48 rüg. hukkumine Repnikus

Eestlased ning eestlastest koosnevad üksused, relvad, lahingud, varustus, autasud jne jne...
Kasutaja avatar
ktamm
Liige
Kontakt:

48 rüg. hukkumine Repnikus

Postitus Postitas ktamm »

26 juulil Narva alt taandumisel hukkus Nederlandi 48 rügement Repniku küla lähedal.Põhjuseks peetakse taandumiseks valitud vale teed ja venitamist.
Kas on keegi kohanud pealtnägija mälestusi/põhjalikumat uurimust sellest juhtumist?
Kasutaja avatar
ivalo
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas ivalo »

Mõned vennad langesid seal Repnikus ka vangi ,elasid Siberi üle ja on külastanud ka endisi lahingupaiku ,kas neist keegi aga memuaare on kirjutanud seda ei tea. Ei tule ette nimi ,kuid keegi meie veteran on kirjeldanud oma kohtumist 48.rügemendi mehega ,kes just Sinimägede poole suslatas. Ja juttu alustas too vend ise ,kuna tundis meie mehe revääril ära leegioni või Narva pat. embleemi. Rohkemat nagu ei koida,aga foorum teadmamehi täis ,küll keegi juba seletab!
Kasutaja avatar
ktamm
Liige
Kontakt:

Et foorum teadmamehi täis,olen juba aru saanud.
Aitäh kõigile,kes vastavad.
oliver
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas oliver »

Ivalo poolt kirjeldatud sündmus oli raamatus "Eesti mehed sõjatules".
MOrav
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas MOrav »

http://www.waffen-ss.nl/nedgesch-e.php

"While the Red Army launched its next attack on Narva on July the 24th, plans were made to withdraw 'Nederland' back to the Tannenbergstellung. Five days later the Brigade 'Nederland' was quietly leaving the 'Festung' Narva. The 48.Regiment 'General Seyffardt' was ordered to cover the withdrawal of the rest of the SS-Brigade. 'General Seyffardt' would withdraw as soon as every other unit had left Narva. Outide Narva the Regiment should meet with the rest of the Brigade, but 'General Seyffardt' would never see the Brigade again due to a colossal mistake by its officers. While the Brigade was waiting for the unlucky Regiment outside Narva, 48.Rgt.'General Seyffardt' went another way which had not been prearranged. They were discovered by the Red Airforce, leading to a complete massacre. Almost the complete Regiment 'General Seyffardt' was destroyed in the wooded and marshy area of Narva. Attacks from both the ground and the air wiped out most of the SS-volunteers and the surviving SS-men were hunted down for days in the marshes. Only a few men under command of SS-Untersturmführer Nieuwendijk-Hoek reached the Tannenbergstellung. The Brigade had lost one of the two Infantry Regiments and the 48.Regiment 'General Seyffardt' was going to have to be rebuilt in Schlochau."
Kasutaja avatar
ktamm
Liige
Kontakt:

Aitäh.
Näe,mõned jäid ikka elusse ja jõudsid uue liini peale välja.
Äkki teate seda ka,millised punaste osad 48. rügementi ründasid?
MOrav
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas MOrav »

Ma ei tea veel, s.t ei tule meelde, et oleks silma torganud kusagil. Ju tuleb oodata Mart Laari Sinimägede-raamatut... :-) , kus ta siis S-keskuse materjale refereerib...

Nederlandi kohta kirjutatud on loetletud siin, aga ilma vaevata on enamik neist kaugel ja kättesaamatud :-( :

http://www.waffen-ss.nl/literatuur.php
propatria
Moderaator
Kontakt:

Postitus Postitas propatria »

Vastuseks Katjale 48. rügementi rünnanud vene üksuste kohta:

... Repniku lähedale jõuti juba igast küljest sissepiiratuna.
Rügement proovis edasiliikumistee sulgenud 120. laskurdiviisi positsioonidest läbi murda, kuid edutult.
Samal ajal piiras 109. laskurkorpus 48. rügemendi täielikult ümber...

Tervitustega, ProPatria
Hea sõna ja pussiga saavutab enamat, kui lihtsalt hea sõnaga...
Kasutaja avatar
istorik
Liige
Kontakt:

Nederlan

Postitus Postitas istorik »

Mäletavasti üks neist ellujäänuist Nederlandi meestest esineb ka filmis "Surnupealuu sõdurid" väikese repliigiga, meenutaes sama sündmust.
Cees Kleijn
Uudistaja
Kontakt:

"General Seyffardt"

Postitus Postitas Cees Kleijn »

Dear forum members,

I was told about this forum by a friend of mine and now I want to introduce myself. Since several years I am researching the role of the Dutch volunteers on the Narwa-Brückenkopf, and one important part of this research is the annihilation of the 48. Regiment “General Seyffardt”, during its retreat from Narva, at the end of July 1944.

I have contact with several survivors and do possess a lot of documents and information about this retreat. In the end, I want to publish a book about this event, and it is therefore that every bit of information is most welcome. Can someone give me a summary of what is already said in the above postings? Perhaps I can be of help after I have understood what is asked and what is already said. I will be glad to contribute as much as possible.

With all the best,

Cees Kleijn

Amsterdam, The Netherlands

P.S. As far as I know, it is not true that they were discovered by the Red Airforce.
Wiking
Liige
Kontakt:

Raamat..

Postitus Postitas Wiking »

Soovitan siinkohal lugeda ka W.tieke raamatut "Truuduse tragöödia", Tartu, Greif 1999. Seal on juttu Diviisidest "Nordland" ja "Nederland" ning hõlmab ka Eesti lahinguid.
OveT.
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas OveT. »

Dear Cees Kleijn,

Welcome to the forum!
Nothing special is said yet. Just a question and some allround answers.
Your contributions regarding this topic would be highly appreciated.

Best regards,
raudrist
Palun alati pakkuda märke, medaleid, riste, autasusid tsaari, eesti ja saksa ajast. Samuti dokumente, postkaarte ja fotosid igal teemal, vorme, kiivreid, pandlaid, mõõku jms. 52-23353 ri28le@hot.ee
Cees Kleijn
Uudistaja
Kontakt:

Hello Raudrist,

Thank you very much for your kind words! I will be glad to contribute as much as possible, and to help people with questions about this topic. Due to several years of research I have a lot of information about the role of the Dutch volunteers in Estonia.

All the best,

Cees
teddybbeer
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas teddybbeer »

hi!

could you post short review about this regiments retreat?
im sure, that this subject interrests lot more people than myself. A few years ago, when i finished highschool, i did a researchwork for my history class about battles in Narva, and all that i could found about 48th regiments retreat, was that what general Steiner wrote in his memoirs and all the later published books seems to cite his quotes.
T.B. beer.
Cees Kleijn
Uudistaja
Kontakt:

No problem at all, although quite a few things remain, until now, hypothetical. I have contact with several survivors and their statements about the retreat are, at some points, contradictory. Nevertheless, I will make a short résumé about the retreat in the near future and get back to you as soon as time permits.

With all the best,

Cees
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist