Õnnetus Voosi kurgus

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siit foorumist on märkamatult mööda jäänud vahejuhtum Eesti merepiiril, kus mõni päev tagasi hukkus teenistuskohustuse täitmisel kaks piirivalvurit, kes kaardiplotteri logi järgi otustades liikusid väikese kaatriga mööda Voosi kurku (põhja-lõuna suunaline väin Vormsi saare ja Noarootsi vahel) aeglasel käigul (rutiinne patrull), ühtäkki keerasid ringi, suurendasid kiiruse täiskäiguni, sõitsid mõnda aega tagasi ning siis kadus kaatri juhitavus ning meesteta kaater hakkas tiirutama kohapeal täiskäigul. Kaater suudeti peatada alles siis, kui kütus lõppes. Mõlemad piirivalvurid hukkusid (leiti hiljem veest).

Alajahtumise lihtsalt vettekukkumisel võib vist välistada, sealkandis on meri suht madal ja vesi soe.

Aga mis nende tähelepanu tõmbas, et nad reageerisid millelegi, mille käigus vähemalt üks paadist välja lendas? Rootsi skäärides hiljuti juhtunu põhjal on tekib üks teatud spekulatsioon. Vastav ekspertiis õnnetuse asjaolude väljaselgitamiseks tellitakse välismaalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem

Postitus Postitas Lemet »

Sügavust on seal neljast meetrist seitsmeni, mingi allveealuse liikumine näib üpris ebatõenäoline. Kui Sa seda silmas pidasid. Liiati tuli ka kopter päris kähku õhku ja sellisel sügavusel liikuv alus paistaks vast silma ka treenimata silmale.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
aest
Liige
Postitusi: 428
Liitunud: 30 Okt, 2011 18:12
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas aest »

Mina spekuleeriks juba pigem mõne hülgega kes paadi ees äkitselt vee peale ilmus ja kelle ootmatust nägemisest otse paadi ees see järsk pööre tuleneski.
madiss
Liige
Postitusi: 409
Liitunud: 20 Nov, 2015 23:40

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas madiss »

Häirekeskusesse helistati alles pool tundi hiljem ja millal see kopter veel sinna sündmuspaigale jõudis? Õnnetuskohas oli sügavus 3-4 meetrit, sellisel sügavusel allveelaevad vist naljalt ei liigu? Kui 54 kilomeetrini tunnis liikuval paadil keerata rool järsult paremale siis kukuvadki mehed paadist välja...ja liikuvat paati enam ujudes kinni ei püüa. Vee temperatuur sõltub suuresti hoovustest ja tuule suunast, soodsa tuule korral võib õhutemperatuur olla ligemale +30 aga vesi ikkagi vaid mõni kraad üle nulli ja sellises vees kaua vastu ei pea. Seal ujuvad peale hüljeste veel metssead ja põdradki ringi. Äkki sõidetigi 54 km. tunnis mõnele ujuvale metsseale otsa ja nii need mehed välja kukkusidki?
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Kulibin »

Viimasel ajal on meil muidugi kliima sedasi jukerdanud, et ei saa näiteks tornaado nimelist nähtust välistada...
Mõned päevad tagasi olin oma töökojas ja õues läks mingiks mölluks, kiikasin siis õue ja pläru kukkus hambust: Tornaado, pisike aga siiski. Lennutas plekirisu küll.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Kulibin »

Ma ei loe ennast nüüd mingiks paadispetsiks, aga olen omajagu kaatritega sõitnud. Kui vedu on peal, siis keera kuidas tahes, midagi ei juhtu. Jamaks läheb siis, kui pöörad ja lased tuurid maha ... Olen sõitnud 150hp Yamaha-ga varustatud plastkaatriga täiega risti üle tiiburi jälje. Õhulend ja järgnev veendumine olid unustamatud. Keegi ei kukkunud üle parda, ptüi-ptüi.
Vees võib muidugi olla asju, elukad üldiselt ei jää ette. Samas kogemus ulpiva palgiga. Tagajärjeks lõhutud mootorijalg, paadil kahjustusi polnud. Üldiselt on nii, et mida suurem kiirus, seda vähem paadikerest vees on. Jetajamiga saab sõita kah 10cm vees, kui hoog sees. Vettekukkumine suurel kiirusel võib olla väga valus. Peab oskama kukkuda. Tsiklimehed teavad.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Olen ka mina mõned aastad ise väikelaevajuht olnud ja vene ajal lapsena reisija erinevates kaatrites. Kiirusel 60 kmh, kui väga hullult ei laineta, teeb iga normaalne paat rooli järsult välja pööramisega täisringi ära, ilma et mingeid stabiilsusprobleeme tekiks. Lihtrahvale mõeldud alused on tehtud piisavalt lollikindlad. Seal pidi midagi räigelt valesti olema. Juba alates sellest, miks hädalüliti juhe polnud juhi päästevestiga ühendatud.

Hädalüliti (võib-olla on sel peenem nimetus) on mootori juhtpuldil olev vedruga nupp, mis lubab mootoril töötada ainult siis, kui nupp on sissevajutatud olekus. Selleks lükatakse sinna spetsiaalne plastmassist jubin, mille taga on telefonitoru juhtme sarnane spiraalne veniv tross - selleks, et kui paadijuht peaks nt suure laine peal üle parda lendama, siis selle trossiga tõmmatakse võti pesast välja ja mootor jääb seisma.

Kuna kaater tiirutas pärast ise täiskäigul merel, siis 90% kindlusega (seda tehakse mugavusest) polnud see tross juhi päästevesti külge haagitud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
herman30
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 16 Apr, 2008 18:19
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas herman30 »

Kulibin kirjutas: Olen sõitnud 150hp Yamaha-ga varustatud plastkaatriga täiega risti üle tiiburi jälje. Õhulend ja järgnev veendumine olid unustamatud.
Sul on meeles midagi sarnasta nagu siin videos? https://youtu.be/Kp50CSUKBbc?t=2m6s
Kasutaja avatar
volpriit
Liige
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Juul, 2016 18:27
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas volpriit »

Kapten Trumm kirjutas:
Kuna kaater tiirutas pärast ise täiskäigul merel, siis 90% kindlusega (seda tehakse mugavusest) polnud see tross juhi päästevesti külge haagitud.
Politsei pressikal ütles et kummagil mehel polnud turvalüliti trossi küljes. Päästevestid olid mõlemal mehel seljas aga ainult ühel see avanes. Paistab igatahes et terve hunnik halbasid asjaolusid langes kokku.
www.heeliks.ee - Leatherman, Coros, Garmin, Tasmanian Tiger, Jetboil, Morakniv jpm.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Varasemalt on PPA öelnud, et mõlemal mehel olid seljas poolautomaatsed päästevestid - see tähendab, et need täituvad ise gaasiga, kui kandja tõmbab vastavast nöörist (mul on ka selline vest). Vette lennates ise need ei täitu. Automaatseid ei kasutada seepärast, et ülesanne võib nõuda nt rinnuni vette kiiret ronimist ja vette sattumise peale siis automaatselt täituv päästevest on tülinaks (nt kähmluses kinnipeetavaga).

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=74934685

Poolautomaatse vesti viga on aga selles, et kui kandja pole suuteline ise päästenööri tõmbama, siis ei juhtu ka midagi. Kuna antud juhul oli ühel mehel vest kinni ja ta oli uppunud, siis tähendab see, et kas paadist lendamise hetkest või vette kukkumise hetkest (kaotas teadvuse) polnud kandja enam teovõimeline. 50 kmh on veepind juba päris ebameeldivalt kõva. St uppumiseks piisab ka sellest, kui suure laine, kokkupõrke või ootamatu järsu manöövri mõjul üks mees lendab üle parda ja käib näoli vasta vett.

Avariilülili külge haagitakse tavaliselt ainult paadijuht. Korralikel kummipaatidel on nt kere küljes vastavad nöörid (paadi sees), mis on mõeldud selleks, et sinna külge panna vastav lisanöör, mis ühendatakse selle poolautomaatse vesti avamisnööriga - ootamatult üle parda kadudes vest ikkagi avaneb.

Kõik need nöörid ja värgid on muidugi ebamugavad ja ebapraktilised, sest võib olla vaja äkki liikuda ja siis on välja surev mootor või pauguga lahti minev vest viimane asi, mida sul vaja on. PPA kontoriametnikud võivad nüüd olla kole targad, aga praktika on tavaliselt kirjutuslaua teooriast vähe erinev, mina nt end tavaliselt selle avariitrossiga ei ühenda, nt üksi sõites oled sa iseenda tekimadrus ja motorist ning olukorrad tekivad kiiresti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3955
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Walter2 »

Tsiteerides ühe kunagise kõrge politseiametniku sõnu, siis rutiin on see mis tapab. Ootame ära põhjalikumad uurimistulemused.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
trs
Liige
Postitusi: 946
Liitunud: 15 Mär, 2014 14:31
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas trs »

Kui päramootoriga glissis sõitval paadil rool ühte pardasse lüüa(lasta roolist lahti, roolisüsteemis midagi annab saba), siis võib igasuguseid huvitavaid asju juhtuda. Ohutuslülitit ei kasuta nagunii enamik paadiomanikke. Hea kui vestki seljas. Pole me veel selles mõttes päris mereriik.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Proovisin RIB paadiga selle triki ära, täiskäigul (ca 58 kmh) rool pardasse, kui pööre ootamatult ei tulnud, siis ei teki tunnetki, et mingi ebastabiilsus üldse tekib. Kui seisad sel hetkel püsti, liigutus tuleb ootamatult ja sa end kinni ei hoia, siis võib muidugi kukkuda või üle parda lennata. Lainekõrgus oli vast 0,5 m. Roolis istudes polnud vaja isegi kuskilt kinni krabada (mul on seljatoega iste), põikikalle pöördel võis olla ehk 25 kraadi.

Aga peab vist ohutuslüliti külge pandud trossiga sõitma hakkama. :?

Muidu üle parda lendamise puhuks on spetsiaalne manööver (mees üle parda - ka on mingi inglise onu nimega, mida ei mäleta), mida tehakse üldiselt käiku vähendamata (60 kraadi endisest kursist eemale, seejärel pööre endisele kursile vastassuunas ja alles siis võtad käigu maha - tundub, et see äkiline pööre oligi see MOB, mida seal tehti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas cleo »

Üldiselt NFB rooliga paadil pole võimalustki rooli nii järsku keerata, et kõik paadisolijad üle parda peaks lendama. Paat keerab ennast "alla" pöörde suunas. Hüdrorooliga teoreetiliselt võimalik aga ka keeruline. Rooliülekanne on lihtsalt liiga aeglane ja tavapaadi redaanid lasevad piisavalt külglibiseda. Kumba tüüpi rool sellel paadil oli?
Pigem võiks tegu olla ilusa ilma puhul "vaatame, palju sellest künast tuleb" katsega, mis lõppes ületrimmiga ja "kiilulkõndimise" nähtuse algusega. Sel juhul ka väikesesse lainesse lõikudes on üleparda minek pea kindlustatud.

http://laanlane.ee/2016/06/30/uks-voima ... l-onnetus/
Kasutaja avatar
Lohetapja
Liige
Postitusi: 349
Liitunud: 03 Apr, 2007 1:43
Kontakt:

Re: Piirivalvurite kummaline hukkumine

Postitus Postitas Lohetapja »

Kapten Trumm kirjutas: Muidu üle parda lendamise puhuks on spetsiaalne manööver (mees üle parda - ka on mingi inglise onu nimega, mida ei mäleta), mida tehakse üldiselt käiku vähendamata (60 kraadi endisest kursist eemale, seejärel pööre endisele kursile vastassuunas ja alles siis võtad käigu maha - tundub, et see äkiline pööre oligi see MOB, mida seal tehti.
Ilmselt pead silmas Williamsoni pööret, aga see ei ole küll iseenesest mingi äkiline manööver. Äkiliseks teeb mingi pöörde kiiruse, kursimuutuse ja väliste tegurite omavaheline koosmõju. Williamsoni kasutatakse eelkõige juhul kui soovitakse võimalikult täpselt tagasi jõuda tagasi läbitud kursijoonele. Väikese paadi ja lühikese vahemaa puhul on aga hõlpsam ja kiirem lihtsalt, ühe manöövriga ringi pöörata.
Toetan põhimõtet: Käed eemale muinaspärandist!!!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist