Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

klemmikas kirjutas: Kahju, et sa seda jampsiks nimetad, see tähendab, et sa ei oska laiemalt mõelda, põhjustest ja tagajärgedest.
Kui siin lehekülgede kaupa üritatakse selgeks teha et tagaajamine EI OLE liiklusrikkujate tabamisel üldse esmane tegevus ning tegemist pole primaarse võimelüngaga kuhu ppa panustaks oma piiratud rahaliste võimete juures ja sellest ei taheta aru saada siis pole kahjuks midagi teha... :wall: natuke piinlik on seda jura siin juba lugeda.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Walter2, jura ajad sa paraku ise.
Mis tähtsust see omab, et keegi üritab mulle lehekülgede viisi selgeks teha vale asja?
See ei oma mitte mingit tähtsust, tähtsustab omab hoopis see, et tagaajamise võimekus peab olema.

Kas ma olen kuskil öelnud ,et see on primaarne? See lihtsalt üks vajalik omadus.
Kes rääkis siin eelarve olulise osa selle peale kulutamisest? Praegused Skoda Superbid maksavad eelarvest tühise osa ja võrreldes Octaviatega on hinnavahel veel tühisem, lihtsalt pakuvad Superbid politseitööks ka muud sobivat, kui ainult kiirus.
Ehk siis, kõik on igati ok, hetkel on saavutatud kuldne kesktee.
Ütlen ausalt, mina vaatan linnapildis politsei Superbe uhkustundega.

maksipoiss, ei ma ei käi isiklikult, aga eks ma olen ka ikka vestelnud mõne politsienikuga, samuti vaatan hoolega tagaajamise videosid ja näen ka meie teedel, kui kiiresti politseiautod sõidavad.
Seetõttu ma teangi, et kiirust 210 km/h, tuleb aasta jooksul üsna korduvalt ületada, terve Vabariigi peale, ka mõni kiire väljakutse teinekord vajab seda.
Selleks, et seda tippkiirust oleks autol vaja, ei pea seda pidevalt kasutama, aga on oluline, et see oleks vajalikul hetkel olemas.

See on vaid väike valik, mis kiirusi meil Eestimaal arendatakse, mis on kas konkreetsed tagaajamised või mis võivad selleks minna mingil muul juhul.

https://ekspress.delfi.ee/kuum/eesti-ma ... d=27687815


https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=23026277


https://www.postimees.ee/1778123/report ... l-249-km-h
Audi juht pääses, kuna politsei auto oli liiga aeglane, Audi ilma juhita kättesaamisest ka ei piisanud. Praegused seadused on küll teised, aga ilmselt on ka praegu viise.


https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... id=8819594



https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=70813627


https://reporter.postimees.ee/3542161/m ... ei-julgeta


https://ekspress.delfi.ee/kuum/arge-pog ... d=27689357


https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... id=8819594
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
2korda2
Liige
Postitusi: 1598
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas 2korda2 »

Klemmikas,
sina "olen vestelnud mõne politseinikuga". Mina tegelesin eelmisel nädalal selle teemaga.
Mis sa arvad, kellel on rohkem täpseid andmeid?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tehke lihtne katse, vaadake mitu 300 kW ja rohkem autot on müügis auto24 portaalis 10 000 euro eest.
See raha peaks ühele korralikule kurjategijale ju köömes olema.
Siit edasi vaadake, milline võimalus on 2-liitrise diisliga Skodaga sammu pidada.
Eelmine nädal sõitsin mingi 10 a vanuse S-klassi mersuga, AMG S63. Ok, pole päris see hinnaklass, aga...…
Mootori võimsus on 450 kW. Kiirendus 0-200 kmh meenutas reaktiivhävitaja starti....

Selles kontekstis on 190 hj ja 2 tonni kaaluva Superbiga lootust tabada peamiselt pisipätte ja liiklushuligaane.
Kõik, mis vähegi tõsisem on, jääb tabamata. Vähemalt kui ajada asju klemmika stiilis, brute force abiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kust sa selle 2 tonni kaaluva Superbi saad? Selle tühikaal on 1680kg universaal kerega, kindlasti on mingi varieeruvus.
Kui me räägime autode tehnilisest poolest, siis palun viime ennast ikka enne kurssi eks?

Oluline ei olegi see, et politseiauto kõigel sabas püsiks, oluline on see, et nad ei jääks liiga maha, sellest juba piisab, et kätte saada.
Seda enam, et enamik inimesi ei oska nende 300-400kW autodega nii hästi sõitagi, et nende võimekust kasutada või piirab seda liiklus.
Nad võivad tõesti mingitel sirgetel suuta eest ära saada, aga 140kW Superb ei jää neis liiga maha ja teeb selle kurvides tasa.
Need vanad võimsad autod on juba osa oma võimsust kaotanud ka, paljudel piirab ka käigukasti ja mootori tehnoloogia kiirendust.
Kui politseiauto läheb välja näiteks 228 ja see võimas Mersu piiraja tõttu 250, siis ei ole tal väga suuri lootusi eest ära saada.

Tõesti, mõni kõvem eestärasõitja saab ära, aga valdav enamus mitte.
Kuid kui politsei autod oleksid lahjemad, siis oleks eest ärasaajaid palju rohkem.

Sellepärast ma räägingi kuldsest keskteest, mis on praegu saavutatud.
Loomulikult ideaalis võiks olla ka mitu Audi RS6-te, aga toonitan, see on ideaalis.

Võtame kõrvale ühe levinud võimsa auto, mis võiks ühel veidi jõukamal rullnokal olemas olla, millega ta võiks üritada politseil eest ära sõita.
MB s500 4-matic 5,5 285kW W221 0-100 5,4 sekundit ja tippkiirus 250 piirajaga, kui ei ole eemaldatud.
Politsei Superb 7,6-7,7 kiirendus ja tippkiirus 226-230.
Võtame veel arvesse ka seda, et politsei auto on uus, Mersu, aga juba kasutatud, ehk siis osa jõudu on jalga lasnud.
Politseil on reeglina ka paremad juhid, pluss piiravad teed ja liiklus, ongi tulemus käes, et see Mersu saadakse lihtsalt kätte nende Superbide poolt...üldjuhul.
Samas, kui politsei auto kiirendus oleks näiteks mingi 9 sekundit ja tippkiirus mingi 203 km/h, siis oleks juba tunduvalt kehvem kätte saada, sest siis oleks tõesti nii, et Mersul vajutad sirgel lapatsi põhja ning oledki läinud.
Probleem algab siis, kui vahed kasvavad liiga suureks, autode vahel.



to 2korda2 ma ei viitsi sinuga vaielda, kui sul täpsed andmed olemas on, siis tead sa väga hästi, et kiirus on aasta jooksul korduvalt tõusnud üle 210 km/h.
Ega neid Superbe ei ostetud ilmaasjata, ilmselgelt põhjusega.
Viimati muutis klemmikas, 02 Dets, 2019 12:53, muudetud 2 korda kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

klemmikas kirjutas:to 2korda2 ma ei viitsi sinuga vaielda, kui sul täpsed andmed olemas on, siis tead sa väga hästi, et kiirus on aasta jooksul korduvalt tõusnud üle 210 km/h.
See on tõenäoliselt isegi õige - kuid mida tähendab "korduvalt"? 2 korda? 20 korda? 200 korda?
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kriku kirjutas:
klemmikas kirjutas:to 2korda2 ma ei viitsi sinuga vaielda, kui sul täpsed andmed olemas on, siis tead sa väga hästi, et kiirus on aasta jooksul korduvalt tõusnud üle 210 km/h.
See on tõenäoliselt isegi õige - kuid mida tähendab "korduvalt"? 2 korda? 20 korda? 200 korda?

Ma ei julge nii täpselt seda öelda.
Julgen vaid öelda, et kindlasti rohkem, kui 4 korda aastas, kogu autopargi peale kokku.
Minu hinnangul piisaks ka ühest korrast aastas, siis järelikult on vaja, seda enam, et see tippkiirus ei maksa auto koha pealt eriti midagi.

Praegu on Rootsis tekkinud juba kiiremad politseiautod, aga viitaksin sellele, et mõned aastad tagasi, neid veel ei olnud.
Mille tulemus oli see, et Highway nimeline eestärasõitja on neid üks või rohkem, ma ei tea, sai üsna kerge vaevaga ära.
Neil on praegu välja tulnud sellest kolmas film ja seal on nii kenasti näha, tüüp vajutab gaasi ja ta on politsei autol eest läinud, nad ei saa mitte kuidagi järgi, vot see on olukord, mille tekkimist ma sooviksin Eestis vältida.
https://www.youtube.com/watch?v=MeTpFIN4YfM&t=117s


https://www.youtube.com/watch?v=g6WjGsd ... NF&index=9
Viimati muutis klemmikas, 02 Dets, 2019 13:09, muudetud 1 kord kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
hjl85
Liige
Postitusi: 6385
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

klemmikas kirjutas:
Kriku kirjutas:
klemmikas kirjutas:to 2korda2 ma ei viitsi sinuga vaielda, kui sul täpsed andmed olemas on, siis tead sa väga hästi, et kiirus on aasta jooksul korduvalt tõusnud üle 210 km/h.
See on tõenäoliselt isegi õige - kuid mida tähendab "korduvalt"? 2 korda? 20 korda? 200 korda?

Ma ei julge nii täpselt seda öelda.
Julgen vaid öelda, et kindlasti rohkem, kui 4 korda aastas, kogu autopargi peale kokku.
Minu hinnangul piisaks ka ühest korrast aastas, siis järelikult on vaja, seda enam, et see tippkiirus ei maksa auto koha pealt eriti midagi.

Praegu on Rootsis tekkinud juba kiiremad politseiautod, aga viitaksin sellele, et mõned aastad tagasi, neid veel ei olnud.
Mille tulemus oli see, et Highway nimeline eestärasõitja on neid üks või rohkem, ma ei tea, sai üsna kerge vaevaga ära.
Neil on praegu välja tulnud sellest kolmas film ja seal on nii kenasti näha, tüüp vajutab gaasi ja ta on politsei autol eest läinud, nad ei saa mitte kuidagi järgi, vot see on olukord, mille tekkimist ma sooviksin Eestis vältida.
https://www.youtube.com/watch?v=MeTpFIN4YfM&t=117s
Sellele (videos olevale Audile) ei saa järgi mitte ükski auto mida Eesti politsei jaksaks osta. Kaua sa võid jaurata sellel teemal? peale lõppkiiruse on autol kümneid muid asju, mis otsustavad. Superb ainult vaataks ja imestaks. Ning mis ajast on Eesti rullnokkade lemmikauto MB500))?
Lisaks peaks politsei auto olema õiges kohas ja õigel ajal. Ning nüüd tuled kindlasti välja, et ostame EV politseile ainult RS4. RS6 jne )))
Ja võin rahumeeli omast kogemusest öelda, et 2008 aasta S500 jooksis kenasti 264 km/h välja. Ning oma "arvutustes" unustad ära kõik need lisakilod (ja neid ei ole vähe), mis politseiautodele lisatud.
Aga ah, mis siin ikka seletada kui isiku ainus nägemus on, et politsei ajab pidevalt kedagi 200+ km/h taga ja näitaja on see kui võimas on nende auto.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

S500-l on piiraja 250 peal, kui see eemaldada jookseb jah rohkem, arvesta muidugi spidomeetri valetamisega ka.
S500 ei ole rullnokkade meelisauto, aga see on üks väheseid häid ja võimsaid autosid, mis võiks neile kättesaadav olla ja mis on piisavalt levinud.

Ma pole kuskil öelnud, et võimsus ainus näitaja on politseiautodel, aga see on lihtsalt üks asi, mis mulle muret teeb, et seda ikka piisavalt oleks.
Samuti oli see odavalt lahendatav, rahaliselt ei ole erilist vahet, 110kW või 140kW.
Seda enam, et diislitest oli 140kW ainus, mida Superbi nelikveona pakuti ja see on ligilähedase Octaviaga sarnase hinnaga.
Antud juhi vastu oleks tõesti raske ka Eesti politseil saada, aga enamik selle RS4-ga nii hästi sõita ei oskaks.
Kuid sellise autoga suudaks ka minusugune keskmine juht maanteel eest ära saada, kui politsei autod oleksid liiga aeglased, mida nad õnneks ei ole enam.

Selle tippkiirusega seoses võiksime samamoodi küsida, milleks on politseinikel relvi vaja, kui nad inimesi nii harva tulistavad?
Samamoodi, juhuks, kui on vaja tulirelva kasutada, peab see olemas olema, sama ka tippkiirusega.
Ja samamoodi, nagu toimib politseiniku rulirelv ennetava meetmena, mis rahustab juba eos olukorra maha, nii toimib ka politsei auto tagaajamise võimekus.
Lihtsalt aeg-ajalt tuleb kasutada nii tulirelva, kui auto tippkiirust, sest kõik rikkujad ei saa ilma aru.

See, et midagi väga vajalikku läheb harva vaja, ei tähenda, et seda olema ei peaks.
Sul võib kodus mõnda tööriista ka harva vaja minna, aga ometi võib see olla ülioluline tööriist.
Võiksime ka küsida, milleks on autodel üldse turvalisust vaja, avariisid juhtub ju nii harva? Samas, kui juhtub, võib avarii hind olla väga kõrge, kui auto ei oma turvalisust.
Alustades kõige lihtsamast asjast, turvavöö kasutamisest, aga muidugi ka kogu ülejäänud auto, peab omama turvalisust.

Rootsile oleks minu soovitus kindlasti hulganisti RS6-si osta, ilmselgelt on neil neid vaja.

Kui rääkida osta jaksamisest, siis 200kW Superbe jaksaks Eesti osta väga kenasti politseile, küsimus on lihtsalt tahtmises.
Selle tehnilised näitajad on juba ülimalt head. 0-100 5,5-5,6 ja tippkiirus 250 km/h.
Hinnavahe oleks tühised 3000 Eurot auto kohta võrreldes 140kW diisliga.
Kütusekulu ei ole ka probleem, kuna kütuses sisalduvad maksud, saab riik nagunii tagasi.

Aga noh, hea, et need 140kW Superbidki osteti, ka see oli väga hea valik.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Politsei Superb 7,6-7,7 kiirendus ja tippkiirus 226-230.
Need andmed vastasid mõistele "suhteliselt kiire" kuskil 80ndate esimesel poolel.
Tegelikult on 140 kW 2,0 TDI 4x4 universaal muidugi aeglasem, kui klemmikas fantaseerib, nimelt 0-100 keskpärane 8,1 sek ja Vmax 221 kmh.
Isegi Skoda enda hinnakirjas on praegu juba 272 hj 4x4 Combi bensiinimudel, mis kiirendab 0-100 5,6 sek ja teeb 250 kmh.
Lihtsalt N4S meestele teadmiseks. Kes natuke autoga sõitnud on, siis kiirendus 8,1 või 5,6 sek, seal vahel on terve valgusaasta.

Andmed saadud siit: https://az749841.vo.msecnd.net/sitesete ... d26d7f.pdf
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

7,6 ja 5,4 sekki ei ole valgusaasta ja seda enam, et see vana Mersu on osa oma jõust kaotanud.
Sa millegipärast ei hiilga eriti autoteadmistega ma vaatan.

Kui hakata võrdlema, siis juba mootori koodid erinevad.
Politsei 2016 Superbil on mootori koodiks DFC, uuel samasugusel, aga DFH(mille konkreetse erakätes versiooni tippkiiruseks on märgitud 229).
Kui võtta sedaani välimusega politsei 2016 luukpära, siis sellel on jällegi DFC ja tippkiirus 230)
Kui võtame nüüd politsei 2018 universaal Superbi, selle mootori koodiks on DFH ja tippkiiruseks märgitud Maanteeameti lehel 226.


Olen täheldanud, et need andmed erinevad, Superbidel, justkui sama Superb, aga erinev isend ja kohe andmed ka erinevad.
On vahe, kas universaal või sedaani välimusega luukpära, viimane on kiirem.
Samas, kui vaatad ka teiste andmeid, siis maanteeameti lehel on tippkiirused kirjas erinevaid variante vaadates leiad erinevaid tippkiirusi, universaalidel 226-228 ja sedaani välimusega luukpäral 230, mida kohtab eravärvides.
Samamoodi on kiirendused erinevad ja auto24 annab erinevad andmed, sinu omadest.

Lisaks on see praegu uute Superbide kohta, kuid politsei omad on nüüdseks mõned aastad vanad ja need on nats parema kiirenduse ja tippkiirusega, kui see mis praegu uue kohta on kirja pandud.
Neil on mingid vahed sees, märkasin seda ammu.

Vaatan, et ka uute sedaani välimusega luukpärade kohta on erinevad andmed.
Üks variaont 228 tippkiirusega teine 232 ja mõlemad on 8 kiirendusega.
Kui uurisin samu andmeid ajal, kui need Superbid tulid 2016 aastal ja peale, siis olid kiirendused 7,6-7,7 ja tippkiiruste vahemik jäi 226-230, võibolla oli ka tollal 232 variant olemas, siis ei pannud seda lihtsalt tähele.

Ühesõnaga, uued Superbid on jäänud aeglasemaks, võibolla mingi keskkonnavärk jälle, õnneks neid kõige uuemaid, kasutuses minu teada ei ole.
Maanteeameti lehelt on sellepärast hea kontrollida, kuna seal on välja toodud just konkreetse isendi tippkiirus, arvestades selle varustust jne.
Viimati muutis klemmikas, 02 Dets, 2019 14:51, muudetud 11 korda kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikul elul ja arvutimängul Need for Speed - Underground - on vaks vahet :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas:Tegelikul elul ja arvutimängul Need for Speed - Underground - on vaks vahet :D
Täpselt nii, tegelikus elus paar sekki kiirenduse vahe ei ole nii määrav, lihtsalt taga ajaval autol, peab olema piisav võimekus.
Ei tasu unustada tõsiasja, et mida võimekam auto, seda raskem on seda võimekust ka kasutada.

Kontrollisin ka 2019 tavalist eraomanduses Superbi Maanteeameti lehelt ja sellel on 221 tippkiirus, sain kinnituse, et uued Superbid ongi aeglasemad, mida õnneks politseil pole.

Ehk siis Kapten Trumm, enne, kui hakkad autode andmeid esitama, palun kontrolli ka nende vastavust tegelikkusele.
Antud olukorras ei arvestanud sa asjaoluga, et autod on vahepeal muutuse läbinud ja uute andmed ei kehti enam 2016-2018a omade kohta.

7,6-7,7 sekki ja 226-230 andmeid ei ole ma laest võtnud, vaid olen jooksvalt jälginud, sellepärast teadsingi.
Tänu sinule sain teada, et uued Superbid on aeglasemad.

Enamikel inimestel ei ole praegu ja ei olnud ka 80ndatel autot, mis alla 8 seki sajani läheb.
See on politseile piisav.

Need 200-300kW vanad kasutatud autod, mis on 300 000 sõitnud ei oma enam kaugeltki seda kiirendust, mis neile tehase poolt uuena lubati, mootor ja käigukast ikkagi kuluvad.
Viimati muutis klemmikas, 02 Dets, 2019 15:51, muudetud 6 korda kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas:Tegelikul elul ja arvutimängul Need for Speed - Underground - on vaks vahet :D
N4S - Most Wanted on juba päris eluline, eriti kurvikiirused. :mrgreen:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Leo
Liige
Postitusi: 3326
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

Rääkisin tuttavate (Soome) politseinikega, kes tavaliselt väikebussiga patrulli sõidavad, üks on soojal ajal mootorrattaga, et palju nende teada selliseid u 200 km/h piirkiirusel kihutamist aasta jooksul ette tuleb? Nad ütlesid, et harva ja reeglina on need mingid noored pullid vanade saanidega ning seal ei oma patrulli kiirendus või maksimumkiirus eriti tähtsust, sest reeglina juhtimisoskus on keskpärane ja tavaliselt lõpetavad põllul, kehvemal puu ümber või kalju peale laiali määrituna. Kätte saadakse ikkagi enamik, pigem minnakse eest ära ja haihtutakse mootorratastega kui autoga. Sellepärast ongi igas piirkonnas mõned politsei mootorrattad, et kihutajaid rahustada. Isegi kiirteel ei saa suvaliselt kihutada, sest suuremate linnade ümbruses on seal tavaliselt ka muud liiklust ja kui kihutaja jõuab neile sappa, siis ongi lõpp lähedal (kolkas kiirteed ei ole, seal on tavaline käänuline maantee, kus eriti ei suuda kiirustada). Kui kohe ei suudeta peatada, siis vaadatakse registreerimisnumbri järgi kontaktandmeid ja minnakse koju järgi. Taga-ajamise autol on lisaks kiirendusele veelgi olulisem juhitavus, sest muidu sõidab teel välja. Enamik suuremaid kihutamisi jõuab ka ajakirjandusse, nii et sealt saab kokku lugeda, palju tõsisemaid taga-ajamisi on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist