www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Okt, 2019 7:16

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2014 20:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 7065
Kuna sellist teemat veel üles pandud pole siis teeks alguse. Mida Eestil oleks võimalik Ukrainast hankida? KL-l on taastatud BTR-id. Tulevikus võiks ju neile hankida näiteks BTR 84-d. Mida veel? Turgutaks veidi Ukraina majandust sellega, kui oskaks soove paika panna, mida vaja oleks. Juhtimis ja sihtimisüsteemid suurtükkidele-D30? Siin muidugi peab tulema põhimõtteline otsus Ukrainaga diili teha Kaitseministeeriumist. Nende sõjavägi vajaks kindlasti instruktoreid, kellel vene keel suus ja oskavad nendega suhelda ning NATO laadset väljaõpet edasi anda.

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2014 21:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Nov, 2012 0:46
Postitusi: 418
Ukrainast saaks Kaitseliidule edukalt palju varustust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2014 21:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Nov, 2011 2:55
Postitusi: 1250
Siin kunagi tanki-teemas keegi reklaamis neid MT-LB-sid. Sest ajast peale olen ka mina neid MT-LB-sid youtubes vesistamas käinud. :)
Madal profiil, väga hea läbitavus. Lintidele kummiklotsid külge ja läheb.
Kahjuks võtab asi 100 liitrit sajale ja mahutab ainult 10 võitlejat, aga muidu on veoautoga samas hinnaklassis ja kaitstus on veoautost parem.
Neid teeb Harkovi traktoritehas Ukrainas. Rootslastel on neid mõnisada. Soomlastel sadakond. Ukrainlastel on neid paar tuhat.
Ilus masin. :) Aga ärge mu õhkamist siin väga tõsiselt võtke, mul se "tankinduse" taktika on natuke tume maa.

http://www.promrealty.ru/mt_lb.htm
Pilt

EDIT: Üks youtube stiilinäide ka sellest kuidas Siberis mudas nende MT-LB-dega offroaditatakse:
http://www.youtube.com/watch?v=JlgkeuEQbg4
Seal on ka äpardusi, aga siiski siiski..

_________________
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.


Viimati muutis pagan, 03 Apr, 2014 22:17, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2014 22:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Jaan, 2009 16:13
Postitusi: 287
Soomlastel on MTLB sid Wiki andmetel ca 400. Ostsid rootslaste omad ära.

Aga kui spekuleerida, et Ukraina hakkab oma armee laovarusid optimeerima, siis hea tegutsemise korral saaksime me suhteliselt võileivahinna eest väga suure hulga reservi, kui mitte kogu reservi soomustatud transpordivahendite ja kaugtulega varustada.

MTLB, BTR, BMP, T-72,T64 võibolla ka T-80, Gradid, 152 mm 122mm sealt saks tõenäoliselt kõike ja see oleks suurepärane tagavara kuniks me nii rikkaks saame, et lääne tehnika peale täielikult üle minna. Aga siinset foorumit jälginuna ning mõndade, tundub ka, et otsustavates struktuurides kanda kinnitanud, kaasfoorumlaste mõttevälgatusi, ütleks et suisa tehnikakasutuselevõtualaseid geniaalsusi lugenuna, ma sellisele asjade käigule väga ei looda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2014 23:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Dets, 2012 13:44
Postitusi: 779
Eks Ukrainast ilmselt võiks igasugu huvitavat kraami olla võimalik krabada kui õigel ajal õige kohas olla, aga tõenäoliselt öeldaks meil kõige vähegi asisema kohta et meil pole kaadrit ja puudub organisatoorne võimekus, nii et pole vaja.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2014 23:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Mär, 2005 0:15
Postitusi: 674
Ukrainlastelt oleks mõistlik vaadata BTR 4ljasid - saaksime mõistliku hinnaga endale kaasaegseid soomustransportööre. Sealjuures, Pasisid vist enam kusagilt rohkem saada polegi ja kui me tahame ka teise brigaadi ära soomustama, peame vaatama mingi muu masina suunas nagunii.

MTLB vajaks liiga palju ümberehitamist ( kindlasti kaasaegsemat mootorit ) samal ajal võiks me sama raha eest osta soomustatud Bandvagn-eid mille läbivus on isegi parem.

Tankid ja BMP2hed on liiga vananenud, et neid muretseda.

D30neid võiks reservi osta ( ja varuosasid neile ) sama jutt Zu 23-2 kohta. Pataljon Grade võiks ka ära tuua.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 3:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Nov, 2011 2:55
Postitusi: 1250
Rootslased minu teada ehitasid oma MT-LB-d ümber. Soomlased ostsid jälle aastal 2011 rootslastelt neid 147 tükki hinnaga 2.7 miljonit €. - see teeb ühikuhinnaks 18.300€.
Paarikümne aasta vanuse, uuena konserveeritud isendi saab jaehinnaga letilt 35.000$-60000$ kätte.
Bulgaaria müüs 500 MT-LB-d aastal 2012 Iraagile hinnaga 152.000$ tükk. (Vist uued, vist Bulgaaria oma toode.)

Ehk saaks selle ümber ehitamisega ka ukrainlased hakkama kui me ütleks täpselt mis meil vaja on? (Oleksoloogia)
Kindlasti kaasaegsem mootor, sellega olen nõus. Igast mugavusi võiks soovida. Salongikütet. LED valgustust. :)
Ilmselt saaks veel midagi kaasajastada. Lintide pealpüsivust?
Lintidele annab asfladisõiduks kummiklotsid ise poltidega külge kruvida, know-how saab wihuritraktorist (see kes nende Caterpillaritega tegeleb). Ilmselt võiks veel strateegilisematesse kohtadesse lisasoomustust soovida. Mõned isendid võiksid olla automaatmiinipildujatega ja õhutõrjega. Ja nagu täht M tähendab Multi-role (Mnogocelevoi), on seda kasutatud platformina igasugu kõikmõeldavaks otstarbeks.

Ilmselt on MT-LB ja Bandwageni läbivus samaväärne. Ja see läbivus peaks olema meile oluline võrreldes meie veoautodega. Sest meie veoautod sõidavad ainult tee peal, aga need sõidavad igal pool mujal kui tee peal (ja tee peal ka). See on oluline igasugu varitsuste ja vägede peitmise mõttes. Nagu mulle militaar.netis selgeks tehti on suurem osa meie pinnast põllud, metsad, rabad, võsad, liiv, muda. Ja suurem osa aastast on need märjad. Ja venelastel on neid 7000 tükki, nad on end meie kliimas õigustanud.

Ainuke asi, et see Bandwagen on minu andmetel sigakallis riist. Army guide andmetel on 2005 aasta tehingutel keskmine ühiku hind
900.000$. Järgneval lingil all väike tabel.
http://www.army-guide.com/eng/product1030.html
Mingi norrakas müüs 120.000$ 1988 aasta oma, ilmselt soomustamata.
Ja 1980-da aasta oma, presentkatus, 35.000$ (kui ostad vähemalt 2 tükki).

Ja ega nende kütusekulu on ka ilmselt faktor miks meie põhiliseks transpordivahendiks jääb ilmselt veoauto. :)
Kuigi need MT-LB-d võiks ikkagi suurem hulk kuskil Keskpolügoni metsas õppusteks ja viimseks päevaks valmis olla.

Panen siia lisaks ühe MT-LB inglisekeelse tutvustusvideo:
http://www.youtube.com/watch?v=458UAZP2c5k

Neid BTR4-jasid võtaks siiski kah jah. Ärge ära pakkige hakkan kohe kasutama. Ka soomustatud ratasmasinal on oma roll.

_________________
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 9:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Tsiteeri:
MTLB vajaks liiga palju ümberehitamist ( kindlasti kaasaegsemat mootorit ) samal ajal võiks me sama raha eest osta soomustatud Bandvagn-eid mille läbivus on isegi parem.


Ei vaja see mingit suurt ümberehitamist, kolm peamist asja on kummiplaadid roomikutele, torni NATO moona sööva relva panek ning raadioside.
MT-LB mootor on täpselt sama kaasaegne kui igal muul mitte-vene tehnikal, mida siia ostetud on.
Et vene mootori ressurss pole sama, mis lääne mootoril, kompenseeritakse mootorite (ja laiemalt muude sõlmede) kordades odavama hinnaga.
Kes on võrrelnud, palju maksab Jaroslavi mootori kõrgsurvepump või näiteks turbokompressor ja palju Cumminsi omad, see saab aru, millest jutt.
Ehk siis probleem antud süsteemis lahendatakse lihtsalt sellega, et iga masina kohta on varuagregaate 2-3 korda rohkem.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 04 Apr, 2014 9:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 9:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1534
Vastupidiselt ei tasu sealt BTR 4sid osta - nii Iraak, kui ka Aserbaidzhaan keeldusid tellitud soomukeid ju vastu võtmast ja saatsid need Ukrainasse tagasi (absoluutne praak). Soome ja Rootsi MTLBsid ei moderniseerinud (ainult kerge tuuning - tulekesed, kastikesed, konksud, porimatid,sildid jne...) ning soomlased vastasid Rootsist soetatud MTLBde moderniseerime kohta "hullud olete või!" need hoitakse lihtsalt töös ja heas korras.
Küll plaanivad soomlased oma Gvozdikadele mingit veidi kapitaalsemat upgreidi.
Mina ostaksin sealt just MTLBsid, Gvozdikuid ja tanke, soomlased (ja sajad teised riigid) ei häbene neid kasutada ning ma usun, et ka meie saame sellest foobiast kunagi üle.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 10:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Meil on vaja sada milkut viia Krauss-Maffei tehasele "kindlate liitlassuhete nimel" - võimalik, et nii ongi...
Idaslaavi toodanguga toimuvat kuuldes näib, et kvaliteet oli asjadel seni, kui osobõi otdel võis praagi tegija kuskile "tsooni" kümneks aastaks istutada.
Täna seda hirmu pole ja see kajastub ka kvaliteedis.
Omadest kogemustest vene veo- ja sõiduautodega julgeks üldistada, et see, mis oli "Zdelano v SSSR" märgiga, oli üldiselt aus või enamvähem aus kaup, see, mis on kaubamärgiga OOO "Avtomobil", sealt võib tulla osi, mis ainult väliskuju poolest vajalikku meenutavad.

MTLB näib olevat üks õnnestunud masin - kuigi tema loojatel polnud eesmärki soomustransportööri loomiseks, tegelikkuses on ta ju universaalne soomusveok. Sellest ka tema nõrguke relvastus (BTR-iga võrreldes isegi). Ukraina hoiubaaside kola on valdavalt NSVL aegne.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 10:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Mai, 2007 14:17
Postitusi: 2945
Niipalju kui ma Ukraina asju jälginud olen, plaanivad nad seal hirmsasti relvastuma asuda, seda just kohalikele tehastele tööd andes. Sellest järeldub, et neil ei ole enda arvates relvi nii palju kui vaja või ei ole need nii head kui vaja. Sellest omakorda järeldub, et meil ei ole sealt lähiajal vist midagi saada, ainult seda, mida ukrainalsed enam ise ei taha. Aga seda ei taha meie ammugi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 10:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
See arsenal, mis Ukrainale jäi peale NSVL lagunemist - sisuliselt NSVL invasiooniarmee teine eshelon (esimene oli Tsehhis, Ungaris, SDV-s ja Poolas) on liiga suur, et Ukraina suudaks ka lähikümnenditel sellest midagi mõistlikku teha.

Võrreldes Ukrainas olnuga oli omaaaegses ENSV-s olnud lahingutehnika tegelikult teise järgu värk, aktiivsoomuseta vana mudeli T-72 tankid, motolaskurdiviis veel osaliselt vanade BTR-70te peal, MiG-23 hävitajad, vanatüübilised Osa- klassi raketikaatrid jne. Ukrainas oli märksa uuem, moodsam ja arvukam.

Ainus mida enamvähem kaasaegseks võis pidada, olid mõned (vähesed) S-300 õhutõrjekompleksid ning Tartus olnud Tu-22M3 pommitajad.
Kõik see värk olnuks muidugi kasutatav, kuid Ukraina noos olnuks selgelt parem sellest, mis meil oleks õnnestunud võibolla 1992-1994 krahmata.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 11:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3544
Asukoht: Eesti
Kas praegune Ukraina paistab tõesti riigina, mis võiks hakata vähegi asjalikumat tehnikat "võileivahinna" eest müüki paiskama..??


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 14:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Nov, 2011 2:55
Postitusi: 1250
Ukraina esimene asepeaminister Jarema just räägib, et relvade müük vaenlasele on hullumeelsus. Et nad otsivad parasjagu uusi turge.
http://gordonua.com/news/politics/YArem ... 16775.html

PaganHorde postitas ühes teises teemas toreda lingi Ukraina poolt pakutavast:
http://ru.tsn.ua/ukrayina/vooruzhennye- ... 58712.html
Et mida vaja on? Tanki, BTR-i, bullpup automaati? (Viimasel on pole küll NATO kaliiber, aga kauaks see nii jääb?)

Kui soomustatud roomikmasinad ei kõlba ostame siis rakette! :D
Dnepropetrovskis on suurepärase ajalooga ballistiliste rakettide tootmise ettevõtte: http://www.yuzhnoye.com/?id=125
Kui see on liiga suur (ilmselt on), siis leidub ka pisirakettide tootjaid.
Riiklik kiievi konstruktoribüroo "Lutch": http://www.luch.kiev.ua/index.php/en/
Neil on igasugu rakette erinevaks otstarbeks ja nii vene kui lääne kaliibritele.

Yuzhnoe töötab hetkel välja ka Iskanderi analoogi "Grom - 2"
http://www.military-informant.com/index ... 176-1.html

_________________
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti KV ja Ukraina KV-suhted ja hanked
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2014 15:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Mai, 2007 14:17
Postitusi: 2945
Jarema on imelik nimi. Ega tal eesti esivanemaid ei ole (Ääremaa)? Valmis relvastust enam ei müü, aga komponente (näit. helikopterimootoreid) müüvad endiselt. Muidu jääks liiga palju inimesi korraga tööta. Kuid just need komponendid oleks õrn koht - kui mingit ukraina juppi pole panna, pole kohe midagi asemele panna ja tehase ehitamine võtab aega.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt