Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Abramsi mootor sööb enam-vähem kõike, mis põleb.
See pole tegelikult päris kogu tõde.
Asenduskütuste kasutamine tankimootoritel (Ameerika, vene jne) on mõeldud tegelikult lühiajaliselt ja selline asi toimub mootori ressursi ja võimsuse languse arvelt.
Kui Abrams kõike sööb, siis ometigi kasutavad ameeriklased täna siin reaktiivkütust (vähemalt lõhna järgi nii tundus, kui viimati ligidalt nägin). Seda kütet on vaja ekstra vedada (õppustel käib kütusetünn tankidel järgi), kui diisel oleks samahea, saaks kui Tapal kuskil brigaadi tünnist tankida ja oleks hea. Vähemalt minu nina tundis (peale reaktiivlennukit meenutava kuumalaine) lennukipetrooli põlemise haisu.
Ilmselt on sul pisut probleeme turbiinmootori tööpõhimõtetest arusaamisega. Nagu juba viidatud - Abramsi mootor võib töötada suvalisel kütusel. Rahuajal tulevad muidugi mängu erinevad kaalutlused, nagu näiteks ka ühe või teise kütuse hind (jah, reaktiivmootorite kerosiini baasil tehtud kütus on diislist odavam). Ja ka see, et turbiinmootorid põletavad seda kütust ikka päris suurtes kogustes. Diiselkütuse turbiinis põletamine ei ole rahaliselt just väga mõistlik tegevus...
Mis puutub nende remonditavusse. Abramsi turbiinmootor on kergesti eemaldatav. Välioludes läheb mootor lihtsalt vahetusse. Kuid väidetavalt on ka see turbiinmootor välioludes remonditav. Seega - mootor vahetatakse välja, aga katkine mootor ei lähe mitte tagalasse ega äraviskamisele, vaid sellele jookstakse diagnostika läbi, tehakse viga kindlaks. Ja kui võimalik - parandatakse kohapeal ja sama mootor võib juba järgmisse tanki minna.
Googelda veidi AGT 1500 engine teemadel, ning infot tuleb rohkem kui jõuad lugeda.