5. leht 22-st

Postitatud: 03 Veebr, 2008 0:41
Postitas Joss Metsast
I-16 on üks minu lemmikutest, lendav tünn. Ilus lennuk ja kenasti tehtud. Ainuke mis silma hakkas on see et kleepsud panid ilmselt otse mattvärvile? Kaval nõks on enne kleepsutamist läikiva lakiga kleepsualune üle käia. Selleks ei pea sugugi aerograafi olema, saab väga edukalt ka pintsliga hakkama . No ja pärast kui kleeps kuivanud (mina ootan tegelikult oma 3 päeva) siis õhuke kiht mattlakki samasse kohta. Tulemuseks on see et kleepsude läbipaistvad osad on "nähtamatud".

Postitatud: 03 Veebr, 2008 12:18
Postitas fossiil
See on ilus massin jah - juba tüki aega ootan, et ehk ükskord ilmuvad sihukesed ka 1:35 mastaabis... :roll:

Postitatud: 03 Veebr, 2008 16:34
Postitas Panzergrenadier
Võimas lennuvägi on koos! :wink:

Postitatud: 03 Veebr, 2008 17:18
Postitas FW Anton
Sissejuhatuseks:
II Maailamasõja üheks levinenumaks lennukiks oli IL-2. Ühes teises teemas küsiti, mis on IL-2 ja IL-2m vahe? Tavaliselt massikirjanduses vahet ei tehta, mis jätab lugejaile masina arengust väära mulje ja tekitab segadust. Tegelikult teeb tootja vahet ja sealt ongi see indeks "m" tulnud, mis tähendab iseenesest "moderniseeritud", st. IL-2 on ühekohaline ja selle moderniseeritud variant kahekohaline. IL-2m levinumad modifikatsioonid on m2 ja m3. Erinevused on mootorites ja relvastuses. Kui sõjavanker üle Eesti veeres saatsid Baltimere laevastik, 13. ja 14. õhuarmee meie terrritooriumit kaitsvatele vägedele kaela kokku 15 polgu jagu ründelennukeid IL-2! Neist jäi maale või vette vrakkidena lebama vähemalt 250 masinat. Selline on ametlike arhiiviandmete põhjal koostatud statistika, mis on tõestatud ka tegelikusega, sest enamlevinud kaasajal leitud lennukivrakk on IL-2! Järgnevalt esitlen oma kogust IL-2m, mis kuulus 14. õhuarmee 872. polgule. Kamo on tüüpiline 1944. a. Eestis kasutatud mall. Firma Eduard 1/48


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 03 Veebr, 2008 19:21
Postitas fossiil
Igati hea jutt, mudeli teostus on samuti kiitust väärt!
Aga mina küsiksin oma tankisti aruga nende valgete triipude kohta IL-2 kapotil - olen neid varemgi juhtunud nägema - et milleks neid vaja oli? Kas lendurile orientiirideks maandumisel või stardil?

Urmas.

Postitatud: 03 Veebr, 2008 19:59
Postitas FW Anton
Igati hea jutt, mudeli teostus on samuti kiitust väärt!
Aga mina küsiksin oma tankisti aruga nende valgete triipude kohta IL-2 kapotil - olen neid varemgi juhtunud nägema - et milleks neid vaja oli? Kas lendurile orientiirideks maandumisel või stardil?

Urmas.
Pigem sihtmärgi kauguse määramiseks ja sihtimise hõlbustamiseks.

Postitatud: 03 Veebr, 2008 22:46
Postitas Tsiknat
Vaatan nii kui järjefilmi.Siin jääb väheks nii lennukikandjast kui isegi ühest lennuväljast,et kõik samasse pilti sobitada.
Kleebiste paigaldamiseks avastasin sellise nipi:
Ostsin Kullo poest kleebiste pehmendamise vedelikku.Selleks,et kleebiseid üle igasugu kumeruste ja konaruste venitada.Samas avastasin,et kui juba paika asetatud kleebis sellega üle pintseldada,natukene seista lasta ja siis ettevaatlikult pabersalvrätikuga kinni vajutada sulandub kleebis faktuuriga kokku.Osade firmade kleebiste puhul ei jää läbipaistvad servad ka parima otsimise peale nähtavad.

Tom

Postitatud: 04 Veebr, 2008 15:16
Postitas FW Anton
Järgnevaks esitlen Jakovlevi toodangut. Oktoobris 1944 on üks Jak-3 Saaremaal alla tulistatud ja tükk aega oli tegu selle lennukimargi tuvastamisega Eestis sõdinud polkude seas. Vene saidid ei andnud mingit erilist tulemust. Vaid ühelt leidus värviline profiil Semjon Rogovi lennukist, kes teenis 14. kaardiväe polgus Baltimere laevastikus. Profiil pärit 1944. a. sügise seisust. Järelikult pidi 14. GIAP sügisel 1944 saama mingi hulga Jak-3. Seostasin siis minagi oma mudeli Eduard [1/48] selle polguga.

Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 04 Veebr, 2008 20:38
Postitas fossiil
Jaa, jälle üks igati vihane tegija, vägev!

Ehk tuleb veelgi lisa?

Urmas.

Postitatud: 04 Veebr, 2008 21:23
Postitas skeletondude
Olen vaikselt seda šõud vaadanud ja tankistina ütlen, et väga mõnusad lennumasinad seal, aga mõned tunduvad liiga "puhtad". See on muidugi minu arvamus. ;)

Marek

Postitatud: 04 Veebr, 2008 21:28
Postitas Immelmann
Mõnus kollektsioon. Eriti heaks teeb just, et kodumaise taustaga. Kas mõni Kogula lennuväljal esinenud DB-3 ka kollektsioonis on? Või SB mujalt 1941. a. suvise Eestimaa mõõtmatutelt avarustelt?

Postitatud: 04 Veebr, 2008 21:50
Postitas FW Anton
Mõnus kollektsioon. Eriti heaks teeb just, et kodumaise taustaga. Kas mõni Kogula lennuväljal esinenud DB-3 ka kollektsioonis on? Või SB mujalt 1941. a. suvise Eestimaa mõõtmatutelt avarustelt?
1/48 mõõdus pole kohanud, oskad ehk soovitada?

Postitatud: 05 Veebr, 2008 11:41
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Tõesti hea kollektsioon... aga DB-3/3F mudelit tean 1/33 papist ,poolakate väljalase.

Postitatud: 05 Veebr, 2008 12:59
Postitas FW Anton
Papist ja 1/33 ei huvita, ainult 1/48 ja plastikust. Aga momendil viimase mudelina esitlen P-39Q Aiarcobra, Eduard 1/48, mis oli üldse minu esimene Eduardi mudel ja see on üks vähestest mis mulle tõsiselt meeldib. Põhiliseks P-39 kasutajaks eestis oli 13. õhuarmee 196. polk aga oma nina on siia pistnud ka 68. GIAPi omad ja võimalik, et ka 609. omad. Üks selline kukkus 28. augustil 1944 Leie koolimaja taha ja on vist ainuke P-39 säilinud vrakk Eestis. Suuremad tükid tassisisd muidugi külamehed laiali, väiksemad on minu valduses ja ootavad muuseumis eksponeerimist.
Teema ei ole veel muidugi lõppenud, midagi on juba kapi otsas ja midagi ootab veel äratoomist Kullost. Siin siis 196. IAP P-39Q:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 05 Veebr, 2008 19:32
Postitas fossiil
Oskad üllatada, tõesõna, jälle kena isend üles pandud ja uut infot kah üksjagu. Uut vähemalt minu jaoks.
Loodan et neid seal kapi otsas ikka jagub....

Urmas.