi ikka, vähemalt tankide ja muude sõjamasinatega on nii, et tavaliselt liimin kere kokku pluss porilauad ja muud suuremad tükid, siis jagan pärast külgeliimitavad jubinad mõttes gruppide kaupa eraldi ja värvin samuti eraldi. Nagu labidad, kangid, tulekustutid, käiguosa detailid, roomikud. Suured detailid, nagu kere ja torn eraldi. Pärast värvi kuivamist hakkab siis kokkupaneku mõnu peale.
Aga mis värvipritsi sa silmas pead - aerograafi? Kui seda, siis need Humbrolid, Revellid, Testorsid ja muud sellised potsikud selleks mõeldud ongi.
Urmas.
Selle värvimise järjekorra kujundan mina ka alguses, kokkupanemise õpetust sirvides.Samuti nagu fossiil, üritan kere suuremad detailid võimalikult palju enne värvimist koostada.Kuid katsun vältida "pimedaid"nurgataguseid, kuhu pihustiga värvides värv sugugi lennata ei taha.Kitsastest sügavatest piludest kipub õhukeeris värvi tagasi välja kandma.Selliste urgaste värvimisel lihtsustab tööd madala survega värvimine.Päris tihti koostan mudelit teistsuguses järjekorras, kui õpetuses näidatud.See hõlbustab värvimist ja kleebiste paigaldamist.Militaartehnikale saab küll enamasti kleebised lisada täitsa lõpus.Koostejärjekorra muutmisel peab aga olema eriti tähelepanelik ja mõtlema oma tegevuse lõpuni läbi.Vastasel korral võib juhtuda,et mingit osa ei ole enam võimalik ilma tükeldamata kohale asetada.
Tom
Tom
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
Tänud
Tänud info eest ülalkirjutajad. Oleks veel selline info, et mis vedelikud oleks pintslite ja aerograafi puhastamisel kõige otstarbekamad ja kas keegi oskab ütelda, kus on tallinnas selline normaane värvide valik.
Fortes fortuna adjuvat
-
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
Re: Tänud
Tallinnas võid vaadata Mustamäe Kullo hobipoodi ja punase tänava Mekasse,seal suht palju värve.
Kõige parem oleks kasutada Ajaksit(aknapesuvahendit) või teisi lahusteid,aga kui Inglise keel selge soovitaksin selle artikli läbi lugeda,seda peab,ma rõhutanPEAB iga algaja läbi lugema,kui ta ei oska oma aerograafi puhastada.
Loodan,et see aitas.
Marek
Kõige parem oleks kasutada Ajaksit(aknapesuvahendit) või teisi lahusteid,aga kui Inglise keel selge soovitaksin selle artikli läbi lugeda,seda peab,ma rõhutanPEAB iga algaja läbi lugema,kui ta ei oska oma aerograafi puhastada.
Loodan,et see aitas.
Marek
Mulle jääb arusaamatuks,miks peaks töövahendite värvist pesemiseks aknapesuvahendit kasutama?Lahustit ikka.Kas siis vastava värvi tootja oma või pesemiseks sobib ka lakibensiin.
Tom
Tom
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
-
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
No ma ei tea,proovisin seda kasutada oma uue aerograafi peal,mille tegin lihtsalt värviseks,kuna kompressorit pole ja see töötas väga hästi.
Selles mõttes on hea,et saab seda pritsida selle purgi sisse ja siis vatipulgaga puhastad ära.Väikene viga tuli jah sisse,tahtsin kirjutada et ajaxit saab selle purgi puhastamiseks kasutada.
Aga ma ei hakka Tomiga vaidlema,ta minust ikkagi targem ja vanem mudelist..
Marek
Selles mõttes on hea,et saab seda pritsida selle purgi sisse ja siis vatipulgaga puhastad ära.Väikene viga tuli jah sisse,tahtsin kirjutada et ajaxit saab selle purgi puhastamiseks kasutada.
Aga ma ei hakka Tomiga vaidlema,ta minust ikkagi targem ja vanem mudelist..
Marek
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Point on selles, et vahend millega puhastada peab ühtima selle ainega millepõhine värv on. Kui akrüülvärv (vesipõhine) siis võid kasvõi süljega asja puhastada. Kui emailvärv siis ikka mingi korralik lahusti. Muidugi aerograafi ei soovita mingil juhul ilma komressorita värviseks teha! Lahustiga millel surve taga puhub veel tööriisa ilusti puhtaks, aga ainiti käsitsi ei usaldaks küll. ajaxiga saad värse emailvärvi maha küll, kuid pisultki kuivanud emailvärvi puhul kasutaks ikka midagi kangemat.
Aerograafiga või ükskõik mis pihustiga, näiteks aerosoolballooniga värvides, lendab imepisikesi värviosakesi ikka ringi, seetõttu pole paha enne mingis suht ohutus kohas (näit garaažis) proovida, et kui suur pilv moodustub. Ja vastavalt siis arvestada, et kui suur osa tuleks kinni katta. Ning lihtsalt paberilehtedega katmine ei aita - suruõhuga võib need laiali puhuda ja siis on rõõmu kui palju - alles eile kuulsin, kuidas ühel kolleegil õnnestus sel kombel arvuti klaviatuur nii ära värvida, et tuli välja vahetada.
Ise värvin pritsiga ja selle jaoks aitab pappkasti küljest meisterdatud ekraanist:
Pildistamise hetkel käis TKS-i kruntimine.
Urmas.
Ise värvin pritsiga ja selle jaoks aitab pappkasti küljest meisterdatud ekraanist:
Pildistamise hetkel käis TKS-i kruntimine.
Urmas.
heheh veel küsimusi
Ja selline kühvel tekkis kah veel, et kas aerograafiga värvides tuleks neid värve kah lahjendada millegiga?
Fortes fortuna adjuvat
Tavaliselt tuleb ikka lahustada, liiga paks värv ei mahu düüsist läbi, teed lahustist ja värvist sellise piima konsistensiga segu ja proovid - kui katab kehvasti, lisad veidi värvi juurde. Alguses veidi katsetad, ajapikku tekib kogemus ja siis oledki juba spetsialisti staatuses
Tavaline valik värve on kas Humbrol, Revell või siis Testors (Model Master), kõikidele neile müüakse ka spets lahusteid sealsamas, kus värvidki müügil on. Aga reeglina aitab lakibensiin (White-spirit) - tuleb üksjagu odavam, eriti kui pärast kasutamist aerograafi pesed.
Ise olen viimasel ajal Testorsiga katsetanud, viimati lahustasin seda nitrolahustiga (646) ja sain üllatavalt hea tulemuse - peale lõhna muidugi.. Aga muidu sobis nitroga segada küll.
Urmas.
Tavaline valik värve on kas Humbrol, Revell või siis Testors (Model Master), kõikidele neile müüakse ka spets lahusteid sealsamas, kus värvidki müügil on. Aga reeglina aitab lakibensiin (White-spirit) - tuleb üksjagu odavam, eriti kui pärast kasutamist aerograafi pesed.
Ise olen viimasel ajal Testorsiga katsetanud, viimati lahustasin seda nitrolahustiga (646) ja sain üllatavalt hea tulemuse - peale lõhna muidugi.. Aga muidu sobis nitroga segada küll.
Urmas.
Seal siis see linnalegend "klismograaf" on
Olen kuulnud antud isendist palju aga pole veel silmaga näinud. Vaadates Neid peeneid jooni mis on tõmmatud selle sirmi ülemise ääre peale ütleks et asi teeb oma lihtsuse kohapealt päris head tööd.
Vahva vigur teine.
Krahv
Olen kuulnud antud isendist palju aga pole veel silmaga näinud. Vaadates Neid peeneid jooni mis on tõmmatud selle sirmi ülemise ääre peale ütleks et asi teeb oma lihtsuse kohapealt päris head tööd.
Vahva vigur teine.
Krahv
Don`t be afraid of your model, it is you who is holding the knife. There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Tänan hinde eest, ega mul siin eriti midagi kommenteerida ei ole - igal asjal on omad head ja halvad küljed, aerograafiga seda riistapuud muidugi võrrelda ei saa, kuid see-eest pole vajadus ei kompressori, ega ka aerograafi järele seni päevakorda tõusnud. Samas olen siiani kõik värvitud saanud, olenemata siis värvi liigist ja objekti keerukusest, võimalik et maske tuleb veidi rohkem kasutada, kui aerograafiga, aga see ei ole eriline probleem. Kuna alustasin oma "mudelisti karjääri" just pritsi konstrueerimisega, siis pintsliga värvimise kogemus puudub mul täielikult.
Urmas.
Urmas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist