www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Venemaa majandus ja sanktsioonid
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=66&t=32881
615. leht 763-st

Autor:  Gideonic [ 18 Apr, 2018 17:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Kapten Trumm kirjutas:
Praegu on nafta hind kuskil 60 dollarit barrel. Palju see piir oli, kusmaalt vene naftatööstus muutub kasumlikuks, st sealsed riigi tulud kasvavad hüppeliselt?
Eks ta vist kuskil samas skaalas ongi.

Hetkel nati üle 70e. Kuskil seal see kasumlikkuse piir väidetavalt ka oli.

Autor:  toomasv [ 18 Apr, 2018 17:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Kaasfoorumlane Trumm ei peaks muretsema oma maine pärast, kindlasti on juba püsivamatel lugejatel see sinust väljakujunenud. See, mis sa ise välja tõid, on ka muidugi osa sinu mainest. Jääme delikaatseteks, et mitte jälle siit kõrgtasemelisest foorumist pausi saada... aga mis mull segaseks jäi, oli see, et mis puutuvad siia alumiiniumlaevukesed, autode ostu kasv ja majanduse toibumine? Seda laevukeste näidet oled sa siin kunagi juba kasutanud ja minu arvates said sa siis juba piisavalt selge vastuse.
Autoritaarsete reziimide üks tugevus on kiire ja efektiivne reageerimine esilekervate probleemide lahendamiseks. Ainuke küsimus on, et kas pikas perspektiivis need otsused ka kasu toovad või on nad pigem hävitavad. Need, kes tegelevad Vene majandusega, on kindlasti vastu võtnud palju häid ja tarku otsuseid, et majanduse olukorda parandada ja kohandada, kindlasti on see neil õnnestunud. Nad on saavutanud seisundi, mida võiks iseloomustada sõnadega, et "ei idane ega mädane". Ja kindlasti on ka inimesed kohanenud, näiteks kasvõi ilma normaalse juustuta ja palgata. Ja kohanevad nad edaspidigi. Minu jaoks on muidugi küsimus, et kas ma ise tahaks sellises riigi, olukorras elada ja kohaneda.

Viimane sanktsioonide juurdekeeramine oli vähendanud SKP 1 protsendi võrra, seega aeg jälle neil seal Venes kohaneda.

Autor:  toomasv [ 18 Apr, 2018 17:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Korrektne oleks ikkagi välja tuua, et naftat müüb firma nimega Rosneft. Vene riik saab maksu maavarade kaevandamise maksu näol ja firma tegevusest tulenevate maksude näol. Kasumit, mida teenib Rosneft, seda jagab hoopis firma Rosneftgas. Eelmine aasta jagas vist ainult poole teenitud kasumist riigiga. Seega, mida hoogsamalt välja veavad, seda parem riigile. 2018 on vist arvestuslik naftahind, millelt nad makse arvestavad, 50 dollarit, seega kõik hinnad, mis üle selle, toovad riigile täiendavat tulu. ehk siis laekumisi rohkem ja saab seda hädalistele jagada.

Autor:  Kapten Trumm [ 18 Apr, 2018 17:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Kui poes pole vorsti või leiba, siis uusi autosid või paate ei osteta. Väga lihtne loogika, kes mäletab meil 1990ndate algust.
Autosid ja paate (laiemalt kestvuskaupu) ostetakse siis, kui esmavajadused on enamvähem rahuldatud.
See vähemalt automüügi kohta leidis 2014-2016 kinnitamist, sest müük langes pea 2 korda. Paatide kohta mul statistika puudub.
Vähemalt see langus on peatunud (ok, see kasv võib tõesti olla seotud mingi muu asjaga, nt osteti politseiautosid).
Lihtsalt võrdluseks - uute sõiduautode müük kasvas 2017 Eestis umbes samapalju (täpsemalt 11,6%).
Me ei saa kuidagi öelda, et meie majandusolukord on "ei idane ega mädane".

Võib-olla hoiab Kreml pidu püsti reservide põletamisega ja nende lõppedes langeb asi kokku.
Kuid võib-olla ootavad nad 90 dollarise barreli ära ja siis hakkavad ka reservid taastuma. Eks elu näitab.

Kuna autod on mu üks lemmikasju, siis olen silma peal hoidnud, mis venes sel teemal toimub. Võib-olla on see lihtsalt Kremli eduraport jama ilustamiseks, aga nt uute mudelite loomise tempo ei anna tunnistust sügavast kriisist. Aga võib-olla ka seda hoitakse püsti reservide põletamisega.

Autor:  Walter2 [ 18 Apr, 2018 17:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Huvitav oleks teada kuidas mõjutavad sanktsioonid Venemaal asuvate lääne autotootjate osalusega autode koostetehaste tööd mille komponendid peaasjalikult läänest tulevad - kas veab mõnel kõri kinni või tiksuvad kuidagi edasi.

Autor:  Kapten Trumm [ 18 Apr, 2018 17:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Ei tule need komponendid enam midagi niiväga läänest - neid tehakse ise eri korras (ka piraatlusena) kohapeal või tulevad Hiina kaudu.
Cumminsi diiselmootorite hiina koopiate (ja venes tootmisse pandutest) eespool juba kirjutasin. Olen viimane paar aastat ostnud päris hulga vene autole venes toodetud osi - lääne tehnoloogiate ja materjalidega jupid on seal kasvõi sapakale ammu olemas. Tükati on küll kvaliteet natuke küla oma, aga siiski. Eriti huvitav leid oli NKG küünlajuhtmed mossele - karbis olid igati korralikud silikoonjuhtmed, kirjadega "made in russia" :roll:

Autor:  mart2 [ 18 Apr, 2018 18:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Kapten Trumm kirjutas:
...
Kuna autod on mu üks lemmikasju, siis olen silma peal hoidnud, ..., aga nt uute mudelite loomise tempo ei anna tunnistust sügavast kriisist...
Ole hea ja selgita seda uute automudelite loomise tempot lähemalt.

Kui see on samasugune "tempo" nagu näiteks Ukrainas - 4 aastaga kümneid soomuki ja militaarveokite mudeleid näitustel, mis aga vägedesse ei jõua - siis tundub seegi sinu poolse "eduraportöörlusena". :dont_know:
Anna meile väetile asjalikku infot...

Autor:  Kapten Trumm [ 18 Apr, 2018 18:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Veokitööstus on seal nt vahepealsel ajal (võimalik, et kriisieelse rasva arvelt) toonud välja uue põlvkonna mudelid, mis on müügil ka Eestis.
Gazelle Next, Gazon Next, Ural Next. Kamaziga on segasem (nad ei kasuta sellist tähistust ja pole aega uurida). Jaroslavi mootoritehas (traditsiooniline diisliehitaja venelastele) on läinud üle uue põlvkonna 6-silindrilistele Euro-4 ridamootoritele. Kamaz, kes on kasutanud Euro-5 Cumminsi mootoreid (Kamazil oli algusest peale oma mootoritehas ja nad ei kasutanud Jaroslavli mootoreid), toob neid nüüd Hiinast või ehitab kohapeal. Gazellid konkreetselt sõidavad Tallinnas ka ringi.

Võrreldes Jeltsini aja kriisidega, kus nõuka aegseid mudeleid vorbiti 10+ aastat muutusteta ja väga räige kvaliteediga, on sellel teemal seal viimase 10 aastaga asjad ikka tuntavalt muutunud.

Autor:  toomasv [ 18 Apr, 2018 18:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Mis sa, ksf Trumm, ise arvad, et teha läbi viimase 20 aasta jooksul üks põlvkonnavahetus autodes, misiganes nende nimed on, on seda autotööstusele palju või vähe?

Autor:  Kapten Trumm [ 18 Apr, 2018 19:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Küsimus pole 20-s aastas, vaid selles, et nendest vahetustest vähemalt pool sattus kriisi ajale (kriis Venes algas autode müüki vaadates juba 2012, mitte sanktsioonide mõjul), mil justkui kõik see värk näljas olema pidi, tehnoloogiad ja varuosad kinni keeratud jne. Lihtsalt selles autotööstuses ei paista seda kriisi niiväga välja - võimalik, et jällegi reservide põletamise hinnaga loodud pseudo-edu.

Teisalt kui vaadata, millist edu on saavutatud venelaste lahkuma sundimisega Ida-Ukrainast ja Krimmist, siis ka siin pole erilisest edust põhjust rääkida. See oligi ju sanktsioonide eesmärk, mitte vene inimese näljutamine. Ka Putin ei paista kuskile kaduvat, vaid saab vist lähiajal juba eluaegseks istuvaks presidendiks.

Võib-olla see suur edu läbi sanktsioonide ka kunagi tuleb, aga hetkel ei paista. Naftahind paistab ka tõusule keeravat ja kui 100 dollarit käes on, siis läheb seal ka see ümberrelvastumine vanas tempos edasi. Vähemalt olen skeptiline ja detailid, mida näen näikse seda skepsist pigem toetavat.

Autor:  mart2 [ 18 Apr, 2018 19:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Kapten Trumm - sinu väide oli oli sõnastatud sellisane, nagu toimuks uute mudelite arendamine käesoleval ajal.
Kapten Trumm kirjutas:
... Kuna autod on mu üks lemmikasju, siis olen silma peal hoidnud, mis venes sel teemal toimub. Võib-olla on see lihtsalt Kremli eduraport jama ilustamiseks, aga nt uute mudelite loomise tempo ei anna tunnistust sügavast kriisist. Aga võib-olla ka seda hoitakse püsti reservide põletamisega.

Küsimusele vastates viitad arengutele enne sanktsioone, kui Lääne ettevõtted investeerisid veel Venemaa autotööstusesse.

Kas siis on praegu kõik "hästi" või on kriis?
Lihtne ühe lauseline vastus. Pliiz...

Autor:  toomasv [ 18 Apr, 2018 19:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Trumm, mida nad siis enne tegid, kui see sinu nö kriis tuli? 2000 aastate alguses, siis kui majandus kasvas üle 7 prossa aastas? Miks sa keskendud viimasele ajale, miks nad seda sinu arvates siis varem ei teinud?

Teiseks, sanktsioonid. Vaata uuesti need esialgsed sanktsioonid üle ja siis mõtle, et kas nende abil on võimalik kedagi millekski sundida, tõeliselt?
Ja tuleta meelde, mis toimus siis 2014 aastal vene majanduses ja rublaga. Ma arvan, et see ehmatas Euroopa riigid ka ära, et krt, äkki läks asi liiale ja see krdi tanklakett laguneb päriselt, seda aga ei taha küll mitte keegi.

Nafta hinnast... Kui saab sada, kirjutame edasi. Praegu ma küll ei näe, et lähiajal selleni jõuaks.

Autor:  Lemet [ 18 Apr, 2018 19:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Mäletamist mööda läks peale 2012 aastat neil käima ka uus mootoritehas.

Autor:  mart2 [ 18 Apr, 2018 20:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Lemet kirjutas:
Mäletamist mööda läks peale 2012 aastat neil käima ka uus mootoritehas.
No eks neid autodega seotud ettevõtteid ehitati palju ennem sanktsioone. Vahe ongi selles, et peale Ukraina sündmusi hakkasid välisfirmad hoogu maha võtma ning praeguseks elatakse sisuliselt paigalseisus/kriisis, kus "uute mudelite loomise tempo" ei ole mingi tõsine jutt.
Olen valmis uskuma tõsiseid argumente/viiteid, kuid mitte lihtsalt kellegi arvamust.

Autor:  T-62 [ 18 Apr, 2018 20:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Mulle tundub, et positiivset arengut pole venes ju olnud, sest paate kiitis kaptenihärra vähemalt aasta tagasi. Olid siis alumiiniumist ja on täna, maksid siis auto jagu raha ja maksavad täna jne. Täielik seisak ju :wall:

615. leht 763-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/