6. leht 7-st

Postitatud: 07 Veebr, 2010 15:01
Postitas wyrd
Räägi nüüd siis ausalt esimesest toonimisest. See oli lakibensiini ja Revelli segu. Mõõtkavas 1\72 on see enam-vähem toiminud kuid nüüd on mõõtkava1\35 ja jäigi järgi hunnik sitta nagu enne olen mitu korda maininud. Järgmisel päeval võtsin kätte lahusti ja hakkasin seda maha pesema. Suurema osa sain ikka kätte. Siis ostsin EST PASTELLID COLO\CO. Nendest oli siin mujal ka juttu. Peenestasin ära ning segasin lahustiga ja mäkerdasin terve tanki üle. Järgmine päev võtsin kuiva pintsli ja hõõrusin ülevalt selle suurema puru maha. Peale jäi tolmune kord. Roomikud ja alumised küljed jätsin selle möginaga kokku. Selline on siis tulemus.

Postitatud: 07 Veebr, 2010 17:48
Postitas Blitzkrieg
Mul ka seda õlivärvi ja lõhnavaba tärpentiini üle. Võin lahkelt jagada kui Tallinna kandis oled. Käisin eile Pärnus aga polnud kursis et sellist kaupa soovid. Oleks heameelega kaasa võtnud. Mul on tegelikult mõte kuidas sa need kätte saaksid. Aga siis pane mulle privasse oma tel. ja ma annan teada kudas ma saaks saata.

Postitatud: 09 Veebr, 2010 10:02
Postitas bufab
Mul tuli ka küsimus.
Et millega siis ikkagi kõige parem on vedeldada Model mastersi värve.
lakibensiin, nitrolahusti, tärpentiin või midagi muud.
miks küsin? lõpud lähevad potskus tükki.

Postitatud: 09 Veebr, 2010 10:25
Postitas Hertsog
ma tegin viimase värvimise nitroga. haises küll aga töötas hästi. võib teha ka nitro ja lakibensiini seguga. või ainult lakibensiiniga - kõige vähem haisev. nitro aga tundub lahustavat pigmenti kõige paremini, samuti kuivab see ka kõige kiiremini.

Postitatud: 09 Veebr, 2010 10:53
Postitas fossiil
Mina olen samuti nitro peale üle läinud, viimased mudelid olen kõik nitroga lahustatud ModelMasteriga värvinud. Haiseb? Haiseb jah sunnik, ent lakibensiini imal vine meeldib mulle tegelikult veelgi vähem, kuigi see on vist rohkem nagu toksikomaanide omavahelise kemplemise teema.. :scratch:
See-eest kuivab lakibensiiniga ja ka originaallahustiga võrreldes ikka imehästi, nii et nende juurde tagasi pöörduda ei kavatse.
miks küsin? lõpud lähevad potskus tükki.
Ega sa ometi potsikusse lahustit juurde ei sega? Kui segad, siis ei aita ei ussi ega püssirohi, ükskõik millisest lahustist rääkimata, lõpud lähevad sel juhul klimpi niikuinii. Nii et ikka tuleb üle korrata üht põhitõde: värvipurki ei lisata lahustit mingil juhul (muidugi kui tegu pole just mingi fataalse juhtumiga, kus on vaid võimalus kas proovida või kohe ära visata. Ehk siis viimase lõpuga, kui kogu allesjäänud ports käiku läheb), sobiv ports värvi tuleb tühja potskusse ümber kantida (kas tilgutades, pipetiga, süstlaga, mida iganes meetodil) ja siis juba lahustit juurde segada. Sel juhul säilivad värvid tavaliselt lõpuni, kui just pidevalt õhku juurde ei saa.

Urmas.

Postitatud: 09 Veebr, 2010 11:31
Postitas von manstein
Lisaksin juurde, et nitro puhul on väga oluline sobilik lahustusaste.
Pakuksin välja, et sobiks 1osa värvi ja 6-10 osa lahustit.
Kui segu jääb vähegi paksem, tuleb ta küll läbi pritsi kuid pinnale jõuavad kuivad värviosakesed ja tulemuseks on "karvane" värvkate.
Samas on MM värv koos nitrolahustiga päris stabiilne kooslus.
Endal jäi poolik värvilahus kuuks ajaks paigale. Ei kuivanudki klimpi ega võtnud nahka peale. Peale läbiloksutamist tuli uuesti läbi pritsi nagu värskest peast.
Täiesti mõeldamatu Humbroli ja lakibensiini segu puhul.

Postitatud: 09 Veebr, 2010 13:27
Postitas Blitzkrieg
Et mis nitro siis ? Kas suvaline mis poest pihku satub või mingi spetsiaalsem ?

Postitatud: 09 Veebr, 2010 13:29
Postitas Hertsog
seesama legendaarne (ehk siis suvaline) mida poes müüakse, numbriga 646 vms...

Postitatud: 12 Veebr, 2010 19:31
Postitas herr harold
Nunih siis,sain kah enda eluka valmis. Täitsa uhke tunne on! :D Camo eelistasin valida lihtsalt tumerohelise. Kindlasti panete tähele ,et torni luuk on puudu, sellega juhtus minu lolli mõistuse pärast õnnetus ja enam seda luuki ei näe. Jagage kindlasti soovitusi,mida võiksin paremaks muuta.
Suured tänud ka Bufabile!
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Juba varsti uus masin ka ootamas. Annan vihje: Preester

Postitatud: 12 Veebr, 2010 21:22
Postitas asjaajaja
Ilma torniluugita tank on ... umbes nagu lahtise püksiauguga meesterahvas. Mis sellega siis juhtus, kadus põrandaprakku või murdsid kogemata puruks?
Usun, et siinse foorumi liikmete abil saad selle kaane ikka peale, rahvas on siin heatahtlik ja abivalmis.

Postitatud: 12 Veebr, 2010 22:09
Postitas herr harold
No võin ütelda ,et põhjused olid minu vähestes keemiateadmistes...

Postitatud: 12 Veebr, 2010 23:14
Postitas Tsiknat
Päris hästi on välja tulnud. Luugist oleks hea teada kas järgi pole midagi või mitte midagi. Kui mitte midagi siis ehk saab kuskilt analoogilise masina komplektist kloonimiseks laenata.
Antud masinat saab elavamaks muuta kui mõningaid värvitoone veel lisada.
Suitsugranaatide katted on kummist ja musta värvi.
Sihik on olenevalt tüübist kas tumesinine, peaaegu must (klaas mille taga on pimedus) või hele rohekas-kuldkollane.
Mehhaaniku (loe juhi) tripleksid on samuti tumesinised, sama lugu sihturi luugi kõrval oleva tripleksiga. Komandöri omad on kuskil koos puuduva luugiga.
Esimesed gabariidituled on heleroheliste klaasidega.
Tagumised gabariidituled punased.
Kohta kust kahur läbi torni tuleb katab nahast kate, reeglina erineb selle värv natukene masina omast.
Pardanumber on tavaliselt mõlemal küljel.
Mehhaaniku öise nägemise tuli on plekist kattega tehasest esimese kasutamiseni. Edaspidi ei viitsi seda katet keegi tagasi panna ja tuli on musta värvi. (vasakpoolne põhituli).
Veetakistusest läbi sõitmise õhuvõtu toru kõver ots on alumiiniumi värvi ja selle otsas on presendist kate.
Tornil varda otsas olev tuli on suunatud tahapoole, see on infotuli omadele.

Jätka valitud kursil.
Toomas

Postitatud: 13 Veebr, 2010 9:00
Postitas herr harold
Tänan,proovin vajalikke parandusi teha. Torniluugist on alles ainult vedel plastiklöga, niiet jah asja tast enam ei saa.

Postitatud: 13 Veebr, 2010 18:25
Postitas fossiil
Päris korralikult ja puhtalt koostatud, selles mõttes igati hea. Ainus, mis esmapilgul veidi silma riivab, on nende tagumiste tünnide liitekohad - need oleks veidi pahtlit ja lihvimist tahtnud.
Toomas kirjutas juba päris pika lugulaulu - ta õnneks tunneb moderni - mina ei oleks midagi sellist suutnud välja punnitada. Aga paar küsimust oleks mul siiski: esimesed porilapakad, need mis kenasti punnitavad - kas need peaks olema kummist? Sama küsimus torni ümbritseva "seeliku" kohta - kas samuti kumm (no või midagi transportöörilindi taolist). Niipalju kui ma jagan, siis need värviti (vähemalt tehases) tankiga sama karva, aga mind huvitab, et kui kaua värv sellise materjali peal püsis?

Urmas.

Postitatud: 13 Veebr, 2010 19:07
Postitas herr harold
Need eesmised lapakad peaksid ka ikka kummist olema ja nad jäid mul enda arvates väga jäigalt sinna. Seeliku kohta vat ei oska öelda eriti,targemad võiks aidata.
Muide järgmine masin pole enam nii "modern", sellega saad sina just õpetusi jagada :)