Pihkva järve Bf 109
Postitatud: 01 Dets, 2013 18:02
Sai üle hulga aja Soomes käidud ja siis ka viimane "Siivet" ostetud. Juhtus huvitav number olema, kus sees mitu juttu, mis ka eesti lugejale huvi pakub.
Üks artiklitest on Mark Shepardi kirjutatud artikkel Pihkva järvest välja tõmmatud Me 109 algupärast ja eksirännakuist. Nimel sikutas nõuka aja lõpus Moskvas registreeritud firma nimega "Retrotehnika" Pihkva järvest Eesti ranniku ligidalt välja Bf-109G-6 lennuki, mis seejärel Läände müüdi. Lennuk on vahepeal tiiru ümber maakera teinud. Nüüd on aegamisi ka lennuki ajalooni hakatud jõudma.
Kogu stoorit lugege ajakirjast, lühidalt öeldes on aga arvatavasti tegemist 1943. a. Erla tehases valminud lennukiga, mis seejärel jõudis ilmselt JG 54 staapi. Lennuki detailidelt avastati Erla tehasenumbrid 28.077 mis peaks ilmselt vastama RLM Werksnumberile 410077. JG 54 staabis sai lennuk ilmselt tähistuse <0+ ja anti eskaadri tehnilisele ohvitserile.
Staap asus sel ajal Tartu lennuväljal. Lennuk sai arvatavasti veebruaris 1944 vene poolel õhutõrjetules viga, tagasilennul tegi hädamaandumise Pihkva järve jääl Eesti ranniku ligidal ja hiljem sai veel põhjalikult hakitud sakslaste kuulipildujate poolt, kes ei saanud lennukit jäält ära tuua.
Kõik see on siiski üsna oletuslik ja kokkulapitud teooria. Võimalik, et lennuk oli hoopis sama eskaadri IV grupis. Dokumente säilinud pole, üksuse tähistust lennukilt tegelikult ei leitud, jne.
Lennuk ise loodetakse lennukorda "taastada", mis tegelikult ilmselt tähendab suurema osa detalide väljavahteamist ja lennuki sisuliselt uuesti ehitamist.
Nagu juba öeldud - kogu lugu lugege ajakirjast.
Üks artiklitest on Mark Shepardi kirjutatud artikkel Pihkva järvest välja tõmmatud Me 109 algupärast ja eksirännakuist. Nimel sikutas nõuka aja lõpus Moskvas registreeritud firma nimega "Retrotehnika" Pihkva järvest Eesti ranniku ligidalt välja Bf-109G-6 lennuki, mis seejärel Läände müüdi. Lennuk on vahepeal tiiru ümber maakera teinud. Nüüd on aegamisi ka lennuki ajalooni hakatud jõudma.
Kogu stoorit lugege ajakirjast, lühidalt öeldes on aga arvatavasti tegemist 1943. a. Erla tehases valminud lennukiga, mis seejärel jõudis ilmselt JG 54 staapi. Lennuki detailidelt avastati Erla tehasenumbrid 28.077 mis peaks ilmselt vastama RLM Werksnumberile 410077. JG 54 staabis sai lennuk ilmselt tähistuse <0+ ja anti eskaadri tehnilisele ohvitserile.
Staap asus sel ajal Tartu lennuväljal. Lennuk sai arvatavasti veebruaris 1944 vene poolel õhutõrjetules viga, tagasilennul tegi hädamaandumise Pihkva järve jääl Eesti ranniku ligidal ja hiljem sai veel põhjalikult hakitud sakslaste kuulipildujate poolt, kes ei saanud lennukit jäält ära tuua.
Kõik see on siiski üsna oletuslik ja kokkulapitud teooria. Võimalik, et lennuk oli hoopis sama eskaadri IV grupis. Dokumente säilinud pole, üksuse tähistust lennukilt tegelikult ei leitud, jne.
Lennuk ise loodetakse lennukorda "taastada", mis tegelikult ilmselt tähendab suurema osa detalide väljavahteamist ja lennuki sisuliselt uuesti ehitamist.
Nagu juba öeldud - kogu lugu lugege ajakirjast.