Arsenal Crossley
Arsenal Crossley
Tervitus.
Nüüd ongi kätte jõudnud hetk, kus alustan pisitasa Arsenal-Crossley soomusauto ehitamisega. Igatahes veeretan selliseid mõtteid juba tükk aega. Eeltingimuseks seadsin endale Vickers Crossley M 25 mudeli, mille Pit Road mõni aeg tagasi välja lasi, olemasolu. Selles asjas ulatasid sõbrad mulle lahkesti abikäe ja nüüd sorin karbis lausa igapäevaselt.
Selline tunne on, et viimane lugu Panzer IC –ga jääb mõneks ajaks laagerdama, aga põdema see mind ei pane – tuleb vaim uuesti peale – lõpetan ära, jäänud on siiski vaid mõned pisiasjad ja värvimine.
Aga nüüd Pit Road –i karbi sisust ja mõtetest selle juurde – Arsenal Crossley mudeli jaoks saab sealt kautada umbkaudu kümmekond protsenti detailidest. Põhiliselt siis veermik: raam, rattad ja mootor+käigukast. Viimasede ei olekski ehk väga tähtsad, sest vaevalt mul jätkub vaimu kapotialust täies ilus valmis aretama hakata, aga altpoolt jääb üht teist siiski näha. No ja kardaan peaks ju ka millegi külge poogitud saama.
Siin on enamus vajaminevaid juppe:
Ning lisaks veel mõned, kui mind peaks mingi hullus tabama ja ma hakkaksin sisse kah midagi aretama:
Kuna vajaliku väljasorteerimise järel ülejääva kolu hunnik on märkimisväärselt suur:
... siis tekib kohemaid ka küsimus, et mida sellega peale hakata? Vastust ma leida ei osanudki, ilmselt seetõttu hakkaski peas idanema idiootlik mõte, et kui reaalne oleks vajaminevaid juppe kloonida? Idiootlik seepärast, et tean liigagi hästi, et sel juhul venib projekt kindlasti pikemaks, kui jaanipäevani... Kuigi iseasi, kas ma ka vastasel juhul õigeks ajaks valmis jõuaksin? Aga millalgi ikka – julge hundi rind pidi ju... haavleid täis olema...
Järgmise korrani.
Nüüd ongi kätte jõudnud hetk, kus alustan pisitasa Arsenal-Crossley soomusauto ehitamisega. Igatahes veeretan selliseid mõtteid juba tükk aega. Eeltingimuseks seadsin endale Vickers Crossley M 25 mudeli, mille Pit Road mõni aeg tagasi välja lasi, olemasolu. Selles asjas ulatasid sõbrad mulle lahkesti abikäe ja nüüd sorin karbis lausa igapäevaselt.
Selline tunne on, et viimane lugu Panzer IC –ga jääb mõneks ajaks laagerdama, aga põdema see mind ei pane – tuleb vaim uuesti peale – lõpetan ära, jäänud on siiski vaid mõned pisiasjad ja värvimine.
Aga nüüd Pit Road –i karbi sisust ja mõtetest selle juurde – Arsenal Crossley mudeli jaoks saab sealt kautada umbkaudu kümmekond protsenti detailidest. Põhiliselt siis veermik: raam, rattad ja mootor+käigukast. Viimasede ei olekski ehk väga tähtsad, sest vaevalt mul jätkub vaimu kapotialust täies ilus valmis aretama hakata, aga altpoolt jääb üht teist siiski näha. No ja kardaan peaks ju ka millegi külge poogitud saama.
Siin on enamus vajaminevaid juppe:
Ning lisaks veel mõned, kui mind peaks mingi hullus tabama ja ma hakkaksin sisse kah midagi aretama:
Kuna vajaliku väljasorteerimise järel ülejääva kolu hunnik on märkimisväärselt suur:
... siis tekib kohemaid ka küsimus, et mida sellega peale hakata? Vastust ma leida ei osanudki, ilmselt seetõttu hakkaski peas idanema idiootlik mõte, et kui reaalne oleks vajaminevaid juppe kloonida? Idiootlik seepärast, et tean liigagi hästi, et sel juhul venib projekt kindlasti pikemaks, kui jaanipäevani... Kuigi iseasi, kas ma ka vastasel juhul õigeks ajaks valmis jõuaksin? Aga millalgi ikka – julge hundi rind pidi ju... haavleid täis olema...
Järgmise korrani.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Arsenal Crossley
Oojeee, tõotab tulla põnev vaatemäng. Broneeriks koha esireas.
See pitroadi elukas oli suhteliselt lihtsakoeline, ilmselt seetõttu ka alusplaat kasutamist ei leia. Kui täpselt raam istub, ümbertegemist tuleb palju?
Jõudu
Levar
See pitroadi elukas oli suhteliselt lihtsakoeline, ilmselt seetõttu ka alusplaat kasutamist ei leia. Kui täpselt raam istub, ümbertegemist tuleb palju?
Jõudu
Levar
Re: Arsenal Crossley
Eks selle detailsusega on täpselt nii nagu on, aga kui võrdlesin raami pikkust, telgede vahet ja maksimaalset laiust tagumise rattapaari kohal Toe Nõmme (vist?) poolt kunagises Tehnikas ja Tootmises visandatud eskiisiga, siis klapivad mõõdud üllatavalt hästi. Raam tuleb ilmselt plastikust profiilidest teha, sest sellise kujuga detaili on ühes tükis suht keeruline/mõttetu valada.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Arsenal Crossley
Väga põnev projekt..
Kas tasub kahtlustada uut pikka oopust itaalia kergetanki stiilis..?
Ja peab veel valmima jaanipäevaks.. Oi-oi..
Teemavõhikuna päriksin, kas pealisehitused on nii totaalselt erinevad?alustan pisitasa Arsenal-Crossley soomusauto ehitamisega. Igatahes veeretan selliseid mõtteid juba tükk aega. Eeltingimuseks seadsin endale Vickers Crossley M 25 mudeli, mille Pit Road mõni aeg tagasi välja lasi, olemasolu.
Kas tasub kahtlustada uut pikka oopust itaalia kergetanki stiilis..?
Ja peab veel valmima jaanipäevaks.. Oi-oi..
Re: Arsenal Crossley
Siin on siis Vickers Crossley Jaapani stiilis:von manstein kirjutas: Teemavõhikuna päriksin, kas pealisehitused on nii totaalselt erinevad?
Ja siin Arsenal Crossley:
Kardan küll, kuigi üritan seekord veidi kiiremini teha...Kas tasub kahtlustada uut pikka oopust itaalia kergetanki stiilis..?
No kui seekord ei peaks jõudma (ja ilmselt ei jõuagi.. ), siis ehk järgmiseks korraks...Ja peab veel valmima jaanipäevaks.. Oi-oi..
Re: Arsenal Crossley
Head Vabariigi aastapäeva!
Sellisel tähtsal päeval on paras oma eelmise nädala tegemised välja tuua, Arsenal-Crossley edeneb pisitasa – igatahes raam hakkab valmis saama:
Samas käivad ettevalmistused sildade ja vedrude kloonimiseks – ega ma kogu seda põhja alla jäävat värki väga tõsiselt ei võta, kuna väidetavalt ei ole ühtegi sellisel veermikul masinat säilinud. Mingilgi kujul. Isegi muuseumites asuvad eksponaadid on omal ajal kas Rolls-Royce või Chevrolet raamile ümber tõstetud. Aga kui mudeli esisilda vaadata, siis tundub küll, et Pit Road –i meistrite arvates käis „päris“ masinal sild samuti liimiga vedrupakkide külge...:
Midagi kammitsate laadset on isegi olemas, aga silla tala küljes puuduvad kohad, kuhu need võiksid kinnituda. Sinna aretan ilmselt midagi ligilähedaselt loogilist, eest vaadates jäävad need kohad mingil määral näha.
Tagumise sillaga olen jõudnud kloonimise eelsesse faasi, täitsin suured vahed karteri kõrval ja lisaks need polte-mutreid imiteerivad rudimendid, no ei saanud enne rahule jääda, kui tõmbasin karteri pooled vähe normaalsemate kinnitusvahenditega kokku:
Järgmise korrani.
Sellisel tähtsal päeval on paras oma eelmise nädala tegemised välja tuua, Arsenal-Crossley edeneb pisitasa – igatahes raam hakkab valmis saama:
Samas käivad ettevalmistused sildade ja vedrude kloonimiseks – ega ma kogu seda põhja alla jäävat värki väga tõsiselt ei võta, kuna väidetavalt ei ole ühtegi sellisel veermikul masinat säilinud. Mingilgi kujul. Isegi muuseumites asuvad eksponaadid on omal ajal kas Rolls-Royce või Chevrolet raamile ümber tõstetud. Aga kui mudeli esisilda vaadata, siis tundub küll, et Pit Road –i meistrite arvates käis „päris“ masinal sild samuti liimiga vedrupakkide külge...:
Midagi kammitsate laadset on isegi olemas, aga silla tala küljes puuduvad kohad, kuhu need võiksid kinnituda. Sinna aretan ilmselt midagi ligilähedaselt loogilist, eest vaadates jäävad need kohad mingil määral näha.
Tagumise sillaga olen jõudnud kloonimise eelsesse faasi, täitsin suured vahed karteri kõrval ja lisaks need polte-mutreid imiteerivad rudimendid, no ei saanud enne rahule jääda, kui tõmbasin karteri pooled vähe normaalsemate kinnitusvahenditega kokku:
Järgmise korrani.
Re: Arsenal Crossley
Väikesed arengud toimuvad - kloonimine võtab tuure üles, aga kere geomeetriaga on veel üksjagu küsimusi.
Hetkeseis on selline:
Hetkeseis on selline:
Re: Arsenal Crossley
Väga kõva.
Ikka suur rõõm on näha, et Urmas on jälle sae korralikult käima tõmmanud.
Ikka suur rõõm on näha, et Urmas on jälle sae korralikult käima tõmmanud.
Re: Arsenal Crossley
Ongi juba kauaks jäänud, aga tegelikult on üht-teist valmis kah saanud, pideva vormide valmistamise ja juppide kloonimise tulemusel olen jõudnud alusvankriga siiamaale:
No ja siin on siis kõik kolm:
Tegelikult on mootorite külge käivad pudinad - torud, pumbad, kollektorid ja muu träni samuti valmis, vaja ainult ära puhastada ja külge panna. Edasi läheb juba keerulisemaks - karbis kaasas olevad rattad ei ole sugugi nii head, kui nad võiksid olla. Tegelikult, kui aus olla, siis paras saast... .Jaapanlasega on lihtsam - tal on ka pneumaatikud kaasas, mis ilmselt käiku lähevadki, aga nende teistega läheb alles mässamiseks...
No ja siin on siis kõik kolm:
Tegelikult on mootorite külge käivad pudinad - torud, pumbad, kollektorid ja muu träni samuti valmis, vaja ainult ära puhastada ja külge panna. Edasi läheb juba keerulisemaks - karbis kaasas olevad rattad ei ole sugugi nii head, kui nad võiksid olla. Tegelikult, kui aus olla, siis paras saast... .Jaapanlasega on lihtsam - tal on ka pneumaatikud kaasas, mis ilmselt käiku lähevadki, aga nende teistega läheb alles mässamiseks...
Re: Arsenal Crossley
Täitsa hull ja rahvuslik projekt, pöidlad on isegi jalgadel pihus! :O
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Arsenal Crossley
Tükk aega vaatasin monitori ja siis järsku tuli tõdemus et näe , ongi kolm tükki. jaapanlane, uuem ja vanem eesti variant?
Igastahes on vahva vaadata kuidas korralik Urmas on hoo sisse saanud. Loodetavasti miski ei sega ja hoog ei rauge.
Levar
Igastahes on vahva vaadata kuidas korralik Urmas on hoo sisse saanud. Loodetavasti miski ei sega ja hoog ei rauge.
Levar
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Arsenal Crossley
Vahtisin minagi pilte ja ei saanud essugi aru..
Kaks alusvankrit..?
Et tuleb jossi sõnadega üle pärida..
Kaks alusvankrit..?
Et tuleb jossi sõnadega üle pärida..
Tükk aega vaatasin monitori ja siis järsku tuli tõdemus et näe , ongi kolm tükki. jaapanlane, uuem ja vanem eesti variant?
Re: Arsenal Crossley
Nojah noh, Arsenal-Crossley masinaid tehti ju kaks seeriat, esimese ja teise seeria kered erinesid teineteisest ka visuaalselt üsna märgatavalt. Ja kui ma võtsin algmaterjaliks inglise/jaapani Vickers-Crossley ning kloonisin peaaegu kõiki veermiku ja mootori juppe, siis valmistasin juba kaks klooni, eks esimese hooga üritan ühega neist maha saada ja millalgi hiljem ilmselt ka teist tüüpi kerega isendiga. Aga veermik on siis juba valmis. Et siis kuidagi niiviisi.
Re: Arsenal Crossley
Ehk siis eesmärk on Suure Auhinna klaasile kaks järjestikust plaati kinnitada.. tubli!
Kk
Kk
Re: Arsenal Crossley
Tegelikult ei ole mul sellist otsest eesmärki kunagi olnudki - üritan lihtsalt teha nii hästi kui oskan, Suur Auhind on rohkem nagu boonus, muidugi juhul kui tulemus seda väärt on..
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist