Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 182
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas M.R. »

Kapten Trumm kirjutas:
Ma saan aru, et probleemiks on Superb? Mängime Trummi reeglite järgi.
64 Superbi (praegune Superb) maksab 1920000€
64 Loganit (kõige odavam Logan) maksab 448000€
Hinnavahe 1472000€
Aga miks mitte teha arvutust 20 autoga, 4 autoga jne?
Mida väiksem võrreldav arv, seda väiksem odavama auto sääst ja seda veenvamalt saab rääkida, et odavate autode kokkuhoid on mõttetult väike. PPA-s on neid autosid sadu ja sugugi mitte Dacia Loganid. Need maksavad samuti raha, samuti suuremad ja raskemad autod kulutavad rohkem kütust.

Näiteks 2 liitrit väiksem kütusekulu 100 km peale tähendab 800 auto ja 60 000 km aastaläbisõidu juures ca miljon eurot vahet. Väiksemate arvudega mõistagi vähem.

Aga mida saab näiteks 30 täiendava töökohaga ära teha? Kui vaadata asju, mis tegemata? Võimalik oleks luua nt tsiviilkaitse staap, kes hakkab tegelema tsiviilsektori ettevalmistusega sõjaks ning vastavatate ettevalmistuste kontrollimisega. Täna seda ei tee keegi ja isegi kui tänane töörühm sellisele järeldusele jõuab, siis laiutab siseministeerium taas käsi - aga raha...?
Trumm, sa ju ise ütlesid et Superbid on liigne luksus ja raiskamine :dont_know:
Sellepärast on nad ka arvutustes. Minu maakolka konstaablil on mingi odav võrr ja kärab küll. Ja ausaltöelda ei oota ka, et tast sõja ajal väga asja oleks... ja miks peakski? Mina kahjuks pean kodust lahkuma siis, aga naabertalunikel on kõigil püssid kodus. Küll nad vaatavad, et mul keegi tuppa ei roniks. Konstaabli peale ma väga ei rõhuks :shock:
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

taara kirjutas:No kui Trumm ei usu nimetu matemaatikat, siis äkki usub nimega inimese matemaatikat.

Ma saan aru, et probleemiks on Superb? Mängime Trummi reeglite järgi.

64 Superbi (praegune Superb) maksab 1920000€
64 Loganit (kõige odavam Logan) maksab 448000€
Hinnavahe 1472000€

1472000 / 5 (aastad) / 12 (kuid aastas) / 1600 (enamvähem kuupalk koos maksudega) = 15,3 politseinikut = 7 patrulli = nii umbes 1,7 vahetust (4,5 patrulli, et katta 24h)
Okei. Kuna Trumm ei suuda otsustada, MIDA TA TAHAB, siis ma arvutan uuesti.


Ma saan aru, et probleemiks on hangitavad autod, mis ei ole Loganid? Mängime uute Trummi reeglite järgi.

159 Transporterit, Octavia, Superbi, võibolla ka Rapidit ja muid autosid (Arvutame Superbi hinnaga) maksab 4770000€
159 Loganit (kõige odavam) maksab 1113000€
Hinnavahe 3657000€

3657000 / 5 (aastad) / 12 (kuid aastas) / 1600 (enamvähem kuupalk koos maksudega) = 38 politseinikut = 19 patrulli = nii umbes 4,2 vahetust (4,5 patrulli, et katta 24h (kuigi Elmar Vaher arvutab isegi 5 patrulliga 24h kohta))



Okei. Kuna Trumm ei suuda ikka otsustada, MIDA TA TAHAB (või siiski suutis), siis arvutan ma uuesti.


Ma saan aru, et probleemiks on autod, mis ei ole Loganid? Mängime veelgi uuemate Trummi reeglite järgi.

800 Transporterit, Transitit, Vitot, Superbi, Octavait, Amaroki, Patrolit jne mida kõike veel (arvutame selle kurikuulsa Superbi hinnaga (2017 aasta lõpuks peaks olema autosid ligi 800)) maksab 24.000.000€
800 Loganit (kõige odavam, aga see-eest universaalne ja sobib igaks ülesandeks, isegi künoloogia bussiks ja kaalubussiks) maksab 5.600.000€
Hinnavahe 18.400.000€

18.400.000 / 5 (aastad) / 12 (kuid aastas) / 1600 (enamvähem kuupalk koos maksudega) = 191,6 politseinikut = 95,8 patrulli = nii umbes 21,3 vahetust (4,5 patrulli, et katta 24h (kuigi Elmar Vaher arvutab ikkagi 5 patrulliga 24h kohta))



Aga kuna ma tean, et Trumm ei usu ametnikke ja spetsialiste, sest ta on ikkagi targem, siis ma arvutan uuesti Trummi faktidega.

Ma saan aru, et probleemiks on autod, mis ei ole Loganid ja nagunii autosid ei vähendata? Mängime veelgi uuemate Trummi reeglite järgi.


900 Transporterit, Transitit, Vitot, Superbi, Octavait, Amaroki, Patrolit, mingi Subaru ka jne mida kõike veel (arvutame selle kurikuulsa Superbi hinnaga) maksab 27.000.000€
900 Loganit (kõige odavam, aga see-eest universaalne ja sobib jätkuvalt igaks ülesandeks, isegi künoloogia bussiks ja kaalubussiks) maksab 6.300.000€
Hinnavahe 20.700.000€

20.700.000 / 5 (aastad) / 12 (kuid aastas) / 1600 (enamvähem kuupalk koos maksudega) = 215,6 politseinikut = 107,8 patrulli = nii umbes 23,9 vahetust (4,5 patrulli, et katta 24h (kuigi Elmar Vaher arvutab jätkuvalt 5 patrulliga 24h kohta))


PS! Elmar Vaher arvutab ühe politseiniku hinnaks kuus laias laastus 2500€. Mina arvutaksin ainult tööjõukuludeks 3840000€. (Ma eeldan, et arvutatakse siiski aasta lõikes, mitte kuude ega päevade. Aga mis ma ka tean. Kasutan ainult loogikat ja minimaalseid teadmisi, mis ei pruugi õiged olla.)
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Aga miks mitte teha arvutust 20 autoga, 4 autoga jne?
Mida väiksem võrreldav arv, seda väiksem odavama auto sääst ja seda veenvamalt saab rääkida, et odavate autode kokkuhoid on mõttetult väike. PPA-s on neid autosid sadu ja sugugi mitte Dacia Loganid. Need maksavad samuti raha, samuti suuremad ja raskemad autod kulutavad rohkem kütust.
Sa ikka saad aru, et kõiki autosid pole siiski võimalik Dacia Loganiga asendada? Mina näiteks ei kujuta hästi ette kuidas üks Logan suudaks asendada väikebussi (antud hankes oli neid 28) koos kõige kaasneva varustusega. Samuti on sul jube lihtne ignoreerida seda, et arvestatav hulk autodest on juba niigi madalamate nõuete ning maksumusega (kusagil kolmandik autodest selles hankes).
Näiteks 2 liitrit väiksem kütusekulu 100 km peale tähendab 800 auto ja 60 000 km aastaläbisõidu juures ca miljon eurot vahet. Väiksemate arvudega mõistagi vähem. Sama kehtiks piirivalves kasutatavate maasturite kohta.
Kasutusrendis oli 2014. aastal 608 autot. Kõiki neid autosid sa Loganiga asendada ei saa, seega juba sellelt aluselt on su miljonilise säästu arvestus kaheldav.
Aga mida saab näiteks 30 täiendava töökohaga ära teha? Kui vaadata asju, mis tegemata? Võimalik oleks luua nt tsiviilkaitse staap, kes hakkab tegelema tsiviilsektori ettevalmistusega sõjaks ning vastavatate ettevalmistuste kontrollimisega. Täna seda ei tee keegi ja isegi kui tänane töörühm sellisele järeldusele jõuab, siis laiutab siseministeerium taas käsi - aga raha...?
Ütleme, et saadki palgata 30 täiendavat inimest - ja edasi? Millega sa nad varustad? Arvad, et see staap töötab sul tühjast õhust? Arvad, et täiendavad patrullid saaksid töötada ilma varustuseta? Saad sa üldse reaalselt välja arvestada kui palju raha sa tegelikult suudaksid nende autode pealt säästa? Ja üldist olukorda vaadates tähendaks see ainult 0,5 protsendist kasvu töötajate arvus. Tahaks näha kuidas see maagiliselt kõik PPA probleemid lahendab.
Muukui tulistad mõnuga puusalt, kuid ükski fakt sind ei huvita. Täiesti ignorantne lähenemine.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4083
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Some »

Lihtsam on arvutada, kui on teada, et ühe patrulli ööpäevaringseks väljasolekuks on vaja miinimum 8 politsenikku (4 roteeruvat kahemehelist) vahetust. Seda siis kui normtöötundidest kinni pidada. Tegelikult oleks veel ühte vaja, kes asendaks puhkusi ja haiguslehel olijaid. Kui siis E.Vaheri arvutust uskuda, läheb ühe patrulli tänaval hoidmine maksma 9*2500=22500 EURi kuus, 270000 EURi aastas ja 1,35 miljonit 5 aasta peale. Ehk siis - oleks hanke tegemata jätnud ja vanade autodega edasi kütnud, saanuks tänavatele 3,5 lisapatrulli selle raha eest juurde. No ok, võibolla vananevad autod näriks rohkem remondiraha, siis ehk ainult 3 patrulli.

Aga, et me teame, et iga milneti teema jõuab ükskord alati tankideni, siis tekib vastupidine kiusatus. Likvideeriks 4 tänavapatrulli ja kokkuhoitud raha eest saab Eest endale viie aasta pärast lubada endale ühe tanki :write:
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Likvideeriks 4 tänavapatrulli ja kokkuhoitud raha eest saab Eest endale viie aasta pärast lubada endale ühe tanki :write:
:lol:
Või teeks natuke mõistlikuma asja ja tõstaks käibemaksu veidi.
muhgel
Liige
Postitusi: 155
Liitunud: 11 Juul, 2008 10:30
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas muhgel »

Ma ei arva, et politsei peaks Daciatega ringi sõitma aga väited stiilis, 1 miljon aastas autode pealt kokku hoida on mõttetu, sest 1 miljon on nii väike raha, viivadki kogu meie ürituse persekursile. Võibolla on autod üks paljudest kohtadest kust miljon kokku hoida ja mitte ainult PPA autod.
"Kuskil on piirid" ütles Ansip kui Partsilt päritud Skoda BMW vastu vahetas :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

1 miljon aastas autode pealt kokku hoida on mõttetu, sest 1 miljon on nii väike raha, viivadki kogu meie ürituse persekursile.
Justnimelt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Justnimelt.
Sa pole siiani suutnud välja arvutada ega isegi kaudselt tõestada, kust sa realistlikult selle miljoni suudaksid säästa (argumenteerimine tasemel, et asendame KÕIK sõidukid Dacia Loganitega ei ole kahjuks pädev). Nii et ära iroonitse siin midagi.
gooligan
Liige
Postitusi: 1252
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas gooligan »

65M EURise Sisekaitseakateemia kolimisplaani varjus tunduvad peaaegu kõik kulutused naeruväärsed
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

65M EURise Sisekaitseakateemia kolimisplaani varjus tunduvad peaaegu kõik kulutused naeruväärsed
See läheb vist pigem poliitika teema alla, kuid muidu nõus. SKA kolimine on naeruväärne projekt.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Dr.Sci »

nimetu kirjutas:
65M EURise Sisekaitseakateemia kolimisplaani varjus tunduvad peaaegu kõik kulutused naeruväärsed
See läheb vist pigem poliitika teema alla, kuid muidu nõus. SKA kolimine on naeruväärne projekt.
Naeruväärseid projekte on siin riigis tehtud ennemgi ja tehakse ka hiljem, SKA kolimine on jah hea näide...
Muide on Virumaal juba temaatiline õppekeskus olnud - https://www.facebook.com/Piirivalve-Rem ... 561109569/ - aga näe, edasi arendamise asemel koliti mujale. Olles seal kunagi pioneerilaagris olnud saaks öelda et koht oli suurepärane.

Aga mis teemasse puutub siis tarbija ja maksumaksja seisukohalt - mulle meeldib siiski protokolli oodates istuda rohkem Superbis, mitte Loganis
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

muhgel kirjutas:Ma ei arva, et politsei peaks Daciatega ringi sõitma aga väited stiilis, 1 miljon aastas autode pealt kokku hoida on mõttetu, sest 1 miljon on nii väike raha, viivadki kogu meie ürituse persekursile. Võibolla on autod üks paljudest kohtadest kust miljon kokku hoida ja mitte ainult PPA autod.
"Kuskil on piirid" ütles Ansip kui Partsilt päritud Skoda BMW vastu vahetas :D
Selle jaoks ongi kohad, kust tasub miljonit kokku hoida ja kust mitte ja millise hinnaga.
Mina ütlen kindlalt, et politsei on see organisatsioon, kust miljonit kokku hoida ei tohi ja peab selle just nimelt investeerima, nende võimekuse tõstmisesse.
Pigem tuleks neile miljoneid hoopis juurde anda, et saaks veel Superbe osta ja patrulle juurde, koos lisa politseinike palkamisega.

Kui näiteks praegune kütuse aktsiisitõus, investeeritaks politsei arvukuse ja varustuse parandamisse, mille hulka kuuluks ka lisa Superbid, sealhulgas hulk 2,0 206kw turbo bensiini Superbe, siis mina oleksin igati rahul, selle aktsiisitõusuga.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui rääkida rallikommentaaride keeles, siis tagaajamiseks ja kiiresti kohale jõudmiseks on pea 2-tonnise massiga 140 kW Suberb mõttetu auto. Kui on vaja taga ajada, siis selleks on näiteks Subaru WRX STI, mis kiirendab 0-100 5,2 sekundit ja mille tippkiirus on 255 kmh. Analoogseid kasutas Jupo kunagi maanteepatrullides (hõbedast värv olid).
Hinnakirja jaehind on alates 37 900 eurot.

See auto jõuab tõesti järele enamike kurjategijate autodele ja libedal teel on kiirem kui enamik premium autosid ja luksusmaastureid.
Superb on lihtsalt politsei katse teha endale Sveitsi armeenuga, mis peaks igat asja natuke tegema, kuid tegelikkuses ei tee midagi.
0-100 kmh 7,7 sekundit ja maksimaalkiirus 228 kmh olid kõvad näitajad kuskil 1985. aastal, mitte täna.

Pealegi keskmine patrulli ekipaaž pole võimeline nt tänastes ilmaoludes Superbiga mingit rallisõitu tegema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Würger 190G »

Auto, autoks, aga sõita peab ka oskama, tuleb hakata juhte koolitama. Kiire auto eeldab ka juhti , kes sõita oskab ja taas kulu.
mb
Liige
Postitusi: 387
Liitunud: 17 Okt, 2009 16:08
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mb »

Eks juht olegi põhiline. Kunagi Top Geari saates üks sakslanna (võidusõitja )näitas täitse tavalise Ford Transitiga ringrajal
Ferraridele jne. tagatulesi. Kurtis ainult ,et pidurid kuumenesid üle ja asi muutus juba üsna ohtlikuks .
Aga ega Eestis minuteada ilma koolituseta operatiivauto rooli ei lastagi ,tsikli vennad peavad vist isegi iga aasta selle läbima.
Subaru WRX STI on muidugi hea auto aga Jupo omad olid minu teada päris õnnelikud kui need ära võeti .Ei ole üldse mugav meie teedel mingi 8-12 h vahetusi teha.
Peale Subaruid tulid Jupole 3 BMW ja siis Superberbid ja viimaseid kiitsid nad nüüd küll kõige rohkem.
Vähemalt need kellega mina olen vestelnud.
Et ei olegi nii paha see Sveitsi armeenuga
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist