veel midagi lenduritele...
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
I-16 on üks minu lemmikutest, lendav tünn. Ilus lennuk ja kenasti tehtud. Ainuke mis silma hakkas on see et kleepsud panid ilmselt otse mattvärvile? Kaval nõks on enne kleepsutamist läikiva lakiga kleepsualune üle käia. Selleks ei pea sugugi aerograafi olema, saab väga edukalt ka pintsliga hakkama . No ja pärast kui kleeps kuivanud (mina ootan tegelikult oma 3 päeva) siis õhuke kiht mattlakki samasse kohta. Tulemuseks on see et kleepsude läbipaistvad osad on "nähtamatud".
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Sissejuhatuseks:
II Maailamasõja üheks levinenumaks lennukiks oli IL-2. Ühes teises teemas küsiti, mis on IL-2 ja IL-2m vahe? Tavaliselt massikirjanduses vahet ei tehta, mis jätab lugejaile masina arengust väära mulje ja tekitab segadust. Tegelikult teeb tootja vahet ja sealt ongi see indeks "m" tulnud, mis tähendab iseenesest "moderniseeritud", st. IL-2 on ühekohaline ja selle moderniseeritud variant kahekohaline. IL-2m levinumad modifikatsioonid on m2 ja m3. Erinevused on mootorites ja relvastuses. Kui sõjavanker üle Eesti veeres saatsid Baltimere laevastik, 13. ja 14. õhuarmee meie terrritooriumit kaitsvatele vägedele kaela kokku 15 polgu jagu ründelennukeid IL-2! Neist jäi maale või vette vrakkidena lebama vähemalt 250 masinat. Selline on ametlike arhiiviandmete põhjal koostatud statistika, mis on tõestatud ka tegelikusega, sest enamlevinud kaasajal leitud lennukivrakk on IL-2! Järgnevalt esitlen oma kogust IL-2m, mis kuulus 14. õhuarmee 872. polgule. Kamo on tüüpiline 1944. a. Eestis kasutatud mall. Firma Eduard 1/48
II Maailamasõja üheks levinenumaks lennukiks oli IL-2. Ühes teises teemas küsiti, mis on IL-2 ja IL-2m vahe? Tavaliselt massikirjanduses vahet ei tehta, mis jätab lugejaile masina arengust väära mulje ja tekitab segadust. Tegelikult teeb tootja vahet ja sealt ongi see indeks "m" tulnud, mis tähendab iseenesest "moderniseeritud", st. IL-2 on ühekohaline ja selle moderniseeritud variant kahekohaline. IL-2m levinumad modifikatsioonid on m2 ja m3. Erinevused on mootorites ja relvastuses. Kui sõjavanker üle Eesti veeres saatsid Baltimere laevastik, 13. ja 14. õhuarmee meie terrritooriumit kaitsvatele vägedele kaela kokku 15 polgu jagu ründelennukeid IL-2! Neist jäi maale või vette vrakkidena lebama vähemalt 250 masinat. Selline on ametlike arhiiviandmete põhjal koostatud statistika, mis on tõestatud ka tegelikusega, sest enamlevinud kaasajal leitud lennukivrakk on IL-2! Järgnevalt esitlen oma kogust IL-2m, mis kuulus 14. õhuarmee 872. polgule. Kamo on tüüpiline 1944. a. Eestis kasutatud mall. Firma Eduard 1/48
Viimati muutis FW Anton, 03 Veebr, 2008 20:03, muudetud 1 kord kokku.
Anton - horridoo!
Pigem sihtmärgi kauguse määramiseks ja sihtimise hõlbustamiseks.Igati hea jutt, mudeli teostus on samuti kiitust väärt!
Aga mina küsiksin oma tankisti aruga nende valgete triipude kohta IL-2 kapotil - olen neid varemgi juhtunud nägema - et milleks neid vaja oli? Kas lendurile orientiirideks maandumisel või stardil?
Urmas.
Anton - horridoo!
Vaatan nii kui järjefilmi.Siin jääb väheks nii lennukikandjast kui isegi ühest lennuväljast,et kõik samasse pilti sobitada.
Kleebiste paigaldamiseks avastasin sellise nipi:
Ostsin Kullo poest kleebiste pehmendamise vedelikku.Selleks,et kleebiseid üle igasugu kumeruste ja konaruste venitada.Samas avastasin,et kui juba paika asetatud kleebis sellega üle pintseldada,natukene seista lasta ja siis ettevaatlikult pabersalvrätikuga kinni vajutada sulandub kleebis faktuuriga kokku.Osade firmade kleebiste puhul ei jää läbipaistvad servad ka parima otsimise peale nähtavad.
Tom
Kleebiste paigaldamiseks avastasin sellise nipi:
Ostsin Kullo poest kleebiste pehmendamise vedelikku.Selleks,et kleebiseid üle igasugu kumeruste ja konaruste venitada.Samas avastasin,et kui juba paika asetatud kleebis sellega üle pintseldada,natukene seista lasta ja siis ettevaatlikult pabersalvrätikuga kinni vajutada sulandub kleebis faktuuriga kokku.Osade firmade kleebiste puhul ei jää läbipaistvad servad ka parima otsimise peale nähtavad.
Tom
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
Järgnevaks esitlen Jakovlevi toodangut. Oktoobris 1944 on üks Jak-3 Saaremaal alla tulistatud ja tükk aega oli tegu selle lennukimargi tuvastamisega Eestis sõdinud polkude seas. Vene saidid ei andnud mingit erilist tulemust. Vaid ühelt leidus värviline profiil Semjon Rogovi lennukist, kes teenis 14. kaardiväe polgus Baltimere laevastikus. Profiil pärit 1944. a. sügise seisust. Järelikult pidi 14. GIAP sügisel 1944 saama mingi hulga Jak-3. Seostasin siis minagi oma mudeli Eduard [1/48] selle polguga.
Anton - horridoo!
-
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
Papist ja 1/33 ei huvita, ainult 1/48 ja plastikust. Aga momendil viimase mudelina esitlen P-39Q Aiarcobra, Eduard 1/48, mis oli üldse minu esimene Eduardi mudel ja see on üks vähestest mis mulle tõsiselt meeldib. Põhiliseks P-39 kasutajaks eestis oli 13. õhuarmee 196. polk aga oma nina on siia pistnud ka 68. GIAPi omad ja võimalik, et ka 609. omad. Üks selline kukkus 28. augustil 1944 Leie koolimaja taha ja on vist ainuke P-39 säilinud vrakk Eestis. Suuremad tükid tassisisd muidugi külamehed laiali, väiksemad on minu valduses ja ootavad muuseumis eksponeerimist.
Teema ei ole veel muidugi lõppenud, midagi on juba kapi otsas ja midagi ootab veel äratoomist Kullost. Siin siis 196. IAP P-39Q:
Teema ei ole veel muidugi lõppenud, midagi on juba kapi otsas ja midagi ootab veel äratoomist Kullost. Siin siis 196. IAP P-39Q:
Anton - horridoo!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist