Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lehmad tuleb jah igal juhul lüpsta, sisseharjutatud lüpsiaeg pluss miinus 2 tundi oli vist see ajaraam?
Elektri osas on jah kõige kriitilisem lüli aga kombinaat, kuhu alternatiivelektrit (ja diislit) on vaja kõige rohkem.
1200 kW ehk 1,2 MW elektrivõimsusega generaator (suure kaubiku suurune) on töömahuga 50 liitrit ja võtab kütust 300 liitrit tunnis.
Farmis on elektritarve suurusjärk väiksem ja tsisterniga vedu peaks ka elektrita töötama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
NGolf
Liige
Postitusi: 3073
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas NGolf »

Paljuräägitud valmisolek kütuse võtmiseks elektrikatkestuse korral on aastal 2019 kahjuks jätkuvalt nutune:
Võrumaa elektrita jätmiseks piisas Võru alajaama traatidesse lennanud plekkkatuse tahvlitest.

Elekter kadus ka Viljandimaal, tanklates varugeneraatoreid pole ning Mustla päästeautod käivad tankimas pooletunnise sõidu kaugusel Viljandis.
Päästjatel on Viljandimaal tööd vähemalt esmaspäeva hommikutundideni, samas masinatele saab maakonnas kütust üksnes paarist kohast.
Loe lähemalt: https://sakala.postimees.ee/6811647/val ... utust-pole

Viimane aeg teha vähemalt kolmes-neljas tanklas igas maakonna nurgas varugeneraatori omamine kohustuslikuks.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Castellum »

https://www.ohtuleht.ee/981452/otseblog ... e-ei-voeta
Võru haigla töötab geneka peal, aga:
"on vool praegu generaatoriga tagatud, kuid haigla ei tea, kui kauaks seda jagub" - et siis kütus saab otsa?

Muidu soovitatakse, et autoga üldse väljas mitte liikuda. Aga Võrus:
"Kui keegi peaks sünnitama hakkama või vajama kohest operatiivset ravi, siis peaks ta sõitma teise linna".

Kui sellise väikese tormi põhjustatult tekib selline bardakk, mis siis sihipärasest tegutsemisest ehk mingist diversioonist või terrorist võib tuleneda? Sõjalisest rünnakust rääkimata?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Manurhin »

Castellum kirjutas: Võru haigla töötab geneka peal, aga:
"on vool praegu generaatoriga tagatud, kuid haigla ei tea, kui kauaks seda jagub" - et siis kütus saab otsa?
Kuskil intervjuus (oli äkki AK-s?) miski Võru haigla asjapulk täiesti tõsise näoga seletas, et neil on sõja üle elanud tankigeneraator :lol:. Oleks öelnud, et tankimootoriga käitatav generaator, sellest ma saaks juba aru. Aga kas tõesti sõjaaegne? Ja üksainuke, vähemalt veel üht kõrval reserviks polegi? Ometi oli Võru haigla ju omal ajal planeeritud selle mõttega, et sinna saaks vajadusel Tartu haigla evakueerida. Ja veel, ega see Nõukogude tankimootori (V-2) tööressurss just erilise pikkusega ei hiilanud. Mõni laevadiisel tunduks palju asisem geneka pikemaajaliseks ringiajamiseks.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Lemet »

Praktika on tõe kriteerium...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eespool on ju kõvad eduraportid, kui kõva seis haiglates nende genekatega on ja kui kõvaks see seis veel läheb.
Ise skeptilise praktikuna olen neid kõmisevaid kõnesid/eduraporteid küll kuulnud, aga mingeid mõnekümne tuhande eurose hinnasildiga liigutused on kinni kui kännu taga. Samas ei sega näiteks rahapuudus tegemast haiglakorpuste sadu tuhandeid ja miljoneid maksvaid renoveerimisi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuskil intervjuus (oli äkki AK-s?) miski Võru haigla asjapulk täiesti tõsise näoga seletas, et neil on sõja üle elanud tankigeneraator :lol:. Oleks öelnud, et tankimootoriga käitatav generaator, sellest ma saaks juba aru. Aga kas tõesti sõjaaegne? Ja üksainuke, vähemalt veel üht kõrval reserviks polegi? Ometi oli Võru haigla ju omal ajal planeeritud selle mõttega, et sinna saaks vajadusel Tartu haigla evakueerida. Ja veel, ega see Nõukogude tankimootori (V-2) tööressurss just erilise pikkusega ei hiilanud. Mõni laevadiisel tunduks palju asisem geneka pikemaajaliseks ringiajamiseks.
See võib olla asjatundmatu utreering, täpselt sama V-2 diisli põhine diiselmootor on venes tootmises tänaseni ja jõustab muuhulgas ka tänaseid vene tanke. Sama WWII eelne disain, kus ühe silindrirea kepsud kinnituvad teise silindrirea kepsude külge ja seetõttu on silindriridade kolvikäik vähe erinev. Töömaht 38.8 liitrit. Kasutusel on ka sama disaini kuuesilindriline versioon, mis tehniliselt on pool seda V12 mootorit. See on kasutusel põhilisel genekatena. Näiteks Ruhnu saare elektrivarustus enne sinna merekaabli viimist käis ka EV algusaegadel selliste genekatega. Samad mootorid (nii V12 kui V6) on kasutusel ka laevade mootoritena mitmel pool. Tehnilise kurioosumina - kuna tegemist oli algselt lennukile mõeldud diiselmootoriga, siis on mootoril ajastutüüpselt neli klappi silindri kohta ja 2 ülanukkvõlli silindrirea kohta - sõiduauto diislitesse ilmus taoline asi kuskil 90ndatel alles.

Sama diiselmootor on venes tänini kasutusel ka tööstusdiislina - generaatorite, suurte veepumpade ja muu taolise jõustamiseks. Ilmselt on siiski tegemist NSVL ajal toodetud genekaga. Kuna Võru haigla pidi tuumasõjas püsti jääma, siis plaaniti kuuldavasti seal kannatanute põletusravi, eks selleks oligi genekas ka, sest peale seeni elektrit pole.
Kui sellise väikese tormi põhjustatult tekib selline bardakk
Vanasti nimetati seda juriidilise terminiga "kuritegelik kergemeelsus". Täna on see vist JOKK - kuna kohustust ja vastutust kuskilt ei tule, siis las lohiseb asi järgmise tormini.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Leo
Liige
Postitusi: 3326
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Leo »

Elame torm näitas et võrukate hulgas on lollakate osakaal päris suur. Õhtul Aktuaalne kaamera näitas pimedat linna ja toimetaja rääkis kuidas autotäite kaupa tuldi päästetöid vahtima kuigi päästeamet oli käskinud kodus istuda. Tormikahjustuste vastu aitab see et tähtsamad elektriliinid on maa sisse kaevatud ja tähtsamad kohad generaatoritega varustatud. Kuid kuni käsku ei ole ja mõni ministri lähisugulased ei sure elektri puudumisel on kõigil kama, tüüpiline eesti värk. Natuke halatakse kuid ega keegi sellepärast liigutama ei hakka.
kuido20
Liige
Postitusi: 3331
Liitunud: 06 Jaan, 2004 10:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas kuido20 »

Leo kirjutas:Elame torm näitas et võrukate hulgas on lollakate osakaal päris suur. Õhtul Aktuaalne kaamera näitas pimedat linna ja toimetaja rääkis kuidas autotäite kaupa tuldi päästetöid vahtima kuigi päästeamet oli käskinud kodus istuda. Tormikahjustuste vastu aitab see et tähtsamad elektriliinid on maa sisse kaevatud ja tähtsamad kohad generaatoritega varustatud. Kuid kuni käsku ei ole ja mõni ministri lähisugulased ei sure elektri puudumisel on kõigil kama, tüüpiline eesti värk. Natuke halatakse kuid ega keegi sellepärast liigutama ei hakka.
See on nii igal pool, meelelahutus tuli ise inimestele koju kätte, pärast hea rääkida (ka lastelastele ja Pirita muulil), et sai loodusnähtust vaatamas käidud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kriku »

Ohutunde puudumist oleme varem ka näiteks juhuslikult tule alla jäämise juhtumi puhul arutanud: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 04#p423904

Paljudel üldse kohe nupp sedapidi ei noki :(
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas: Kasutusel on ka sama disaini kuuesilindriline versioon, mis tehniliselt on pool seda V12 mootorit. See on kasutusel põhilisel genekatena. Näiteks Ruhnu saare elektrivarustus enne sinna merekaabli viimist käis ka EV algusaegadel selliste genekatega.
Tundub, et see kuuepütine variant seal kasutuses ongi. Kanal2 uudistes näitas seda üsna pikalt: https://tv.postimees.ee/6812104/reporte ... kkama-said

TV3 uudistes näitas lühemalt, haigla tehnik ütles, et võimsuseks olla 120 kW. Lisaks on veel kaks väiksemat bensiinigenekat, üks EMO, teine serverite töös hoidmiseks. Praegu pidas peageneraator kenasti vastu, aga mis hakkab saama siis, kui solkkütus kõigile kohustuslikuks muudetakse? https://www.ohtuleht.ee/981522/settinud ... diga-kutus
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas nimetu »

Ühes asjas oli Trummil siiski õigus - Võru haigla juht tunnistas, et kütust oli generaatoritel 12 tunniks. Kui see aeg otsa saab, siis peavad hakkama kanistritega ringi sõitma. Ma eeldan, et äärmise häda korral oleks ehk KV saanud ka appi tulla, sest neil on kindlasti Võrus mingi kogus kütust varutud. Samas, üldises plaanis on see murettekitav. Kui Narvas peaks mingi jama juhtuma, siis pole enamus linnadel kusagilt sellist abi võtta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Keskkonnaministeeriumi mõttehiiglased lükkasid muidu tagasi ettepaneku lubada reservgenekatele solkimata kütust (analoogne erand KV-le).
Tegelikult oli ka tehniline argument samasugune - me ei saa paagis käia kütust pidevalt segamas.
Õnneks Alexela praegu veel müüb solkimata kütet ja sealt saab osta.
Aga kui sa korraldad hanke ka paned tingimuseks biodiisli vaba, siis kohe Neste, CircleK jne vaidlustavad, sest seadus käseb solgitud kütust kasutada.

See, et bensiinijaamades pole genekaid ja ilma elektrita ei saa sealt tilkagi kätte (Võrus leidis ka kinnitust, kus päästeautod käisid kaugel tankimas, kus elekter oli). Küsimus pole lihtsalt füüsilises kättesaamises, vaid protseduuris. Ilma elektrita bensiinijaama personal lihtsalt laiutab käsi, generaatorit polegi sinna kuskile ühendada ja neil puudub kohustus lihtsalt võimaldada mahutitest midagi võtta. Kütuse väljaandmine käib läbi tsentraliseeritud arvutisüsteemi, kus loetakse iga liiter, kui maakohtades kukub ära ka internet (mis käib mobiilimasti kaudu), siis ei toimugi midagi.

Eespool oli üle elektrimehe eduraporteid mitu tükki, praktika on tõe kriteerium ja Võru case näitas, et õigus oli pigem minul. Ei ole seal mingeid päevadepikkusi kütusevarusid genekatele (on niipalju kui paagis on - paagi suurusest sõltuvalt 8-48 tundi) ja edasi tuleb hakata leiutama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
2korda2
Liige
Postitusi: 1598
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas 2korda2 »

"Väike torm" = 30+m/s tuuled. Tegemist on selle piirkonna jaoks erakordselt tugeva tuulega.
Kui välja arvata Eleringi käkk, siis muus osas ei olnud midagi hullu. Reageeriti, nagu vaja. Küsimus ei ole ühes-kahes "paneme paarkümmend kilo juurde ja on lahendus tormikindel". Selliseid objekte on palju ja kokkuvõttes oleks kulud ühiskonnale röögatud. Milleks? Et korra 50 aasta jooksul tekkiva tormiga paremini toime tulla?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mind ajab ikka ja jälle see "kulud on ühiskonnale röögatud" jutt irooniliselt muigama. Tegelikult pole.
3 millise spordihoone, marketi, ärikeskuse jne ehitamiseks raha on, aga 20 tuhat geneka jaoks mitte.
Pealegi paljud avalikud hooned ehitatakse siiani abirahastusega, makstes ise 15-25%.

Oma probleem on selles, et need genekad pole kohustuslikuks tehtud. Nagu on sprinklerid, hüdrandid või voolikukapid majas. See tekitab teatud küsitavusi abirahade eest ehitamisel, kuna ehitusnormidega mittenõutu rajamine võidakse abikõlbmatuks tunnistada (ka tagantjärele).

Loomulikult ei pea need olema kõikjal, kuid kriitilistes kohtades küll.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist