FW Anton kirjutas:Kari on kirjutanud sinna üksjagu oletusi, mina aga lähtun konkreetsetest faktidest fotode ja muude allikate näol. Lennukil on väeosa tähis S4 ja ka vapp, miks peaks teine pool tähisest olema veel tehase oma. See, et koodi teine pool on parema tiiva all ei ole uus asi olen näinud selliseid imelikke tähistusi ka teistel fotodel ning ka seda, et kere peale on koodi teine pool esimeseks pandud. Miks seda tehti, ei tea, kas kellegi asjatundmatus või kindlad põhjused.
Tere!
Et ma siis kirjutan oletusi ja Anton fakte?
Faktid
Tähestus S4+DE tähendaks et küsimuses oleks KGr 506 IV (neljanda) Gruppe staabi lennuk. KGr 506s oli kahjuks ainult üks Gruppe! Nimigi ju Küstenflieger
gruppe. Näiteks allikas:
http://www.ww2.dk/air/seefl/kflgr506.htm
Dokumentide järgi Soomes on olnud ainult 1./KGr 506 ehk esimese Staffli lennukeid (korrektne tähestus on S4+_H). Mul on endal olemas mikrofilmil KGr 506 aasta 1941 sõjapäevik ja selles ei ole mainitud kordagi Soomes/Soome lendamist. Eestis ja Lätis küll. Päevikus on toodud välja kõik üksikud lennud, lennuajad jne.
Hannu Valtoneni andmetel KGr 506'st oli KGr 806 alluvuses Kette ehk kolm lennukid. Teisele Gruppe'le allutamine tüüpiline tolle aja Luftwaffe Küst/Kampffliegergruppedele. Ilmselt just selle allutamise pärast Kette tegutsemisi ei ole KGr 506 sõjapäevikus.
1./KGr 506 kaotas ühe Ju 88 D-2, WNr 088.0874 Stalinin kanali pommitamisel 28.6.1941. Tähestus S4+CH .
Allikas eelmistele kahele: Valtonen: Luftwaffen pohjoinen sivusta, lk 318 ja 356.
Ju 88 WNr 853 "tehasetähistus" ehk korrektsemalt
Stammkennzeichen oli DE+HA. Allikas:
http://forum.12oclockhigh.net/showthrea ... hlight=853 (Andrus viitas sellele).
Tsiteerin:
"853 Ju 88 A-5 [DE+HA] Luftwaffe
Known Einflug at Bernburg 18.04.41, Kürsstauer. 19.04.41 - Stückpr._bnahme 20.04.41 [rep Ju 88 853 in logbook Prüfm. Erich Pommer]
- Ju 88 D-2 Erg.FAGr (Lw.Befh.Mitte)
Non-OPS (H) engine failures and force landed (25%) at Meschenbach near Koburg 25.06.1943
cheers
ed"
Ju 88 WNr 853 DE+HA lendas Malmile juuli 1941 alguses ja oli saanud pihta Hanko vene lenduritelt. Juhtum on võimalik viia kokku nende ühele claimile (Andrei Dikovi andmed) aga mitte 100% kindlalt. Lennukist DE+HA ja meeskonnast on fotosid Soome sõjaväe filmiarhiivis (SA-kuva).
Malmil on pildistatud Ju 88 lennuk millel tähestus _ _+FH ja millel KGr 506 embleem. Teisel fotol on (lennusuunas) vasema tiiva all tähed H+A ja ninal KGr 506 embleem.
Allikas: Keskinen, Stenman: Suomen ilmavoimien historia 16: Saksalaiset koneet Suomessa, lk. 65.
Hannu Valtoneni raamatus Luftwaffe-kuvasto, lk 117 on foto Ju 88 S4+FH mis kirjelduse järgi on tehtud Uttis aga on samast kütuse tankimise juhtumist kui eelmainitud raamatus esinev foto Ju 88st _ _ + FH Malmil. Embleem ninal, tõenäoliselt KGr 506 oma.
Antoni saatetud fotol on Ju 88 Malmil parema tiiva all D+E ja kerel S4 ja ninas KGr 506 embleem.
Luftwaffe’i lennukide tiivade all võis olla kas kogu Stammkennzeichen ehk näiteks DEHA nii et D+E parema tiiva all (+ Saksa eraldusmärk) ja H+A vasaku tiiva all. Lugemise suund vasakult paremale vaadates altpoolt ja lennuki nina”ülesse”.
Teine variant oli et tiiva otsas allpoolel oli lennuki indiviidtähis Staffli värvis, näiteks valge F (tunnus S4+FH). Esimene S4 oli üksuse tähis (= KGr 506) ja viimane ehk neljas täht oli Staffel’i tunnus: 1. = H, 2.= K ja 3. = L. Need kolm Stafflid moodustasid I Gruppe ja rohkem gruppesid KGr 506:s polnudgi.
Staffli tähte ehk tunnuse neljandad tähte tiiva alla ei maalitud! Polnud vaja, sest lennuki indiviiditähe värv tegi asja selgeks: 1. Staffel = valge, 2. = punane, 3. = kollane.
Järeldused ehk ”Oletused”
Viies kokku eelnevad faktid on siililegi selge et Ju 88 DE+HAst sai S4+FH.
Mingid S4+DE’d ei saanud olla olemasgi.
Mudel ise-enesest on ilus.
lugupidades,
Kari