3. leht 8-st

Postitatud: 13 Jaan, 2005 17:49
Postitas Carl
Inglise keelne lingike saksa soomusrongidest Baltikumis:
http://www.feldgrau.com/baltrail.html

Postitatud: 13 Jaan, 2005 18:22
Postitas Carl
Antud teema sai alguse kahest fotost, mida müüdi ebay oksjonil. Kuna fotode lingid on maas, ja vahepeal on juurde tulnud palju uusi liikmeid, kellele jääb arusaamatuks, millistest soomusrongidest jutt alguse sai, paneks need fotod uuesti siia üles.

Pilt

Pilt

Postitatud: 13 Jaan, 2005 18:34
Postitas Carl
Ootaks kommentaare foto kohta, mida aasta tagasi müüdi eBay-s, foto juurde oli lisatud tekst: "Eisenbahngeschütz in Reval".


Pilt

Postitatud: 13 Jaan, 2005 20:04
Postitas Heiki
CarlS kirjutas:Ootaks kommentaare foto kohta, mida aasta tagasi müüdi eBay-s, foto juurde oli lisatud tekst: "Eisenbahngeschütz in Reval".


Pilt
Võimalik et Pääsküla sild.

Postitatud: 13 Jaan, 2005 20:21
Postitas Heiki
CarlS kirjutas:Antud teema sai alguse kahest fotost, mida müüdi ebay oksjonil. Kuna fotode lingid on maas, ja vahepeal on juurde tulnud palju uusi liikmeid, kellele jääb arusaamatuks, millistest soomusrongidest jutt alguse sai, paneks need fotod uuesti siia üles.
Kitsarööpmeline ja laiarööpmeline soomusrong. Kas FW Anton oskab asukohta öelda?

Postitatud: 13 Jaan, 2005 21:53
Postitas FW Anton
CarlS kirjutab:
Antud teema sai alguse kahest fotost, mida müüdi ebay oksjonil. Kuna fotode lingid on maas, ja vahepeal on juurde tulnud palju uusi liikmeid, kellele jääb arusaamatuks, millistest soomusrongidest jutt alguse sai, paneks need fotod uuesti siia üles.

:D Venelastel oli 1941. a. kitsarööpmelisel kaks soomusrongi ja üks hävitusrong. Teadaolevalt vedasid soomusronge vedurid B 31 ja Uk 81 ning mõningatel andmetel ka Uk 83. Hävitusrong koosnes kahest "Mulgi Ekspressi" mootorvagunist M1 ja M2, millede vahel oli liivakottidega vooderdatud platvormvagun kuulipildujatega (Mehis Helme "Eesti kitsarööpmelised raudteed 1896-1996"). CarlS´i esimesel fotol on kitsarööpmeline soomusrong Tallinn-Sadam´a jaams vaatega Kadrioru poole veduriks on B 31. Rong tundub eelnevatel fotodel olevaga üsna pikk ja väga võimalik, et sel oli ka teine vedur (Uk 83). Igatahes on olemas foto oktoobrist 1941 Mõisakülas, kus Uk seeria vedur on kõvasti pihta saanud. See remonditi 1942. aastal. B 31 vigastusi ei saanud ja töötas Eestis kuni 1962. aastani. Võimalik, et see soomusrong sai osaliselt tabamusi.

Teisel pildil on laiarööpmelise raudteesuurtükkid, mida venelased võisid kasutada 1941. a. kaitselahingutes Eestis. Platvormidel tunduvad olevat meresuurtükid. Asukoha kohta ei oska midagi öelda.

Õhkulastud sild on Pääsküla sild ja sellel venelaste improviseeritud soomusrong upakil. See moment on jäädvustatud ka kroonikakaadritel.

Postitatud: 13 Jaan, 2005 22:18
Postitas Heiki
Arusaadav. Pääsküla silla pilt tundus tõepoolest kroonikatest tuttavana.
Mulgi Ekspress nägi rahuajal välja selline:
Pilt
Pilt

ning Uk-81 ja Uk-83 olid rahuajal sellised:
Pilt

Postitatud: 14 Jaan, 2005 13:08
Postitas paharet
Laiarööpmelistel platvormidel tunduvad olema 130mm merekahurid.Aegnal olid sellised rannapatareis nr.3 1941olla need maha võetud ja raudteeplatvormidele pandud aga kas need on samad või tõid venelased kuskilt mujalt need kahurid raske öelda.Mati Õunal peaks olema raamatus ka samast kahurist üks pilt.Leidsin raamatu ülesse Mati Õun "Võitlused Läänemerel suvi 1941" Sama raamatu andmetel oli venelastel ka kaks kitsarööpmelist soomusrongi.Pildi järgi tundub tegemist olema kitsarööpmelise soomusrongiga.

Postitatud: 17 Jaan, 2005 11:07
Postitas andrus
Õpetaja kirjutas:Sattusin muude materjalide hulgas vaatama paari raamatut ja esitan siinkohal veel ühe võimaluse, mille kontrollimine - ümberlükkamine jäägu Teie hooleks:

tegu võib olla saksa soomusrongiga "Panzer Zug Nr.1", mis tegutses 1941. aastal kusagil Baltikumis.
ütle siis nende 2 raamatu nimed kah ? kui kohe allikas meelde ei tule, siis võiks kasutada 'muuda' funktsionaalsust ja allikas hiljem ikkagi juurde lisada.

Postitatud: 17 Jaan, 2005 12:31
Postitas Õpetaja
Eks ma jõudumööda püüan sellele netile pihta saada ja soovitatud funktsioon on selgeks õpitud. :wink:
Aitäh märkuse eest, lisan viite tingimata, kuid hetkel olen tööl!

Samas tunnistan olulist apsakat, millel lihtne seletus:

Minupoolt väljapakutud versioon ei saa kohe kuidagi ülaltoodud fotodega seotud olla, tegu on kindlasti venelaste tehnikaga ...

Kuna minu käsutuses olev tehnika on aeglane, avanevad ka fotod aeglaselt. Nii pakkusingi ma võimaliku versiooni enne kui CarlS - i viimased fotod avanesid.

samas meenutas mõnigi soomusvagun nimetatus saksa soomusrongi vagunit, kuid see oli tõenäoliselt silmapete.

õpetaja

Postitatud: 18 Jaan, 2005 14:12
Postitas Õpetaja
Andrus soovitas mul oma allikaid tutvustada, eks ma jõudu mööda püüan.

Saksa soomusrongi "Panzer Zug Nr.1 hägusaid pilte ja pisut ka teksti leiab raamatust: "Kreposti na kolesah. Istorija bronepojesdov." Autoriks I. G. Drogovos, Minsk HARVEST 2002.
Iseloomustusena võiks negatiivse poole pealt esile tuua viidete puudumise raamatus.

Õpetaja

Postitatud: 21 Jaan, 2005 11:13
Postitas Õpetaja
Vaatasdin veelkord CarlS-i 13.01.05 postituse fotosid. Teise foto (patvormid suurtükkidega) kohta kirjutas FV Anton:
Teisel pildil on laiarööpmelise raudteesuurtükkid, mida venelased võisid kasutada 1941. a. kaitselahingutes Eestis. Platvormidel tunduvad olevat meresuurtükid. Asukoha kohta ei oska midagi öelda.
Tegemist on Arsenalis remonditud ja 50-tonnistele raudteeplatvormidele paigutatud kolme 130-mm suurtükiga. Venelased ise nimetasid seda 130-mm raudtee meresuurtükkide patareiks, komplekteeriti Liepajast taandunud isikkoosseisuga, eesotsas van. ltn. P.F.Zivoder.
Ajavahemikus 7. - 20. augustini tegutses Tallinn - Rakvere vahelisel alal, olles 16. LD operatiivalluvuses, hiljem Ülemiste - Tapa vahelisel alal merejalaväe brigaadi ülema Parafilo alluvuses.

Õpetaja

Soomusrong 2.MS-s?

Postitatud: 15 Juul, 2005 15:10
Postitas Sollmann
1.MS-s ja hiljem mitmetes sõdades nii laialdaselt kasutatud superrelv oli 2.MS ajaks moraalselt lootusetult vananenud.
Niipalju kui mina asjaga kursis, ei kihutanud viimases ilmasõjas ükski raudruun rööbastel ringi.
Või siiski...?

Postitatud: 15 Juul, 2005 15:27
Postitas kapralheinz
Venelastel oli soomusronge ka II WW. Põhiliselt tegutsesid need Kaug-Idas, Jaapani vastu suunatud vägede koosseisus. Aga oli neid ka Euroopa pool. Rong "Kozma Minin" oli tegev ka Moskva kaitsel. Erilist tähtsust nad ei omanud, kuna olid sööstpommitajatele kerge saak. Kaug-ida sõjaväe ringkonnas oli mõni relvastuses olnud veel 50-tel. Seal Siberi avarustel polnud lennukeid karta. Hiljem oli mõningaid soomustatud vaguneid kasutatud pangarongidena ja kulla veoks leiukohtadest.
http://www.tankmuseum.ru/train4.html
Poolakatel oli neid ka mõned, sakslastelgi.
http://derela.republika.pl/armtrain.htm
http://derela.republika.pl/grozny.htm#pz22
http://rkkaww2.armchairgeneral.com/gall ... trains.htm

Postitatud: 15 Juul, 2005 16:03
Postitas Frundsberg
Mul peaks kusagil mõnest sellisest rongist ka pildid olema, üks neist kujutab soomusrongi Tallinnas 1941.a. augustis, tegu siiski pigem tavalise rongiga, mida soomusplaatidega tugevdatud.