Aurora kahurid peidetud Peipsi äärde?
Raamatus "Ristleja "Aurora" ülev saatus" oli kirjas ,et osad kahurid hävinesid teel Leningradist Peipsile,kui mõned autod puruks pommitati. Kahuripaadid ristleja kahuritega ,mis terveks jäid lasti Peipsil põhja. Seda selleks,et mitte vaenlasele jätta. Sai raamatut aastat paarkümmend tagasi loetud võib olla ei mäleta ka täpselt.
Peaasi, et ka see kahur õhku oleks lennanud millega revolutsiooni "sünnipauku" tehti , muidu võib sealt jälle jäle pauk tulla. Mida see endaga kaasa toob oleme vist näinud...Ja need nõukaaegsed raamatud ja neis sisalduv "tõde" nojah see on eraldi teema. Ei imestaks kui need kahurid sakslaste linnatungimise hirmus õhku lasti, aga see on ainult minupoolne spekulatsioon.
Kõigi maade proletaarlased,palun ärge enam kunagi ühinege.
Treimani muuseumimaja
Treimani muuseumimaja
See nõukogude-vene valededžunglis ekslemine on üks kurnav ja janutekitav tegevus! Ainukese kaugelepaistva mäetipuna paistab selles soos miilitsa ja hävituspataljonlase Kalvo elutöö - muu on üldjuhul kasutuskõlbmatu läga!
Paraku pole Kalvo võtnud uurida nõukogude okupantide katastroofi Põhja-Tartumaal 1941.aastal - sellest ei oleks arvatavasti saanud ka kirjutada nii, et tõde oleks varjatud, sest veidigi pikema uurimuse puhul oleks kogu konstruktsioon kokku varisenud. Neist asjust ei tohtinud isegi peale võitu pikalt jutustada.
Paraku pole Kalvo võtnud uurida nõukogude okupantide katastroofi Põhja-Tartumaal 1941.aastal - sellest ei oleks arvatavasti saanud ka kirjutada nii, et tõde oleks varjatud, sest veidigi pikema uurimuse puhul oleks kogu konstruktsioon kokku varisenud. Neist asjust ei tohtinud isegi peale võitu pikalt jutustada.
Kõik minu unelmab on purunenud!
Mina arvasin,et olen saanud katsuda just "seda " kahurit ,kilbi peal oli mitu läikivat "litsentsi" mis kinnitasid kahuri ehtsust.
Oh mind naiivitari.
Kunagi Nõukogude moraali õõnestajad külvasid perestroika ajal laimu ja väitsid,et see on vale-Aurora,et õige vedeleb kusagil romulas poolenisti uppunud,kõht taeva poole.
http://nagi.ee/photos/suolistoloinen/51 ... set/85927/
Mina arvasin,et olen saanud katsuda just "seda " kahurit ,kilbi peal oli mitu läikivat "litsentsi" mis kinnitasid kahuri ehtsust.
Oh mind naiivitari.
Kunagi Nõukogude moraali õõnestajad külvasid perestroika ajal laimu ja väitsid,et see on vale-Aurora,et õige vedeleb kusagil romulas poolenisti uppunud,kõht taeva poole.
http://nagi.ee/photos/suolistoloinen/51 ... set/85927/
Ega üldse ei imesta,kuna laev on kahe poomi abil kaldasse kinnitatud ja tuulega isegi köied ei kõigu.Arnold kirjutas:No olid ka lood, et nn restaureerimise ajal visati seest palju välja ja lausa betoneeriti põhi, et mitte pikalt vaeva näha laeva veelpüsivusega. Viimase väite kohta tahaks küll targemaid arvamusi kuulda - vene ajal võis kõike uskuda, aga veidi vanemaks saanuna tundub tiba jabur.
Wikipedia
Aurora ehitati 1903. aastal Peterburis Venemaal.
Vene-Jaapani sõjas osales Tsušima merelahingus, seejärel lasti interneerida Filipiinidel, vältimaks sattumist jaapanlaste kätte.
Esimese maailmasõja ajal pidas ta valveteenistust Soome lahes.
1916. aastal läks Aurora remonti Kroonlinna.
25. oktoobrini 1917 seisis Aurora Neeval, mil Petrogradi Sõja-Revolutsioonikomitee sekretär Vladimir Antonov-Ovsejenko leppis laeva komandöridega kokku, et õhtul, pärast Petropavlovski kindluse signaallasku, tehtaks laeva suurtükist paar pauku, et Talvepaleed kaitsvaid naispataljonlasi hirmutada. Talvepalee saadigi kätte peaaegu veretult ja Aurorast sai Oktoobrirevolutsiooni sümbol.
1918. aastal saadeti laev kodusõja rinnete toetuseks jõe- ja järveflotillidesse.
1941. aasta 30. septembril lasti Aurora Oranienbaumi sadamas sakslaste poolt põhja. Üles tõsteti 1944. aasta 20. juulil ja viidi tagasi Leningradi.
1948. aastal, pärast remonti, seisis Aurora Neeval muuseumlaevana.
1985–1987 Aurora lammutati.
Praegu seisab Peterburis Neeva kaldal samanimeline Aurora koopia, millesse on sobitatud u 1000 t Aurora mehhanisme ja konstruktsioonielemente.
Vene-Jaapani sõjas osales Tsušima merelahingus, seejärel lasti interneerida Filipiinidel, vältimaks sattumist jaapanlaste kätte.
Esimese maailmasõja ajal pidas ta valveteenistust Soome lahes.
1916. aastal läks Aurora remonti Kroonlinna.
25. oktoobrini 1917 seisis Aurora Neeval, mil Petrogradi Sõja-Revolutsioonikomitee sekretär Vladimir Antonov-Ovsejenko leppis laeva komandöridega kokku, et õhtul, pärast Petropavlovski kindluse signaallasku, tehtaks laeva suurtükist paar pauku, et Talvepaleed kaitsvaid naispataljonlasi hirmutada. Talvepalee saadigi kätte peaaegu veretult ja Aurorast sai Oktoobrirevolutsiooni sümbol.
1918. aastal saadeti laev kodusõja rinnete toetuseks jõe- ja järveflotillidesse.
1941. aasta 30. septembril lasti Aurora Oranienbaumi sadamas sakslaste poolt põhja. Üles tõsteti 1944. aasta 20. juulil ja viidi tagasi Leningradi.
1948. aastal, pärast remonti, seisis Aurora Neeval muuseumlaevana.
1985–1987 Aurora lammutati.
Praegu seisab Peterburis Neeva kaldal samanimeline Aurora koopia, millesse on sobitatud u 1000 t Aurora mehhanisme ja konstruktsioonielemente.
"Aurorast" ja tema saatusest ning osast 1917 aasta sündmustes pajatas paar nädalat tagasi Vseviov. Kel soovi, võib kuulata
http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=1114101
http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=1114101
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Soome Wikipedia kinnitab,et litsents oli õige!
Aurora on yksi kolmesta Diana-luokan panssarikansiristeilijästä. Muut alukset, Diana ja Pallada (tarkoitti Pallas Athenea) upposivat Venäjän-Japanin sodassa 1905.
Toisen maailmansodan aikana laivan tykit otettiin Leningradin puolustuksen käyttöön. Laiva itse upposi 30. syyskuuta 1941.
Vallankumouksen 50-vuotisjuhlan aluksi alus siirrettiin hinaajien avulla paikalle, jossa se oli ollut ankkurissa vallankumouksen alkaessa, ja tarkalleen 50 vuotta alkuperäisen merkkilaukauksen jälkeen samalla tykillä ammuttiin samanlainen merkkilaukaus; tykkiin kiinnitettiin tämän jälkeen muistolaatta.
TULE TAEVAS APPI!
Mida rohkem ma asja uurin,seda enam vastuolusid kukub kappidest välja.
"Turun sanomat" väidab,et laeva põhi on üleni teine ja õige põhi on kusagil Soome lahe lõunapoolse ranna lähedal(Rutzsi küla),kust kohalikud kalurikolhoosi elanikud on kõik mis kinni ei ole minema tassinud.
Keegi hooples,et tema välikempsul on Aurora illuminaator
Toisen maailmansodan aikana laivan tykit otettiin Leningradin puolustuksen käyttöön. Laiva itse upposi 30. syyskuuta 1941.
Vallankumouksen 50-vuotisjuhlan aluksi alus siirrettiin hinaajien avulla paikalle, jossa se oli ollut ankkurissa vallankumouksen alkaessa, ja tarkalleen 50 vuotta alkuperäisen merkkilaukauksen jälkeen samalla tykillä ammuttiin samanlainen merkkilaukaus; tykkiin kiinnitettiin tämän jälkeen muistolaatta.
TULE TAEVAS APPI!
Mida rohkem ma asja uurin,seda enam vastuolusid kukub kappidest välja.
"Turun sanomat" väidab,et laeva põhi on üleni teine ja õige põhi on kusagil Soome lahe lõunapoolse ranna lähedal(Rutzsi küla),kust kohalikud kalurikolhoosi elanikud on kõik mis kinni ei ole minema tassinud.
Keegi hooples,et tema välikempsul on Aurora illuminaator
Viimati muutis ivanorav, 07 Mai, 2009 22:18, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist