Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

aht0 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
b)vaatamata kasutusrendile, on masinad tava-Škodast erineva sisu/varustusega. Alates elektroonikast, lõpetades mugandustega erivarustuse jaoks. Näiteks tavakodanik ei saa seda masinat käimagi.
Seal ei ole midagi erilist ega eriskummalist, tavaline seeriauto mõnede lisavidinatega ja kilega üle kleebituna, mis rendi lõppedes eemaldatakse ja auto võtab koha sisse esinduse kasutatud autode platsil.
Et siis elektroonika rebitakse ka maha? :lol:
Istu ja sõida mõnega. Ma ei hakka teemat sügavamalt lahkama, teatud piirist alates ei ole see enam avaliku foorumi jutt.
Mis elektroonika see on mida ei saa maha võtta? Kõik politsetööks vajalik võetakse maha, see on nii kinnitatud, et ei tohi kahjustada auto salongi (loe mõne vastava hanke hankeeseme kirjeldust, see nõue on seal sees).
Kõik need autod jõuavad peale liisinguperioodi lõppu avalikku müüki.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Neid Superbide eelseid Octavia universaale (2,0 TDI 4x4) on Tallinnas ühe Skoda esinduse plats täis. Minge tehke asja ja veenduge oma silmaga, värskeid ajuplokke ei paista ja juhtmete ümberühendamise tunnused puuduvad. Kapoti alt näeb välja nagu iga teine Eestis 200 tuhat sõitnud auto. Lihtsalt värv läigib, kuna autod olid kiletatud, siis puuduvad taolises eas autole iseloomulikud kivitäkked, kriimud jne. Kui tausta ei teaks, siis enamik ostjaid vist ei saakski aru, mis ajalooga need autod on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
aht0
Liige
Postitusi: 1249
Liitunud: 19 Juul, 2014 18:18
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas aht0 »

Olles PPAga töösuhtes.. ausalt ei viitsi kembelda :lol:

Päris "samad" operatiivmasinad ja tavalised siiski ei ole.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Nojah, eks ma siis küsin tuttavalt Shkoda keskuse juhatajalt, minu teada tal riigisaladuse luba ei ole, seega ka mitte mingeid piiranguid infovahetuse osas :D
Kirs
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kirs »

Aastaid tagasi mahakistud kiledega Oktaviaid sai ühes Tallinna esinduse platsil kaetud. Enamusel oli juhiiste vasakpoolne serv ribadeks, ju relv-relvavöö autosse sisseistumisel tekitas, plafoonikinnitus katusel oli rikkunud katuse servaliiste, mis irvitasid siia ja sinnapoole. Armatuuri vigastusi ei mäleta, seega vist polnud.
Gordon
Liige
Postitusi: 57
Liitunud: 22 Jaan, 2007 15:46
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Gordon »

aht0 kirjutas:Olles PPAga töösuhtes.. ausalt ei viitsi kembelda :lol:

Päris "samad" operatiivmasinad ja tavalised siiski ei ole.
Ma ei tea milliste operatiivsõidukitega sa sõitnud oled, aga need millega mina olen sõitnud käivituvad küll ilma mingite erisusesteta. Jah, mõnel sõidukil on ka teatud lisavidin, aga see on vast muul eesmärgil.
Kui sõidukipargist rääkida, siis Superbid on täitsa ok sõidukid. On ruumi, mugavust, jõudu ja teel püsivust. Aga patrullis, kus põhirõhk läheb avaliku korra tagamisele võtaks igaljuhul bussi. Alati saad ühe või mitu isikut kongi panna ja ikka jäävad sul paarilisega käed vabaks.
Aga need Mersu bussid ei istu eriti - tagavedu ja tagaosa on kerge. Libedamate teeoludega ei ole väga tugevat tunnet.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aastaid tagasi mahakistud kiledega Oktaviaid sai ühes Tallinna esinduse platsil kaetud. Enamusel oli juhiiste vasakpoolne serv ribadeks, ju relv-relvavöö autosse sisseistumisel tekitas, plafoonikinnitus katusel oli rikkunud katuse servaliiste, mis irvitasid siia ja sinnapoole. Armatuuri vigastusi ei mäleta, seega vist polnud.
VAG-i autodel ongi juhiiste selline kehvavõitu, kus väline alumise istmepadja serv laguneb ka ilma relva ja relvavööta - oli kunagi Passat ja tol oli mingi istmevedru traat istmekatte riide vastus juba 90 tuhande km-ga. Seega igapäevases kasutuses 180-200 tuhat suuremakaalulise mehe all on need Octaviate istmed täiesti ootuspärased.
Jah, mõnel sõidukil on ka teatud lisavidin, aga see on vast muul eesmärgil.
Kui jutt on lisaimmoblaiserist, mis pannakse selleks, et võtmeid enda kätte saades ei saaks pahalane autoga minema sõita, siis siin pole midagi politseispetsiifilist -taolise jubina võib igaüks oma autole lasta panna suvalises signalisatsioonitöökojas ja teatud varastatud autote TOP-is olevatele markidele seda nõuab lausa kaskokindlustuse pakkuja (muidu ei kindlustata). Politseil võiks see vajalik näiteks selleks olla, et sündmuskohale tulles jäetakse võtmed ette (et nt teine ametnik saaks autot liigutada).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Lemet »

Juhiistme ja seljatoe vasak külg on kõigil autodel räbalam, lihtsalt seetõttu, et saab kõige rohkem ruunata. Ma olen harilikult ära vahetanud kaassõitja ja juhiistme padjad. Ja mõistagi lappinud ka istmekatted.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks neil masinatel käiakse päevas sealt 30 korda sisse-välja, kui tavainimene käib ehk 4-5 korda. Seega istmed saavad mahvi, mis vastab tavalise auto 400-500 tuhat km läbisõidule ja seepärast nad ongi suhteliselt räbalamad kui tavaliselt. Pluss minu hinnangul pole need VAG-i autode istmed niigi ülearu vastupidavad. Samamoodi arvaksin, et küllap on seal ka suht räbalad uksepolstrid, lingid, võtmepuldid, süütelukk - mis ka kõik alluvad kiiremale kulumisele. Samas näiteks rool, käigukang, suunatule kang on täitsa normaalses kulumises, kuna nende kulumine on võrdeline läbisõiduga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

Isiklike autode 200 tuhande läbisõiduga on ka juhi istmepadi natuke lössi vajunud, kuid kangas on terve. Selge see, et PPA patrullauto kulub kiiremini kui erasõiduk, sest ametiauto on ju pidevalt väljas ja kuigi tiksub suure osa tavalise linnakiirusega, siis ega need operatiivsõidud eriti hästi ei mõju. Kas keegi oskab näite tuua, kui palju on PPA kasutuses olnud Skoda odavam sama palju isikliku autona läbi tallanud sõidukist?
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Lemet »

Tulge maa peale, juhiistme kulumine ei oma seost mitte niivõrd läbisõidu, kui sellega, palju sisse-välja käiakse. Sprinter läbisõiduga 300 000 läheb müüki originaalistmega, kiirabibussil on 100 000 peal kolmas juhiiste. Kusjuures esimese iste on kangaga, kiirabil teine ja kolmas iste aga naturaalnahast servadega. Näiteks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Turbomootoriga auto pekki keeramise retsept on: anna piitsa külmale mootorile ja sõidust tulles keera kohe mootor seisma; usu jama igasugu "longlife" õlidest ja 30 000 km vahetusvälpadest või jäta õli üldse vahetamata. Info-Auto salongis oli mõni aasta tagasi väljas Tulika Takso marsana kasutatud 90ndate lõpu Ford Transit, läbisõit miljoni ringis ja hooldusajalugu kõrval. Ilma märkimisväärsete mootori remontideta kusjuures. Seejuures on Ford ikka mark, mille teemal hambaid teritatakse (analoogselt Opeliga).

Ennetamaks juttu PPA autodel olevast Defa 220V seisusoojendusest.
Defa 220V seisusoojenduse seinas hoidmine siiski mootorit töösoojaks ei tee, lihtsalt sõitma lähed 30 kraadise mootoriga ja soojeneb üles kiiremini. Lihtne füüsika - kui mootori soojana hoidmiseks kulub 10 kW suurusjärgus võimsust, siis mingisse pisikese 1 kW spiraaliga kuskil soojenduslõdvikus (neid elemente jääpunni auku ei pane enam keegi, liiga töömahukas) pole see võimalik. Meil on selline soojendus peal kõikidel tööautodel (radikuliidis töömees ja lühikeste otstega remonti sattunud auto on kallim) ja ühe tarkuse sealt sain - töösooja mootorit see ei anna. Komplektis on meil plokisoojendus (mis täna pannakse vahele kuskile jahutuslõdvikusse), salongi soojapuhur 1100-1400W ja aku laadimine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Tagaajamistest rääkides on neid viimasel ajal ikka ohtralt olnud, ehe näide sellest, et tagajamise võimekust peab politseil olema, millest ma siin kogu aeg rääkinud olen.
See on ehe näide sellest, mis juhtuks, kui neil tagaajamise võimekust ei oleks, kui juba praegu üritavad niipaljud eest ära saada, mis siis veel muul juhul oleks.

Üks sai maasturiga eest ära jah, mis teha, alati on mingi võimalus, kuid neid võimalusi peab võimalikult vähe olema.
Selle peale ei saa lootma jääda, et saadakse pärast kätte, on paraku viise, kuidas hiljem pääseda, millest ma siin rääkima ei hakka, ei taha kellelegi ideid anda.
Samuti võidakse tahta varjata mingit raskemat kuritegu, mida hiljem enam välja ei võta.
Tolle maasturi tagaajamise puhul oleks Subaru Foresteri vaja olnud, mida vahepeal ka politseil oli üsna mitmeid, hetkel ei tea.



Gordon, küllap on ikka arvestatud, palju on busse vaja ja palju neid rahaliselt kannatab võtta.
Busse pole mõtet liiga palju võta, sest politsei peab tegelema väga universaalsete asjadega, sealhulgas kiired tagaajamised.
Selle kõige pärast ongi enamik sõiduautod ja nii ongi õige.

Ka mina ei imestaks üldse, kui juba tehase või esinduse poolt kerge tuuning mootoritel peal on, see ei ole midagi uut ega võimatut ja kui nemad seda pakuvad teadlikult, pole ka garantiiga mingit muret.
Nagunii on teada, et politseiautod saavad rohkem vatti, küllap selle kõigega on juba arvestatud, liisingumakse kujundamises.

Kapten trumm, külmale mootorile kõvasti gaasi andes mõjub see halvasti igale mootorile, pole vahet, kas turbo või mitte, kõik kannatavad.
Kuid tõsi, see on turbo mootori omapära, et kui kiirest sõidust tulla, ei tasu kohe seisma panna, samas olen kuulnud ka midagi turbo järeljahutitest, aga ma ei tea, kui palju neid reaalselt kasutuses on ja mis autodel.

Plokisoojendust hindan ma igati heaks asjaks, vanasti oli see 550W küttekeha ja taolisi leian ka praegu, kuigi on ka veidi võimsamaid, enamlevinud siis.
See ei peagi mootorit päris töösoojaks tegema, aga ta viib ta ikkagi plusskraadidesse ja sellest on tublisti kasu, ka kiiremasse sõitu minnes, mootori hoidmise seisukohalt.
Mismõttes mootori punni auku neid enam ei panda? Täiesti on saadaval nii spetsiaalsed plokisoojendused, kui universaalsed ja mitmetel autodel on kindlad kohad, kuhu neid pannakse ja selle kohta ka manuaal kaasas.
Universaalset on lihtsam panna voolikute vahele, aga sellest on vähem kasu, kuna ta on mootoriplokist kaugemal.

On olemas ka tsirkulatsioonipumbaga voolikute vahele käivaid soojeneid, näiteks 1kW ja ka rohkem, mis teevad mootori kindlasti juba soojemaks.



Kui autode salongi kulumisest rääkida, siis on ikka arvestatav vahe, kas see auto sõidab lühikesi linnaotsi või maanteed, sama läbisõidu juures, ilmselgelt kulub salong erinevalt.
Juhiistme vasaku serva kulumine on tavaline värk ajapikku autodel, millest käiakse sisse välja, ma näinud seda mitmel autol ja samuti tööautodel, mu tööandja juures.
Arvata võib, et politsei rohkem käib sisse välja oma autost.
Ma tööl käin ka oma veokist päeva jooksul ikka palju kordi sisse välja ning ilmselgelt sellise aja peale istme sisemine serv hakkab kuluma.

Käigukang väga palju ei tohiks tänapäeva politseiautodel kuluda, kuna see on automaat.

Muidu on jah linna ja maanteesõidu autode tüüpilised kulumiskohtade erinevused, ukselink, istme serv, käigukang, siduripedaal, ka rool, ka süütevõti võib seda olla ja selle nupud.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas:Info-Auto salongis oli mõni aasta tagasi väljas Tulika Takso marsana kasutatud 90ndate lõpu Ford Transit, läbisõit miljoni ringis ja hooldusajalugu kõrval. Ilma märkimisväärsete mootori remontideta kusjuures.
OT aga Tulika marsad tulid alguses 93, 94 aasta autod, enamuses bensukad, 3-4 ka diislid, hilisem facelift ka 2000 omad diislid ning Info-Auto nende hooldusajalugu küll ei saanud presenteerida kuna hoolduseid ja ka mootoriremonte tegi Tulika ise.
Viimati muutis Walter2, 14 Okt, 2019 23:27, muudetud 1 kord kokku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Noh, Reporteris ütles just, et eelmine reede oli 5 mittepeatumist politseile.
Kas keegi veel julgeb selle peale öelda, et tagaajamise võimekus ei ole oluline?
Ühest videost tundus, et Tartus aeti korra isegi bussiga taga, vähemalt pardakaamera järgi nii tundus.
See on ehe näide, kuidas ka politseibusside tagaajamise võimekuse olulisest tõusust on olulist kasu.
Kõik see värk, millest ma olen siin ikka rääkinud ja ometi on mõned targad ametnikud, meie kallile politseile, õiged sõidukid soetanud.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist