Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
araterI
Liige
Postitusi: 949
Liitunud: 20 Jaan, 2007 15:00
Kontakt:

Postitus Postitas araterI »

Kas mitte pole nii, et Estonian Air-ile teeb hooldust Air Maintenance Estonia, mis ei hoolda sugugi ainul EA lennukeid. Põhjus ilmselt ei vaja pikalt uurimist.

TCO on väga üldine omamismaksumuse arvestamise lähenemine. Rohkest kasutamisest minetanud oma tähenduse.

Ühendriikides kasutatakse näiteks meetodit nimega CAIG. Kui netis otsida leiab üksjagu materjali. Kunagi sai siia ka üks tabel pandud

Pilt

Iseküsimus, kuidas Gripen sama metoodika ja väikeste lennutundide arvuga välja näeb.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9137
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

araterI kirjutas:Kas mitte pole nii, et Estonian Air-ile teeb hooldust Air Maintenance Estonia, mis ei hoolda sugugi ainul EA lennukeid. Põhjus ilmselt ei vaja pikalt uurimist.

TCO on väga üldine omamismaksumuse arvestamise lähenemine. Rohkest kasutamisest minetanud oma tähenduse.

Ühendriikides kasutatakse näiteks meetodit nimega CAIG. Kui netis otsida leiab üksjagu materjali. Kunagi sai siia ka üks tabel pandud

Pilt

Iseküsimus, kuidas Gripen sama metoodika ja väikeste lennutundide arvuga välja näeb.
CAIG kirjutatakse lahti Cost Analysis Improvement Group. See on USA sõjaväe hankekulude hindamise ja jälgimise komisjon, mis on välja töötanud oma juhendi, kuidas hankeid jälgida ja kuidas tegelikke kulusid hinnata. CAIG loodi selleks, et hinnata väeliikidest sõltumatult hangete tegelikke kulusid enne hanke teostamist. CAIG analüüsi Gripeni kohta ei ole olemas, sest USAF ei ole kunagi plaaninud Gripeni hanget.

TCO on liigne kitsendamine minu poolt. Mõte oli ikkagi selles, et hinantakse kogu hanke elutsükli kulusid. Selle jaoks on väga palju erinevaid meetodeid.

AME on Estonian Airi enda hooldustiimist välja kasvanud ja käinud läbi mitmete omanike (Estonian Air, Maersk Air, SAS). Algselt loodi see siiski oma lennukitele liinihoolduse tegemiseks, kuid hiljem hakati tegema ka C-checke ja hooldama teiste lennukompaniide lennukeid. Samas tuleb arvestada, et alguses oli ikkagi vajadus teha kolmele Boeingule liinihooldust. tänaseks ei ole tõesti enam tegu mitte EA tütarfirmaga, vaid suht sõltumatu SAS-i hooldusfirmaga. Muide, angaar on neil nii suur, et sinna mahub Boeing 777 vabalt sisse. AME tegelb ka mõnede komponentide taastamise ja remondiga, mis on suht-koht hi-tech töö. Ise olen näinud seal, kuidas nad vahetasid 737 stabilisaatori kandepukse, millest vastutusrikkamat tööd reisilennuki juures on raske välja mõelda.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4088
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Te tegelikult ei usugi kui palju kõrgtehnoloogiat hooldavaid insenere Eestis on... Ainus probleem et armee ei suuda selliseid erafirmadelt üle osta.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Tux »

Kaitseväel polegi vaja neid vajalikke insenere kõiki palgal hoida, on vaja inimesi kes teevad elementaarset igapäeva hooldust, on vaja pädevat inseneriteadmistega ohvitseri kes saab aru millal on saabunud hetk abi küsimiseks ja siis lepingulist firmat kes peenemad asjad ära teeb.
Sama olukord on ju ka kaitseväe meditsiiniga - ei ole võimalik ülal pidada pädevat südame- või neurokirurgi, sest neil pole lihtsalt piisavalt vajalikku praktikat, sellised mehed on ikka tsiviilis tööl.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9137
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Tux kirjutas:Kaitseväel polegi vaja neid vajalikke insenere kõiki palgal hoida, on vaja inimesi kes teevad elementaarset igapäeva hooldust, on vaja pädevat inseneriteadmistega ohvitseri kes saab aru millal on saabunud hetk abi küsimiseks ja siis lepingulist firmat kes peenemad asjad ära teeb.
Sama olukord on ju ka kaitseväe meditsiiniga - ei ole võimalik ülal pidada pädevat südame- või neurokirurgi, sest neil pole lihtsalt piisavalt vajalikku praktikat, sellised mehed on ikka tsiviilis tööl.
No mis puudutab hävitajate hooldust, siis siin Kaitseväe palgale võtmisest ei pääse. Muidugi on olemas variant osad spetsialistid rentida näiteks AME-lt, kuid see ei annaks erilist efekti.

Teine asi on see, et mingite ülikeeruliste ja spetsiifilisi teadmisi vajavate operatsioonide teostamiseks tuleb ilmselt inimesi sisse tuua välismaalt. Lennunduses on täiesti tavaline, et mingi vend on õppinud selgeks mingi spetsiifilise töö, mida on harva vaja ja siis reisib mööda maailma hooldusfirmast hooldusfirmasse ja teeb seda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Miks ma räägin, et tehnikat tuleb osta siis, kui käib kuskil vähendamine.

Peale üle jääva, lõpuni tühjaks pigistamata tehnika jäävad ka töötuks inimesed. Paljud eluaegsed sõjaväelased ei saagi enam tsiviilis hakkama, kui tõele näkku vaadata. Paljudele on tsiviili minek vastumeelne, paljud teavad, mis neid moraalselt ees ootab.

Seega ei maksa nutta, neid inimesi on jäänud üle ja jääb tulevikus veelgi. Mustema töö tegijad tuleb mõistagi ise otsida, aga nt hävituslendur (selle hierarhia kalleim osa) on pigem kutsumus kui töö raha teenimiseks ja nii mõnigi mees on ilmselt nõus laskma natuke latti alla kui vaid saaks lennukiga edasi ringi lasta. Paljud neist on nõus ka EV-le truudust vanduma, kui vaid hävitajale edasi saaks jääda.

Lihtsalt mõned probleemid on igasugu lennukivastaste ja defetsionistide poolt kunstlikult üles paisutatud näitamaks kogu üritust valguses, et see on meile kättesaamatu. On sul L-39 mehed olemas, siis 2 aastat intensiivset õpet ja on olemas. Lennukool oma pikkuses on ju traditsiooniline sõjakool, kus konkreetne lenduriõpe toimub alles kooli teises pooles.

Mis puudutab Gripenit, siis mind teeb ettevaatlikuks just see massiivne SAABi marketingikära, mis selle ümber toimub. Isegi f16.net'is on nii, et pruugib Gripeni kohta midagi kosta, kui ilmub hoobilt välja mitu asjatundjat, kes kukuvad seletama, kui ülekaalukas see Gripen ikkagi on. Umbes nagu palgalised kommentaatorid Delfis. Ajaloost on kogemus olemas vene lennukitega, millega käis samasugune lärm kaasas- kõige odavam, kõige kiirem ja kõige parem. Peeti nendega kaks esimest sõda maha ja selgus, et asjal on ikka väga olulisi puudusi, mida lennushowl trikke tehes nagu ei märkagi.

Veel üks asi. Lennukite valikul valitakse reeglina ka selle riigi või koolkonna treeningmetoodika, taktika ja väljaõpe. Vähetähtis asi ehk, aga siiski. Lennukid ostetakse reeglina "kompotina", millest tehnika on üks osa. Kui vaadata kogemuste pagasit, siis sobiva tehnika korral ostaks mina esmalt Iisraelist. Seejärel USA-st. Fakt on see, et rääkigu rootslased mida tahes, Rootsi pole eales ühtegi õhulahingut reaktiivhävitajatel pidanud ja lähimal ajal ei pea kah. Nt IAF või USAF pakub sulle lahinguis kontrollitud väljaõpet, mitte mingit mull-mulli, mida on youtubes kõva vaadata, kus mis on reaalselt järgi proovimata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9137
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Miks ma räägin, et tehnikat tuleb osta siis, kui käib kuskil vähendamine.

Peale üle jääva, lõpuni tühjaks pigistamata tehnika jäävad ka töötuks inimesed. Paljud eluaegsed sõjaväelased ei saagi enam tsiviilis hakkama, kui tõele näkku vaadata. Paljudele on tsiviili minek vastumeelne, paljud teavad, mis neid moraalselt ees ootab.

Seega ei maksa nutta, neid inimesi on jäänud üle ja jääb tulevikus veelgi. Mustema töö tegijad tuleb mõistagi ise otsida, aga nt hävituslendur (selle hierarhia kalleim osa) on pigem kutsumus kui töö raha teenimiseks ja nii mõnigi mees on ilmselt nõus laskma natuke latti alla kui vaid saaks lennukiga edasi ringi lasta. Paljud neist on nõus ka EV-le truudust vanduma, kui vaid hävitajale edasi saaks jääda.

Lihtsalt mõned probleemid on igasugu lennukivastaste ja defetsionistide poolt kunstlikult üles paisutatud näitamaks kogu üritust valguses, et see on meile kättesaamatu. On sul L-39 mehed olemas, siis 2 aastat intensiivset õpet ja on olemas. Lennukool oma pikkuses on ju traditsiooniline sõjakool, kus konkreetne lenduriõpe toimub alles kooli teises pooles.

Mis puudutab Gripenit, siis mind teeb ettevaatlikuks just see massiivne SAABi marketingikära, mis selle ümber toimub. Isegi f16.net'is on nii, et pruugib Gripeni kohta midagi kosta, kui ilmub hoobilt välja mitu asjatundjat, kes kukuvad seletama, kui ülekaalukas see Gripen ikkagi on. Umbes nagu palgalised kommentaatorid Delfis. Ajaloost on kogemus olemas vene lennukitega, millega käis samasugune lärm kaasas- kõige odavam, kõige kiirem ja kõige parem. Peeti nendega kaks esimest sõda maha ja selgus, et asjal on ikka väga olulisi puudusi, mida lennushowl trikke tehes nagu ei märkagi.

Veel üks asi. Lennukite valikul valitakse reeglina ka selle riigi või koolkonna treeningmetoodika, taktika ja väljaõpe. Vähetähtis asi ehk, aga siiski. Lennukid ostetakse reeglina "kompotina", millest tehnika on üks osa. Kui vaadata kogemuste pagasit, siis sobiva tehnika korral ostaks mina esmalt Iisraelist. Seejärel USA-st. Fakt on see, et rääkigu rootslased mida tahes, Rootsi pole eales ühtegi õhulahingut reaktiivhävitajatel pidanud ja lähimal ajal ei pea kah. Nt IAF või USAF pakub sulle lahinguis kontrollitud väljaõpet, mitte mingit mull-mulli, mida on youtubes kõva vaadata, kus mis on reaalselt järgi proovimata.
Nii ja naa. Lahingut ei asenda muidugi miski, kuid valdav osa lahingusituatsioonidest on piisava täpsusega jäljendatavad. Teine asi on see, et absoluutselt iga lennuk on relvastusse võtmise hetkel lahingus testimata. See ei tähenda, et see oleks kohe automaatselt lahinguks kõlbmatu.

Mis puutub pilootidesse, siis need me peame endal ikka ise koolitama. Mingid väljamaa kulid meid siin välja ei aita. Iseasi on hoolduse meestega.

Vene lennukite puudused olid asjatundjatele ammu teada. Selle pärast need kotti saidki :-)
Kasutaja avatar
Felix
Liige
Postitusi: 143
Liitunud: 06 Apr, 2005 22:06
Kontakt:

Postitus Postitas Felix »

Kohalikele lennukisõpradele selline kingitus...

How Should the U.S. Air Force Depot Maintenance Activity Group Be Funded? Insights From Expenditure and Flying Hour Data
By: Edward G. Keating, Frank Camm


http://stinet.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc ... tTRDoc.pdf
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4088
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Mul tekkis imelik küsimus... Kui me kunagi lennukid saame, siis oleks vaja pilootidele lennutunde anda. 200 tundi aastas oli optimaalne vist? Aga kus nad meil treenivad? Eesti territoorium on nii väike, et hakkavad kogemata pidevalt üle piiri kihutama. Rääkimata et kohalikud elanikud lähevad hulluks kui 10 pilooti iga päev üritavad omi tunde täis piloteerida. Või siis hoiame piloote kuskil välismaal lendamas ja kui sõda tuleb siis komandeerime tagasi koju? ;)
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3281
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Ei läinud see kohalik elanikkond hulluks vene ajal, ei lähe ka nüüd. Ja pealegi - neid lennuaparaate saaks olema ju tunduvalt (!) vähem. Lennumasinate arv pole isegi võrreldav mitte.
Aga kui vaadata muidugi kutseealiste teenistuskõlbmatuse statistikat, siis võib vahest tõesti arvata, et Eesti Vabariigi kodanike psüühiline tervis (üle poole väljapraagitute diagnoosid kuuluvad selle kategooria alla) on viimase paarikümne aastaga taolisele tasemele langenud. :lol: :lol:
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ehh, nõukogude ajal baseerus Eestis ca 140 sõjalennukit. Ka ei saa omavahel võrrelda kolmanda ja neljanda põlvkonna lennukite mürataset.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4868
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

http://www.defenseindustrydaily.com/jor ... ted-02176/

Küll natuke vana info, aga kus olid jälle meie kaitseväe silmad :evil: ? 14 MLU upgrade'iga F-16B hind tuli umbes 1 miljard EEKu. See ostuhind oleks vaid 200 miljonit rohkem kui kolme miiniküna eest, ja kui eeldada et sama tükihinnaga oleks ka vähemat arvu müüdud siis mingi 12 või 8 ostmine oleks meile ju kindlasti jõukohane olnud.

Samuti ei tahaks väga uskuda seda juttu et ülalpidamiskulud NII võimatult suured on, et automaatselt kogu kaitseeelarve neelavad :P
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Ma arvan, et nende miinipaatide hind tuli lõpuks ikka rohkem, kui 800 milj. RA piisab meile igapäevaseks kasutamiseks ja valmisolekuks 4 lennumasinat ehk üks lüli (salk). Se ei tohiks küll eelarvesse auku lüüa.
Veel vähem peaks häirima tsiviilisikuid. Tsiviilisikuid peaks kõige enam häirima hoopis võsalennuväljaharjutused maanteedel, mida tuleks püüda teha ikka mitu korda aastas.
Kui osta F-16, siis selle arvestusega, et suudaks tavalisel sirgel maanteelõigul maanduda ja oleks võimalik samas hoole ja varustamine teha. Enne ostu tuleks seda asja Eestis praktikas katsetada. Ma ei teagi, kui pikk see F-16 lennurada peab olema.

Lennuruum ei ole ka probleem. Eesti kohal hävitaja täisgaasiga ringi ei keeravat, kuid meile on avatud ju kogu NATO õhuruum. Lisaks saab teostada NATO õhuvägedega ühistreeninguid ja programme.
Kasutaja avatar
Felix
Liige
Postitusi: 143
Liitunud: 06 Apr, 2005 22:06
Kontakt:

Postitus Postitas Felix »

http://www.defenseindustrydaily.com/dut ... ems-02861/

Holland ostis omale 6 NASAMS II süsteemi koos sinna juurde kuuluvate radarite, juhtimis-/ sidesüsteemide ja muu kolaga ning maksis kokku umbes 60 mln. $ ehk 345 mln. NOK-i, see teeb siis umbes ~700 mln. EEK-i. Palju nüüd meie strateegid oma 25 vibu eest välja käisid? ...60 mln. EUR-i !!! :roll:
Mobutu
Liige
Postitusi: 190
Liitunud: 14 Nov, 2005 23:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mobutu »

Eestisse jõudis juba teine Rootsi hävitaja:
http://tartu.postimees.ee/120908/tartu_ ... 341810.php
Leheneeger on muidugi unustanud lennukite marke küsida. Pildilt on näha, et tegemist Drakeniga, aga huvitav mis tüüpi see "suurem ründelennuk" on?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist