www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Võimearendus tankide näitel
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=54&t=33452
17. leht 17-st

Autor:  Kulibin [ 21 Veebr, 2015 23:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Võimearendus tankide näitel

Ok, ok.
Point on selles, et kui on keevitatud korpus, siis peab see metall olema hästi keevitatav.
Sakslastel oli sellega tõsiseid probleeme 2MS ajal. Liiga palju süsiniku ja mangaani kroomi puudumise tõtu.
Häid soomusteraseid on palju aga nad ei ole keevitatavad.

Autor:  mx77 [ 22 Veebr, 2015 9:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Võimearendus tankide näitel

Kulibin kirjutas:
Ok, ok.
Point on selles, et kui on keevitatud korpus, siis peab see metall olema hästi keevitatav.
Sakslastel oli sellega tõsiseid probleeme 2MS ajal. Liiga palju süsiniku ja mangaani kroomi puudumise tõtu.
Häid soomusteraseid on palju aga nad ei ole keevitatavad.

Kas praegu käib ikka veel II MS? Või mis selle jutu point on? Ma võin sulle vajadusel Maffei Werke kontaktid anda, saad minna neid õpetama :D.

Autor:  Kulibin [ 22 Veebr, 2015 18:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Võimearendus tankide näitel

No võime siis siin jäädagi vaidlema teemal blablabla, kas lugupeetava jutus oli midagi konstruktiivset ?
Ära loobi siin oma tutvustega, ma võin samuti pakkuda ekskursiooni Porsche mootoritehasesse ja Kui soovid siis hakatuseks kodumaist soomustehnikat valmistavasse ettevõttesse.
Ja kõik need metallid (Hardox, Weldox, Domex, Armox) on hot rolled moodsad multilayer terased. Ma ju pakkusin eelnevalt 40mm plaati augustuskatseteks. Olge head mehed ja võtke puurida. Pärast targutate siin edasi.
Lihtsalt väike näide elust enesest: Need Ladavennad, kes rallit sõidavad on hädas selle esisilla õõtshargi kinnitusjunniga mis käib lonzheri külge kahe poldiga. Nimelt ei kannata see vidin rallit ja läheb kõveraks ja seoses sellega häirub rooligeomeetria.
Lahendus siis selline, et laseri või plasmaga Hardox400 plaadist paras riba, otsad kärnida ja treipinki. Pärast puurid kaks kinnitusauku. Vot väidan, et see 22mm Hardox 400 koosneb mingist 8 kihist. Weldox, it on mitme tootja oma, teevad hiinlased samuti. Võin anda lingi kui oled hulgiostja. Minu kasutuses on olnud kõige paksem Weldox900 plaat 80mm, Valmistasin sellest ühe suure hammasratta, mida enne seda tuli tihti vahetada. Ja see tükk koosnes neljast selgeltpiiritletust kihist (vot kui sööd võileiba siis tead mis tähendavad eri konsistentsiga kihid. Ja veel siia lisan väikese odava Damaskuse terase valmistamise õpetuse: Lased omale lõigata 20-25 mm Hardox400 plaadist riba, kuumutad selle punaseks ja sepistad seda LÕIKEPINNA suhtes lapikuks, pärast mida lihvid valmis noa. Poleerid vildiga ja eriti efektse tulemuse saamiseks pistad korra lämmastikhappesse (mitte rohkem kui 20 prosse) Kõlbab suurepäraselt see pasta millega roostevabalt keevitustagi eemaldatakse (Polynox)
Lugupidamisega Arvo
Ja ei saa siinkohal lisamata väikest reklaami: Kõikvõimalikud treimis ja freesimistööd, peaaegu kõige, mis juhib elektrit keevitus (TIG AC-DC ja muu odav(MIG-MMA)), plasmalõikus. Pingid: Treipingid 1K61, 1K62, universaalfrees Klopp-Korradi UV10cnc, Hüdropress 40T, Lintsaag max 125mm, Sammaspuurpink max 42mm Ja alates maikuust CNC treipink EMCOTURN320
Ei tegele masstootmisega.
Ja siinsetele metalliteadlastele kont hambu: Weldox 900 ja edasi on honeycomb microalloyed structural steel.
Seda on lihtne tõestada kihthaaval lihvimise ja kerge söövitamisega. Ja ükski firma ei avalda teile mitte üheski PDF usrmanualis midagi peale typical strenght ja jämedalt koostis. No teiesugustele asjatundjatele on ehk Damaskus kah unitaarteras ;)

Autor:  negevng [ 26 Veebr, 2015 1:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Võimearendus tankide näitel

Weldox on teras, kuhu on sisse viidud legeerivad elemendid: kroom, nikkel molübdeen, seega on tegu legeeritud terasega. Madal väävli- ja fosforisisaldus näitab, et tegu on kvaliteetse legeeritud terasega. Sellest võib järeldada, et Weldox on kvaliteetne legeeritud konstruktsiooniteras, mida kasutatakse suuri koormusi taluvate, vastutusrikaste detailide valmistamisel.

Hardox on kulumiskindel eriteras. Oleneb, mil moel see kulumiskindlus saavutatud on. Juhul kui on kaetud eraldi kulumiskindla pindekihiga, ongi tegu kulumiskindla keevitatava komposiitplaadiga.

http://www.anapol.ee/upload/news/48-49_vautid.pdf

Autor:  Kulibin [ 26 Veebr, 2015 21:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Võimearendus tankide näitel

negevng kirjutas:
Weldox on teras, kuhu on sisse viidud legeerivad elemendid: kroom, nikkel molübdeen, seega on tegu legeeritud terasega. Madal väävli- ja fosforisisaldus näitab, et tegu on kvaliteetse legeeritud terasega. Sellest võib järeldada, et Weldox on kvaliteetne legeeritud konstruktsiooniteras, mida kasutatakse suuri koormusi taluvate, vastutusrikaste detailide valmistamisel.

Hardox on kulumiskindel eriteras. Oleneb, mil moel see kulumiskindlus saavutatud on. Juhul kui on kaetud eraldi kulumiskindla pindekihiga, ongi tegu kulumiskindla keevitatava komposiitplaadiga.

http://www.anapol.ee/upload/news/48-49_vautid.pdf

Üldiselt täiesti nõus, aga kuidas on Weldox legeeritud on omaette teema.
Hardox 450 läheb paari päeva pärast treipinki ja üritan tulemust pildistada.
Hardox-i kulumiskindlus ja samaaegne sitkus on saavutatud erinevate kihtidega ja neid kihte on.
Hardox tegelikult ei ole mõeldud keevitatavaks materjaliks, peale paksuse 6-8mm.
Keeviskonstruktsiooniks on mõeldud Weldox. Ja seda ei maksaks teha siiski mingi tavatraadiga vaid selleks on spets. Täidistraadid ja paksemad detailid tuleb ette kuumutada.
Üldiselt tundub mulle, et peaks vist tegema kusagile tehnikateemasse mingi uue haru.
See tankiteema käib ju kah tegelikult, kuna soomusest jutt.
Katsun siis (ei luba) ennast ühel päeval kokku võtta ja mõned joonised teha, selgitamaks moodsaid trende nn.vaese mehe komposiitsoomuse vallas. Loodan, et ei teki mul mingit kaasust Sisu vendadega ;)

17. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/