Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
bodom
Liige
Postitusi: 216
Liitunud: 01 Jaan, 2012 23:54
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas bodom »

Loomulikult on kohustatud teadma. Aga kui trellid (või rasvane trahv) paistmas, siis hakatakse nendest pääsemiseks lolli mängima. ...
Sellega nõus.
.. Näiteks see juhtum, kus põgenenud mootorratturhiir välja rammiti ja kaasa sõitnud lätakas kohapeal kõik läbi karjus: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=77968224 Arvan, et kui nad oleks pääsenud, siis järgmisel päeval politseiga vesteldes oleksid mõlemad juba uksel laia lõuaga irvitades politseinikud välja prööganud.
Kui nad oleks nn pääsenud, siis politsei poleks saanud tõesti midagi teha, rääkimata ukse leidmisest millele koputada, sest tsikkel polnud eestis regatud ning mäletamistmööda oli tsiklil mingi USA numbrimärk küljes või puudus hoopis. Sellel teemal oli koos osalisega tsiklifoorumis pikk arutelu, et miks ei suutnud tsiklist väikebussi eest ära sõita jne, ilmselt "seljakott" segas. :D
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Tõsi ta on, et omanik peab säilitama andmeid, kes ta sõidukiga sõitis.
Samas, kui ei õnnestu ära tõestada eest ära sõitmist, siis ainuke asi, mille eest peaks saama trahvi teha on see, et ei säilitanud andmeid?
Parandagu mind keegi, kui seadusega selles osas eksin.

Neid asju, mida saab pärast kodus rääkida on palju, on vaja vaid head fantaasiat, soravat juttu, seaduse tundmist, head advokaati ja ongi korras.
Ning see vaikimine või võimalikult vähe rääkimine on paraku üks väga kaval ja huvitav asi, mida kogenud rikkujad teavad väga hästi.
Sest, kui räägid vähe ja mingit väga ümmargust juttu, siis ei väida sa ju midagi valet, politsei ja kohus ei saa midagi kahtluse alla seada ega ümber lükata.
Igatahes on neil sellist asja väga raske tõestada, kui ka midagi kahtluse alla seada üritavad.

Ühtlasi ei tea politsei, mis on eest ära sõitmise põhjus, äkki üritatakse varjata mingit suuremat ja palju tõsisemat rikkumist?
Pärast kodus üles tunnistades, saab üsna leebe karistuse, trahvi, aresti, juhiloast ilma, aga see on ka kõik.
Kuid mine tea, mis narkot või relvi võis põgenev auto vedada või inimest kinni hoida, variante on oi oi, kui palju.


Kiiruskaameratega on lood natuke teistmoodi, nende puhul on tegemist hoiatustrahviga, mis teeb lood lihtsamaks.
Tõsi, üle 60 vist läks asi tavamenetlusse.
Kuid ma olen täiesti kindel, et ka kiiruskaameratega on võimalik pääseda, kui sinu nägu pole pildil näha ja sa hea advokaadiga kohtus kõike kahtluse alla seadma hakkad.
Lihtsalt üldjuhul pole inimestel niipalju raha, et palgata head advokaati ja samuti viitsimist, et hakata selle kiiruskaamera asjaga jamama.
Lihtsam on see tüüpiline 12-30 Eurot trahv ära maksta ja järgmine kord kaamera juures hoolikam olla.



Edasi tulebki see asi, et kui politsei taga ei ajaks või ei omaks eriti seda võimekust, siis sõidaks paljud kas ilma numbrimärkideta või vale numbrimärkidega ringi.
Sellisel juhul ei saaks politsei midagi teha, kui pakku pääses.
Eestis on ju ka olemas too kuulus Audi juhtum, kes sõitis kaks korda politseil pikalt eest ära, alustas Tartumaalt, esimene kord saadi Paide Türi vahel Kirnas kätte, teine kord Koerus.
Teine kord oli ta numbrimärgid ära võtnud, seega ainus võimalus oli politseil teda taga ajada, et kätte saada, kätte ta muidugi saadi, aga see polnud lihtne.
Too Audi oli politseiautodest kiirem ja vähemalt esimene eest ära sõitmine kadus Tallinn-Tartul politseil isegi vahepeal silmist.
Nüüdsetel Superbidel muidugi ta enam silmist ei kaoks.
Märkasin, et politseil on ka 2019a Superbe, aga need on veel viimased kiired, nende tippkiiruseks on märgitud 226 km/g.
Neist edasi tulevad juba need 221-224 km/h vahemik vist.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ühtlasi ei tea politsei, mis on eest ära sõitmise põhjus, äkki üritatakse varjata mingit suuremat ja palju tõsisemat rikkumist?
Pärast kodus üles tunnistades, saab üsna leebe karistuse, trahvi, aresti, juhiloast ilma, aga see on ka kõik.
Kuid mine tea, mis narkot või relvi võis põgenev auto vedada või inimest kinni hoida, variante on oi oi, kui palju.
Igasugu "jalgalaskmise" trahvid muidu (peatumismärguande eiramine ja liiklusõnnetuse järel jalga laskmine) ei ole sugugi sümboolsed ja need peaksid olema kas samad või sarnased täis peaga sõitmisele. See on tehtud nimme selleks, et järgmisel hommikul (peale kaineks magamist) tullakse politseisse rääkima, kuidas meeltesegaduses ära sõitsin. Et vähemalt täispeaga sõitmist need "arvestavad". Narkokuriteo karistust selle eest muidugi kohaldada ei annaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

No täpselt, palju hullemaid kuritegusid võidakse nii varjata, mille karistust ei anna võrreldagi.
Mis karistuse sa saad peatumismärguande eiramise eest?
Arestis istud maksimum 30 päeva, esimese korra puhul ilmeslt vähem, kui väga hulluks ei lähe, juhiloast ilma 3 kuud kuni aasta, maksad mingeid rahasid võibolla kuni 1200 Eurot.
Loomulikult need karistused ja summad võivad tõusta, kui tegemist on karmima eest ära sõitmisega ja süüdlasel on korralik paturegister juba eelnevalt.
Samuti, kui mingi action toimub, kus lõhutakse autosid ja muid objekte, siis võib eest ärasõitja kasvõi 100 000 Euro suuruse arve saada.

Kuid vähegi standardjuhul on see kõik köömes, võrreldes sellega, mis nii mõnegi muu kuriteo eest määrata võidakse.
Samuti ei tasu unustada asjaolu, et selle aja jooksul on võimalik leida tankist, kes eest ära sõitmise enda peale võtab.

Õnnetuskohalt ärasõit on ammu juba sarnase karmi karistusega, nagu joobes sõitmine jah.


Kõige tagatipuks tuleks mainida ka muid kuritegusid, mõrvarid, pangaröövlid, autovargad jne.
Kõiki neid tuleb ju püüda ja ei saa ju nii olla, et nad pääsevad, kuna neil on oluliselt kiirem auto, kui politseil või politsei ei tohiks taga ajada, kuna see on ohtlik.
Autovaraste teema on meil ju ka väga aktuaalne olnud vahepeal, nad püüti muidugi korraliku politseioperatsiooniga kinni.
Kuid ega autovargused pole ju sellega lõppenud, alati leidub uusi autovargaid.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ambur123 »

Kaasakirjutajad on välja toonud õiged mõtted: kohustus kasutajate osas andmeid säilitada võib ju seaduses olla, ent kui puudub seda kohustust tagav sanktsioon, siis on see nõue täitmiseks neile kes kardavad või kellel on südametunnistust (või teisiti öeldes: lollid täidavad ja nahhaalid irvitavad). Omanik kehitab järgmine päev õlgu ja ütleb politseinikele silma vaadates et no rikkusin kasutaja registreerimist - ja mis siis?

Veel enamgi: tal võib kuskile vihikulehele olla kohustuse formaalseks täitmiseks märgitud kasutaja andmed, mis aga ei vasta tõele.
Kust pidi lihtne inimene aru saama, et autot laenata soovinud tegelase nimi polegi Vladimir Lenin? (kuskil seaduses pole keelatud olla loll või kergeusklik :D) Ma ei tea, kas on kirjas ka see, kuidas ta kasutaja peab fikseerima (vaatab ID kaardti või usub niisama) ent ka siin annab keerutada. Anti kellegi teise ID kaart ja ei ole tavaline inimene kohustatud olema spetsialist isikutuvastuse alal. Vaatab pilti, tundub sarnane - ja aidaa, annab auto. Pärast selgub, et kihutaja oli sellel ajal näiteks Soomes tööl ja keegi on kuritarvitanud tema dokumenti.

Loomulikult saame me kõik aru, et see on meelega lolli mängimine. Aga kahjuks sellest ei piisa kihutaja karistamiseks - ega ka lolli mängiva omaniku karistamiseks (ükskõik, on nad siis samad või erinevad inimesed). Muutuse tooks vast see, kui legaliseeritaks lahendus "põgenenud auto = 100% omaniku vastutus" või muudetaks auto kasutamise korda (mingi eelnev PIN1 autoriseerimine PPA veebilehel? räige trahv kasutaja registreerimata jätmisel?). Sellega mindaks aga tuntavalt karistusõigust muutma ja vaevalt see kergelt läbi läheb. Igasuguste õiguslaste kisa peale selle.

Isiklikult arvan, et politsei võiks / peaks selliseidkihutajaid jõulisemalt kohtlema: "siil", rammimine või sobivas kohas paar pauku teha. Ärapääsemine annab "rallimeestele" ainult hoogu juurde ja teistele samasugustele eeskuju. Mitte, et USA näide ideaalseim olekas aga - seal teatakse, et vajaduse korral saab kergesti tina või särtsu ning mõned kaagid tõstavad ise juba kaugelt käed kuklale.

Osades videotes on näha, kuidas tee blokeeritakse nii, et jäetakse möödasõiduks piisavalt lai koht. Võimalik, et peaks autod ninapidi kokku panema ja kui rammib mõne sodiks, siis maksab kasvõi pool elu seda kinni. Riskiks see, et nõuete täitmine võib olla raske, kui kihutaja varatu ja saab ümbrikupalka. Lömmisõidetud tsikli ja pruugitud mikroahju müügist politseiautot kinni ei maksa...
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Selle sõidukuomaniku vastutuse tõstmisega on jälle omakorda teine jama.
Kui see liiga suureks teha, siis on see liigne omaniku piiramine ja omanikule võivad hakata tekkima erinevad jamad ilma tema soovi ja teadmata.
Selles osas ma ei leia suuri muutusi mida teha, minu meelest on mingi trahv ette nähtud, kui ei säilita andmeid, aga ei tea kindlalt.

Seda kõike meil ju tegelikult tehakse, rammitakse, pannakse siili ja lastakse rehve läbi.
Vot see, otse liiklushulgiaanile inimese pihta tina andmine, kes lihtsalt autoga põgeneb, see on jälle selline väga kahtlane teema, kipub kangesti piiride ületamise poole ja proportsioonist välja.

Ma tegelikult imestan, et ei ole loodud mingeid muid tõhusaid autopeatamise vahendeid või ei ole see ikkagi nii lihtne ja oleks kallis.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ambur123 »

Kihutaja tulistamise proportsionaalsus on tõesti vaieldav. Kihutaja ise tunneb kindlasti, et see on tema suhtes võimu liigne tarvitamine...(nagu ka üldse tema kinnipidamine ja menetlemine). Mina isiklikult aga näen selliseid tüüpe potentsiaalsete tapjatena, kes võivad kergelt teise inimese heal juhul surnuks sõita või halval juhul eluaegseks raskeks invaliidiks muuta. Seejuures ei pruugi ohvreid olla üks vaid lausa mitu. Sellisele ohule tulebki vastavalt reageerida.

Nüüd tekibki kaalumise koht, kelle elu ja tervis on rohkem kaitsmist väärt: kas ego või mingi muu "laksu all" oleva segaselt rallitava juhi või juhuslike kõrvalseisjate oma? Filosofeeriksin, et kui keegi on ühiskonnale (liiga) ohtlikult käituma hakanud, siis ühiskonnal võiks olla õigus selline oht kõrvaldada. Teiste sõnadega: sellise käitumisega loobub isik ise mõningatest oma õigustest oma elu ja tervise suhtes. Miks peaks sellise kihutaja elu/tervis olema väärtuslikum ja võimalike kõrvalseisjatest ohvrite elu/tervis kuidagi "odavam"?

Näiteks kui ma hakkan nugadega vehkides mööda linna jooksma ja näiteks kedagi ründama (on ta siis politseinik või tavainimene), siis ei saaks ma pärast suurte silmadega imestada, et miks keegi otsustas enesekaitseks mind tulistada või harjaga pähe anda - see on ju minu suhtes ebaproportsionaalne jõud?! :)

PS: olgu selguse huvides öeldud, et ma ei poolda arutut tulistamist ja rammimist nagu mõnes Mehhiko märulis (linnatingimustes võib see asjad hullemaks ajada, kasvõi rikošeti pärast). Kuid vahel neid videosid vaadates tekivad küll pähe mõtted, et kas võiks (peaks) karmimalt käituma?

EDIT: erinevate kinnipidamisvahendite osas - mäletan mingit videot USA-st, kus õpetati patrullidele mingit teistsugust rammimistehnikat füüsika oskuslikul ärakasutamisel. Selle tulemusel hakkas põgenev masin keerutama või kaotas lihtsalt võime sirgjooneliselt edasi minna ja lõpetas hoogsate vänderduste järel tavaliselt tee servas kraavis. Meil peetaks sellist lähenemist vist liiga hirmsaks? Tõsi, ohvrid põgeneja autos sõitjate näol on võimalikud.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas EOD »

ambur123 kirjutas: EDIT: erinevate kinnipidamisvahendite osas - mäletan mingit videot USA-st, kus õpetati patrullidele mingit teistsugust rammimistehnikat füüsika oskuslikul ärakasutamisel. Selle tulemusel hakkas põgenev masin keerutama või kaotas lihtsalt võime sirgjooneliselt edasi minna ja lõpetas hoogsate vänderduste järel tavaliselt tee servas kraavis. Meil peetaks sellist lähenemist vist liiga hirmsaks? Tõsi, ohvrid põgeneja autos sõitjate näol on võimalikud.
Autojuhtimisvõtteid eriolukordades - nii varitsusse sattudes kui teise sõiduki suht ohutult teelt välja rammimises - on mullegi õpetatud.
Siiski pean õigemaks tänapäeva tehnilisi võimalusi kasutavat taktikat - kas reaalajas jälgida sõiduki liikumist ja subivas kohas ta tupikusse ajada (seejuures põgenev juht mingeid jälitajaid ei näe ja seetõttu tõenäoliselt ei hakka ka ohtlikke manöövreid sooritama) või suretada lihtsalt põgeneja sõiduki mootor distantsilt välja. Tänapäevaste sõidukite puhul on see lihtne, Mosse puhul tõenäoliselt mitte.
Ülikiirete autodega põgeneja jälitamisel satuvad ohtu ka politseinikud ning kõrvalised isikud.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas davidsoniharald »

Praktikas juhtub nii, et Politsei uurija võtab sõiduriista hoiule kuniks uurimine kestab (asitõend!) ja võib minna päris pikk aeg ennem kui selle tagasi saab.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Troll »

Mäletan, et kuskil 90-date lõpul nägin Discovery pealt, et on väljatöötamisel mingi elektromagnetlaenguga laskev riistapuu, mis tabamisel auto elektroonika välja suretas. Aga hiljem pole sellest enam ei kippu ega kõppu kuulda olnud.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Manurhin »

ambur123 kirjutas:Loomulikult on kohustatud teadma. Aga kui trellid (või rasvane trahv) paistmas, siis hakatakse nendest pääsemiseks lolli mängima. Ei ole kohustust tõestada oma süütust ega ka anda ütlusi enda kohta - süüdiolekut peab ju riik tõendama. Käiakse välja versioon, et tema ei tea midagi: unustas võtmed ette ja masin 'laenati' vahepeal ära ning roolis oli keegi teine. Ei ole ju keelatud oma vara suhtes lohakas olla ja unustada võtmetega motikas / auto maja ette, kus see kellegi tundmatuga ajutiselt sõitmas käis.
Kas pole mitte seaduses siiski kirjas, et sõidukit tuleb hoida nii, et oleks välistatud selle omavoliline kasutamine? No reaalses elus see muidugi päris 100% võimalik pole, väga hea tahtmise ja vastavate teadmiste-vahendite olemasolul on võimalik igasugune liikur ära ajada. Vähemalt süütevõti tuleb sõiduki juurest lahkudes kindlasti eest võtta ja uksed lukustada (kui uksed lukustatavad on). Seega kui väidad, et unustasid võtme ette ja auto, tsikkel või minupärast kasvõi traktor seetõttu pihta pandi, siis saad karistada sõiduki lohakas hoidmises (mis halvemal juhul on kaasa toonud raske tagajärje). Kui nt. oma relva nii lohakalt hoiad, nii et see valedesse kätesse satub ja sellega siis kurja tehakse, on relva omanikul pärast väga paks pahandus kaelas. Samas kui keegi lukustatud relvakapi lahti saeb ja sealt relva pihta paneb, siis pole relvaomanikule midagi ette heita.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
smr
Liige
Postitusi: 868
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas smr »

Troll kirjutas:Mäletan, et kuskil 90-date lõpul nägin Discovery pealt, et on väljatöötamisel mingi elektromagnetlaenguga laskev riistapuu, mis tabamisel auto elektroonika välja suretas. Aga hiljem pole sellest enam ei kippu ega kõppu kuulda olnud.
Seda prooviks kindlasti inkassaatori ja riigipea kolonni peal :)
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Troll kirjutas:Mäletan, et kuskil 90-date lõpul nägin Discovery pealt, et on väljatöötamisel mingi elektromagnetlaenguga laskev riistapuu, mis tabamisel auto elektroonika välja suretas. Aga hiljem pole sellest enam ei kippu ega kõppu kuulda olnud.
Vana leiutis juba - NfS tegelaste mahavõtmiseks oli see juba politsei tabelvarustuses.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

ambur123 kirjutas:Kaasakirjutajad on välja toonud õiged mõtted: kohustus kasutajate osas andmeid säilitada võib ju seaduses olla, ent kui puudub seda kohustust tagav sanktsioon, siis on see nõue täitmiseks neile kes kardavad või kellel on südametunnistust (või teisiti öeldes: lollid täidavad ja nahhaalid irvitavad). Omanik kehitab järgmine päev õlgu ja ütleb politseinikele silma vaadates et no rikkusin kasutaja registreerimist - ja mis siis?

Veel enamgi: tal võib kuskile vihikulehele olla kohustuse formaalseks täitmiseks märgitud kasutaja andmed, mis aga ei vasta tõele.
Kust pidi lihtne inimene aru saama, et autot laenata soovinud tegelase nimi polegi Vladimir Lenin? (kuskil seaduses pole keelatud olla loll või kergeusklik :D) Ma ei tea, kas on kirjas ka see, kuidas ta kasutaja peab fikseerima (vaatab ID kaardti või usub niisama) ent ka siin annab keerutada. Anti kellegi teise ID kaart ja ei ole tavaline inimene kohustatud olema spetsialist isikutuvastuse alal. Vaatab pilti, tundub sarnane - ja aidaa, annab auto. Pärast selgub, et kihutaja oli sellel ajal näiteks Soomes tööl ja keegi on kuritarvitanud tema dokumenti.

Loomulikult saame me kõik aru, et see on meelega lolli mängimine. Aga kahjuks sellest ei piisa kihutaja karistamiseks - ega ka lolli mängiva omaniku karistamiseks (ükskõik, on nad siis samad või erinevad inimesed). Muutuse tooks vast see, kui legaliseeritaks lahendus "põgenenud auto = 100% omaniku vastutus" või muudetaks auto kasutamise korda (mingi eelnev PIN1 autoriseerimine PPA veebilehel? räige trahv kasutaja registreerimata jätmisel?). Sellega mindaks aga tuntavalt karistusõigust muutma ja vaevalt see kergelt läbi läheb. Igasuguste õiguslaste kisa peale selle.

Isiklikult arvan, et politsei võiks / peaks selliseidkihutajaid jõulisemalt kohtlema: "siil", rammimine või sobivas kohas paar pauku teha. Ärapääsemine annab "rallimeestele" ainult hoogu juurde ja teistele samasugustele eeskuju. Mitte, et USA näide ideaalseim olekas aga - seal teatakse, et vajaduse korral saab kergesti tina või särtsu ning mõned kaagid tõstavad ise juba kaugelt käed kuklale.

Osades videotes on näha, kuidas tee blokeeritakse nii, et jäetakse möödasõiduks piisavalt lai koht. Võimalik, et peaks autod ninapidi kokku panema ja kui rammib mõne sodiks, siis maksab kasvõi pool elu seda kinni. Riskiks see, et nõuete täitmine võib olla raske, kui kihutaja varatu ja saab ümbrikupalka. Lömmisõidetud tsikli ja pruugitud mikroahju müügist politseiautot kinni ei maksa...
Legaliseeritaks "põgenenud auto 100% vastutus". oled ikka naljanina küll. See läheb vastuollu EV PS-ga. Iga teo eest vastutab ikka selle toe toimepanija mitte eseme X omanik. Eseme X omaniku saab karistada asja lohakalt hoidmise vms alusel. Näiteks kui isiku X relvaga pannakse toime tapmine ja süüdlast ei tuvastata (relv võeti isikult kui ta magas, oli välismaal ja relv sahtlis vms) siis saab relva omanik karistada relva lohaka hoidmise eest aga mitte ei panda istuma tampise eest
"mingi eelnev PIN1 autoriseerimine PPA veebilehel? räige trahv kasutaja registreerimata jätmisel" oh seda jälgimisühiskonna ja totaalse kontrolli ihalejate fantaasiat küll.
Äkki soovid seda rakendada ka oma elamisse isikute külla kutsumisel (ikka turvalisuse eesmärgil, et tuletõrjujad, politsei jne teaks, kes seal viibivad kui midagi juhtub-eriti peavad seda tegema isikud kelle kodus relv :D ). neid valdkondi oleks veel kuid ehk oleks kõige parem GPS igale isikule külge panna ja alustaks sinust?

P.S auto omanik peab teadma kasutaja järgmisi andmeid: 1) mootorsõidukit kasutanud isiku ees- ja perekonnanimi;
2) mootorsõidukit kasutanud isiku aadress;
3) mootorsõidukit kasutanud isiku sünniaeg või isikukood;
4) mootorsõidukit kasutanud isiku juhiloa number.
Nende andmete mitte esitamisel trahv kuni 100 ühikuit ehk 400€
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ambur123 »

Tänan komplimendi eest! Oma nina üle ei kurda, saab vahel ka isegi teist naerdud :)

Oledki välja toonud need aspektid, millest kirjutasin: plehku pääsemise järel karistamise võimatus ning täiendavate meetmete puhul etteheited jälgimisühiskonnast, politseiriigist jne. Muide, relva osas ei ole võrdlus päris täpselt sama: relva puhul on hoidmise nõuded ja nende rikkumise eest karistamine on karmimad.

Omaniku poolt kasutaja regamisel on kaks tahku: 1) regab kogemata või meelega sellise isiku, keda ei eksisteeri (pärast mängib lolli ja öeldi, et selliste andmetega dokument esitati) või 2) jätab regamata ning tekib kaalumine, et kumb on "odavam": kas vastutada kihutamise eest (+purjus pea vms asjad juurde) või saada sümboolne trahv mingite registreerimise vorminõuete rikkumise eest. 400 EUR on maksimummäär, enne selleni jõudmist peab tegelasel olema mitu karistust, mis tehakse reeglina poole peale või natuke alla selle.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist