Ei ei ei. Ka suvel ideaalne- hoiab keha nii üleliigse soojenemis ekui jahtumise eest. Ta ju hingab, see parim tema juures. Aerogeli kasutatakse ka just selliste jaherõivaste tootmises USA eriväelastele:Juhani Putkinen kirjutas: Aga suvel ja liikvel see oleks ilmselt nuhtluseks - nagu paks talvevõrm.
See ongi selle materjali suurim pluss, et ta ei lase ei külmal ega soojal sinu kehani, samas aga see, et ta veeauru läbi laseb lubab läbi aurumise kehast eemale kanda liigutamisega tekkiva üleliigse soojuse. Aspeni tooteid kasutavad USA kõrbepiirkondades kestvusjooksjad mingitel võistlustel. http://www.aerogel.com/markets/outdoor-death.htmlArmy Soldier System Center Awards Aspen Systems Contract for Orientation-Independent Personal Cooling System
Aspen Systems was selected recently by the U.S. Army’s Soldier System Center in Natick, MA to optimize its Personal Cooling System and extend its operating functionality. Mobile and portable refrigeration systems are prone to difficult operating conditions, frequently not in vertical orientations, which can affect the performance of fluids and lubricants. An orientation-independent system would allow the military combatant complete freedom of movement, with minimal effect on cooling performance. Personal cooling has taken on new importance in the military due to the nature of desert warfare in recent years.
Parima IR kaitse sakski ehk sellega, et kombineerida omavahel a) aeroge ja b) soojust peegeldav termokile. Sakslased minuteada oma uutel soomukitel kasutavad just aerogeli, et soomuki IR jälg miinimumini viia- soojus siis ainult põhja kaudu eralduma suunata, et taevast IR kaamerast liikuvat masinat kehvem näha oleks. Point selles, et erinevalt termokilest mis ei suurenda aerogel masina radarijälge- st termokilel pidi see halb omadus olema. Puma IFV ja Boxer GTK APC kasutavad aerogeli minu mälu järgi. Ka IBD toodetud AMAP-S peaks seda kasutama IR jälje kaotamiseks, näide selle efektiivsusest siin:
http://www.ibd-deisenroth-engineering.de/amap-s.html
See M113 pilt ja video seal selle kattega ja ilma selleta ütleb rohkem kui 1000 sõna. Selgelt näha on, et ainult põhja kaudu väljuv üleliigne soojus muudab masina tunduvalt raskemini nähtavaks. Radari signaali vähendamine on siin süsinikfiiber kihile grafiitvärvi kihi kandmisega saavutatud. Heli summutuse aitab saavutada kummikiht + siis jällegi aerogel. SEE EI OLE RAKETITEADUS- ka eestlased saaks midagi sellist ise kodus ära teha nii oma soomukite kui veokite raskemini märgatvaks tegemiseks. Kui sind ei näe siis ei saa sind ka hävitada. Kõik need materjalid on ju kättesaadavd ja mõistliku hinnaga, vaja on ainult pealehakkamist ja tahtmist. No vähemalt suurtükitorud võiks aerogeli moodi asjaga ära vooderdada transpordi ajaks.