www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 06 Dets, 2019 7:02

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: N Liidu lennuväe üksused Eestis 1939-41
PostitusPostitatud: 16 Nov, 2019 22:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3262
38. iap kohta artikkel. Baseerus 1941.a. suvel sõja alguses Tallinna kandis. Pildid lennukitest/lenduritest.

Михаил Тимин: Смерть в обмен на смерть
https://warspot.ru/8134-smert-v-obmen-na-smert

Räägitakse ka 4. segalennuväediviisi saatusest peale Eestist minema lendamist. Selles mõttes sobiks ka siia teemasse: viewtopic.php?f=6&t=10227


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: N Liidu lennuväe üksused Eestis 1939-41
PostitusPostitatud: 16 Nov, 2019 22:57 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4708
Aitähh. Huvitav artikkel.

38. IAP baseerus 1940. aasta suvest Lasnamäel. Samas teemas eespool toodud isegi ümberbaseerumise päevaks 17. juuni 1940. Samas - ilmselt sõja puhkedes kasutas oma vana lennuvälja Kloogal hargnemiseks.

Artiklis huvitav osa on ilmselt
Kood:
В строю полка к 22 июня 1941 года числились 60 боевых машин: 52 И-153 и восемь И-16. «Чайки» полка находились в хорошем техническом состоянии, так как хранились в ангарах. Из 64 лётчиков 42 были второго и старше годов службы и имели опыт боевых действий в советско-финляндской войне; неподготовленными к боевой работе считались только 10 сержантов.

Командовал полком майор Б.А. Сиднев, заместитель командира полка капитан В.Г. Каштанов, военком полка батальонный комиссар А.А. Шумейко, командир 1-й эскадрильи старший лейтенант Н.И. Шепетов, командир 2-й эскадрильи капитан Н.Г. Соболев, командир 3-й эскадрильи капитан В.Д. Гришин, исполняющий обязанности командира 4-й эскадрильи лейтенант Г.Л. Лобач.

[b]Первые дни войны[/b]
22 июня 1941 года полк встретил в Таллине. В бой лётчики пошли 25 июня в ходе единственного вылета на прикрытие девятки СБ 3-й эскадрильи 63-го СБАП, которая атаковала аэродром Мальми (Хельсинки). 18 И-153, которые вёл лично командир полка майор Сиднев, не встретили в воздухе ни одного вражеского самолёта.

Первую победу над воздушным противником заявил лейтенант Б.И. Жуков из 4-й эскадрильи, который 27 июня в 17:10 (здесь и далее время московское) вылетел с аэродрома Клоога на перехват одиночного самолёта, опознанного как Ju 88. Нагнать его удалось над островом Даго. После атаки примерно с 300 метров немецкий самолёт задымил и ушёл вниз. После подтверждения падения от постов ВНОС лейтенанту Жукову записали победу, хотя большая дистанция стрельбы, всего лишь 180 использованных патронов от пулемётов ШКАС, да и то, что собственно падения Жуков не наблюдал, делают подтверждение победы довольно спорным.

Всего с 22 июня по 6 июля лётчики полка выполнили 452 боевых вылета, в основном на прикрытие, заявили три победы без собственных потерь. В настоящий бой личный состав полка вступил только на 19-й день после вторжения, и этому предшествовали следующие обстоятельства. Стремительно наступая от границы, танковые и моторизованные дивизии XLI моторизованного корпуса 4-й танковой группы к вечеру 8 июля вышли на подступы к Пскову. Соединения LVI моторизованного корпуса, наступая через Резекне и Карсаву, были остановлены перед Пушкинскими горами у взорванных мостов через реку Великая.

К этому моменту ВВС Северо-Западного фронта (СЗФ) уже лишились большинства самолётов, уничтоженных противником на аэродромах, сбитых в воздушных боях и огнём зенитной артиллерии. Несмотря на пополнение примерно 50 боевыми самолётами (40 МиГ-3 и 10 Пе-2), большинство частей уже не представляли собой реальной боевой силы. Перед новым командующим ВВС Северо-Западного фронта (СЗФ) генерал-майором авиации Т.Ф. Куцеваловым стояла серьёзная проблема пополнения полков матчастью, и основой для переформированных ВВС фронта стали оставшиеся в относительно комплектном состоянии 38-й ИАП, 35-й и 63-й СБАП 4-й САД.


Edasi läheb juba Eestist välja ja rohkem 4. diviisi teemadele.

Kahjuks jääb antud artiklis vastuseta üks küsimus, mis (vähemasti internetiavarustes) ringi rändab. Väidetavalt olla 38. polk Tallinnast lahkudes siia ühe eskadrilli maha jätnud. Kuid Tallinna ümbruses toimunud õhulahingutest rääkides millegipärast sellest eskadrillist juttu ei ole.

Minu (väga kõhutunde) oletus on, et maha jäid lennukõlbmatud lennukid, mida sel ajal umbes ühe eskadrilli jagu oli. Aga kinnitust pole kusagilt leidnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt