638. leht 1000-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 19 Juun, 2018 7:59
Postitas ambur123
Porošenko: Ukraina loob EL-is Nord Stream 2 õõnestusrühma
https://www.err.ee/840325/porosenko-ukr ... estusruhma

ei ole siin seda märganud, mai uudiseid:
Venemaal võib Lääne sanktsioonidega arvestamine muutuda peagi kuriteoks
https://www.err.ee/832208/venemaal-voib ... -kuriteoks
Teisipäeval sai riigiduumas esialgse heakskiidu eelnõu, millega muudetakse Venemaal ebaseaduslikuks Moskva vastu kehtestatud USA sanktsioonide järgimine. Sisuliselt võib see tähendada seda, et kõiki Venemaa kodanikke, kes oma äritegevuses on sunnitud USA sanktsioonidega arvestama, hakkab kodumaal ähvardama kuni neli aastat vabadusekaotust.
EL kehtestas sanktsioonid viiele Vene valimisametnikule Krimmis
https://www.err.ee/831413/el-kehtestas- ... le-krimmis

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 19 Juun, 2018 8:39
Postitas Kapten Trumm
metroo kirjutas:Majandus laguneb, infrastruktuur mädaneb...
Ei aita ka tšempionaat, otse vastupidi. Lennukompanii "Rossija" lennuk Airbus A319 pidi viima Saudi Araabia jalkakoondise Peterburist Rostovisse kohtumisele Uruguaiga. Paraku läks 12-aastase lennuki mootor põlema. Ramadaan ja palved aitasid ja saudid pääsesid (inshallah!). Põhjuseks nagu ikka mootorisse lennanud lind.
https://www.gazeta.ru/sport/2018/06/18/ ... ml?updated
Mäletan ülikooli ajal toimunud külaskäiku Tallinna lennujaama ja Eesti Õhu Boeinguga tutvumist. Usalduslikus vestluses külalistega näitas Boeingu komandör lennuki kerel märke vahejuhtumitest, kokkupõrked lindudega, pikselöögid jne. Järelikult oli Eesti infra juba märksa varem mäda (lennukid olid siis 4 a vanad) ja majandus lagunes. Õnneks polnud linnutabamusest midagi põlema läinud, see oli siis paremini.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 19 Juun, 2018 8:53
Postitas metroo
Jah, neid linnukesi ei või iial teada. Kui Hmeimimist startinud SU-30 praktiliselt kohe Vahemere voogudesse sukeldus, teatas VF Kaitseminn samuti linnutabamusest. Pärast poolepäevast pingsat mõttetööd jõudis Arbati Sõjaväeringkonda teadmine, et Suhhoil on ju kaks mootorit ja käigu pealt edastati teade kahest linnust. Selline lindude lahingpaar. Vene blogijad olid vaimustusest sillas ja pakkusid ridamisi uusi variante. Parim oli muidugi kild, et lennukit tabas kahe peaga kotkas VF vapilt.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 19 Juun, 2018 9:06
Postitas Kapten Trumm
Üksteisest eemal asuvate mootoritega vene hävitajad muutuvad ühe mootori lahkumise järel juhitamatuks väikestel kiirustel (peale õhkutõusu ja maandumisel) tekkiva veojõu ebasümmeetria tõttu.
Su-27 tüüpi masinatega nii eredaid näiteid pole, aga nt analoogse probleemiga (stardis lahkunud mootor) MiG-29'd on stardirajal rattad püsti olnud rohkem kui üks. Sama probleem esineb ka F-14-l (kuid F-15 ja F-18 mitte). Siit edasi muutuvad fantaseerimised kahest linnust üheaegselt kahte mootorisse ainetuks. Piisab ühest linnust või ühe mootori rikkest. Antud keerukaid tehnilisi küsimusi käsitledes tuleb lihtsalt silmas pidada, et nüansse on seal palju ja absoluutne tõde venelaste valetamisest pole alati õige seletus.

Ungari MiG-29 allakukkumine https://www.youtube.com/watch?v=YMZnWVo9M-4
Ja muidugi see kuulus allakukkumine 1989 Pariisis https://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 19 Juun, 2018 14:42
Postitas kaugeltuuriv
History pealt tuleb selline saatesari nagu Lennukatastroofid,ei mäleta numbrit aga see lindudega kokku põrkamine olevat ikka väga suur probleem.Ja toonud on nad taevast ikka väga suuri lennukeid alla.
Ühest uuemast intsidendist,New Yorgis,kus lennuk selle tõttu maandus jõkke on isegi Tom Hanks-iga peaosas film tehtud.Neid pidavat olema ikka tuhandeid juhtumeid aastas.
Sama tihedalt saavat lennukid ka piksehoope eriti just soojemas kliimas lennates,kus äiksevihmasid rohkem.
Aga nüüd Venemaale tagasi,lisaks selle pensionireformi kavaga(see tuleb ikka enne Riigiduumas kinnitada olen aru saanud) tahetakse ka käibemaksu juurde panna ja igasugu eelistused kaotada.Kahe protsendine tõus annaks Venemaale ikka korraliku rahamassi ma usun ja mingiks paariks kolmeks aastaks koos selle pensioniea edasi nihutamisega ka tagaks rahulikuma elu,isegi,kui sanktsioonid jäävad.
Kas lugesite uudist,et 50 prossa küsitletud isikuid Venemaal tahaks Putini jätkamist peale 2024 aastat?Natuke slikerdamist ja usun nii 4 aasta pärast usun see protsent viiakse sinna 80 kanti ja hoplaa presidendi valimise korda muudetakse,justkui tullakse vastu rahva huvidele.Tundub olema selline tsenaarium,kui juba vaikselt nüüd on hakatud uurimusi tegema.
Nägin siin Norras ka VG telekanalilt Prantsuse dokumentaali aastast 2017,kus pikemalt uuriti Kremli rahastust Le Penile ja üldisemalt neid,kes vahendavad ja kellele vahendatakse.
Venemaa poolt tõusis ikka ja jälle esile selline isik nagu Malofeiev.Isik on pisipanga omanik ja näitles ajakirjanikule patriooti,kellel on mure Euroopa parempoolsete tugevuse suhtes.
No luuretöötaja,mis luuretöötaja.Ikka sealt Leningradi pundist,kus pärit Putja ehk siis töötanud organites.Ja,kes seal töötanud,see jääbki sinna tööle.
Tundub,et see rahaasutus ongi loodud sellisteks operatsioonideks,kusjuures mees alaliselt resideerus Austrias....Meil ka üks isik parlamendist armastab reisida Austria vahet,ei tea kas ka on sõbralikult seal Malofejeviga kohtunud.Lihtsalt spekuleerin.
Täpsemat infot sellest,kuidas Le Penide pere Venemaalt raha on saanud(25+12 milllionit EUR) jagas aga proua partei endine tegevjuht,sest Prantsuse võimud peavad seda rahapesuks ja on algatanud uurimuse,mistõttu endine tegevjuht on vist oma tagumiku katseks lõhki läinud.Mehe vabandus oli muidugi eriline pärl,et miks ta Le Penist loobus......nimelt eks.tegevjuhile ei meeldinud see,et Le Peni Rahvusrinne(nüüdsest vist uus nimi sellel) osutus venelaste nõudel liiga antisemiitlikuks tema jaoks.
Raha olevat tulnud läbi selle Malofejevi,kes olevat nn.heategevuse usus,enne toetanud ka neid Austria parempoolseid,kes hetkel väiksema osalusega Austria valitsuses.
Mees käis välja aastaarvu 2014.......kohtumise,mis toimus 2014 aasta suvel ja,kus otsustati asutada Püha Liit,mis endas peaks tulevikus ühendama populistlikke ja äärmusparempoolseid liikumisi.Kohtuti Austrias ja sümboolselt võeti endale nimi,mis kunagi sidus Austria-Ungarit,Preisi ja Vene Keisreid.Osavalt venelased sidusid selle tollasel liidu vapil olevad sõnad tänapäevaga.Nimelt seal olid sõnad(Malofeievi sõnul):Meie,kes me valitseme oma maid Jeesus Kristuse nimel valitseme rahvaid,kes usuvad Jeesus Kristust.
Ehk,siis just enne seda suurt migratsiooniplahvatust(mille algallikas oli Venemaa massiline pommituskampaania minu arust) ja ägenevat Ukraina kriisi toodi Vene poolt sisse usu nimi.
See peaks siis olema siduv asi neile,keda venelased rahastavad.Osalenud olid seal Le Peni rahvas,Itaaliast La Liga,kelle juht peaks olema hetkel siseminister,Ungarist Jobbik,Austriast mainitud paremäärmuslik seltskond,kes hetkel valitsuses koos konservatiividega,veel olid seal bulgaarlased ja kodanikud Tsehhist.Kui vaadata tänapäeva,siis Ungari valitsus toetub ülekaaluks parlamendis just Jobbiku abile,Itaalias aga üks osapool ongi kohtumisest osa võtnud La Liga tegelane,Austria seltskonda ma juba mainisin.Bulgaarlastest ja tsehhidest eriti ei räägitud aga usun,et sealtki on isikuid,kes istuvad valitsuses.
Mõtlema panev fakt.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 19 Juun, 2018 15:30
Postitas Puurija
Venemaale sisenemise keelu said osad lätlased, sealhulgas rahvaesindajad Ojārs Ēriks Kalniņš, Inese Lībiņa-Egnere, Jānis Dombrava, Andrejs Judins, Artuss Kaimiņš ning Rahvusliku Alliansi kaasesimees Gaidis Bērziņš.
Läti justiitsminister Dzintars Rasnačs: „Sellesse nimekirja võtmine tähendab, et meie kohtupoliitika on võtnud õige suuna. Nimistusse kandmine on mulle suur au.“
Läti erakonna Ühtsus seimifraktsiooni juht Hosams Abu Meri ja Läti ajakirjanik Pauls Raudseps: „Olen nimekirjas.“
https://maailm.postimees.ee/4506680/ven ... imi-liiget

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 20 Juun, 2018 7:47
Postitas Walter2
metroo kirjutas:Jah, neid linnukesi ei või iial teada.
Küsiks asja mitte eriti tundvana kas mootorite ette mingit elementaarset võret või võrku ei saa paigaldada? Ilmselt oleks selle efekt umbes sama kui ülehelikiirusega tennisereketiga siga tabada (tulemuseks pekikuubikud, siin siis linnulihakuubikud) kuid vähemalt päästaks mootori ja hoiaks ära võimaliku katastroofi. See lahtise õhuvõtuga mootori ekspluatatsioon on umbes sama kasulik mootorile kui ilma õhufiltrita automootori käitamine.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 20 Juun, 2018 8:09
Postitas mart2
Walter2 kirjutas:
metroo kirjutas:Jah, neid linnukesi ei või iial teada.
Küsiks asja mitte eriti tundvana kas mootorite ette mingit elementaarset võret või võrku ei saa paigaldada? Ilmselt oleks selle efekt umbes sama kui ülehelikiirusega tennisereketiga siga tabada (tulemuseks pekikuubikud, siin siis linnulihakuubikud) kuid vähemalt päästaks mootori ja hoiaks ära võimaliku katastroofi. See lahtise õhuvõtuga mootori ekspluatatsioon on umbes sama kasulik mootorile kui ilma õhufiltrita automootori käitamine.
Minu tagasihoidlikud mälestused koolifüüsika raames ütlevad, et sellistel kiirustel on misiganes võrgu seadmine mootori õhuvõtu ava ette sama efektiga, kui joosta gaasimaskis mägedes. Liikuda kuidagi saab, kuid vajalikku võimsust ei ole …
Eks targemad seletavad täpsemalt.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 20 Juun, 2018 8:51
Postitas Kapten Trumm
Su-27 tüüpi lennuki (sh Su-27, 30, 33, 34, 35) õhukogurites on olemas ülestõstetavad võrgud, mis peavad kinni pidama rajalt lendava sodi ja võõrkehad sh linnud. Põhimõtteliselt metallvõrk. Peaks aktiveeruma mootori käivitamisel ja tõusma puhta õhu asendisse teliku sissetõmbamisega. Kuidas sattus lind sisse - well, järelikult olid juba võred üleval, võibolla oli see "lind" mehhaaniku unustatud mutrivõti või lihtsalt mõtles vene KM selle välja mootori rikke õigustamiseks. Küll aga on kahemootoriliste vene lennukite kalduvus ühe mootoriga mitte eriti lennata leidnud varem kinnitust küll.

Su-27 tüüpi lennuki opereerimise iseärasustest saab päris hea ülevaate kui soetada endale lennusimulaator (Flanker 2.0 või uuem). Annab päris hea ülevaate, mida mingi asi teeb või ei tee, millised on lennuomadused, mida piloot näeb või ei näe. Tõsi, suutmaks seda opereerida, peab omama täitsa korralikku ülevaadet õhulahingu taktikast ja juhtimisvõtetest, muidu lääb lahingulend Krimmi kohal kaunis lühikeseks. :D

Siit vaade õhukoguritesse (vaskraat, millega see ripub, on ikka mehhaaniku pandud :D )
Pilt

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 20 Juun, 2018 22:08
Postitas Puurija
Riigiduuma kiitis 19. juunil esimesel lugemisel heaks põlisrahvaste keelte kooliõpet puudutava seaduseelnõu, mis muudab vähemuskeelte õppimise kooliõpilastele kõigis piirkondades tulevikus vabatahtlikuks.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=82712947

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 21 Juun, 2018 8:25
Postitas nimetu
Küsiks asja mitte eriti tundvana kas mootorite ette mingit elementaarset võret või võrku ei saa paigaldada?
Nagu Trumm ütles, siis võresid kasutatakse küll, kuid ainult ajutiselt õhku tõusmisel. See on selleks, et rajal olev sodi mootorisse ei lendaks. Mig-29-tel on kokpiti taga veel avatavad ribid, mis lasevad mootoril tiiva pealt õhku võtta. Päriselt õhus olles need võred lindude vastu ei aitaks, pigem suurendaksid katastroofilise õnnetuse tõenäosust.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 21 Juun, 2018 9:01
Postitas Kapten Trumm
MiG-29 hilisematel mudelitel nendest suletavatest õhukogujatest loobuti, kuna praktikas selgus, et rataste alt lendav kõnts koguneb selle suletud klapi taha ja kui peale lendutõusu see avati, lendas see õkva mootorisse.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 21 Juun, 2018 18:37
Postitas Puurija
Vene Föderatsiooni ettevõtja ja firma Zubax Robotics omanik Pavel Kirienko: „Vabandust, ma ei ole veel eesti keelt jõudnud ära õppida, see on väga raske. Me tulime Eestisse alles eelmisel aastal. Venemaalt rahvusvahelist äri ajada on pehmelt öeldes keeruline, rahvusvahelised sanktsioonid panid firma võimalused kinni.“
Moskvast Tallinna Tehnopoli inkubaatorisse kolinud Zubax Roboticsis töötavad Moskva lennundustehnoloogia ülikooli lõpetanud insenerid.“
https://geenius.ee/uudis/eesti-idufirma ... kem-valja/

Moskva põhjaosas kasutuna seisvast vanast lennuväljast saab peagi võimas uusarenduspiirkond, mille arenduse lahenduse projekteeris Ameerika arhitekt Steven Holl. Lisaks kortermajadele kerkivad piirkonda erinevad ühiseluhooned ja vaba aja veetmiseks mõeldud rajatised. Samuti rajatakse lennuväljale lasteaed ja algkool, spaad, kohvikud ja muud taolised kohad. See võtab arvesse platsi ajaloolist kasutust ja kombineerib hoonete arhitektuuris samas erinevaid stiile ja ajastuid. Väga olulist rõhku pannakse vana lennuvälja kavandamisel loomuliku valguse maksimaalsele ärakasutamisele.
https://www.designboom.com/architecture ... 1-25-2018/

21. juunil toimus Krasnojarskis Rosnefti aktsionäride koosolek, kus kinnitati mullused dividendid ja samuti direktorite nõukogu koosseis. Nõukogu ainsaks uueks liikmeks sai Marcuard Heritage juht Hans-Joerg Rudolff, kes vahetas välja ExxonMobili veterani Donald D. Humphreysi.
https://www.rosneft.ru/press/releases/item/191509/

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 24 Juun, 2018 12:49
Postitas ambur123
veel üks reisilennuk allakukkumise äärel, lennukis puudusid hapnikumaskid ja lubati, et "maandume, kui meil on õnne"

Lennukatastroof oli lähedal, Peruu fännid pääsesid õnnetusest eluga
http://sport.delfi.ee/news/jalgpall/mm2 ... d=82751327

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 24 Juun, 2018 18:10
Postitas ruger
Ukrainlaste andmetel valmistuvad Venemaa firmad väljalülitamiseks SWIFT-iks
http://www.uawire.org/russian-companies ... from-swift