nipid ja nõksud

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Vasta
Kasutaja avatar
Blitzkrieg
Liige
Postitusi: 368
Liitunud: 20 Mai, 2009 20:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

nipid ja nõksud

Postitus Postitas Blitzkrieg »

See teema on siis kõigile kes soovivad avaldada oma töökogemusi nii sõnas kui ka pildis. Samuti oleks see ka heakas õppematerjaliks algajatele huvilistele !!!

Sisukord :

Lk.1


Metallsöövituse kokku panemine jootmise teel

Link mudeliehituse õpetusele - kuidas ehitada ja vajaminev atribuutika (vene keeles)
Kuidas mudelile teha zimmeriiti
Kuidas mudelile teha keevisõmblused- link
Kuidas valmistada ämber- link

Kuidas valmistada veekogu
Kuidas valmistada lippu- link
PzKpfw VI SdKfz182 Ausf B, E erinevad värvilahendused - link
Herzog õpetab kuidas tema tanke teeb
Laki asemel vaha ehk kuidas lüüa läikima lennukite klaasid ja vesimärkide alused pinnad masinatel paremaks efektiks

Lk.2

Väike loetelu poest saadavatest abivahenditest dekaalide paigaldamisel
Kuidas teha heina, muru ja mättaid
Viimati muutis Blitzkrieg, 06 Apr, 2011 9:50, muudetud 9 korda kokku.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Postitus Postitas vaoinas »

Terv

Kuna paljudel kaaskannatajatel on mõnetine pelgus metallsöövituste jootmise ees (ja minu arvates üsna põhjendamatult), siis arvasin, et tutvustan seda töömeetodit ühe Tiigri varustuskasti peal pisut lähemalt ja üksikasjalisemalt. Eriti, et tegu ei ole tegelikult keeruliste operatsioonidega ja minu arvates on ka vaeva ja närvikulu võrreldes liimimisega palju vähem.

Jooteliite eelis on see, et kui Tsüaanakrülaatliimiga (superliim rahvakeeli) jääb metalldetail üsna rabe (eriti, kui tegu on suuremate juhtumitega), siis jootmisel on metalldetailid peaaegu, et tankikindlad. Neid saab üsna kartmatult viili ja liivapaberiga viimistleda, kartmata, et liitekohad lahti rebenevad.

Mingeid ulmetööriistu ei ole vaja - mina kasutan jootekolbi, mille hind jääb kindlasti alla saja krooni. Jootetina ning jootevedelik on ka esimesest suvalisest poest hangitud ning ei maksa palju. Tina ja kolbi vajadust mõistavad kõik, jootevedelik parandab tina nakkuvust joodetava pinnaga ning muudab tina voolavamaks. Kampoliga pole etse joota proovinud - ilmselt oleks see keerukam, kui vedelikku kasutades.

Pilt


Alustuseks lõigakem detail raamist välja ja viimistlegem liivapaberiga servad:

Pilt


Esimese asjana, niikaua kuni detail on veel tasapinnaline, eelistan mina ära painutada hinged. Hiljem on seda keerukas teha.

Pilt


Kui hingedel olev luuk vm. detail on plaanis liikuvaks jätta, siis soovitan hingede otsad jootes fikseerida. (Kui hinge aas jookseb tina täis, siis selle saab hiljem seest tühjaks puurida. Kuna tina on messingist pehmem, siis hingeaasa inimlikult käitudes puurimisega kindlasti ära ei saa lõhkuda):

Pilt

PS: viimistledes tasub traat hingeaasades hoida, vastasel korral võib kerge viili või sõrmevääratusega hinge ära lömastada. Samuti, kui hing ei ole päris õigele positsioonile jäänud ning seda tuleb siis kas üles, või alla painutada.

Seejärel võib asuda detaili enda kallale. Antud juhul kasutasin ma painutamiseks karbis leiduvat plastikdetaili:

Pilt


Üldiselt soovitan detail liitekohale painutada nii, et ta vabalt end õiges asendis hoiab (st. ei ole pinge all) ning alles seejärel tinaga kallale minna. Pikemat liidet võib joota järk-järgult, või siis liite ots tinaga kinni fikseerida ja alles seejärel liidet keskelt kinnitama asuda.

PS: Soovitan, kui on võimalik, jootmisega toimetada sellelt poolelt, kust viimistleda kergem on - antud juhul jootsin ma kõik kasti servad väljast kokku:

Pilt

Pilt

Pilt


Viimistlemata näeb tulemus päris äkane välja, kuid kuna tegu on võrdlemisi tugeva asjaga, saab selle kallal julgelt viili ja liivapaberiga toimetada. Hetk nühkimist ja tulemus on hoopis midagi muud:

Pilt

Pilt


Jätkub...

Seejärel põhimõtteliselt sama asi kaanega:

Pilt

Pilt

Pilt


Ning kui suuremad jubinad on koos, võib pisemate kallale asuda. Üldiselt soovitan ma alustada suurematest detailidest ja liikuda sealt väiksemate poole. Vastupidi toimetades võib väike detail hiljem kuumusega lahti sulada ja kurat teab kuhu plehku panna.

Kaanel olev kinnituskeel:

Pilt


Seejärel kastil olev klamber, millest natuke pikemalt. Aber on klambri koostamise teinud lihtsaks: Läbi klambrialuse ja kastiseina on tehtud kaks auku, millesse kinnitub U-kujuline aas.

Pilt


Kõigepealt panin selle kuivalt kokku - aasast läbistasin traadi, et aas õigele kaugusele ulatuks:

Pilt


Seejärel surudes sõrme kogu sellele kupatusele painutasin U kujulise aasa otsad kastis sees vastu kasti seina maha. Seejärel eraldasin traadi ja ujutasin nii seest, kui väljast kogu kupatuse üle jootevedelikuga. Siis jootsin küllaltki rohke tinaga mahapööratud U otsad kasti seest kinni. Kuna jootevedelik vedeldab suurepäraselt tina, siis imbus see läbi aukude kasti seinas ka väljapoole klambrialuse alla ning kinnitas ühtlasi ka selle:

Pilt


Siis asusin kinnituskronsteinide kallale:

Pilt
Pilt


PS: Kui tina liiga palju saab, siis üleliigse võib jootekolviga kuhugile esileulatuvama serva peale lükata, kust teda siis hea ära viilida on. Kui Tina ei taha hästi voolata ja vedelduda detaili peal, siis lisagem ohtralt jootevedelikku ja läheb jälle

PS-2: sellistel esileulatuvatel detailidel, kus murdekoht on soonega märgitud, võiks peale kinnitamist ja õige nurga alla painutamist murdekoha tinaga täis joota. See välistab selle, et see hiljem siia-sinna töllerdama hakkab ja lõpuks üldse ära murdub.

Kui kõik on toredasti, siis jällegi vidin pasast puhtaks:

Pilt


Lõpuks kinnitan liimi abil väiksemad detailid, nagu poldipead ja klambri ülejäänud osad ja valmis ta ongi:

Pilt

Pilt


See oli nüüd konkreetse detaili näitel. Muidugi on iga söövituskomplekt erinev ja võimalused asjade koostamisel on erinevad. Üldiselt soovitan enne iga detaili koostamist korra hästi läbi mõelda ja instruktsioonilt targu veel järele vaadata, kuidas ta sinna külge ikka saab. Ise olen vahel kärsitult nii mõnegi rumala vea teinud, mida hiljem väga parandada enam ei anna.

Suuremad valmisdetailid peaks Fairylahuse sees hiljem üle loputama - jootevedelik on pisut rasvane ja värv ei pruugi sinna külge muidu hästi kinni jääda.

PS: Täiendan natuke kogemuste varal teemat. Nimelt, sageli juhtub, et kokkujoodetud detaili superliimiga liimimine toob kaasa tervel hulgal vandesõnu - tundub nagu liimiks veega, sest liim lihtsalt ei kuiva. See nähtus võib esineda ka peale detaili piirituses pesemist. Probleemi lahendab, kui kastate joodetud detailid tavalisse söögiäädikasse - peale seda toimib liimimine jälle normaalselt. Igaks juhuks võiks vist metalljupid peale äädikasse kastmist veel ka piiritusest korra läbi solgutada, et happeline äädikas millegi neutraalsemaga maha pesta.


Loodan, et oli abiks.
Kristjan
Viimati muutis vaoinas, 18 Aug, 2011 11:08, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 2907
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Sho »

Kõpitsen siin oma ameerika poolroomikut ning loen juhiseid siit..

http://www.fieldofbattle.ru/modules.php ... le&sid=472
http://www.fieldofbattle.ru/modules.php ... le&sid=505
http://www.fieldofbattle.ru/modules.php ... le&sid=619

(Hoiatus nõrganärvilistele - see on Pushkini keeles.)
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Kasutaja avatar
Panzergrenadier
Liige
Postitusi: 1555
Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Panzergrenadier »

Kuna ma olen lihtsalt nii kõva mees ja sündinud äss, siis ma tsiteerin ennast.....

Panzergrenadier kirjutas:Tervitus!

Väike õpetus kuidas teha mudelile teha zimmeriiti kasutades selleks pahtlit ja Tamiya zimmeriidi ''kammi''.

vabandan vähese jutu pärast, käed juba üpris väsinud.

Esiteks ehitada udel piisavalt valmis, et zimmeriidi alla minevad osad oleks koos.

Pilt

Järgmiseks on vaja järgnevaid vahendeid:

Üsnagi vedel liim (legodest karbimoodi asi hoiab liimipurki ümberkukkumast, hea nipp)
Pahtel
Miski millega pahtel mudelil laiali ajada (minu puhul see valge tükk plastikut)
Tamiya zimmeriidi ''kamm''

Pilt

Nüüd tuleb pahtel mudelil laiali ajada.....

Pilt

''Kammi'' teen mina enne pisult liimiseks, et see pahtli külge ei hakkaks.

Pilt

Järmisena alustada julgelt kraapimist. Kui pahtel on jõudnud kuivada enne kraapima hakkamist, kanda sinna peale liimi ja paari sekundiga on jälle kõik pehme.

Pilt

Kui kõik vajalikud piirkonnad on kaetud siis lasta mudelil vähemalt 24H kuivada enne värvimise alustamist. Näpujälgi on raske pärast ära saada.

Pilt

Pilt

Siim
Kasutaja avatar
Panzergrenadier
Liige
Postitusi: 1555
Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Panzergrenadier »

Keevisõmblused. Üks poisike uljalt ees ja siis näitab proff kuidas asjad tegelikult käivad.

8)

http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... is%F5mblus
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas von manstein »

Ämbrite tegemine.
Mitte midagi üle mõistuse keerulist. Soovitan soojalt kõigil proovida.

http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... t=%E4mbrid
Kasutaja avatar
scout22b
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 06 Veebr, 2007 18:33
Kontakt:

Postitus Postitas scout22b »

Mingi valemiga võiks siia tekitada mindagi sisukorra laadset et hiljem kui teema juba pikem oleks ülevaade, mida siit teemast leida võib.
Fortes fortuna adjuvat
Kasutaja avatar
calico
Liige
Postitusi: 1209
Liitunud: 08 Apr, 2009 23:12
Asukoht: Laisholm - Jõgewa
Kontakt:

Postitus Postitas calico »

Mõtsin ka et panen mere loomise siia sisse 8)
muudatused sisse viidud juuni 2011
Kõigepealt siis värvisin oma penoplaadi akrüüliga ära, halli-musta seguga, natuke rohelist sai ka. hoiatan, ärge segage värvi niimoodi nagu pildil näha, otse põrandale. võite oma naispoolega tülli keerata. kasutage nagu mina (lähemal vaatlusel) cd karbikaant.värvida võib ka guashiga.
Pilt

peale kuivamist(loe: järgmine vaba hetk järgmine õhtu) võtsin ehituspoest ostetud tavalist läbipaistvat silikooni ja väänasin selle plaadile. siiskummikindad kätte, veepurk kõrvale ja aegajalt näppe veega kastes, et silikoon ei mätsiks, kujundasin laineid. plahvatuskohad lasin püstoliga sinna püsti, näppudega hiljem kuju korrigeerides. selle plaadi peale kulus üle tuubi.

siis ootasin järgmist vaba hetke
Pilt
kolmas õhtu panin natuke akrüülihalli peale, kuid see ei anna mitte midagi juurde, värv ei nakku silikooniga eriti ja midagi visuaalselt ei muuda paremaks, peale selle muudab pinna tuhmiks ja kaotab siis veeefekti. hiljem parandasin läike tagasi PVA liimi peale kandes, peale kuivamist on viimane läbipaistev ja läikiv. arvasin vatiteooriast edasi et panen liimi algul alla ja siis puudutan vatiga liimikohta ja siis viimane haarab vatist ja jääb nö veepinnale ja...asi lõppes sellega et mu näpud olid liimitud vatti täis. mu pinsetid olid vatti täis, minu suu oli tatti täis ja vandumist. ja vatti oli igal pool aga mitte mu laeva aluse peal! :twisted: silikoon ei nakku algul nimelt super attakiga. Teist merealust tehes leidin lihtsama variandi: PVA liimiga asendades läks nagu ludinal, natuke vatitükkide sättimist ja Voila!
huvitav efekt on seekord see et fotokaga on nagu ehtsam, ehk palja silmaga on lähedalt ikka vatt mis vatt.

Pilt
Pilt
Viimati muutis calico, 04 Juun, 2011 12:52, muudetud 1 kord kokku.
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
Kasutaja avatar
Hertsog
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 23 Veebr, 2009 9:03
Asukoht: Dorpat, nõudmiseni
Kontakt:

Postitus Postitas Hertsog »

Mingi valemiga võiks siia tekitada mindagi sisukorra laadset et hiljem kui teema juba pikem oleks ülevaade, mida siit teemast leida võib.
a vot tebe Sergei ! sama asi mida fossiil minu teema puhul mainis, et kõik on rodus ja jube pikaks see lugu läheb. mul on esimesele lehel ilusti mudelite nomenklatuur tehtud töödest. tõsi küll. lehekülje numbreid pole. ei viitsi. a kui mingit nimekirja pole, siis on sellest teemast siin sama palju kasu kui surnule kompressidest.

aga asjast ka

nii, ahoi kõik Königstiger-ite ehitajad: aeg on tulnud. valige ja värvige: http://members.iinet.net.au/~wackywheelz/ktcamo.jpg

pisar kohe tuleb silma... kui ilus ja kompaktne...
Pilt

https://www.facebook.com/panzerwerke

Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Kasutaja avatar
Hertsog
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 23 Veebr, 2009 9:03
Asukoht: Dorpat, nõudmiseni
Kontakt:

Postitus Postitas Hertsog »

et siis talletame siia teemasse kah. tulevatele ja alustavatele põlvedele.

http://kuidasmatankiteen.blogspot.com/

kõik kommentaarid ja soovitused lisateemade/küsimuste kohta on endiselt oodatud. ega ma päris üksi seda ka teha ei saa :D
Pilt

https://www.facebook.com/panzerwerke

Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
andrusan
Liige
Postitusi: 499
Liitunud: 16 Nov, 2006 21:48
Kontakt:

Postitus Postitas andrusan »

Äkki Paravoz või mõni teine "äss" paneb väikese õpetuse vaha kasutamisest.
Värvin praegu 1/48 Condorit. Mõtlesin, et olen innovatiivne ja kasutan lakkimise asemel vahatamist. Ostsin mingi läikiva Johnsoni põrandavaha, aga no ei tule ilusat pinda. Mitte kuidagi ei tule. Mullitab ja kuivades jääb laiguline. Kurat, närvid juba ribadeks ja hulk head haljast viina mudeli pesuks(mis on ilmselge alkoholi kuritarvitamine) ära raisatud, pooleli ei tahaks ka enam jätta.
Et ootaks, kirjeldust - mismoodi ja mis vahaga peaks asi "tegelikult" käima.
Tervitused
Kasutaja avatar
Parovoz
Liige
Postitusi: 985
Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Kontakt:

Postitus Postitas Parovoz »

Tere-tere!

Laki asemel vaha.

Nagu ma rääkinud ja kirjutanud olen, kasutan oma mõningates projektides läikiva pinna saamiseks ja dekaali aluse pinnastamiseks laki asemel põrandavaha. See idee tekkis peale ühte Soome IPMS külastamist ning kohapealse seltskonnaga suheldes. Netist lugedes on samuti sealsed "haiged"kasutanud lennukikuplite "tuunimiseks" Futura Floor Polishit. Sellenimeline kodukeemia kahjuks meie maailma regioonis kaupade nimistus puudub. Seega sai otsitud alternatiivi. Ja see leiduski meie põhjanaabrite poolt toodetud litsensi alusel kasutatav põrandavaha. Pilt ja õige produkt näeb välja nii:
Pilt

Selle kasutamisel EI ole ilmnenud mullitamise effekti ja üldse mingit reaktsiooni. Seega olen arvamusel , et tuleks selline produkt asendada ülaltoodud pildil olevaga. Olen seda peale kandnud aerograafiga, pintsliga, pealekallates ja nii sama vaha sisse kastes. Seda eriti lennukikupleid "läikima" lüües. Samuti võib ka igasugu taarasse mahtuvaid objekte(raketid, figuurid, detailid ). Vajadusel enne dekaali panekut koht siledaks tõmmata. Soovitav mati pinna puhul teha paar kihti .See aine ei haise, on äärmiselt vedel, kuivab ~45 min, parem muidugi kauem lasta kuivada. Puhastada aerograafi saab kas veega või siis muu vett siduva ainega. Piiritus, AJAX, tehn.piiritus, Gutasept, Desinf.vahendid. Soovitav seda(puhastust) teha KOHE peale vaha kasutamist.
Loodan et kirjutatust on abi.
Lugupidamisega
Taara avitab! ...
andrusan
Liige
Postitusi: 499
Liitunud: 16 Nov, 2006 21:48
Kontakt:

Postitus Postitas andrusan »

Ok, lähen kaubandusvõrgust seda "õiget" toodet otsima.
Üks küsimus veel - millega dekaali leotad? Ise olen siiani kasutanud tehnilist piiritust, aga see peseb ju vaha maha.
Tervitused
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Kullos on saada dekaali pehmendajat. Selle tõmbad pintsliga alla vahetult enne dekaali paigaldust. Siis paigaldad dekaali ja lased veidi seista kuni pehmendaja mõjub. Siis tupsutad salfrätikuga dekaali paika kergelt peale vajutades. Muidugi tuleb jälgida, et dekaal paigast ära ei läheks. Siis lased mõni minut kuivada ja tõmbad seejärel pehmendajaga kergelt ka pealt üle. Tulemus on super!. Ainult pind peab alt olema sile. Kui kasutad matt või poolmatt värvi, siis tuleb ennem alt läikiva ollusega üle käia. Mina kasutan nüüd selleks läikivat lakki, mis momentaalselt ka kuivab. Vaha kasutan vaid kuplite läikima ajamiseks.
Anton - horridoo!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist