Sonda lennukid ja "tank"
Mille põhjal väidad? Kirjandusest pole mulle midagi sellist silma hakanud.kuid Jak -9D peale pandi vajaduse korral saamamoodi kaamera just seellel lennukil see oli.
Miks arvad, et lennuk sai pihta Kiviõli kohal aga mitte eemal? Enam kui 10 km kaugusele kukkumiseks pihtasaamiskohast peab olema üpris suur kõrgus (alates 3000 m). Sellises kõrguses flakiga Jak-ile pihta saada on kaduvväike tõenäosus ja nagu ma ennem kirjutasin pole saksa lendurid sellist masinat seal alla tulistanud, jääb üle ainult flak.10 kilomeetrit lennuki jaoks ei ole mingi vahemaa, kes ei jaga lennukilahindutest pole mõttet vaielda miks lennuk kukkus nii kaugele Kiviõlist
pole sellisest muuseumist varem midagi kuulnud aga huvitav oleks kindlasti vaadata.momendil lennuki jäänused asuvad Mere ja Sõjaajaloomuuseumis Toilas.
.FV Anton, tundub et teil on proffesionaalne huvi lennukite kohta , meil on väga palju mis teile saame näidata ja nõu ka anda.
Palun kirjutage privaati, saame normaalselt vestelda
Kirjutan esimesel võimalusel.
Anton - horridoo!
Põdri külas varjas ennast Nikolai Belski, pärit Peterburi lähedalt Kolpinost. Peale sõjalõppu läks Kolpinasse tagasi. Ta suri 1979 aastal Narva merel. Kahjuks ei tea milliselt lennukilt ta pärit oli.Legende on siin erinevaid.Mina usun ikkagi kohalike vanemate inimeste jutte.See lennuk,mis soos vedeleb - selle üks pilootidest varjas ennast Põdri külas.
Ostan militaari:granaate, pomme, rakette, võib pakkuda ka kasutatud...
Re: Sonda lennukid ja "tank"
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Sonda lennukid ja "tank"
Kas kellelgi on andmeid lennuki kohta, mis kukkus 1944. aastal Viru - Nigulasse (täpsemalt Viru - Nigula ja Koila vahele)? Kukkumiskoha koordinaadid on 59°27'17.17"N ja 26°42'34.70"E (link Maa-Ameti kaardirakendusele).
Ilmselt oli tegemist märtsipommitamisel osalenuga, vanemate inimeste juttude järgi on teada, et lumi oli maas ja vraki juurde kiirustasid saksa sõdurid üle põllu suuskadel. Alla tulistati lennuk õhulahingus, kui uskuda tollal mudilastena kukkumist ja sellele eelnenud tagaajamist näinuid. Samas oli vist vähemalt Padas ka sakslaste õhutõrjepatarei.
Veel räägitakse ainult ühest tulest moonutatud lendurist vrakis, aga pole välistatud, et näiteks teine oli juba välja tõmmatud, kui huvilised kohale jõudsid. Samuti vaikib folkloor võimalikest langevarjuga hüppajatest.
Kõik kuuldud jutud juhtunu kohta on ajaliselt päevases/pärastlõunases vormis, seega kattuvus märtsipommitamisega, mis vist toimus öösiti, on siiski oletuslik ja rohkem lume olemasolus kinni. Ehk oli tegu samuti luurelennukiga?
P.S.: masinast pole seal ilmselt neetigi enam alles, ja kui ongi, siis kuhja põllukivide all, mis sinna aastate jooksul korjatud ning mille peal omakorda toekas võsa. Mind ennast huvitab lihtsalt igasugune teave selle lennuki kohta.
Ilmselt oli tegemist märtsipommitamisel osalenuga, vanemate inimeste juttude järgi on teada, et lumi oli maas ja vraki juurde kiirustasid saksa sõdurid üle põllu suuskadel. Alla tulistati lennuk õhulahingus, kui uskuda tollal mudilastena kukkumist ja sellele eelnenud tagaajamist näinuid. Samas oli vist vähemalt Padas ka sakslaste õhutõrjepatarei.
Veel räägitakse ainult ühest tulest moonutatud lendurist vrakis, aga pole välistatud, et näiteks teine oli juba välja tõmmatud, kui huvilised kohale jõudsid. Samuti vaikib folkloor võimalikest langevarjuga hüppajatest.
Kõik kuuldud jutud juhtunu kohta on ajaliselt päevases/pärastlõunases vormis, seega kattuvus märtsipommitamisega, mis vist toimus öösiti, on siiski oletuslik ja rohkem lume olemasolus kinni. Ehk oli tegu samuti luurelennukiga?
P.S.: masinast pole seal ilmselt neetigi enam alles, ja kui ongi, siis kuhja põllukivide all, mis sinna aastate jooksul korjatud ning mille peal omakorda toekas võsa. Mind ennast huvitab lihtsalt igasugune teave selle lennuki kohta.
Re: Sonda lennukid ja "tank"
On kaks võimalust: kas 09.3.1944 või 07.4.1944 ja mõlemal juhul on tegu Li-2 öise pommitajaga. Kumb neist just täpselt sinna kukkus on raske öelda.sekeldaja kirjutas:Kas kellelgi on andmeid lennuki kohta, mis kukkus 1944. aastal Viru - Nigulasse (täpsemalt Viru - Nigula ja Koila vahele)? Kukkumiskoha koordinaadid on 59°27'17.17"N ja 26°42'34.70"E (link Maa-Ameti kaardirakendusele).
Ilmselt oli tegemist märtsipommitamisel osalenuga, vanemate inimeste juttude järgi on teada, et lumi oli maas ja vraki juurde kiirustasid saksa sõdurid üle põllu suuskadel. Alla tulistati lennuk õhulahingus, kui uskuda tollal mudilastena kukkumist ja sellele eelnenud tagaajamist näinuid. Samas oli vist vähemalt Padas ka sakslaste õhutõrjepatarei.
Veel räägitakse ainult ühest tulest moonutatud lendurist vrakis, aga pole välistatud, et näiteks teine oli juba välja tõmmatud, kui huvilised kohale jõudsid. Samuti vaikib folkloor võimalikest langevarjuga hüppajatest.
Kõik kuuldud jutud juhtunu kohta on ajaliselt päevases/pärastlõunases vormis, seega kattuvus märtsipommitamisega, mis vist toimus öösiti, on siiski oletuslik ja rohkem lume olemasolus kinni. Ehk oli tegu samuti luurelennukiga?
P.S.: masinast pole seal ilmselt neetigi enam alles, ja kui ongi, siis kuhja põllukivide all, mis sinna aastate jooksul korjatud ning mille peal omakorda toekas võsa. Mind ennast huvitab lihtsalt igasugune teave selle lennuki kohta.
Anton - horridoo!
Re: Sonda lennukid ja "tank"
Minul vanaema elas Viru-Nigula lähedal Mahus ja tema mäletas, et üks venelane tuli alla heinateo ajal. Käisid veel vaatamas, oli teine otsapidi maa sees. Kohta ta kahjuks enam ei mäleta.
Re: Sonda lennukid ja "tank"
30.7.1944 on üks La-5 Mahu soo kohal maha võetud.ictta kirjutas:Minul vanaema elas Viru-Nigula lähedal Mahus ja tema mäletas, et üks venelane tuli alla heinateo ajal. Käisid veel vaatamas, oli teine otsapidi maa sees. Kohta ta kahjuks enam ei mäleta.
Anton - horridoo!
Re: Sonda lennukid ja "tank"
Uljaste sohu kukkunud lennuki piloot Nikolai Belski katapulteerus ja jõudis koos langevarjuga Kassamäe külasse Kalda tallu(mitte Põdrisse). Sellest langevarjust õmmeldi Kassamäe lapselastele hiljem kvaliteetsed kleidid ja pluusid. Ka minule õmbles vanaema ühe sellise pluusi.
Lendur varjas ennast Kalda talu sauna keldris, sest muu hulgas kartis ta eestimeelset peremeest ja tal tekkisid armusuhted talu noorema tütrega, kes oli minu tädi (ema õde Leida Õuekallas/Belski). Nad abiellusid 1945. aastal ja kolisid Venemaale. Hiljem tulid tagasi ja elasid algul Aseris ja pärast Sillamäel. Neil oli kolm last, kellest esimene poeg suri saamata aastaseks (on maetud Viru-Nigulasse). Elus peaks veel olema keskmine tütar Marta, keda ei oska otsida, sest sidemed nendega katkesid seitsmekümnendatel.
Nikolai suri mitte 1979 vaid 1969 Narva merel.
Mul on sellest lendurist head mälestused ja palju pilte. Oli tore inimene.
Lendur varjas ennast Kalda talu sauna keldris, sest muu hulgas kartis ta eestimeelset peremeest ja tal tekkisid armusuhted talu noorema tütrega, kes oli minu tädi (ema õde Leida Õuekallas/Belski). Nad abiellusid 1945. aastal ja kolisid Venemaale. Hiljem tulid tagasi ja elasid algul Aseris ja pärast Sillamäel. Neil oli kolm last, kellest esimene poeg suri saamata aastaseks (on maetud Viru-Nigulasse). Elus peaks veel olema keskmine tütar Marta, keda ei oska otsida, sest sidemed nendega katkesid seitsmekümnendatel.
Nikolai suri mitte 1979 vaid 1969 Narva merel.
Mul on sellest lendurist head mälestused ja palju pilte. Oli tore inimene.
Re: Sonda lennukid ja "tank"
Väga huvitav lugu inimsaatustest , kui vaid igale flegmaatisele militaarloole kaugemast minevikust selliseid detailseid ja konkreetseid meenutusi vaid oleks
Re: Sonda lennukid ja "tank"
Mis puutub Nikolai Belskisse, siis obd-memoriali kaotusnimekirjades sellist nime 30.05.1944 ei ole ja üleüldse ei paista Eestis tegutsenud NSVL lennuväeosadel selline inimene 1944. a. kaduma läinud olevat.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist