Kui ma õieti mäletan, siis kas pole mitte Meremuuseumis maal, millel kujutatakse Kassari tulistamist vene allveelaeva poolt.andrus kirjutas:kas keegi oskab öelda, kust võiks saada Kassari fotot ?
soovitavalt vähemalt 300 dpi ?
lisatud 25.07.2006.a.:
aurik Kassari lugu ja kehva resolutsiooniga foto:
http://www.maaleht.ee/?old_rubriik=4359&old_art=10802
Eesti laevad II MS
5.torpeedokaatrite flotill peatas laeva kell 03,32 punktis 57º55' N, 20º06' O ja pani laevale priisikomando – Leutnant zur See Wrampe kuue meremehega.Ursus kirjutas:Muide, minu kadunud vanaisa oli laevakapten, kes viibis 22.06. varahommikul oma kaubalaevaga Helsingi reidil, sai raadio teel korralduse Tln-sse naaseda ja peeti samal hommikul Soome vetes kinni SAKSA vesilennukite poolt, viidi Soome varusadamasse, kus kohe interneeriti, jne. [...] Laeva peatamise järel Soome vetes võeti meeskond maha (meeskond polnud peatamise pärast sugugi pahane, nt kohe tehti sakslastega säilinud ühispilte), laev seisis mõnda aega maskeerituna skäärides, sj juhtis vanaisa selle juba saksa meeskonnaga Stettini (Soomele laeva niisiis ei loovutatud), kus ta ise 9 kuud vabakäigu-sõjavang oli. [...] Tulen tagasi minu poolt 06.06. mainitud NLiidu lipu all sõitnud Eesti laeva peatamise juurde Saksa vesilennukite poolt Soome vetes 22.06.1941. Laeva nimi oli (nagu arvasin mäletavatki, kuid kahtlesin) "Estonia". Stettinis ehitati see ümber vesilennukite ujuvbaasiks, kuid selle nime ei oska ma öelda. Varem sõitis laev pms Tln ning Stockholmi, Riia ja Helsingi vahet.
G. Hümmelchen: Die deutschen Schnellboote im zweiten Weltkrieg. lk.48.
samast raamatust lk.91 saame veel teada, et mingi laev nimega Estonia anti 1942.a. 7.torpeedokaatrite flotillile.
Morozov kirjutab oma raamatu vigade paranduses, et tegemist oli torpeedokaatriga S 28 ja et laev oli reisil Stockholmist Tallinna ja viidi Turusse:
http://brummel.borda.ru/?1-6-0-00000050-000-0-0#005
Führer der Torpedoboote sõjapäevikus lk.31 on kirjas 5.torpeedokaatrite flotilli ülema telefonikõne, kus väidetakse et Estonia kaaperdati kell 04:00 ruudus [AO] 6417 ja saadeti priisikomandoga Utösse. S 28 ja S 27 ise suundusid Nyhamni.
lk.39 kirjutati, et laev saabus 23.06 hommikul Turu lähistele, laeval oli 15 taani reisijat ja 50 tonni aprikoosituumasid.
soome allikaid ma põhjalikult läbi vaadata ei viitsinud, 5.rannikkoprikaati sõjapäevikus on kirjas, et laevalt võeti maha 5 eesti kommunisti ja anti üle kuulata:
http://digi.narc.fi/digi/fullpic.ka?kuid=3617069
http://digi.narc.fi/digi/fullpic.ka?kuid=3617087
saksa lennukite kohta leidsin ainult BdK sõjapäevikust paar rida, kus kell 10:30 on märgitud, et 3./125 lennuk "H" teatab, et ruudus 15 Ost 8963 on vene laev saksa meeskonnaga kirdekursil.
Mujal samas allikas on märgitud, et lennukid olid hommikul signaliseerimas kursimuudatusi laevadele.
Täiendus 26.03.2013.a.: Lisatud veel Soome allikaid:
Linnake 59 (Utö)
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=2926305
Linnake 60
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=2926368
Utön linnake 1941-1942 (24341)
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=3246950
Täiendus 12.04.2014.a.: lisatud Estonia foto:
http://sa-kuva.fi/static/26/83/102683_r500.jpg 67957
Viimati muutis andrus, 12 Apr, 2014 0:32, muudetud 2 korda kokku.
Tere!
Minu vanaonu uppus sõja ajal laeva peal kuskil inglismaa lähistel ja on väidetavalt maetud inglismaale. Olen üritanud otsida kõikjalt kust vähegi annab, et millise laeva peal ta olla võinuks ja muud infot aga ei suuda midagi leida. Ehk on kellegil ideid, kust leida laevade meeskondade nimesid, samas pole ma isegi kindel et tegu oli sõjalaevaga ja ei oska enam kuskilt infot leida. Ais ja ra, ei oma mingit teavet ta isiku kohta Nimeks on tal Endel Mitt.
Ehk on kellegil ideid?
Suur tänu
Minu vanaonu uppus sõja ajal laeva peal kuskil inglismaa lähistel ja on väidetavalt maetud inglismaale. Olen üritanud otsida kõikjalt kust vähegi annab, et millise laeva peal ta olla võinuks ja muud infot aga ei suuda midagi leida. Ehk on kellegil ideid, kust leida laevade meeskondade nimesid, samas pole ma isegi kindel et tegu oli sõjalaevaga ja ei oska enam kuskilt infot leida. Ais ja ra, ei oma mingit teavet ta isiku kohta Nimeks on tal Endel Mitt.
Ehk on kellegil ideid?
Suur tänu
Äkki võtad ühendust Briti riikliku arhiiviga?kadi01 kirjutas:Minu vanaonu uppus sõja ajal laeva peal kuskil inglismaa lähistel ja on väidetavalt maetud inglismaale. [...] Nimeks on tal Endel Mitt.
BT 372 Registry of Shipping and Seamen: Central Register of Seamen: Seamen's Records ('Pouches') sisaldab selliseid asju:
http://www.nationalarchives.gov.uk/cata ... D=-3525580
teise initsiaal on erinev, aga äkki näpukas?
http://www.nationalarchives.gov.uk/cata ... D=-3475260
Ma juba leidsin selle faili ise ka ja võtsin nendega ühendust aga sealt on nii keeruline midagi kätte saada ja nende jutt on kohutavalt hägune. Põhimõtteliselt on mul niipalju kui mina aru sain 2 varianti, et kas sõita ise kohale või palgata kedagi sinna uurima. Selle ühe toimiku pärast ( mis võib sisaldada palju aga ka mitte midagi) päris Inglismaale ka sõitma ei hakka.
Selle teise faili puhul ei klapi ka daatumid. 1913 polnud antud isikut veel sündinudki.
Aga eks ma uurin edasi...
Selle teise faili puhul ei klapi ka daatumid. 1913 polnud antud isikut veel sündinudki.
Aga eks ma uurin edasi...
Re: Eesti laevad II MS
Ajakirjas Meremees 4/2012 algab artikkel Jüri Vendla: Kuidas suhtuda Mati Õuna raamatusse?
Käsitletakse seal raamatus "Lahingud kaugetel meredel", täiendatud ja parandatud 2007.a. trükis kirjutatut Eesti laevade kohta. Vigade parandusi on suurel määral. Paranduste allikate loetelu lubatakse artikli viimases osas.
Mulle tundub, et Vendla jätab paranduse mõne laeva juures poolikuks: näiteks allveelaevade uputamiste ligikaudsed kohad on teada, oleks võinud need ka ära tuua. Või oli tal probleeme mereväes kasutatava koordinaatsüsteemi teisendamisega?
Käsitletakse seal raamatus "Lahingud kaugetel meredel", täiendatud ja parandatud 2007.a. trükis kirjutatut Eesti laevade kohta. Vigade parandusi on suurel määral. Paranduste allikate loetelu lubatakse artikli viimases osas.
Mulle tundub, et Vendla jätab paranduse mõne laeva juures poolikuks: näiteks allveelaevade uputamiste ligikaudsed kohad on teada, oleks võinud need ka ära tuua. Või oli tal probleeme mereväes kasutatava koordinaatsüsteemi teisendamisega?
Re: Eesti laevad II MS
Olgem rõõmsad sellegi üle, mis on . Ei härra Vendlal ega ka ajakirjal pole praegu just kõige paremad ajad.
Re: Eesti laevad II MS
Mis neil siis viga on? Selle aasta esimeses numbris igatahes järjejutt jätkub: http://www.emara.ee/?id=1678susi kirjutas:Olgem rõõmsad sellegi üle, mis on . Ei härra Vendlal ega ka ajakirjal pole praegu just kõige paremad ajad.
Järgmine number pidavat trükki minema 14.juunil. Või mõtlesid seda sekeldamist Mereakadeemia ümber?
Re: Eesti laevad II MS
Minu andmetel oli vahepeal üleval küsimus ajakirja jätkusuutlikuses. Täpsemalt vedavate jõudude huvis või soovis . Ülejäänu vt. LS.andrus kirjutas:Mis neil siis viga on? Selle aasta esimeses numbris igatahes järjejutt jätkub: http://www.emara.ee/?id=1678susi kirjutas:Olgem rõõmsad sellegi üle, mis on . Ei härra Vendlal ega ka ajakirjal pole praegu just kõige paremad ajad.
Järgmine number pidavat trükki minema 14.juunil. Või mõtlesid seda sekeldamist Mereakadeemia ümber?
Re: Eesti laevad II MS
Veel üks foto Estoniast Soomes 1941.a.:
http://www.muis.ee/museaalview/134075
Vaata ka:
http://www.muis.ee/museaalview/144459
http://www.muis.ee/museaalview/144460
http://www.muis.ee/museaalview/148142
Mootorlaev "Estonia" 1941.a. Soomes, MM F 460/2, Eesti Meremuuseum, Vaata ka:
http://www.muis.ee/museaalview/144459
http://www.muis.ee/museaalview/144460
http://www.muis.ee/museaalview/148142
Re: Eesti laevad II MS
Estonia kohta infot sakslastelt, 26. juuni 1941.a. kuupäevaga.
30. juunil on kirjas ka kõrge staabi otsus:Von dem gekaperten Dampfer „Estonia“ werden 5 aus Russland ausgewiesene dän. Passagiere nach Holtenau weitergeschickt, 5 bolschew. Kommisare werden der finn. Polizei übergeben, der Rest der Besatzung (26 Esten) bleibt mit dem deutsch. Prisenkommando an Bord. Da das Schiff mit 150 Schlafplätzen als Wohnschiff gut geeignet ist, wird mit Einverständnis der Finnen vorgeschlagen, das Schiff unter deutsch. Flagge als Wohnschiff im Raume Turku zu belassen.
Augustis oli Marineverbindungsstab Finnland sõjapäevikus veel selline tekst:Gem. Entscheidung Seekriegsleitung wird Dampfer „Estonia“ als Wohnschiff im Turkugebiet belassen.
Russische Prise „Estonia“
Der durch die 2. S.-Flottille gekaperte russische ehem. estnische Dampfer „Estonia“, der nach Turku eingebracht worden war, wurde unter Führung eines deutschen Prisenkommandos als Wohnschiff in Turku benutzt, obwohl noch kein Verwendungsbeschluss des Prisenhofes eingetroffen war. Dieser wurde am 30. August übermittelt. Da über die Ladung der „Estonia“ – 50 t Aprikosenkerne – Zweifel bestanden, wurde eine entsprechende Anfrage an den Prisenhof gerichtet. Es ergab sich, dass die Ladung schwedisches Eigentum sei. Sie wurde wegen Verderbnisgefahr in Turku gelöscht und gemäss Entscheidung des Reichsprisenhofes zur Verfügung des hier noch nicht bekannten Empfangsberechtigten gehalten.
F.d.T. beabsichtigt, „Estonia“ als S-Bootsbegleitschiff zu verwenden und einen entsprechenden Antrag beim OKM zu stellen.
Re: Eesti laevad II MS
Tuli privaatsõnumiga kriitikat, et miks ma Estoniat mootorlaevaks olen nimetanud?
Vastan, täitsin lihtsalt Eesti Muuseumide Veebivärava palvet (pildi peal all paremas nurgas): Kes tahab mootorlaeva koha pealt midagi öelda, saab seda teha tagasisidet kasutades (pildi peal all vasakus nurgas)
Vastan, täitsin lihtsalt Eesti Muuseumide Veebivärava palvet (pildi peal all paremas nurgas): Kes tahab mootorlaeva koha pealt midagi öelda, saab seda teha tagasisidet kasutades (pildi peal all vasakus nurgas)
Re:
Jäi silma: Kui uskuda seda lehte; https://wwii.germandocsinrussia.org/ru/ ... ect/zoom/8 siis oli uputajaks Kampfgeschwader 27 (tegutses Brestist läänes).andrus kirjutas:Merisaar suunati 12.07.1940.a. kell 2350 U99 poolt Bordeauxi, teel sinna uputati saksa lennuki poolt 15.7.1940.a. Queenstownist lõunas.
Päevaaruanne: https://wwii.germandocsinrussia.org/ru/ ... ect/zoom/6
Re: Eesti laevad II MS
U 99 dokumendid Merisaare rünnaku kohta -sõjapäevik ja kaks torpeedoraportit.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist