www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=68&t=38793
53. leht 56-st

Autor:  klemmikas [ 19 Veebr, 2020 20:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Tekib küsimus, milleks selles stiilis vaidlust üldse jätkata korduvalt?
Kõige tagatipuks oleks see odav kärakas, mida sa politseile tahaksid anda, palju hullem auto tagaajamisteks ja ei sobiks ka igapäevatööks.
Lisaks hoiaks see kokku olematu hulga raha.


Pigem tõestad sa ise, et sa ei jaga autodest eriti midagi.
10-15 aastat vana Civic Type R? See on ju tunduvalt uuem, kui 1995a auto, kas pole ?

Ainuke asi, et odavam variant sellest on 148kW, mis ei ole just ulmepill ja ei võida ei kiirenduses ega tippkiiruses oluliselt politseiautosid.
Tippkiirus 232-235 km/h ja kiirendus mingi 6,6-7, tegin kiire otsingu, andmed varieeruvad.
Sellega eest ärasaamiseks peab ikkagi väga hea juht olema, linnavahel kindlasti on sellega hea jah.
Olen tegelikult kõik juba mitu korda öelnud.


Ringraja aega pole mõtet tänaval politsei tagaajamisega võrrelda.
See näitab midagi, aga tänaval on teine olukord, pluss enamik eest ärasõitjaid ei oska nagunii kurvides kiiresti sõita.
Seda enam, et üksikud sekundid parem ringiaeg, ei anna tänaval eriti midagi, seda enam, et enamik juhte nii hästi sõita ei oska.

Kui rääkida ringrajal piduritest, siis see odav Type-R küll standardis mingite eriheade piduritega pole, selleks tuleks ikka spetsiaalsed ringraja pidurid panna, mis kõva vatti kannatavad.

Ma olen ju rääkinud, et mingi osa peaks olema 200kW Superbid või Audi RS6-d, nagu näha hakkad ise ka sinna jõudma.
Ainuekese vahega, et tagaajamisse saab sattuda iga liikluspatrull, mistõttu 140kW Superbidest me loobuda küll ei saa.

Kuid ütlen juba mitmendat korda, ma pole kuskil eitanud, et on võtta võimsaid autosid, millega saab politseil eest ära, jah on küll.
Kuid enamik ei oska nendega piisavalt hästi sõita ja olen ju korduvalt öelnud, et enamikel ka neid pole ning politseiautod peavad olema lihtsalt piisavad, mida 140kW Superbid on.
Ma pole ju kuskil öelnud, et need Superbid kõike võidavad, kohe teps mitte ei ole, olen vaid seda öelnud, et need on piisavad autod.


Selge on see, et see, kes on hea sõitja ning hästi valmistunud eest ärasõitmiseks, seda on nagunii väga raske püüda ja tihti võimatu.
Ideaalis ma tahaks muidugi, et igal liikluspatrullil oleks 200kW Superb/Audi RS6 ja eriväljaõpe juhtimiseks, kuid reaalis, seda paraku ei juhtu.
Seega olen õnnelik 140kW Superbide üle ja need on igati mõistlikud autod, politseitööd arvestades, mitme aspekti alt.

Autor:  Walter2 [ 20 Veebr, 2020 9:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Vahepeal kui usklik(ud) siit teemast eemal oli(d) sai siin juba päris asjalikku arutelu pidada...

Autor:  Kapten Trumm [ 20 Veebr, 2020 13:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Klemmikas ei jaga tegelikult teemast midagi peale triviaalse kilovattide võrdluse. Millised on kurvikiirused ja kui palju koormust saavad pidurid, sõltub enamasti aga auto massist ja raskest autost head võidusõiduautot ei saa, olgu võimsust palju tahes. Heaks näiteks on kasvõi need ülivõimsad AMG Mersud (600+ hobujõudu, 1000 Nm), mis kunagi häid ringiaegu ei saa. Sellise auto võimsuse saab maksma panna ainult sirgel ja vabal teel.

https://www.youtube.com/watch?v=AcZ0E-h7VNg
Palju rehvisuitsu, auto ei püsi hästi trajektooril, keskpärased ringiajad.

Üks kiiremaid võidusõiduautosid on näiteks Ariel Atom, see on enamikes variantides suhteliselt tagasihoidliku võimsusega, kuid kaal on 600 kg. Top Geari katsetel võistleb see enamasti superautode liigas, makstes ise 1/3 selle hinnast. Arvan, et ka 1,6 Lada mootoriga Estonia vormel sõidaks aegasid, millest enamik sportlikke tänavaautosid und näevad.

Autor:  klemmikas [ 20 Veebr, 2020 15:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Selle ringraja jutuga jookseb see teema suht ummikusse.
See, kui sina üritad minu teadmisi maha materdada, ei muuda asjaolusid, et ma endiselt autosid tunnen, aga küllap oled sa sedasorti inimene, kes üritab ennast teistest paremaks teha, teisi maha tehes.

Kuid ütlen veelkord, ringrada ja päriselu on midagi muud ja olen politseiautode teemal juba kõik öelnud ja minu arvamus jääb samaks, et 140kW Superbid on õiged autod politseile, asjaolusid arvestades.

Autor:  Kapten Trumm [ 20 Veebr, 2020 15:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Sveitsi armeenuga võimaldab teoorias saagida puid ja keerata kruvisid, kuid puude saagimiseks on soovitav omada siiski saagi ja kruvide keeramiseks kruvikat.

Autor:  taara [ 20 Veebr, 2020 15:42 ]
Teema pealkiri:  Politseinikule nüpli andmine on tõusev trend...

Trumm ei taha ikka aru saada, et justnimelt seesama mõttetu patrullpolitseinik peab tegema KÕIKE. Ei ole sellist asja Eestis, et üks patrull nillib tänavanurgal, teine mõõdab kiirust, kolmas kihutab pättidel järgi, neljas viib jotasid kainerisse. Kahjuks või õnneks üks ja sama patrull nillib tänavanurgal kiirust, kimab tapmise sündmuskohale ja sealt edasi kihutab pätti kinni pidama, lisaks korjab tee pealt üles mõne Keskturu joodiku.

Point on see, et tuleb leida kuldne kesktee, mis praeguste Superbidega on ka saavutatud. Diisel, automaat, universaal. Ökonoomne, piiravalt kiire, mugav ja ruumikas.


Krikule - Vabandust, eksisin jah. Kuna kustutada ei saa, siis äkki oled nii hea ja tõstad õigesse kohta?



Palun lahkesti.

Kriku

Autor:  klemmikas [ 20 Veebr, 2020 18:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Halb võrdlus, sest politseitöö sisaldab mitut vajadust, seetõttu peab ka auto vastav olema, pluss rahaline pool.
Sellepärast praegused Skoda Superbid väga sobivad ongi, need täidavad piisavalt hästi, kõik vajadused, arvestades sealjuures eelarvega.

Meenutades alles üsna hiljuti, kui Kapten trumm politseile Skoda Fabiaid tahtis, mis eriti mingeid vajadusi ei täida, peale lihtsa liikumise.

Parem võrdlus oleks padrunikomplekt või erinevad kvaliteet tööriistakomplektid, mis sisaldavad erinevateks töödeks häid asju, selline on ka Skoda Superb, politseile.

Lisaks lisan sulle seda, et sa oled väga optimistlik selle 5-10 sekundit parema ringiaja pakkumisega.
Olgu veelkord meelde tuletatud, et päris elu on midagi muud, kui ringrada, päris tänavatel ja maanteedel tagaajamised.
Kuid meenutan väga tähtsat asjaolu, selleks, et üks auto oleks sinu väljatoodud ringrajal 5 sekundit kiirem, selleks peab see auto olema kõvasti parema sooritusvõimega, kuid odavama otsa Civic Type-R-d ei ole niipalju parema sooritusvõimega, et 5 sekundit ajavahe sisse sõita, eriti veel oma standardpiduritega.
Kallim Type-R on teine teema, aga see odavama otsa 148kW oma küll mitte.

Tuleb muidugi lisada, et me võime siin arvata igasugu asju, reaalselt ringrajal sõites, saaksime täpsema tulemuse.
Lisan muidugi veel, et päris elu ei ole ringrada, aga tahtsin seda juurde mainida, et ringrajal oluliselt kiirem olemine, ei ole üldse nii kergesti saavutatav.

Autor:  Crispy [ 22 Veebr, 2020 9:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Roamless kirjutas:
Teemasse kah, täna õnnestus näha politseivärvides uut Skoda Kodiaqi linnamaasturit. Ei olnud sõjaväepolitsei oma, kuna oli tavapolitsei värvides sinivalge ja ei olnud ka tõenäoliselt piirivalve oma, kuna oli tähistatud kollaste triipudega, millega patrulle tähistatakse. Ütleme nii, et politseivärvides Kodiaq oli silmale väga esinduslik vaadata. Huvitav palju neid hangiti, kas tegu on mingite üksikute nn eskort/esindussõidukitega või osteti mingi ca 25-50 autot nö maapiirkondade vajadustega arvestades. Uudistest pole igastahes läbi käinud.

Nägin ka seda masinat. Eskortis neljapäeval Tartu maanteel tagantpoolt presidenti.

Autor:  Kriku [ 24 Mär, 2020 14:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Vahelduseks siia ka midagi: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=89332049

Autor:  Roamless [ 25 Apr, 2020 23:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

https://etv.err.ee/1074811/pealtnagija- ... -tood-teeb
Uued Kodiaq-id videos ehk varustus korralik, LED tuled jne jne, kuid ühikuliselt on vist on ikka ainult mõned eksemplarid politseil ja tegu tõenäoliselt liikluspolitsei eskordiks mõeldud autodega, mida praegusel kriisiajal aktiivselt patrullimises kasutatakse.
Seoses koroonakriisiga jookseb päeval mul akna alt kogu praegune politsei põhiline autopark läbi ehk käivad mänguväljakuid puistamas. Põhiliselt naised põristavad universaal Golfidega, millel vähemalt Comfortline varustus, mitte Trendline (ehk tavakeeli plank), tavapatrull töristab Superbiga ja siis on mingid vennad Tiguanidel, ka mingid piirkonnapolitseinikud?

Autor:  Leo [ 27 Apr, 2020 9:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Välipolitseinik veedab suure osa tööajast patrullautos, seega peavad need olema töötegemiseks piisavalt mugavad, samas mitte liiga kallid riigile maksta. Millised autod ja kellele ning mis varustusega, see on juba pikem teema, ilmselt on PPAs väga täpsed reeglid töömasinate kohta, mis põhinevad riiklikel reeglitel. ETV näitas, et Stroomi rannas jälgitakse 2+2 reeglit drooni ja ATV abil, sest teised masinad ei suuda pargis ja liival liikuda.

Autor:  Roamless [ 27 Apr, 2020 10:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Tsiteeri:
ilmselt on PPAs väga täpsed reeglid töömasinate kohta
PPA on juba ammu väga täpsed standardid tööautode kohta. Antud teemas on seda ka korduvalt lahatud. Patrullauto, kus patrullpoliteinikud enamuses ajast veedavad, peab olema piisavalt võimas mugav ja ruumikas, kuid mitte ülikallis (nagu näiteks rootslaste uued politseivolvod), sellega on Superbiga tabatud naelapea pihta, näiteks kui patrullid veel Octaviatega ringi põristasid, siis oli raskusi varustuse ärapaigutamisel, lisaks kippusid autod jääma kitsukeseks täisvarustuses politseinikutele, problemaatiline oli nö klienditeenindus, kui näiteks ka 120 kilone klient ennast Octavia tagapingile pidi pressima, lisaks kippus nappima võimsust, olid vist 103 kW diislid. Näiteks manuaalkast tähendas, et kui politseinik ala välijuht üksi autos sõitis, siis keskusega suhtlemine oli raskendatud, kuna ühe käega lappas ta käigukasti. Samuti on igati õige käik, et maapiirkondades said piirkonnapolitseinikud väikemaastureid ehk Tiguane (on ka Forestere), seal ongi külavaheteedel sõitmine mõnel aastajal raskendatud. Mis aga puutub Kodiaqi, siis missest, et see näeb politseivärvides hea välja, on tegu juba natukene sellise nö hea aja priiskamisega, kui neid lihtsalt Tallinna patrullautodeks ostetaks, aga antud juhul on tegemist üksikute eksemplaridega, mis mõeldud ekskortautodeks ehk siis klemmika ihaldatud 200kW Superbide asemel. Loodetavasti nüüd nö kriisi ajal ei leita, et hoiame jälle kokku ning hakkame Octaviad patrullautodeks ostma, eelmisel kriisi ajal vähemalt toimiti nii, et Superbi asemel sai standardiks jälle Octavia.

Autor:  Leo [ 27 Apr, 2020 11:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Ma väga loodan, et ei astuta rahapuudusele viidates samasse ämbrisse, millest on just välja ronitud. Meiekandis on välipolitsei patrull peamiselt VW pakiauto peal, kus on 2 kohta juhile ja kaassõitjale, väike töölaud ja pink paberitööks ning taga puur loomastunud inimestele. Sõiduauto on peamiselt ülemustele ja liikluspolitseile, näiteks Ford Mondeo.

Autor:  Roamless [ 28 Apr, 2020 21:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

No Eestis igas prefektuuris sama, lisaks sõiduautodele olemas ka sinupoolt kirjeldatud samasuguse varustusega Wolkari või Mersu bussid. Lisaks liiguvad samasuguste eravärvides bussidega kiirreageerijad, erinevalt Soomest, meil polnud miljuneid, et neile soomustatud G Mersusid osta :)

Autor:  Kapten Trumm [ 04 Mai, 2020 15:16 ]
Teema pealkiri:  Vanem tehnika, memuaarid jne.

Mul oli üks kursavend, kes oli asendusjuhina sellise peal sõitnud, roostetamise kiiruselt olid need hujundajad suht RAF-i tasemel olnud. :D
Aga noh, arvestades millist "kvaliteeti" hakkas NSVL lagunemise järel tulema vene varuosade osas+RAFi tehase agoonia, siis nende RAF-idega polnud ka erilist perspektiivi. Ja noh, kuna mul oli ühe klassivenna isa sellise RAFi juht, siis sai seal haigla garaažis küllalt käidud ja nähtud, millised remonditunnid ja tehnikute hordid olid selle mõne RAF-i ja Uaziku käigus hoidmiseks vajalikud. Nagu hävituslennukil - iga bussi peale terve maapealne meeskond. :D

Lõppeks mindigi siis esialgu kasutatud lääne busside peale, mida tükati ka kingiti - vaestele maakonnahaiglatele abiks seegi.

Eks need Vitarad olid analoogne valik - teine võimalus oli sõita Ladadega, Ladadest olid Vitarad suht natuke kallimad, aga töökindlamad. Skodad ja Daciad tootsid 1990ndate keskel ikka konkreetset sotsialismiajastu saasta (ülevõtmised ja VW/Renault tehnoloogiad tulid hiljem).

Kunagi noore ja uljana on Vitaraga seotud ka selline vahejuhtum - noh bemmiga sõites oli vaja ju aeg ajalt kiirust proovida ja ühel sellisel katsel (kiirus oli umbes 170 kmh) tuli kurvi tagant vastu see Vitara, Stalkeri kiirusmõõtja armatuuril töötamas. Läbi esiklaasi paistis veel selline vaatepilt: :shock: :shock: .
Edasi oli umbes sekund otsustada, mida teha. Lasin samamoodi edasi, ise mõttes kalkuleerides, kuidas nad asuvad nüüd autot ringi keerama, uuesti kiirust koguma. Igal juhul järgi nad ei tulnud ja mind pole ka hiljem tülitatud - eks said ka ise aru selle ürituse mõttetusest ja võibolla suure ehmatusega ei pannud ka numbrit tähele :oops: :oops:

53. leht 56-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/