veel midagi lenduritele...
Uskumatud kuldnäpud on siin ennast pikalt varjanud. Ilus ja huvitav töö - eriti ajaloolist tausta arvestades.
a kes need lenurid on?
a kes need lenurid on?
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Järgmiseks:
Eduardi 1/48 FW-190A-8, mis kuulus Hpt. Franz Eisenachile (staffelkapitän 4./JG 54 juuni- augsut 1944, alates 5. augustist gruppi I./JG 54 staabis ja alates 8. augustist 1944 (pärast Horst Ademeiti kadumist) grupi I./JG komandör. Eestis alla tulistanud 18 vastase lennukit. Selle lennukiga lendas ta ka 8. mail 1945 Kuramaalt Saksamaale inglastele "külla".
Eduardi 1/48 FW-190A-8, mis kuulus Hpt. Franz Eisenachile (staffelkapitän 4./JG 54 juuni- augsut 1944, alates 5. augustist gruppi I./JG 54 staabis ja alates 8. augustist 1944 (pärast Horst Ademeiti kadumist) grupi I./JG komandör. Eestis alla tulistanud 18 vastase lennukit. Selle lennukiga lendas ta ka 8. mail 1945 Kuramaalt Saksamaale inglastele "külla".
Anton - horridoo!
FW Anton kirjutas:Aga palun! seesama lennuk Tartus juulis 1943See maskeering on küll ülilahe. Kas on äkki mingit ajaloolist fotot sellisest lennukist? Oleks huvitav seda näha
Just nüüd sattus mulle kätte Soome ajakiri Siivet 1990 aasta number, kus FW190 artiklis sees täpselt sama pilt. Aga pildi allkirjas seisab: Fw190A-4 Moskva piirkonnas (lõigul, alal) idarindel suvel 1943. Lennukil lendas JG51 komandör Kar-Gottfried Nordmann (pilt Bundesarchiv)
huvitav, millest selline erinevus?
Kk
No vägev kollektsioon! Eriti meeldib mulle, et iga masin on oma legendiga, et kus, kes oli piloot, millega silma paistis ja nii edasi. Selles mõttes uskumatult hea galerii - loodan et lugu jätkub...
Kuid ühtede samade fotode kasutamine erinevates väljaannetes koos täiesti erineva jutuga nende all - konkreetse pildi kohta arvan, et FW Anton oskab täpsemalt kommenteerida, kuid kui võtta näiteks poolakate tankraamatud T-34 kohta, siis lugeda seal midagi suurt ei ole. Kuigi teksti jagub muidugi ja ka piltidel on selgitused juures - suurem osa jutust on rohkem või vähem lambist võetud muinasjutt, ei muud, erilised pärlid leiab just piltide juurde kirjutatud selgitustes. Sama tendents on ka muudes raamatutes - võetakse jutu juurde mingi suvaline sobiva motiiviga foto ja ülejäänu katab juba artikli autori fantaasia... Eeldatakse ju, et kui paljud siis ikka asjasse süveneda viitsivad.
Urmas.
Kuid ühtede samade fotode kasutamine erinevates väljaannetes koos täiesti erineva jutuga nende all - konkreetse pildi kohta arvan, et FW Anton oskab täpsemalt kommenteerida, kuid kui võtta näiteks poolakate tankraamatud T-34 kohta, siis lugeda seal midagi suurt ei ole. Kuigi teksti jagub muidugi ja ka piltidel on selgitused juures - suurem osa jutust on rohkem või vähem lambist võetud muinasjutt, ei muud, erilised pärlid leiab just piltide juurde kirjutatud selgitustes. Sama tendents on ka muudes raamatutes - võetakse jutu juurde mingi suvaline sobiva motiiviga foto ja ülejäänu katab juba artikli autori fantaasia... Eeldatakse ju, et kui paljud siis ikka asjasse süveneda viitsivad.
Urmas.
Selle pildi puhul on välja pakutud mitmeid versioone, mis näitab pildi kommenteerijate asjatundmatust. On pakutud, et see on FW-190A-5 ja kuulus Anton Maderile ning ajak ja kohaks Tartu 1944. Kuid A-5 on pika ninaga aga pildil on lühikese ninaga masin. Taga olevad angaarid kuuluvad Raadi lennuvälja hoonestusse. See on selgelt tõestatud ja loetav ka siin foorumis teema all "Raadi lennuväli", otsige üles! On olemas väga hea raamat "JG 54 Grünherz", kus see pilt ka sees on ja õige tekstiga ning on teada, et Major Hubertus von Bonin käis suvel 1943 Venemaalt Eestis Wehrmachti kõrgemate ohvitseride nõupidamisel ja tuli sinna oma lennukiga maandudes Raadi lennuväljal, kus tol ajal oli Luftwaffe hooldus ja remondi töökoda. Seega oli hea võimalus lennukit ka putitada. Pildil ongi relvurid reguleerimas müristajate täpsust stendi laskmise teel. Samast momendist olen kunagi internetis näinud ka teist fotot aga pole eriti tahtmist seda üles otsima hakata.Just nüüd sattus mulle kätte Soome ajakiri Siivet 1990 aasta number, kus FW190 artiklis sees täpselt sama pilt. Aga pildi allkirjas seisab: Fw190A-4 Moskva piirkonnas (lõigul, alal) idarindel suvel 1943. Lennukil lendas JG51 komandör Kar-Gottfried Nordmann (pilt Bundesarchiv)
Anton - horridoo!
Momendil viimane Fokker kollektsioonis on Tamiya FW-190F-8 1/48. Tamiya fokkeril on telik vähe kehvasti läbi mõeldud, võiks parem olla. Konkreetne pill kuulus ründeüksusele 2./SG 4 (pilooti ei tea), mis toodi Cesisesse Itaaliast kui siin suvel 1944 kuumaks läks. SG-4 poisid olid ka üpris kõvad tegijad võitluses punakotkastega, nende arvel on paras jagu alla tulistatud punakotkaid, ehki nende põhitegevus oli maavägede tampimine. Masin on veel Vahemere kamos, mis kohandati kiirelt ümber meie tingimustele vastavaks. Eks hiljem värviti need juba põhjalikult ümber.
Anton - horridoo!
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist