Tagaajamistest rääkides on neid viimasel ajal ikka ohtralt olnud, ehe näide sellest, et tagajamise võimekust peab politseil olema, millest ma siin kogu aeg rääkinud olen. See on ehe näide sellest, mis juhtuks, kui neil tagaajamise võimekust ei oleks, kui juba praegu üritavad niipaljud eest ära saada, mis siis veel muul juhul oleks.
Üks sai maasturiga eest ära jah, mis teha, alati on mingi võimalus, kuid neid võimalusi peab võimalikult vähe olema. Selle peale ei saa lootma jääda, et saadakse pärast kätte, on paraku viise, kuidas hiljem pääseda, millest ma siin rääkima ei hakka, ei taha kellelegi ideid anda. Samuti võidakse tahta varjata mingit raskemat kuritegu, mida hiljem enam välja ei võta. Tolle maasturi tagaajamise puhul oleks Subaru Foresteri vaja olnud, mida vahepeal ka politseil oli üsna mitmeid, hetkel ei tea.
Gordon, küllap on ikka arvestatud, palju on busse vaja ja palju neid rahaliselt kannatab võtta. Busse pole mõtet liiga palju võta, sest politsei peab tegelema väga universaalsete asjadega, sealhulgas kiired tagaajamised. Selle kõige pärast ongi enamik sõiduautod ja nii ongi õige.
Ka mina ei imestaks üldse, kui juba tehase või esinduse poolt kerge tuuning mootoritel peal on, see ei ole midagi uut ega võimatut ja kui nemad seda pakuvad teadlikult, pole ka garantiiga mingit muret. Nagunii on teada, et politseiautod saavad rohkem vatti, küllap selle kõigega on juba arvestatud, liisingumakse kujundamises.
Kapten trumm, külmale mootorile kõvasti gaasi andes mõjub see halvasti igale mootorile, pole vahet, kas turbo või mitte, kõik kannatavad. Kuid tõsi, see on turbo mootori omapära, et kui kiirest sõidust tulla, ei tasu kohe seisma panna, samas olen kuulnud ka midagi turbo järeljahutitest, aga ma ei tea, kui palju neid reaalselt kasutuses on ja mis autodel.
Plokisoojendust hindan ma igati heaks asjaks, vanasti oli see 550W küttekeha ja taolisi leian ka praegu, kuigi on ka veidi võimsamaid, enamlevinud siis. See ei peagi mootorit päris töösoojaks tegema, aga ta viib ta ikkagi plusskraadidesse ja sellest on tublisti kasu, ka kiiremasse sõitu minnes, mootori hoidmise seisukohalt. Mismõttes mootori punni auku neid enam ei panda? Täiesti on saadaval nii spetsiaalsed plokisoojendused, kui universaalsed ja mitmetel autodel on kindlad kohad, kuhu neid pannakse ja selle kohta ka manuaal kaasas. Universaalset on lihtsam panna voolikute vahele, aga sellest on vähem kasu, kuna ta on mootoriplokist kaugemal.
On olemas ka tsirkulatsioonipumbaga voolikute vahele käivaid soojeneid, näiteks 1kW ja ka rohkem, mis teevad mootori kindlasti juba soojemaks.
Kui autode salongi kulumisest rääkida, siis on ikka arvestatav vahe, kas see auto sõidab lühikesi linnaotsi või maanteed, sama läbisõidu juures, ilmselgelt kulub salong erinevalt. Juhiistme vasaku serva kulumine on tavaline värk ajapikku autodel, millest käiakse sisse välja, ma näinud seda mitmel autol ja samuti tööautodel, mu tööandja juures. Arvata võib, et politsei rohkem käib sisse välja oma autost. Ma tööl käin ka oma veokist päeva jooksul ikka palju kordi sisse välja ning ilmselgelt sellise aja peale istme sisemine serv hakkab kuluma.
Käigukang väga palju ei tohiks tänapäeva politseiautodel kuluda, kuna see on automaat.
Muidu on jah linna ja maanteesõidu autode tüüpilised kulumiskohtade erinevused, ukselink, istme serv, käigukang, siduripedaal, ka rool, ka süütevõti võib seda olla ja selle nupud.
_________________ Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
|