2. leht 4-st

Begonia vrakist

Postitatud: 27 Juun, 2005 10:37
Postitas JK
Arensburger kirjutas:"Begonia" kaaperdati 1939.a. hilissügisel, mille juures kapten Kägi sai surma. Laev viidi Saksamaale, kus hiljem olevat hukkunud.
Kommentaariks Begonia kohta, et ülaltoodu pole päris täpne.

Laev lasti põhja 25.04.1940 teel Rotterdamist Murmanskisse, kui kapten Mihkel Kägi viis laeva rünnakute eest varju Aurlandsfjorden'isse. Saksa lennukite rünnakus hukkuski seal Mihkel Kägi ja ta on ka maetud seal kõrval asuvasse Flåm'i. Hiljem evakueerisid Norra väed laeval olnud meeskonna ja lasid laeva sealsamas põhja.

Begonia vrakk asub 15-35 meetri sügavusel, on hästi säilinud ja heaks sukeldumiskohaks, kus norrakad käivad.

Postitatud: 23 Juul, 2006 20:17
Postitas andrus
kas keegi oskab öelda, kust võiks saada Kassari fotot ?
soovitavalt vähemalt 300 dpi ?

lisatud 25.07.2006.a.:
aurik Kassari lugu ja kehva resolutsiooniga foto:
http://www.maaleht.ee/?old_rubriik=4359&old_art=10802

Eesti laevad II MS

Postitatud: 03 Aug, 2006 17:24
Postitas Mati
Muide "Kalaranna" esimene tüürimees, Jako Luide, suri alles mõni aeg tagasi Torontos 104-ja aastasena.

Postitatud: 20 Juul, 2008 21:02
Postitas andrus
Agu uputati U31 poolt 06.12.1939.a. kell 0754 ruudus AN 5341 (varem arvati, et U31 uputas sel korral Foina)

Anu uppus U13 poolt veesatud miinitõkkel 06.02.1940.a. (9 miini 12.12.1939 ruudus AN 0179)

Hanonia võeti U34 poolt priisiks 24.09.1939.a. kell 1430, Schiff 11/Ulm nime all tegutses saksa laevastikus miiniveeskjana.

mingi norra lipu all sõitev Indra uputati 26.11.1942.a. kell 1848 UD3 poolt ruudus ER 9833 (Indra sõitis ballastis Kapstadti).

panama lipu all sõitev Cathrine (Busch ja Röll ütlevad, et endine Kadli) uputati U47 poolt 24.06.1940.a. kell 0241 ruudus BE 3295.

Linda uputati U9 poolt 11.02.1940.a. kell 1820 ruudus AN 4234.

Merisaar suunati 12.07.1940.a. kell 2350 U99 poolt Bordeauxi, teel sinna uputati saksa lennuki poolt 15.7.1940.a. Queenstownist lõunas.

Merkuri uputas 30.06.1940.a, kas U26 (Buschi ja Rölli valik) või U102 ruudus BF 1784.

Mina uputati U57 poolt 13.12.1939.a. kell 1915 ruudus AN 8447 (Busch/Röll ütlevad, et laev oli NSVL lipu all).

Nora uputati U103 poolt 13.10.1940 kell 0846 ruudus AM 0161.

Reet uputati U58 poolt 03.02.1940.a. kell 0936 ruudus AN 4241 (oli marsuudil Methil - Göteborg).

Tiiu uputati U34 poolt 09.07.1940.a, kell 1232 ruudus BE 3398.

Vapper uputati U34 poolt 06.07.1940.a. kell 1058 ruudus BF 1824.

Viiu uputati U9 poolt 11.05.1940.a. kell 0049 ruudus AN 8749.

andmed raamatust Busch, R./Röll, J.: Deutsche U-Boot-Erfolge von September 1939 bis Mai 1945. U-Boot-Krieg, Bd.3

Täiendus 6.8.2014.a.: kirjavahetus Anu ja Reeti hukkumise kohta: ERA.957.3.379

Postitatud: 22 Juul, 2008 6:55
Postitas susi
Mati Ouna andmeil oli "Indra" Londonis asunud Eesti laevafirma B. Nelberg ja Co aurik.

Rohwer kirjutab, et "Cathrine" oli endine "Peeter", 2727 brt.
ENSV Teatajas on antud "Peetri" brt-ks 2437,29 ja "Kadlil" 1818,18 brt.

Rohweri jargi peaks nimekirjas olema ka "Daphne", mis uputati 4.12.1940 U-37 poolt. Tegu enne Eesti lipu all soitnud "Eosega".
Eos 1513,39 brt oli Eesti lipu all, aga kuulus 92, 86 % ulatuses rootslastele.

Postitatud: 26 Juul, 2008 17:39
Postitas andrus
susi kirjutas:Mati Ouna andmeil oli "Indra" Londonis asunud Eesti laevafirma B. Nelberg ja Co aurik.
tundub, et see minu nimetatud Indra on mingi teine laev ikkagi: http://www.warsailors.com/singleships/indra.html
Rohwer kirjutab, et "Cathrine" oli endine "Peeter", 2727 brt.
ENSV Teatajas on antud "Peetri" brt-ks 2437,29 ja "Kadlil" 1818,18 brt.
Busch ja Röll annavad mahutavuseks 1885 brt. Ega laeva vanust teada ei ole? Teinekord on mahutavus ja sünniaasta sassi aetud :)
Rohweri jargi peaks nimekirjas olema ka "Daphne", mis uputati 4.12.1940 U-37 poolt. Tegu enne Eesti lipu all soitnud "Eosega".
Eos 1513,39 brt oli Eesti lipu all, aga kuulus 92, 86 % ulatuses rootslastele.
4.12.1940 kell 0441 ruudus CG 5837, mahutavus 1513 brt.

Postitatud: 28 Juul, 2008 18:51
Postitas susi
Rohwer annab Peetri ehitusaastaks 1919. Seda räägib ka Miramar. Ka ubootwaffe.

Kadli Mereleksikoni andmeil hõivati sakslaste poolt Bergenis 1940-ndal. Samuti Saksa lipu all ka hukkus 1945. Kadli ehitusaastaks peaks olema 1889.


http://www.ubootwaffe.net/ops/ships.cgi?boat=43;nr=15

http://www.miramarshipindex.org.nz/ship/show/210506

Postitatud: 29 Juul, 2008 8:42
Postitas Mathias Lutz
Minu vanaisa hukkus soome lahes koos mootorpurjekas " Atta" -ga 28-29 augustil 1941.Oli kas tüürimees või isegi kapteni kohustes.Nimeks oli Madis Schmuul, Muhu vallast Koguva külast.Mati Õuna raamatus lahingutest 41. a. Baltimeres on see fikseeritud.Ja uputajaks Soome vahilaev."Atta" ei olnud ta vist mitte sünnist saati, vaid sai ka uue hingamise peale 40.aasta pööret.Vanaisast on säilinud üks päevik(navigatsiooni hooaeg aprill-detsember) ,aga aastast 1933 ja laevalt "Hertha"

Postitatud: 01 Aug, 2008 9:48
Postitas susi
Indra nimelisi laevu hukkus 2. Eesti oma peaks olema Panama lipu all soitnu, mis jai teadmata kadunuks peale 20.10.1941. Teine Indra lihtsalt mingi norrakas.

Natsionaliseeritud laevade nimekirjas on purjekas "Ata", 199,60 brt. Omanikud olid Magnus Talving, Villem Turi ja Eduard Treier.
Ka Platonov kirjutab kuunarist, mitte mootorpurjekast. Temal siiski Atta, mitte Ata.

Postitatud: 02 Aug, 2008 12:28
Postitas Mathias Lutz
Oli küll purjekas.Panin mööda.Tänud.

Postitatud: 02 Aug, 2008 14:19
Postitas susi
Oh, pole tänu väärt. Lihtsalt Mati Õuna ei saa võtta 100 % tõe pähe, võib valusalt nahutada saada, kui ainult tema andmetele tugineda. Tean seda omadest kogemustest.

Postitatud: 06 Aug, 2008 16:05
Postitas palavon
Kas keegi oskab öelda midagi lähemat kaubalaevalt VIIU pääsenute kohta 11.05.1940? Minu vanaema poolvend Erich-Roman Ant oli selle laeva peal mehaanikuks ning tema saatuse kohta pole meil midagi teada. Laeval oli 20 inimest, kellest 15 hukkus ning 5 pääses. Hukkunute nimed on toodud ka Mati Õuna raamatus (allikaks väidetavalt tolleaegsed ajalehed), kuid minu sugulast nende hulgas ei olnud. Seega võiks järeldada, et ta pääses. Pääsenud korjas peale inglise traaler HMS ARCTIC HUNTER, kes viis nad interneti allikate põhjal Hollandisse. Rohkem infot pääsenute saatuse kohta pole mul õnnestunud leida, samuti mitte pääsenute nimesid. Kui kellegil on selles osas mingit infot, või oskab soovitad kuidas otsida II ms kadunuks jäänud inimesi, siis oleksin väga tänulik.

Paar linki VIIU kohta internetist:

http://www.uboat.net/allies/merchants/318.html
http://www.ubootwaffe.net/ops/ships.cgi?boat=9;nr=6

VIIU uputamist on kirjeldatud lühidalt ka uputaja vaatevinklist raamatus U-Boat Ace - The Story of Wolfgang Lüth, lk 43. Seda saab samuti veebist lugeda:

http://books.google.ee/books?id=1mfQRg0 ... n#PPA43,M1

Postitatud: 07 Aug, 2008 9:39
Postitas Arnold

Postitatud: 08 Aug, 2008 6:16
Postitas susi
Hamlet Tiitsi raamatu "Taastatud logiraamat" jargi paases Viiult 3 mehaanikut : R. Tihkan, M .Liik ja A. Veske.

Postitatud: 06 Okt, 2008 10:40
Postitas akvanaut
Arensburger kirjutas: "Tiir" - teadmata kus ja kuidas hukkunud.
Minu teada peaks purjekas Tiir (36brt) lebama Tallinna lahes Pringi lähedal. Ainulaadseks huku põhjuseks oli see, et ta lasi põhja tank 27.08.1941a.