nipid ja nõksud
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Tere-tere!
Dekaalide töötlemise jaoks võib kasutada Micro-Sol, Testors/ModelMasteri Decal Solutioni, Mr.Mark Setterit, Revell Decal Soft, Airfix Decal Set. Kohalikest materjalidest Tehn.piiritus, viina, 3X lõhnavett, olen netist lugenud , et osad "haiged" lääne foorumitest, töötlevad dekaale sellesama põrandavaha analoogidega...ei ole proovinud, ei oska kommentida.
Selleks et piiritus ei reageeriks , tuleb vahal lasta kuivada enne rohkem, kui värvimise protsessi ajal. Tegelikult on see täitsa proovimise asi. Endal on ainult korra olnud näpuga värvikihi kahjustus ,vaha ja dekaali pealekandmisel. Arvan et ei lasknud korralikult vahal kuivada .
Lugupidamisega.
Dekaalide töötlemise jaoks võib kasutada Micro-Sol, Testors/ModelMasteri Decal Solutioni, Mr.Mark Setterit, Revell Decal Soft, Airfix Decal Set. Kohalikest materjalidest Tehn.piiritus, viina, 3X lõhnavett, olen netist lugenud , et osad "haiged" lääne foorumitest, töötlevad dekaale sellesama põrandavaha analoogidega...ei ole proovinud, ei oska kommentida.
Selleks et piiritus ei reageeriks , tuleb vahal lasta kuivada enne rohkem, kui värvimise protsessi ajal. Tegelikult on see täitsa proovimise asi. Endal on ainult korra olnud näpuga värvikihi kahjustus ,vaha ja dekaali pealekandmisel. Arvan et ei lasknud korralikult vahal kuivada .
Lugupidamisega.
Taara avitab! ...
- Blitzkrieg
- Liige
- Postitusi: 368
- Liitunud: 20 Mai, 2009 20:28
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Pole eelnevalt asjaga tegelenud ning praegu tahaks esimese asja käsile võtta. Üks küsimus millele pole vastust leidnud on värvimise kohta. Mis tüüpi värve siinkohal kasutatakse (et saada matt pind) ning kuidas on nende värvide vastupidavus/tugevus? Rooste imitatsiooniks mõtlesin ise kasutada Fe2o3'e (tööstuslik (pulber), kasutatakse värvitööstuses pigmendina), kuid jällegi - millega seda segada, et ta 'nakkuks' ning hiljem matt jääks.
O: Vanemat mil tehnikat
Hmm..., mudelivärvide juures on tihti võimalik valida, et kas matt, poolmatt või läikiv värv, aga sel pole erilist tähtsust, kuna lakk tekitab lõpliku katte. Ja seda on samuti nii matti, poolmatti kui ka läikivat, nii et valid vastavalt soovile/vajadusele.
Värvide vastupidavus - millele? Kui kergele hõõrdumisele, no et võtad mudeli ja keerutad käes, siis porilaudade servad tankidel kipuvad vahel kuluma küll. Aga sellistesse kohtadesse värvile mitu kihti lakki peale ja pole hullu.
Vaat see rooste imitatsioon - see huvitaks küll - tavalise MIG-pigmendid saab peale kanda kas vee, White Spirit -i või MIG-i spets vahendiga. Eks seda pulbrit tuleks kah eelnevalt katsetada. Pulbrid jäävad pärast pealekandmist reeglina isegi matiks, eraldi matistada pole vaja.
Urmas.
Värvide vastupidavus - millele? Kui kergele hõõrdumisele, no et võtad mudeli ja keerutad käes, siis porilaudade servad tankidel kipuvad vahel kuluma küll. Aga sellistesse kohtadesse värvile mitu kihti lakki peale ja pole hullu.
Vaat see rooste imitatsioon - see huvitaks küll - tavalise MIG-pigmendid saab peale kanda kas vee, White Spirit -i või MIG-i spets vahendiga. Eks seda pulbrit tuleks kah eelnevalt katsetada. Pulbrid jäävad pärast pealekandmist reeglina isegi matiks, eraldi matistada pole vaja.
Urmas.
- Hiinlane
- Liige
- Postitusi: 388
- Liitunud: 13 Jaan, 2011 17:24
- Asukoht: Tallinn, Kopli Ühendkuningriik
- Kontakt:
Nõndaks,
Seda tehnikat, mida austatud kaashaigetele tutvustan, saab kasutada nii mätaste kui ka näiteks heinamaa kujutamiseks.
Kõigepealt tuleb sammud seada lähimasse ehitus- või santehnika poodi ja osta üks nutsakas takku. Takk tuleks valida võimalikult puhas st. jämedate kõrre tükkide vaba. Mina oma ahnusest ostsin kohe 100g, mis maksis 1,60 praegust raha. Arvestades selle kulu jätkub sellest vist 20-30 selliseks dioraamiks
Järgmiseks tuleks siis sealt parukast võtta üks väike pahmakas. Ja harutada võimalikult puhevile. Umbes nagu siin
Nüüd tuleks see pahmakas üles riputada kas siis pesulõksu või nagu mina kasutasin tavalisele traadile riputades. Nõnda oleks hea teha 2-3 pahmakat. Sama palju kui tegid, vali ka erinevaid toone rohelist ja vaikse survega ning vähehaaval surtsatades püüa neid rippuvad "juuksed" ära värvida. Värvimise juures tuleb jälgida, et ühte kohta liiga palju värvi ei saaks. Püüda võimalikult õhukese kihina mitu korda katta kogu takk. Vastasel korral kleepub takk kokku ja hiljem võib see probleeme tekitada. Värvidest on soovitatav kasutada akrüüle, kuid ettevaatlikul kasutamisel sobivad ka emailid. Värvima peaks aerograafiga või siis äärmisel juhul ka sprayvärviga. Tulemus peaks välja nägema midagi sellist
Kui avastate pärast, et värv ikkagi ei katnud korralikult, ei ole katki midagi. Kui muidugi mingit eriti puhast ja värsket heina ei taotle.
Kui värv on kuivanud, tuleb asuda seda värvilist takku lõikuma. Lõigata tuleks umbes 1,5-2 cm pikkuseks, võib ka lühemalt ja pikemalt, siin täpsust vaja pole. Vastavalt siis sellele, mitut värvi värvisid, tekib siis toredad rohelised hunnikud. Kuna hein ei ole kunagi (minu arust) täiesti roheline ja värske, tegin mina ühe hunniku värvimata takust. Kuna kasutasin kolme rohelist tooni, siis minul sai 4 hunnikut
Nüüd on vaja kogu see hunnikute meri kokku segada, mis esmapilgul näib kõige kergem, kuid nõuab aega ja kannatust, et kõik kolm värvi seguneksid korralikult omavahel. Tulemuseks peaks olema üks tore värske heinakuhi
Sellega on suur töö tehtud ja algab kõige lõbusam. Edasiseks on vaja kõigile teada-tuntud Superliimi, kuid seekord geelina. Vedel ei kõlba, kuna imendub küllalt ruttu taku sisse ja kleepimisest ei tule midagi välja.
Nüüd siis tuleb võtta üks pisike nutsakas sealt heinakuhjast (selline mida kolme sõrmega on pisut raske hoida)
Tugevate kääridega lõigata üks ots sirgeks
Liim panna siis ära lõigatud otsale ja seal juures mitte kokku hoida. Takk imeb seda mingil määral endasse ja kui liimi vähe siis pinnase külge ta jääma ei kipu. Järgmisel pildil panin 2 nutsakat põõsa serva
Lasta liimil kuivada.
Nüüd on vaja mingit peenikest kuid tugevat orki näiteks naasklit, jämedat nõela või nagu mina kasutasin peene otsaga pintsette. Ork torgata puhmasse natukene ülesse poole liimist ja "harjata" nutsakas läbi, et puhma harud ilusti üksteisest eralduksid. Sealjuures tulevad ka lahtised kõrred välja, mida võib tagasi heinakuhja panna, et pärast uuesti kasutada. Vajadusel pikemad kõrred lühemaks lõigata ja siis kogu mätas ettevaatlikult selle sama orgiga laiali ajada. Põõsaste all just hästi ei õnnestu kuid lagedal pinnal võib ka sõrmega pisut keskele vajutada, et sellist lömastatud mätast teha.
Põõsa ümber sai mul siis selline
Et teha heinamaad, tuleks need kleebitavad nutsakad kleepida üksteisele võimalikult lähedale ja kui on kogu pind kaetud, alles siis asuda "harjama". Samas peab meeles pidama, et takuhein on kaunis jäik, nii et lihtsalt mõnda venda heina sisse löselema ei pane. Koht tuleb sisse pügada või lömitada.
Seda tehnikat, mida austatud kaashaigetele tutvustan, saab kasutada nii mätaste kui ka näiteks heinamaa kujutamiseks.
Kõigepealt tuleb sammud seada lähimasse ehitus- või santehnika poodi ja osta üks nutsakas takku. Takk tuleks valida võimalikult puhas st. jämedate kõrre tükkide vaba. Mina oma ahnusest ostsin kohe 100g, mis maksis 1,60 praegust raha. Arvestades selle kulu jätkub sellest vist 20-30 selliseks dioraamiks
Järgmiseks tuleks siis sealt parukast võtta üks väike pahmakas. Ja harutada võimalikult puhevile. Umbes nagu siin
Nüüd tuleks see pahmakas üles riputada kas siis pesulõksu või nagu mina kasutasin tavalisele traadile riputades. Nõnda oleks hea teha 2-3 pahmakat. Sama palju kui tegid, vali ka erinevaid toone rohelist ja vaikse survega ning vähehaaval surtsatades püüa neid rippuvad "juuksed" ära värvida. Värvimise juures tuleb jälgida, et ühte kohta liiga palju värvi ei saaks. Püüda võimalikult õhukese kihina mitu korda katta kogu takk. Vastasel korral kleepub takk kokku ja hiljem võib see probleeme tekitada. Värvidest on soovitatav kasutada akrüüle, kuid ettevaatlikul kasutamisel sobivad ka emailid. Värvima peaks aerograafiga või siis äärmisel juhul ka sprayvärviga. Tulemus peaks välja nägema midagi sellist
Kui avastate pärast, et värv ikkagi ei katnud korralikult, ei ole katki midagi. Kui muidugi mingit eriti puhast ja värsket heina ei taotle.
Kui värv on kuivanud, tuleb asuda seda värvilist takku lõikuma. Lõigata tuleks umbes 1,5-2 cm pikkuseks, võib ka lühemalt ja pikemalt, siin täpsust vaja pole. Vastavalt siis sellele, mitut värvi värvisid, tekib siis toredad rohelised hunnikud. Kuna hein ei ole kunagi (minu arust) täiesti roheline ja värske, tegin mina ühe hunniku värvimata takust. Kuna kasutasin kolme rohelist tooni, siis minul sai 4 hunnikut
Nüüd on vaja kogu see hunnikute meri kokku segada, mis esmapilgul näib kõige kergem, kuid nõuab aega ja kannatust, et kõik kolm värvi seguneksid korralikult omavahel. Tulemuseks peaks olema üks tore värske heinakuhi
Sellega on suur töö tehtud ja algab kõige lõbusam. Edasiseks on vaja kõigile teada-tuntud Superliimi, kuid seekord geelina. Vedel ei kõlba, kuna imendub küllalt ruttu taku sisse ja kleepimisest ei tule midagi välja.
Nüüd siis tuleb võtta üks pisike nutsakas sealt heinakuhjast (selline mida kolme sõrmega on pisut raske hoida)
Tugevate kääridega lõigata üks ots sirgeks
Liim panna siis ära lõigatud otsale ja seal juures mitte kokku hoida. Takk imeb seda mingil määral endasse ja kui liimi vähe siis pinnase külge ta jääma ei kipu. Järgmisel pildil panin 2 nutsakat põõsa serva
Lasta liimil kuivada.
Nüüd on vaja mingit peenikest kuid tugevat orki näiteks naasklit, jämedat nõela või nagu mina kasutasin peene otsaga pintsette. Ork torgata puhmasse natukene ülesse poole liimist ja "harjata" nutsakas läbi, et puhma harud ilusti üksteisest eralduksid. Sealjuures tulevad ka lahtised kõrred välja, mida võib tagasi heinakuhja panna, et pärast uuesti kasutada. Vajadusel pikemad kõrred lühemaks lõigata ja siis kogu mätas ettevaatlikult selle sama orgiga laiali ajada. Põõsaste all just hästi ei õnnestu kuid lagedal pinnal võib ka sõrmega pisut keskele vajutada, et sellist lömastatud mätast teha.
Põõsa ümber sai mul siis selline
Et teha heinamaad, tuleks need kleebitavad nutsakad kleepida üksteisele võimalikult lähedale ja kui on kogu pind kaetud, alles siis asuda "harjama". Samas peab meeles pidama, et takuhein on kaunis jäik, nii et lihtsalt mõnda venda heina sisse löselema ei pane. Koht tuleb sisse pügada või lömitada.
- Hiinlane
- Liige
- Postitusi: 388
- Liitunud: 13 Jaan, 2011 17:24
- Asukoht: Tallinn, Kopli Ühendkuningriik
- Kontakt:
Vot siin jään vastuse võlgu kuid võib ju proovida. Kaldun arvama, et kiud kleepuvad omavahel kokku ja siis saab ainult ühe suure käki. Aga võiks proovida mingi kangema riidevärviga äkki.
Viimati muutis Hiinlane, 05 Apr, 2011 21:50, muudetud 1 kord kokku.
Vahepeal sai Unimog-ile meisterdatud selline siil. Pildil on ta kokku pakitud.
Tegin selle, siis niimoodi
1.alus on välja lõigatud voimix-i karbist
2. triibud tekitasin sinna peale vaibanoaga
3. tegin kuuma traadiga augud ette
4. "okkad" kiirliimiga paika (okkad sai tehtud peenikesest vasktraadist)
5. lõikasin kääridega "okkad" ühetasaseks
6. viimaseks läheb värv peale
mul väike mure.nimelt mul on üks jupp puudu ühel masinal.mudeliks on revelli merkava.ja puudu olev jupp on veermiku osa sinna kuhu rattad käivad
küsimus selline kas seda puudu olevadt juppi ise teha ei saa ja kui saab siis kuidas .või on puudu olevaid juppe netist tellida võimalik.igasugune kasulik info ja nõu on oodatud.
küsimus selline kas seda puudu olevadt juppi ise teha ei saa ja kui saab siis kuidas .või on puudu olevaid juppe netist tellida võimalik.igasugune kasulik info ja nõu on oodatud.
Muru Vaoina moodi
Terv, edastan pisut põhjalikuma heinamaa valmistamise õpetuse.
Esiteks tuleb teil valmis ehitada selline asi:
Selleks läheb teil vaja:
1. Elektrilist kärbsepiitsa - Saab selliseid osta rämpsupoodidest nagu Novalux või Jysk.
2. Metallist sõela
3. Pisut juhet
4. üht "Krokodilli"
Õpetuse sellise tegemiseks saab siit:
http://www.youtube.com/watch?v=EAEmcqc-yIc
http://www.youtube.com/watch?v=-hsz3uRlwVY&NR=1
ja töötab ta sisuliselt niimoodi:
http://www.youtube.com/watch?v=OYSAK1ezou4
Kui see on tehtud, siis on teil olemas odav staatilise muru paigaldamiseks vajalik "Murunaator" (Grassinator)
Muru tegemiseks kasutasin kolme toodet. Need ei rahulda muidugi nõudlikumat maitset ja edasine katsetamine erinevate toodetega jõudumööda käib.
NR 1 - Woodland Scenics'i poolt toodetud Field Grass - sellised 7-8 cm pikkused fiibrid, jämeduselt umbes juuksekarva mõõtu. Saab neist lõigata sobiva pikkusega juppe - paigaldada, kas murunaatoriga, või siis pikemaid kõrsi ükshaaval liimides.
NR 2 - Gale Force Nine staatilise muru fiibrid. Sellised 2mm pikkused peenikesed rohelised fiibrid, mida toodetakse raudteemudelite valmistamisega tegelevatele seltsimeestele. Lühikese pikkuse tõttu nad tegelikult väga 1:35 mõõtkavva ei sobi - teised tootjad teevad kuni 7mm pikkuseid fiibreid - soovitan ning katsun ka ise edaspidi selliseid selle toote asendamiseks hankida.
NR 3 - Green Line'i poolt toodetavad murututid - liimialusele kinnitatud murututid ja ribad, mida dioraamile on hea superliimiga kinnitada. Pildil nähtud karbis on üle 40 erinevas suuruses murututi. Udusepoolne pilt ka viimasest tootest.
Dioraami aluse valmistasin Kapa plaadist kihtidena ning tasandasin kipsiga. Kuivanud alus tuleb alusvärvida - teede ja muda alla pruun toon, ning muru alla roheline.
Edasi asutasin kinnitama toodet nr 3 - Osa tutte üksteise kõrvale, teisi natuke eraldi - et jääks mätliku maastiku mulje. Mätaste vahele jätsin rohkemal või vähemal määral tühja ruumi, mille plaanisin täita staatilise muruga.
Et staatiline muru - Toode nr 2 - Jäi liiga lühikeseks, segasin sinna hulka Tootest nr 1 kuni 1 cm pikkuseid lõigatud kõrsi. Segasin selle kokku ja tulemuseks tuli midagi sellist nagu pildilt näha:
Nüüd katsin osa murumätaste vahele jäävast tühimikust PVA liimi ja vee lahusega (konsistentsilt umbes piima paksune). Liimiloigu ühte serva asetasin peenikese metallnaela (keskele ei soovita panna - hakkab segama muru paigaldamist) ning raputasin sõelas asuvat murusegu nagu eelpool lingitud videotest näha.
(Esialgu tundub liimile lisatud muru oluliselt heledam, kui mättad - see tuleb sellest, et kuivamata PVA liim on valge. Mõne tunniga ühtlustub see kontrast oluliselt - PVA kuivab läbipaistvaks ja tooni hakkab andma roheliseks toonitud aluspind.)
Tulemuseks sain midagi sellist:
Edasi otsustasin muru rohelise värvilahusega pritsides ühtlustada - selle etapi võib vahele jätta, kui tulemus juba rahuldab.
Seejärel lisasin ükshaaval kõrgemad kõrred - see oli kogu selle murujandi juures ka kõige masohistlikum tegevus, kuid paremat moodust ka ei suutnud kuidagi välja mõelda, et neid sinna saada.
Lõpuks viimasena puistasin muru sisse kergelt peenikest lehesodi jmt. Selle fikseerimiseks käisin kogu aluse mattlakiga üle ja tulemus tuli selline:
Loodan, et on abiks.
Kristjan
Esiteks tuleb teil valmis ehitada selline asi:
Selleks läheb teil vaja:
1. Elektrilist kärbsepiitsa - Saab selliseid osta rämpsupoodidest nagu Novalux või Jysk.
2. Metallist sõela
3. Pisut juhet
4. üht "Krokodilli"
Õpetuse sellise tegemiseks saab siit:
http://www.youtube.com/watch?v=EAEmcqc-yIc
http://www.youtube.com/watch?v=-hsz3uRlwVY&NR=1
ja töötab ta sisuliselt niimoodi:
http://www.youtube.com/watch?v=OYSAK1ezou4
Kui see on tehtud, siis on teil olemas odav staatilise muru paigaldamiseks vajalik "Murunaator" (Grassinator)
Muru tegemiseks kasutasin kolme toodet. Need ei rahulda muidugi nõudlikumat maitset ja edasine katsetamine erinevate toodetega jõudumööda käib.
NR 1 - Woodland Scenics'i poolt toodetud Field Grass - sellised 7-8 cm pikkused fiibrid, jämeduselt umbes juuksekarva mõõtu. Saab neist lõigata sobiva pikkusega juppe - paigaldada, kas murunaatoriga, või siis pikemaid kõrsi ükshaaval liimides.
NR 2 - Gale Force Nine staatilise muru fiibrid. Sellised 2mm pikkused peenikesed rohelised fiibrid, mida toodetakse raudteemudelite valmistamisega tegelevatele seltsimeestele. Lühikese pikkuse tõttu nad tegelikult väga 1:35 mõõtkavva ei sobi - teised tootjad teevad kuni 7mm pikkuseid fiibreid - soovitan ning katsun ka ise edaspidi selliseid selle toote asendamiseks hankida.
NR 3 - Green Line'i poolt toodetavad murututid - liimialusele kinnitatud murututid ja ribad, mida dioraamile on hea superliimiga kinnitada. Pildil nähtud karbis on üle 40 erinevas suuruses murututi. Udusepoolne pilt ka viimasest tootest.
Dioraami aluse valmistasin Kapa plaadist kihtidena ning tasandasin kipsiga. Kuivanud alus tuleb alusvärvida - teede ja muda alla pruun toon, ning muru alla roheline.
Edasi asutasin kinnitama toodet nr 3 - Osa tutte üksteise kõrvale, teisi natuke eraldi - et jääks mätliku maastiku mulje. Mätaste vahele jätsin rohkemal või vähemal määral tühja ruumi, mille plaanisin täita staatilise muruga.
Et staatiline muru - Toode nr 2 - Jäi liiga lühikeseks, segasin sinna hulka Tootest nr 1 kuni 1 cm pikkuseid lõigatud kõrsi. Segasin selle kokku ja tulemuseks tuli midagi sellist nagu pildilt näha:
Nüüd katsin osa murumätaste vahele jäävast tühimikust PVA liimi ja vee lahusega (konsistentsilt umbes piima paksune). Liimiloigu ühte serva asetasin peenikese metallnaela (keskele ei soovita panna - hakkab segama muru paigaldamist) ning raputasin sõelas asuvat murusegu nagu eelpool lingitud videotest näha.
(Esialgu tundub liimile lisatud muru oluliselt heledam, kui mättad - see tuleb sellest, et kuivamata PVA liim on valge. Mõne tunniga ühtlustub see kontrast oluliselt - PVA kuivab läbipaistvaks ja tooni hakkab andma roheliseks toonitud aluspind.)
Tulemuseks sain midagi sellist:
Edasi otsustasin muru rohelise värvilahusega pritsides ühtlustada - selle etapi võib vahele jätta, kui tulemus juba rahuldab.
Seejärel lisasin ükshaaval kõrgemad kõrred - see oli kogu selle murujandi juures ka kõige masohistlikum tegevus, kuid paremat moodust ka ei suutnud kuidagi välja mõelda, et neid sinna saada.
Lõpuks viimasena puistasin muru sisse kergelt peenikest lehesodi jmt. Selle fikseerimiseks käisin kogu aluse mattlakiga üle ja tulemus tuli selline:
Loodan, et on abiks.
Kristjan
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist