Kaitseministri määrus ütleb, et ministri määruses sätestamata tunnuseid saab kanda üksnes ja ainult Kaitseväe juhataja kehtestatud korra alusel. Seadus ja ministi määrus ei räägi midagi pataljoni- või kompaniiülemast. Miks see nii on? Üks põhjus on näiteks see, et KVJ määrust on lihtsam teha/saada kui ministri määrust. EKV on arenev ja erinevaid märke, embleeme tekib ja kaob ning otstarbekam on nende kandmist reguleerida EKV sees kui läbi ministri. Näiteks mingi missikontingent peab kandma mingit embleemi ja kas selleks hakkame siis ministri määrust jälle tegema või teeb KVJ selle ära? Lihtsam ja loogilisem on see kui Kaitseväe sees see asi paika pannakse. Iga liigutuse jaoks ei ole vaja eraldi seadust ja määrust kui on olemas üldine õiguslik raamistik nende kordade kehtestamiseks.
Kõik on õige, korrektne ja ilus.
JOKK.
Miks siis asjad
selles valdkonnas räpakalt toimuvad?
Vastan nii, nagu mina seda näen:
ülaltsiteeritud lõigu esimest lauset ei täideta korrektselt.
1) tuleneb selle täitjate ülekoormatusest/tahtmatusest/oskamatusest/enesekindlusest (mina otsustan - järelikult on kõik õige).
2) totaalne karistamatuse tunne, sest vastutus... (Mis see küll on?)
3) riigikaitse arengu (jajah, see 20 aastat ja enamgi toimunud protsess teatud valdkondades alles kestab) käigus pole teatud kitsaskohti veel ületatud. Iseenesest normaalne nähtus, sest pole prioriteediks. Samas on see valdkond väliselt kõige esimene, mida maksumaksja näeb ja selle ohvrid seljas tunnevad või peeglist näevad.
Tervikuna valitseb selline olukord selles valdkonnas kogu riigikaitses. Pole mõtet pead liivaalla peita ja õigustada, et meil seal malevas või pataljonis, staabis või ...
Lõpetame selle teema. Siin jauramine ei muuda midagi. Kui keegi kusagil tahabki midagi lõpuks korda teha (mingisugust korda hakata looma
) siis leitakse ka õiged inimesed üles ja tehakse asjad korda.