Neid võis Eestis olla päris palju, sest nende paigaldus oli lihtne. Betoonpunker jäi sinna, kuhu see ehitati, aga seda sai uuesti kasutada, kui ainult oli aega demonteerida...
Vaadates, kuidas üldse paigaldati ja kasutati väikepunkreid (Kadrioru kaponiiri näitel), võib samuti arvata, et neid oli ka Eestis palju. Ja see, et neid paregu ei teata Eestis olevat, pole samuti väga kindle näitaja, sest sama Kadrioru kaponiir (Ringstand, Bauform 201) ja nt Kammhuberi liini ehitisi ju ka Eestis ametlikult pole. Aga tegelikult on...
Ja kui Nõukogude aeg üldiselt puudus huvi säilinud betoonpunkrit lammutada, siis selline metallpunker oleks vanarauaplaani tükiks ajaks täitnud...seega nende praegu leidmine on vähetõenäoline.
Aga ilus ehitis. Mulle meeldib eriti jalgrattapedaalidega õhupump...ruumi säästev, võimas ja ergonoomiline...
PN tagaluugil oli kaevatud suurem käiguvaru ning nokk oli rohkem maa sees kaitstuna:

Skeemil on ka eelik, aga ma pole ühtegi eelikuga pärispilti näinud:

Veotiislil on mingid sangad, vt ka eelmist pilti:
