GPS-i häkkimine

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks õigeks vastuseks peab tootja algoritme teadma.
Arvan, et see on lahendatud nii, et kui 1-2 allikat ajavad selget pada (nt asuvad liiga lähedal silmapiirile või langevad põhimassist liiga välja), siis seade lihtsalt ignoreerib neid ja võtab arvesse neid satelliite, mis kõrgel taevas on. Taevast toppida täis fake-signaale andvaid lendavaid segajaid on juba kahtlane idee (no AEGIS-e operaatorite tähelepanu äratab kindlasti ja näpud ÕT rakettide nupul võivad sügeleda). Selline segamist teostav lendmärk kvalifiktseeritakse kui vaenulik ja kui peale paari raadioeetris antud hoiatust tegevus ei lõpe, võib järgneda õhutõrjerakett.

Laeval kuskil kitsas väinas on peale GPS-i veel mitu navigatsioonimeetodit. Allveelaevad kasutavad kindlasti inertsiaalnavigatsiooni (pealveelaevad ei tea), astronavigatsioon, visuaalne kaldamärkide järgi kaardil, radarnavigatsioon - USA sõjalaevade tase on tõenäoliselt selline, et kõikide sisendid pannakse ühtsesse süsteemi ja kui üks sisend ajab pada, ei pane see seal kedagi kulmugi liigutama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Viiskümmend »

Wikipedia paarilauseline artikkel GPS spoofingust ütleb:

Võib kasutada uusi ja isegenereeritud valesignaale, kui ka taaskasutada originaale, mis on mujalt kinnipüütud, et neid siis valel ajal uuesti eetrisse paisata ning üks levinuimad viise on carry-off ehk ära viima/üle võtma rünnak, kus valesignaalid sünkroniseeritakse õigetega ning siis keeratakse powerit juurde. https://en.wikipedia.org/wiki/Spoofing_attack
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Fucs »

Nu ma panin sinna teise GNSS teemasse ühe väga hea materjali nn. spoofimisest... kahjuks inglisekeelne.

Head asja võib ka topelt olla :D
https://www.ethz.ch/content/dam/ethz/sp ... tector.pdf
Civilian GPS is easily vulnerable to signal spoofing attacks due to the lack of any signal authentication and the publicly known spreading codes for each satellite, modulation schemes, and data structure. In a signal spoofing attack, the objective of an attacker may be to force a target receiver to (1) compute a false geographic location, (2) compute a false time or (3) disrupt the receiver by transmitting unexpected data.

An attacker can influence the receiver’s position and time estimate in two ways:
(1) manipulating the contents of the navigation messages (e.g., location of satellites, navigation message transmission time) and/or
(2) modify the arrival time of the navigation messages.
The attacker can manipulate the arriving time by temporally shifting the navigation message signals while transmitting the spoofing signals. We classify the different types of spoofing attacks based on how synchronous (in time) and consistent (with respect to the contents of the navigation messages) the spoofing signals
are in comparison to the legitimate GPS signals currently being received at the receiver’s true location.....

Non-Coherent and Modified Message Contents...
Non-Coherent but Unmodified Message Contents...
Coherent but Modified Message Contents...
Coherent and Unmodified Message Contents....
Et siis kui seal põhjalikult kirjutatut võimalikult lühidalt kokku võtta eesti keeli, siis

Tsiviil-GPS on hõlpsasti haavatav signaali rünnakute vastu, kuna puudub iga satelliidi signaalide autentimine ja modulatsiooni skeemid ning andmestruktuuri koodid on avalikud ning üldtuntud. Signaali rünnaku korral võib ründaja eesmärk olla sundida vastuvõtjat
1 arvutama valet geograafilist asukohta
2 arvutama valet nn GPS aega või
3 häirima vastuvõtjat, edastades ootamatuid/arusaamatuid/segavaid andmeid

Ründaja võib vastuvõtja asukohta ja aja hinnangut mõjutada kahel viisil:
1. muuta edastatava data (naviandmete) sisu
2. muuta edastatava data aega (kellade lollitamine)

...edasisest aru saamiseks peab teadma seda, mida satid üldse edastavad (selle kohta on natuke pikemalt seal teises GNSS teemas saanud kirjutada)....

"Spoofida" on võimalik erinevaid mooduseid kasutades:

Mittesidus (ei ole seotud konkreetse satiga) ja teate sisu on muudetud ...
Kõik andmed (nii sattide kohta, edastatav data, kui ka edastusaeg) on valed.

Mittesidus, kuid sisu pole muudetud ...
Kõik sattide poolt edastatavad andmed on õiged (muutmata), kuid muudetud on edastusaega (kella lollitamine) elik muutmata andmed edastatakse viivitusega - mida suurem viivitus seda suurem ämber (ka sellest ma kirjasin seal teises teemas)

Sidus, kuid muudetud on sõnum sisu ...
Häkker/tema poolt kasutatav seade muudab sõnumi sisu jooksvalt ja minimaalse ajanihkega elik aeg on enam-vähem õige aga data (andmete) sisu on vale.

Sidus ja sõnumi sisu on muutmata (fake jaam/segaja edastab kõik andmed muutmata kujul ja ei mõjuta posimise täpsust - kasutatakse esmatasandil et vastuvõtja lülituks päris sattidelt ümber fake jaamale. Laiatarbe GPS-ide tarkvara lülitub automaatselt signaalile, mis on kõige tugevam, pidades seda ka kõige täpsemaks. Fake jaam võtab ise sattidelt vastu originaalandmed ja edastab need tugevama/võimsama signaaliga muutmatul kujul edasi. GPS vastuvõtja arvab, et see on väga hea signaal ja hakkab ignoreerima nõrgemaid signaale (mis tulevad tegelikult õigetelt sattidelt). Üleminekust fake saatjale ei saa aga laietarbe GPS vastuvõtjad aru, sest kohe ei muutu midagi....


jne

Selle vastu aitab, kui vastuvõtja ei lülitu default AINULT tugevamale signaalile, vaid säilitab data edastuse ka nõrgema signaaliga sattidelt.
SPREE pakub Auxiliary Peak Tracking (APT) lahendust, kus ühe ja sama satiga suhtleb vastuvõtja läbi mitme kanali (üks võib minna läbi häkkija seadme, aga teine või teised kasutavad nõrku signaale ja nende jaoks on olemas vabad kanalid andmete vastuvõtuks (muidu laiatarbe GPS lülib ennast tugevama signa peale ümber ja kasutab satiga suhtlemisel ainult ühte kanalit... mis spoofimisel tuleb aga juba läbi häkkija seadme...)
See teeb nt. võimalikuks võrrelda ka erinevatelt kanalitelt, kuid samadelt sattidelt, vastu võetud edastatud data sisu ja kellaaegu.... jne

SPREE pakub "laiatarbe" GNSS vastuvõtjatele tarkvara erinevate võimalustega, mis välistavad spoofimise...
S.H. Navigation Message Inspector (NAVI) moodul mis kontrollib datas edastuvaid andmeid nagu nt. Time of Week (TOW) ja Receiver’s Clock, Satellite Orbital Positions, Almanac & Ephemeris Data....

Ja kuna tänapäevased naviseadmed on enamus juba võimelised nagunii vastu võtma datat mitmekümnel kanalil korraga, siis pole vaja muuta isegi riistvara (elik GNSS vastuvõtjat ega antenni) vaid piisab pädevast tarkvarast....


No see sai nüüd küll üle jala ja kiiruga tõlgitud/edastatud :D aga vast on arusaadav.

***
Kapten Trumm kirjutas:Arvan, et see on lahendatud nii, et kui 1-2 allikat ajavad selget pada (nt asuvad liiga lähedal silmapiirile või langevad põhimassist liiga välja), siis seade lihtsalt ignoreerib neid ja võtab arvesse neid satelliite, mis kõrgel taevas on.
Noh, näiteks geodeesias kasutatavate antennide (ja tarkvara) puhul on võimalik vähendada ja suurendada nn. signaalide äralõikenurka (kasutatavate signaalide valik tehakse lähtuvalt satelliitide tõusunurgast elik sattide paiknemisest taevas). Seetõttu väheneb küll vastuvõtjale nähtaval olevate (kasutatavate) satelliitide arv ja halveneb nende geomeetria, kuid mingite laevade puhul ei mängiks sellest tulenev võimalik posimise viga paarikümnest sentimeetrist paari meetrini (no vbl halvimal juhul paarikümne meetrini) absoluutselt mingit rolli. Mine sa tea, vbl selle pärast olekski mõttekam vastasel kasutada "spoofimiseks" just lennukit...


*******

Vaata ka LK 24 lõpust alates lõiku "5.5 Täpsuse taotluslik vähendamine"
http://www.innove.ee/UserFiles/Kutsehar ... us%205.pdf
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võib kasutada uusi ja isegenereeritud valesignaale, kui ka taaskasutada originaale, mis on mujalt kinnipüütud, et neid siis valel ajal uuesti eetrisse paisata ning üks levinuimad viise on carry-off ehk ära viima/üle võtma rünnak, kus valesignaalid sünkroniseeritakse õigetega ning siis keeratakse powerit juurde. https://en.wikipedia.org/wiki/Spoofing_attack
Jääb vaid lahendada probleem, kuidas see signaali allikas toimetada vastuvõtja pea kohale?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
carrierlost
Liige
Postitusi: 141
Liitunud: 13 Mär, 2016 13:37
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas carrierlost »

Kapten Trumm kirjutas:
Võib kasutada uusi ja isegenereeritud valesignaale, kui ka taaskasutada originaale, mis on mujalt kinnipüütud, et neid siis valel ajal uuesti eetrisse paisata ning üks levinuimad viise on carry-off ehk ära viima/üle võtma rünnak, kus valesignaalid sünkroniseeritakse õigetega ning siis keeratakse powerit juurde. https://en.wikipedia.org/wiki/Spoofing_attack
Jääb vaid lahendada probleem, kuidas see signaali allikas toimetada vastuvõtja pea kohale?
Pea kohale ei ole vaja toimetada. Signaal satilt on nii nõrk, et seda saab üle karjuda ükskõik mis suunast.
Ideaalseid suundantenne ei ole olemas.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Viiskümmend »

Sarnaselt küberrünnakutele on ka GPSi spoofijaid raske lokaliseerida (Fucsi viidatud artikkel), mis teeb ka selle meetme kasutamiskünnise tõenäoliselt suhteliselt madalaks ehk muudab selle samuti nii sõja-, kui ka rahuaja pahatahtliku häirimise tööriistaks? Tõenäolised aplikatsioonid oleksid siis näiteks piiririkkumiste/ületamiste tahtlik tekitamine (näiteks piiriveekogudel) või droonide häirimine/ülevõtmine, sõjaajal saab muidugi lisaks ka network centric kontseptsiooni ja full spectrum dominancei ja täpsusrelvade täpsust kottida. :roll:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pea kohale ei ole vaja toimetada. Signaal satilt on nii nõrk, et seda saab üle karjuda ükskõik mis suunast.
Ideaalseid suundantenne ei ole olemas.
Noh seda ma räägingi, segasevõitu võib-olla... :)
Üle karjumiseks ehk õige signaali summutamiseks võib müra teha kust tahes.
Kui aga oluline on satelliidi asukoht taevavõlvil, siis seda imiteerida on hulga keerukam.
Pealegi arvan ise, et GPS väga ei huvitu madalal horisondil olevatest signaalidest (kuhu saaks teoorias segaja panna), vaid vaatab neid, mis päris ülalt tulevad.
Sest loogika ütleb, et mittelagedal maastikul saabki ainult neist juhinduda, mis puude vahelt või majade vahelt "paistavad".
Selle kaaperdamiseks pead sa siis emitteri ka kuidagi taevasse tõstma.

Täppisrelvadel on selliste asjade puhuks muidugi ka omad vastumeetmed olemas. Nagu ma aru saanud olen, siis GPS juhitaval pommil (JDAM) pidavat olema asi lahendatud nii, et GPS signaali kadumisel või ECM ilmnemisel suundub pomm viimati sihikul olnud kohta. Analoogselt - radaritõrjeraketid tehakse nii, et rünnatava radari väljalülitamisel jätab rakett meelde selle asukoha ja suundub sinna. AMRAAM - segamise ilmumisel võtab rakett kursi häirete allikale (eeldatakse, et segaja on sama masina küljes) -ühesõnaga, täpsus väheneb aga relv tont teab kuhu siiski ei lenda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Viiskümmend »

Olemasolevad GPS vastuvõtjad ei kasuta suundantenne, neid pakutakse alles ühe võimaliku antimeetmena, artiklis toodi välja ka nende puudus - kobakad ja ebapraktilised.
JDAM kohta kirjutatakse viidatud artiklis, et GPSi ära langemise (jammimisele alluvad tsiviil ja militaar GPS vastuvõtjad võrdselt) korral jätkab JDAM lendu INSiga aga GPS+INS koos on palju täpsemad, kui lihtsalt INS ehk tabamise SEP läheb suuremaks.
GPSi spoofingu väljakutseks tundub olevat hoopis valesignaali efektiivne ja usutav sünkroniseerimine, millega võetakse vastuvõtja esmalt üldse "konksu otsa", järgneva võimsuse kasvatamise ning sattide ülekarjumisega tõmmatakse "saak" juba välja. Fucsi viidatud artiklis on ka selgitavad pildid, kuidas see laeva puhul teoreetiliselt toimuks.
Viimati muutis Viiskümmend, 24 Aug, 2017 13:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

USA sõjalaeva "ülevõtmine" GPS-i (ja ka muude trikkidega) meie idanaabri poolt on samahea kui võimatu.
Ainuke viis, kuidas nad suudaksid seda üle võtta, on ootamatu füüsiline rünnak rohkemehikeste massiga sadamas/merel kummipaatides, mida ameeriklaste kuulipildurid (need ilmusid sinna peale USS Cole juhtumit) ei suuda tõrjuda.

Annapolises õpetatakse siiani väga põhjalikult kaarditööd, kompassi, peilingaatorit ja nende abil navigatsiooni. Mereväe planeerijad pole päris idioodid, et usaldaks laeva saatuse mingite GPS signaalide hoolde. Sedasorti navigatsiooni õpetatakse isegi Eestis amatöörpaadijuhile (luba annab õiguse juhtida kuni 24 meetri pikkust lõbusõidualust või kuni 7 m alust kutsetööna) ja isegi C-kategooria väikelaeva varustuse hulgas on kompass.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas: Pealegi arvan ise, et GPS väga ei huvitu madalal horisondil olevatest signaalidest (kuhu saaks teoorias segaja panna), vaid vaatab neid, mis päris ülalt tulevad.
GPS mõõdab vahemaad satelliidi ja vastuvõtja vahel. Suurima täpsuse saavutamiseks peaksid vähemalt kolm satelliiti olema madalal, horisondi kohal, eri suundades. Ülal asuvad satelliidid võimaldavad määrata kõrgust.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Viiskümmend »

Alusteadmised on alati kasulikud, samas USA 7 laevastik crashib viimasel ajal ikka väga järjepidevalt, mingi küpsis neil seal ju on?
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Gideonic »

Viiskümmend kirjutas:Alusteadmised on alati kasulikud, samas USA 7 laevastik crashib viimasel ajal ikka väga järjepidevalt, mingi küpsis neil seal ju on?
Ning ainuke võimalik variant on (venelaste) GPS häkkimine? Nagu juba mainisin varasemalt - kui Venemaal, Hiinal või kellel iganes oleks selline lollikindel militaar-gps häkkimise variant, ei avaldataks seda nii lollakalt nii mõttetu eesmärgi nimel. Või arvad tõsimeeli ,et USA ei uuri, väga põhjalikult, miks nende 2 hävitajat sadu miljoneid kahju tekitades crashivad ?

Pole see ka sugugi vaid minu seisukoht, jagavad teisedki:
David B Larter kirjutas:And one more thing, if China, or anyone else, could hack our ships, they probably wouldn't do it now and tip their hand.
See on sama jabur, kui britid oleks koheselt peale Enigma lahtikräkkimist asunud seda kasutama näiteks Hitlerile võltsitud Rommeli armastuskirjade saatmiseks vms :wall:

Lisaks nagu juba eelnevalt mainitud on 7. laevastikul nii väljaõppe taseme kui ka ülekoormuse probleeme kõige rohkem ning antud laevastiku juht sai värskelt kinga. Miks teda lahti lasta kui asi on üle tema pea (GPS täiesti kompromiteeritud?)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mingi USS Burke pole ju mingi käsi-GPS-i järgi sõitev lõbusõidukaater, kes udusse sattudes ja GPS-i failides minetab navigeerimisvõime.
AEGIS tüüpi lahingjuhtimissüsteemiga laevadele on iseloomulik eri allikatest tuleva info raske integreerimine mingile elektroonilise platvormile ja kui seal hakkab üks sisend näitama midagi uut ja huvitavat, aga ülejäänud neli näitavad endist viisi normaalseid asju, siis lülitatakse see jama välja ja jätkatakse 4 abil.

Eelkõige on sellisel laeval päris palju erinevaid radari-, optilisi ja termo-optilisi süsteeme, millega on kitsastes oludes võimalik üsna kenasti ohutult sõita. Radari järgi laeva juhtimist näidatakse käigusilla simulaatori tasemel isegi paadijuhi kandidaadile. Täna on isegi meremärgid arvestatud radarinavigatsioonile, omades vastavaid peegeldeid (on võimalik isegi tuvastada märgi tüüpi).
Kui seal midagi failis, võis seda teha tihend tooli ja joysticki vahel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
MMX
Liige
Postitusi: 676
Liitunud: 14 Juun, 2014 13:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas MMX »

Mõni kuu tagasi lugesin ameeriklaste artiklit sellest, et nende laevastikus on liiga palju hakatud lootma igasugustele gee-pee-essidele ja traditsioonilsed, st head navigeerimis- ja meresõiduoskused ning tavad on hakanud kaduma. Eks see nii olegi. Kui ikka tanker, mille kursimuutuseks on vaja mitu miili, hävitajale pihta saab, siis on viga hävitaja kapteni poolses, nagu õeldakse, heade meresõidutavade rikkumises. Artiklis oli kirjas ka see, et väljaõppes tuleb nüüd taas kindlalt pähe taguda kaart-kompass-logi-kronomeeter-sekstant jne.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine?

Postitus Postitas Viiskümmend »

Vastupidiselt Trummi väitele, et kõigega on mitmekordselt arvestatud ja turvalisus on tasemel näitab neli ohvritega lõppenud kokkupõrget lühikese aja jooksul, et ohutu meresõiduga on neil just suuri probleeme. Milles "küpsis" hetkel uuritaksegi ning kogu 7 laevastiku operatiivne tegevus on seniks peatatud. :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist