www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Abruka.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=6&t=16646
3. leht 3-st

Autor:  andrus [ 13 Apr, 2020 14:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Abrukal alla kukkunudud vene lennuki mark?

Abruka teema on natuke allpool, seda läbi lugeda ei suuda?

Autor:  EOD [ 13 Apr, 2020 15:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Järelikult I-153?
Nagu ka I-16, olid vaid esimesed masinad Wright Cyclone mootoriga, hilisemad M-25 ja M-62 mitme modifikatsiooniga.
Iseenesest loogiline, et vähemolulisel tandril kasutati vanemat tehnikat. Soome hävitajad neist tehniliselt üle ei olnud ning Luftwaffel oli mujal tähtsamaid ülesandeid kui siinmail "Kajakaid" jahtida.

Autor:  andrus [ 13 Apr, 2020 15:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Ütleme nii, et meile on täna teada ühe I-153 allatulistamine Abruka kirdeosas. Wrighti või M-25 mootori kasutamine sellel masinal on vähetõenäoline, suurem osa sai peale kas M-62 või M-63.
Viide nõukogude lenduri mälestustele on täna selline: https://iremember.ru/memoirs/letchiki-i ... igorevich/

Autor:  EOD [ 13 Apr, 2020 18:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Fakt on see, et leitud jaotusmehhanismi kaanel on propelleri tugilaagri kinnituseks 12 poldiauku, nagu Cyclonel. Kui need üle mõõta, siis näeb, et tollmõõdus.
Cyclone baasil loodud Nõukogude modifikatsioonid olid meetermõõdule ümber tehtud ning tugilaagri kaas kinnitus seitsme tikkpoldiga.
Memuaaride kirjutaja võis lennata uuemal I-153 modifikatsioonil ning õigesti mäletada selle mootori mudelit. Samas teine piloot lendas vanemal lennukil, mil Cyclone mootor. Selliste olemasolu Sa ju ei eita?

Autor:  andrus [ 13 Apr, 2020 20:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Ma üritaks enne põnevate teooriate väljamõtlemist leida pilte samast komponendist mootoritel M-62 ja M-63, mis on ehitatud 1941 ja varem. See ei tohiks vast väga keeruline olla?

Autor:  EOD [ 13 Apr, 2020 22:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Mul polnud ka keeruline oma raamaturiiulist M-25 remondijuhend võtta, kus kõik detailid koos mõõtude ja tolerantsidega kirjas. :wink:
M-62 ja M-63 on selle mootori edasised modifikatsioonid. Ja nii kuni AŠ-62 välja. Mootorini, mis siiani kasutuses. Pärastsõjaaegsetel polnud enam kuulipilduja sünkronisaatori paigalduse võimalust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_ASh-62

Autor:  toomas tyrk [ 13 Apr, 2020 23:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Ma siin antud juhul ei suuda härrade vaidluses küll kõiki detaile tabada (st, et mis polte siin loendatakse), aga Wright Cyclone originaalmootorite osas tahaks küll natuke emotsioone vähemaks võtta.

I-16 ei toodetud kunagi seerias Wright Cyclone originaalmootoritega. Ainult katseeksemplaridel olid mõned.

Esimesed seerialennukid oli M-22 ehk Bristol Jupiter kloonidega. Hiljem tulid juba M-25 ehk Wright Cyclone kloonidega.

Ma sügavalt kahtlen, et Wright Cyclone'i meetermõõdustikku teisendamine sisaldas mingeid muid olulisi konstruktiivseid muudatusi. Peale tollmõõdustikust meetermõõdustikku teisendamisest tekkinud vajaduse pisiasju korrigeerida.

Ja I-153 pole kunagi lennanud ühegi originaal Wright Cyclone'iga. M-62 ja M-63 olid juba N Liidus tehtud koopiad. Olemasolevale M-25 mootorile lisati vidinad ja viled, mis olid ostetud DC-3 lennukite Wright Cyclone uuemate seeriate mootorite peal

Autor:  wooze [ 13 Apr, 2020 23:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Abrukal alla kukkunudud vene lennuki mark?

andrus kirjutas:
Abruka teema on natuke allpool, seda läbi lugeda ei suuda?


Kuna olen siin foorumis uus. siis tegin uue teema aga postitus tõsteti hiljem siia alla.

Autor:  wooze [ 13 Apr, 2020 23:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Prien annab järgmise jaotuse:
Uffz. Günther Normann lasi alla ühe I-153 kell 14:12, asukoht Saaremaa
Lt. Wolfgang Kretschmer üks I-153 kell 14:15 ruudus 29732/25 Ost (kinnitatud)
Uffz. Erwin Löffler üks I-153 kell 14:25 ruudus 29841/25 Ost (kinnitatud)

see ruudustik jääb segaseks?

Autor:  EOD [ 13 Apr, 2020 23:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

toomas tyrk kirjutas:
Ma siin antud juhul ei suuda härrade vaidluses küll kõiki detaile tabada (st, et mis polte siin loendatakse), aga Wright Cyclone originaalmootorite osas tahaks küll natuke emotsioone vähemaks võtta.

I-16 ei toodetud kunagi seerias Wright Cyclone originaalmootoritega. Ainult katseeksemplaridel olid mõned.

Esimesed seerialennukid oli M-22 ehk Bristol Jupiter kloonidega. Hiljem tulid juba M-25 ehk Wright Cyclone kloonidega.

Ma sügavalt kahtlen, et Wright Cyclone'i meetermõõdustikku teisendamine sisaldas mingeid muid olulisi konstruktiivseid muudatusi. Peale tollmõõdustikust meetermõõdustikku teisendamisest tekkinud vajaduse pisiasju korrigeerida.

Ja I-153 pole kunagi lennanud ühegi originaal Wright Cyclone'iga. M-62 ja M-63 olid juba N Liidus tehtud koopiad. Olemasolevale M-25 mootorile lisati vidinad ja viled, mis olid ostetud DC-3 lennukite Wright Cyclone uuemate seeriate mootorite peal

Raamatus, kus kirjeldatakse NSVL lennukite konstruktsioone kuni 1938. aastani, pole I-153 osas näiteks Cyclone mootorist üldse juttu, vaid põhiliselt lennukite relvastusest, kõrgusomadustest... :wall:
Tegelikult iga järgnev mootori modifikatsioon parandas mingeid parameetreid, kuid oli siiski vaid M-25 edasiarendus, mitte tagasipöördumine Cyclone juurde ehk Cyclonest lähtuv paralleelne arendus.

Autor:  EOD [ 14 Apr, 2020 0:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

toomas tyrk kirjutas:
Ma siin antud juhul ei suuda härrade vaidluses küll kõiki detaile tabada (st, et mis polte siin loendatakse), aga Wright Cyclone originaalmootorite osas tahaks küll natuke emotsioone vähemaks võtta.

Ja I-153 pole kunagi lennanud ühegi originaal Wright Cyclone'iga. M-62 ja M-63 olid juba N Liidus tehtud koopiad. Olemasolevale M-25 mootorile lisati vidinad ja viled, mis olid ostetud DC-3 lennukite Wright Cyclone uuemate seeriate mootorite peal

Palun vaata wooze algsele postitusele lisatud pilti, kus mootori esiosas on 12 tikkpoldiga kinnituv propelleri tugilaagri kaas ning näita mõne N.Liidus (kloonina) toodetud mootori samasugust detaili. :scratch:
Kusjuures on võimalik, et N.Liidus algselt toodetigi Cyclone mootori 1:1 koopiaid ja alles hiljem mindi üle selle mootori meetermõõdustikus edasiarendustele. Igatahes eri allikad kinnitavad, et esimestel I-16 ja I-153 hävitajatel Cyclone mootoreid kasutati.
Analoogiana - algselt ZiS-5 kuni Zil-157 mootorid olid 4-tolliste kolbidega, viimased ZiL-130 kallurite ja ZiL-157 mootorite kolvimõõt aga oli 100 mm. Aega läks meetermõõdustikule üleminekul küll rohkem kui lennukimootori juures. :wink:

Autor:  toomas tyrk [ 14 Apr, 2020 8:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Aga palun

Manus:
M-63.JPG
M-63.JPG [ 35.06 KB | Vaadatud 1377 korda ]


Võetud siit raamatust
https://books.google.ee/books?id=mngyDw ... 63&f=false

Autor:  EOD [ 14 Apr, 2020 10:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

Tänan.
Kujuneb siis selline pilt, et kõigepealt toodeti Cyclone koopiaid, siis M-25 ja M-62, mil tugilaagri kaas kinnitus 7 tikkpoldiga. Seejärel hilisemad M-62 ja sealt edasi, mil 12 tikkpolti (Sinu viidatud raamatu piltidelt). Vist jäi 7 tikkpoldiga kinnitus nõrgaks ja mindi taas ameeriklaste lahendusele tagasi.
Seega Abruka lennukil võis olla nii Cyclone kui M-62 hilisema väljalaske mootor.
Kirjandust kusjuures alati uskuda ei saa. Lisan koopia 1969. aasta raamatust "NSVL lennukite konstruktsiooni ajalugu kuni 1938. aastani". Seal pole I-153 muid mootoreid peale M-25V ja M-62 üldse mainitud, kuigi olemas nad olid. Kahjuks PDF ei läinud läbi, seetõttu lisan foto, mis on viletsama kvaliteediga. :(
Manus:
WP_20200414_001[1].jpg
WP_20200414_001[1].jpg [ 2.97 MB | Vaadatud 1342 korda ]

Autor:  andrus [ 19 Apr, 2020 21:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Abruka.

wooze kirjutas:
Uffz. Erwin Löffler üks I-153 kell 14:25 ruudus 29841/25 Ost (kinnitatud)
see ruudustik jääb segaseks?
Ma enda arvates olen juba vastanud, et Abruka kirdeosas? Panen igaks juhuks pildi ka:
Manus:
25Ost29841.jpg
25Ost29841.jpg [ 37.84 KB | Vaadatud 1050 korda ]
Ruudu suurus, millesse raporteeriti, oli üle 4 x 4 km. Mõõtkava on pildi allservas olemas.

3. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/