Nigu too jaapani lennukikandja, kus lõhkeainet äärmiselt lohakalt käideldi. Lennukipommide lõhkeaine oli lahtiselt lennutekil kuhjades. ja ilmselt oli seda lahtiselt ka laeva sees. Ameeriklsed viskasid sellele ühe ainsa pommi ja suurt laeva enam ei olnud.
Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused
Siin on nii mitu müüti moondunud ja kokku sulanud, et kohe ei teagi kust otsast lahata. Küll aga pole see õige teema selle jaoks. Vajadusel ehk moderaator teeb kääridega mõne lõike?
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Palun lahkesti.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Akf ilmselt mõtles siin Jaapani lennukiemalaeva Akagi, mis Midway lahingus sai parasjagu lennukeid rünnakuks ette valmistades 1000 naelase pommi tabamuse. Pomm läbistas emalaeva teki ja plahvatas lennukite angaaris, kus parasjagu valmistati täies kütuse ja torpeedolastis lennukeid ette lahingülesandeks. Plahvatusest süttis purunenud lennukitest välja voolanud lennukikütus ning tänu samal ajal saadud lähitabamusele, mis viis rivist välja peamised pumbad, ei suudetud tulemöllu kontrolli alla saada. Varsti hakkasid plahvatama lennukipommid ja torpeedod ning tulega võitlemine muutus võimatuks. Pommidest väljakougitud lõhkeainet kuskil lennutekil või laevade sisemuses ei hoitud. Lahingmoona hoiustamiseks olid kõikidel lennukikandjatel soomustatud magasinid, kuid lennukite laadimiseks tuli see paratamatult sealt välja tuua. Ameeriklased tabasid lihtsalt ilmselt kõige haavatavamal hetkel mis üldse võimalik.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
laeva rünnanud usa piloot nii muljetas...
lõhkeaine oli vedelenud lennutekil ja paistnud kollaselt lennutekilt hästi silma.
piloot polevat enne hullemat korralagedust näinud.
lõhkeaine oli vedelenud lennutekil ja paistnud kollaselt lennutekilt hästi silma.
piloot polevat enne hullemat korralagedust näinud.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Alustame sellest, et kas sa pead ka "Akagit" silmas?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Ei mäleta tolle laeva nime. Mäletan vaid mida usa piloot dokumentaalis muljetas.
lennutekk olevat olnud kollane ja kuhjatised, mida piloot pidas lõhkeaineks, olid punast tooni ning paistsid hästi silma.
lennutekk olevat olnud kollane ja kuhjatised, mida piloot pidas lõhkeaineks, olid punast tooni ning paistsid hästi silma.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Mulle jääb täiesti arusaamatuks, mida tehakse lennukikandjal lahtise lõhkeainega.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Ma hästi ei usu ,et sellel piloodil sellisel hetkel oli aega vahtida mis seal tekil vedeleb? Jaapanlane ei istunud ju näpp suus ja vaadanud kuidas usakas neile pommi poetab.
Re: Jaapani lennukiemalaeva hukk?
Tugitoolilendurina olen lugenud, et hea (hästi väljaõppinud) piloot oskab lühikese ülelennuaja jooksul eristada vaateväljas olulised objektid ja need ka meelde jätta. Või vähemalt oli selline, treenitav, oskus au sees kõnealusel II Maailmasõja ajal, kui inimese silm luurevahendina polnud veel alla vandunud pealetulevale tehnikale.
Näiteks võis piloot raudteejaamast korra üle lennates ette kanda, et seal seisab kütuserong 33 vaguniga, haruteel teine koosseis 40 tankiga platvormidel ning jaama ümbruses on näha 15 furgoonautot, kõigil slepis haubitsad jne. või umbes selles vaimus. Sellise reaalajas operatiivinfo tähtsust oli ilmselt raske üle hinnata.
Näiteks võis piloot raudteejaamast korra üle lennates ette kanda, et seal seisab kütuserong 33 vaguniga, haruteel teine koosseis 40 tankiga platvormidel ning jaama ümbruses on näha 15 furgoonautot, kõigil slepis haubitsad jne. või umbes selles vaimus. Sellise reaalajas operatiivinfo tähtsust oli ilmselt raske üle hinnata.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist