Alaealiste ja segaste kuritegevus (peamiselt Eestis)

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Fucs »

Seljankat ja piima-makaronisuppi ei saa siiski samas potis keeta, poisid ja tüdrukud peavad erikoolis eraldi õppima.
Dedovštšina nagu Vene sõjaväes
Ma ei kujutanud algul ette, et tegelikult annavad «pealikud» ülesande kõik maatasa teha eeskätt minu klassi intellektipuudega poistele. Seda muidugi alles siis, kui nad olid koolist õpilaskodusse naasnud. Intellektipuudega poisse oli ju kõige kergem mõjutada, nad tegid mõtlematult kõike, mida neile öeldi
Fucs 14 Sept, 2017 kirjutas: Mis mõttes nad kõik "erivajadustega" on?
Erirežiimi vajadustega peaks olema.
Ja millest mina aru ei saa on see, et miks on noored kurjategijad arvatud nn. "erivajadustega" isikute hulka?
Siit edasi võiks arendada innovatiivset mõtet, kus täiskasvanud kurjategija on samuti "erivajadustega", kuna tema teo aluseks/tunnuseks on ju samuti nn "käitumishäired" jms soust mis siin allpool kirjas.
Kustmaalt jookseb see piir kus see nn "käitumishäire" on kriminaalne ja ühiskonnale ohtlik ning kahjulik?
Põhimõtteliselt saab kõiki ühiskonna käitumisnormidest erinevaid tegevusi lugeda muuhulgas ka "käitumishäireteks".... ja sealt edasi sujuvalt suunata "käitumihäirega" isikud "erivajadusega" isikute hulka. Kogu meie vanglate patsientuuri ja klientuuri näiteks.

ERIVAJADUS JA SELLEGA SEOTUD MÕISTED
1.1 MIS ON ERIVAJADUS ?

Eestis puudub ühtne puude ja erivajaduse määratlus. Puuet kasutatakse valdavalt meditsiinilises ja sotsiaalses kontekstis ning on seotud sotsiaaltoetuste süsteemiga, mis on suurel määral puude põhine. Erivajaduse mõiste on laiem ning seostub eelkõige õpi - või arenduskeskkonna eripäraga.

Erivajaduse mõiste käsitlemisel on ühtse põhimõtte saavutamine raske , sest :

erivajaduste määratlus on sõltuvuses ja muutumises vastavalt ühiskonna arengule ja nõudmistele;
erivajaduse põhjuslikkuse erinevus ei võimalda üheselt sooritada mõjureid, mis erinevatel juhtudel tagavad edu ;
üheaegselt kasutatakse erinevate struktuuride ja ametkondade poolt erinevate mõistete süsteemi ;
arengu ja õppimise juures on raske määrata norme, mida võiks pidada üheselt oluliseks.

Sageli defineeritakse erivajadustega inimest kui isikut, kes erineb keskmisest oma vaimsete võimete, sensomotoorsete võimete, kommunikatsioonivõimete, käitumise ja emotsionaalse arengu või füüsiliste oskuste poolest nii , et vajab tegevuste ja õppeprotsessi sealhulgas ka kehalise tegevuse kohandamist.

Mõnikord erinevad lapsed oma võimetelt, taustalt ja isiksuseomadustelt sedavõrd, et nende arenguvajadusi on raske rahuldada tavakeskkonnas, sel viisil avalduvaid erinevusi nimetatakse arengulisteks või hariduslikeks erivajadusteks .

Erivajaduseks loetakse kõike seda, mis tingib vajaduse muuta ja kohandada keskkonda ja tegevusi , et tagada lapsele maksimaalsed võimalused arenguks. Koolieelses eas avalduvaid erivajadusi nimetatakse ka arengulisteks. Koolijärgsed probleemid aga avalduvad sageli toimetulekupiirangutena, hoolekandes eristatakse kehalisi ja psüühilisi erivajadusi.

Hariduslike erivajadustega õpilaseks on õpilane, kelle eriline andekus, õpi- või käitumisraskused, terviserikked, puuded või pikem õppetööst eemalviibimine toob kaasa vajaduse teha muudatusi või kohandusi õppetöö sisus, õppeprotsessis või õpikeskkonnas (õppevahendid, õpperuumid, suhtluskeel, sh alternatiivsed kommunikatsioonid, spetsiaalse ettevalmistusega pedagoogid, tugipersonal jm) või õpetaja poolt vastava klassiga töötamiseks koostatud töökavas. Koduõppe vorm on lubatud põhikoolis nii lapsevanema soovist kui tervislikest põhjustest tulenevalt.

ERIVAJADUSEGA LAPS :

füüsilise puudega laps,
vaimse puudega laps,
kõnepuude või - häiretega laps,
psüühiliste või käitumuslike häiretega laps,
füüsilise või vaimse arengupeetusega laps,
õpiraskustega laps,
suhtlemisraskustega laps,
sagedaste tervisehäiretega laps,
pikemat aega koolist eemal viibiv laps,
andekas laps.


Erivajadustel on kõigil üks ühine oluline joon: need on igaüks sügavalt individuaalsed, pole olemas üht keskmist erivajadust või universaalset viisi samalaadse erivajaduse rahuldamiseks. Siin tuleb igale lapsele läheneda eraldi ja isiklikult, lähtuda konkreetse isiku iseärasustest, loomuomadustest ja tarvidustest.

6.Erivajaduste liigid

Erivajadustega inimestega tegelemisel peab arvetsama, et kogemine ja õppimine kuulub iga inimese psühhomotoorse arengu juurde. See ei ole ainult uute teadmiste hankimine, vaid ka tunnete, tajude, kujutluste ja mõtlemisoskuse kujunemine.

On tähtis aidata erivajadustega inimestel leida oma võimed ja võtta neid sellisena, nagu ta on. Tegevuste läbiviija ülesanne on selgitada iga inimese võimete piirid ja anda neid piirides õnnestunud õppimiskogemusi. Ei saa sundida inimest tegema seda, mis tal kogu aeg ebaõnnestub.

Õpetuse ja tegeluse aluseks on see, et igaüks õpib hästi seda, mida ta on suuteline õppima, ja teeb hästi seda, mida ta on võimeline tegema.
Tegutsemise aluseks peab olema enseusk ja aktiivne suhe ümbritsevaga.

6.1 Kuulmispuue
6.2 Nägemispuue
6.3 Vaimupuue
6.4 Psüühilised erivajadused
6.5 Liitpuue
6.6 Epilepsia
6.7 Tserebraalparalüüs
https://www.tlu.ee/opmat/ts/TST7006/6_e ... iigid.html

Kus siin loetelus on kurjategijad, pätid, vargad ja muud kaabakad, kelle tegevus on pigem sihilikult kriminaalne, mitte niivõrd arengupeetusest ja haridustasemest tulenev?

Kas siit vahepealt ei ole äkki midagi puudu?
Meil on Viru vangla noorteüksus (kus "ümberkasvatatavate" seas harrastatakse retsidiivseid praktikaid) ja on kool "erivajadustega" noortele... "peretüüpi kasvatusasutus", kus ruulivad sotsiaalpedagoogid. Et siis IMHO peaks olema nende kahe äärmuse vahel veel ERIkool (mitte erivajaduste rahuldamise kool, vaid erirežiimi ja erikasvatusega kool), kus kasvatajateks on erikoolituse ja väljaõppega kasvatajad/õpetajad... aga sellega me jõuaks tagasi sinna ENSV aega ja aegsesse ERIkooli ja see on kuulutatud pahaks ning mittekõlbulikuks praktikaks meil.

Et siis meil on "erivajadustega" lapsed (ametlik definitsioon üleval kirjas) ja siis on noored täiskurjategijad (kes istuvad Viru vangla noorteüksuses) ja seal vahel rohkem toone ei eksisteeri. Ja kõik tõesti erivajadustega lapsed (kuulmispuudega, nägemispuudega, vaimupuudega, psüühiliste erivajadustega, epilepsiaga, autismiga jne) on kokku pandud ühe nimetaja (ja ka katuse?) alla väärtegusid tegevate.... mis me keerutame siin, ütleme otse: pättide, varaste ja sadistidega. Kuniks sa pole veel vanglakõlbulik oled "erivajadusega" ja sinu koht on kuni vanglani (ka viimane aste enne vanglat) peretüüpi kasvatusasutuses sotsiaalpedagoogide seire all. :wall:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 35#p522735

Mul on jätkuvalt samad küsimused.

Tuleks tunnistada, et majanduslikult efektiivseks tuunitud süsteem (suletud erineva suunitluse ja spetsiifikaga ERIkoolid ja nende ühendamine) on kasvatuslikult veelgi ebaefektiivsem kui vana süsteem ja kuulutada eksperiment erivajadustega (arenguliste ja hariduslike erivajadustega) ning "erivajadustega" (kriminaalide, sadistide, varaste jms) lastega läbikukkunuks.

Tuleks taastada või luua erineva suunitluse, lähenemise ja kallakuga (ning kasvatusmeetoditega ehk korraga) ERIkoolid.
1 grupi erivajadustega lastele (füüsilise puudega laps, vaimse puudega laps, kõnepuude või - häiretega laps, teatud osade psüühiliste häiretega laps, füüsilise või vaimse arengupeetusega laps, suhtlemisraskustega laps, sagedaste tervisehäiretega laps, pikemat aega koolist eemal viibiv laps, andekas laps) eraldi kool(id)
2 grupi erivajadustega lastele (käitumuslike häiretega laps, õpiraskustega laps, teatud osade psüühiliste häiretega laps) eraldi kool(id).
ja
3 grupi lastele (kriminaalsetele tegudele kalduvad lapsed, kurjategijad, vargad, sadistid, retsidivistid, alaealised mõrvarid jms) ERIkool.
Ma ei tea, aga vbl veel eraldi erikool ka narkomaanidele.

1 ja 2 oleks erikasvatusega koolid.
3 oleks range erikorra ja erikasvatusega asutus, mis oleks sümbioos karistus- ja kasvatusasutusest.
Narkomaanide erikool oleks sümbioos ravi- ja kasvatusasutusest.

No või midagi umbestäpselt sinnakanti. Täpsem liigitus, spetsiifika ja nüansside defineerimine ning süsteemse lähenemise väljatöötamine, vajaks pikemat analüüsi ja erinevate spetsialistide koostööd. Selline süsteem aga vajaks kordades enam raha ja riigi poolseid kulutusi, ning ei oleks majanduslikult efektiivne. IMHO ei peakski olema erikoolide süsteem rajatud majandusliku efektiivsuse saavutamiseks. Neil peaks olema teised eesmärgid, mida tuleks püüda saavutada.
Z03
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 22 Juul, 2016 10:09

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Z03 »

Ma võtaksin kokku:
1. Koloonia-tüüpi erikoolid, kus ühte katlasse on pistetud kõik erinevate probleemidega lapsed, ei toimi.
2. Poisid-tüdrukud koos erikoolid ei toimi.
3. Peksmine, üleüldse vägivald keerab inimeste, eriti laste, psüühika sassi ja parandada on seda väga raske, kui mitte võimatu.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36579
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Kriku »

2. punktis ma pole kindel ja selles osas oli ka akf mägral vististi eriarvamus. Aga see, et ei diferentseerita, näib küll olevat suur viga.
mart2
Liige
Postitusi: 5188
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas mart2 »

Kriku kirjutas:2. punktis ma pole kindel ja selles osas oli ka akf mägral vististi eriarvamus...
Ei oska ette kommenteerida akf mägra arvamust, kuid tuleb meelde ühe töömehe hiljuti Kaagveres kuuldud kasvandike rõõmus nali - Peale poiste siia toomist võiks mõne aja pärast avada ka sünnitusmaja filiaali.
Neil tüdrukutel tundus elujaatavat optimismi küllaga olevat...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
mäger
Liige
Postitusi: 353
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas mäger »

Ehh, ei saa rahulikult laupäeva õhtut veeta, ikka tuleb ise ka kommenteerida.

Vastseliina sulgemine oli üks patuasi jah. Ka käitumishäiretega laste osas on väga erinevat seltskonda, keda päris kokku ei tohiks ikkagi panna. Teine asi - Valgejõe õppekeskuse (ehk Tapa kooli) renoveerimine läks vales suunas küll, et kõik ühes suures majas koos on. Rühmamajad töötavad paremini, sest rühmal on oma maja eest vastutus (või vähemalt peaks olema), mida koridori eest vastutamisega ei saa võrrelda. Minu teada ei ole Kaagvere tüdrukute elujaatav rõõmsameelsus toonud kaasa raseduste märkimisväärset lisandumist, aga mulle päris kõike ei räägita ka. Pigem on rasedused ja abordid probleemiks enne ja pärast Kaagveret.

Ka selles artikli info põhjal, ning läbi isiklike tähelepanekute kinnistub minus järjest enam veendumus, et üks suur viga on tehtud selles, et järelevalve ning kasvatajate haridus on selline mitte piisav. Kui me vanglasse eeldame korrektsioonihariduse omandanud vähemalt kesk-eriharidusega inimesi, siis ilmselt samad selged põhimõtted ei kehti Tapa kooli järelevalve ning kasvatuspedagoogide suhtes, ehk siis täiskasvanutega vanglas tegelevad professionaalid, noortega, kes samade tegudega täiskasvanutena oleksid vanglas, tegelevad erikoolis lihtsalt "leidunud isikud". Kuidas tagada ühtne käitumisliin kõikide erinevate pedagoogide ning teiste töötajate poolt, see on küsimus, mille lahendamine tagab ka nende noortega tegelemisel edu. Keegi lubab, keegi ei luba tüdrukuid, keegi joob koos noortega, keegi smugeldab suitsu, keegi võib-olla teeb muid teeneid..... vanglas tegeleb sellise jamaga vist sisekontroll ning see on erikoolide probleem, et ühtse käitumisreeglistiku rikkumist tegelikult ei saa enne selgitada, kui mingi suurem jama on ja kaameravideoid hakatakse üle vaatama. Sisekorraeeskirja täitmine on tegelikult ka töötajale lihtsam, kuna alati saab impersonaalselt mingi probleemi puhul noorele ütelda, et "sisekorraeeskirja järgi teeme nüüd nii ja minul ei ole siin otsustamist". Hakates seda väänama, tuleb ka noorte silmis see isikliku vastutuse komponent, et "enne ju sai, miks enam ei saa". Miks töötajad sellest aru ei taha saada, sellest ei saa jälle mina aru.

Ma ei tea tegelikult, kuidas Tapal on personal jaotatud ning probleeme lahendatakse. Rühmakodudega erikoolis, nagu Kaagveres, peaks minu meelest olema nii, et teadaolevalt nö raskemates majades võiks olla kaks töötajat, nii et majade kohta töötajaid on näiteks 50% ülekattega. Kui kuskil tekib probleem, oleks kohe abivägi lähedalt võtta, kes kõuriku käituma puksivad või kui see vägivaldseks muutub, rahulikult kinni hoides koos pingi peal istuvad, kuni kodanik magama läheb viisakalt ja hommikul klatib, kuidas kahjud korvata.

Ideaalilähedane on minu jaoks nagu Soomes Mäntsälä lähedal Harakkamäel ja Ilvesmäel, kus on öösiti maja kohta üks töötaja + telefonivalves inimesed. Poisse on majas kuni kaheksa, kõik tegelevad spordiga ning muu asustus on piisavalt kaugel, et ära joostes põnev ei oleks. Kõik on lähimas noorukipsühh. polikliinikus arvel ning kohtuvad regulaarselt nii arsti kui vaimse tervise õega või siis on struktureeritud psühhoteraapia, kus käiakse vähemalt korra nädalas, viimasel juhul kohtutakse arstiga 2-4x aastas ning õde tingimata pole kaasatud. Ebastabiilse isiksushäirega tüdrukutele seal piirkonnas olid eraldi teraapiarühmad, st 1x nädalas rühmateraapia ning lisaks 1x nädalas oma terapeudiga kohtumine, poole aasta jooksul. Sellise intensiivsuse töö tagas selle, et tüdrukute näiteks enese lõikumine vähenes kordades, samuti ka muu riskikäitumine, nagu ainete kasutamine ning ebastabiilsed inim- ja seksuaalsuhted. Rühmateraapia ei tähenda mh seda, et kõik kurdavad oma rasket saatust, vaid pigem nagu oskuste õppimine, et kui on see olukord, mis siis teed.

Läksin jälle pikaks ja laialivalguvaks, professionaalne kretinism, andke andeks.
otsin puude taga metsa
mäger
Liige
Postitusi: 353
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas mäger »

Tapa osas tahtsin veel ühe asja esile tuua: nendel poistel ja tüdrukutel on seal ka lihtsalt igav. Linna spordiklubid neid ei taha, sest asjad hakkavad kaduma ning koolis kohapeal on võimalik tegeleda väheste spordialadega piiratud arvule huvilistele.

Arvestades piiratud ressursse, peab olema siis leidlik, kuidas olukorda lahendada. Näeksin hea meelega, et sporditegevuse korraldamisel oleks võimalik kaasata teist Tapa linnas paiknevat suletud asutust, st. kaitseväge. Siin on loomulikult praktilisi küsimusi, mis tuleks eelnevalt lahendada, aga midagi võimatut mina siin ei näe. KV võib-olla läbi oma esindajate näeb asju teisiti.

Seejuures tahan akf:dele lisada, et ma ei soovi teha KV:st kasvatusasutust, pigem näeksin siis võimalust mõlemapoolseks kasuks.
otsin puude taga metsa
Z03
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 22 Juul, 2016 10:09

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Z03 »

.
Viimati muutis Z03, 17 Dets, 2017 16:28, muudetud 1 kord kokku.
Z03
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 22 Juul, 2016 10:09

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Z03 »

.
Viimati muutis Z03, 17 Dets, 2017 16:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Lapsikud mõtted siin mäger-ilt ja Z03-lt kaitseväe ning kõurikute kasvatamise "seostamise" osas :|

Sellised mõtted lähtuvad puhttsivilistlikust stampmõttemallist, et kaitseväes on hordide kaupa logelevat kaadrit, kel rahuajal nagunii midagi teha ei ole.. et saadame nad parem maanteedelt lund koristama või paneme kõurikutega tegelema :?

Loll jutt suhu tagasi ühesõnaga - kas võitlejad mäger ja Z3 ise ei tahaks näit oma põhitöö kõrvalt ja/või õkva põhitöö juures TAPA kõurikuid "ühiskonda sidustama" hakata :lol:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36579
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Kriku »

Jah ja kui spordiklubid ei taha neid oma ruumidesse lasta, sest asjad hakkavad kaduma, siis KV peaks seda veel enam vältima. IMHO on väeosa ikka tundlikum asutus kui spordiklubi.

KV-d ei saa panna hoogtöö korras suvalisi riigi tegematajätmisi kompenseerima. Et kui kuskil mets põleb, aga päästjad on ära koondatud, saadame KV peale. Kui erikoolid on kinni pandud või alavarustatud, saadame kaake KV-sse mingit asja tegema. Jne.

Tegemist on riigi tasemel räigete tegematajätmistega ja PM peaks seda veel valjemalt kajastama. Alarahastatus, vilets juhtimine ja puudulik kaader igal tasandil.

Muidu suur tänu akf mägrale selle teema jätkuva kommenteerimise eest. Selle foorumi teevad heaks inimesed, kes tegelikult teavad ka, millest nad räägivad, ja akf mäger on käesolevas teemas ainuke selline.
mäger
Liige
Postitusi: 353
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas mäger »

Aitäh Kriku. Nii, nagu ütlesin, siis minu mõte ei ole selles, et KV-st kasvatusasutust teha. Mäletan kunagisest AK-uudisest, et ehkki Tapal teenivate kaitseväelaste arv on kordades kasvanud, ei ole seal näiteks spordirajatiste määr võrreldavalt suurenenud. Nii, ja samas on läheduses koolimaja, kus on täiesti korralik spordisaal. Korraldame siis, et kolmapäeva õhtuti käib rühm X ja siis Y ja siis Z seal korvpalli mängimas ja teisalt tüübid, kes on viimase kahe nädala jooksul selle ära teeninud, saavad kooli poolt mängima. Koolis on ka (alakasutatav) jõusaal.
otsin puude taga metsa
Tinker
Liige
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Nov, 2015 22:38
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Tinker »

Sobib ka vast siia?
Saksamaalt, aga tõenäoliselt ka mujalt Euroopast tuuakse Eestisse ümber kasvatamisele probleemseid lapsi, kuid Eesti ametkondadel pole nendest ülevaadet ja laps nii-öelda leitakse alles siis, kui temaga on tekkinud probleemid või ta on toime pannud mõne kuriteo.
http://www.err.ee/649537/riigil-puudub- ... ourikutest
Kasutaja avatar
sadist
Liige
Postitusi: 1047
Liitunud: 23 Juul, 2006 21:04
Asukoht: Paldiski
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas sadist »

Seda on praktiseeritud päris kaua juba. Teadsin kümme aastat tagasi noormeest, kes oli probleemse teismelisena saadetud Eestisse kasuperre. Enda sõnul käis ta läbi mitmest perest, mõned kasuvanemad ei olnud temaga hakkama saanud ja mõni pere soovinud tema pealt ainult kasu lõigata( toetused). Aga Eestis talle siiski meeldis ja kui 18-aastaseks sai, ei läinud siit minema. Mingi kuriteo eest istus siin ka vangis lühikest aega, aga hiljem parandas ennast ja hakkas korralikuks. Praegu elab normaalset pereelu Tallinnas ja vaid lähematel sõpradel on tema minevikust aimu.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36579
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas Kriku »

Kaagveres asuv erikool sai endale uue direktori.
Täna valis Maarjamaa hariduskolleegiumi direktori konkursikomisjon Kaagveres asuva õppeasutuse uueks juhiks Pille Vaiksaare. Vaiksaar on alates oktoobrist olnud samuti koolis direktori kohusetäitja.

Vaiksaar on 15 aastat juhtinud Viljandi lasteabikeskust, töötanud peaspetsialistina sotsiaalministeeriumis ning viimastel aastatel haridus- ja teadusministeeriumis erinevatel ametikohtadel.
Pärast PM viimast eduraportit pole see just eriline üllatus.
aht0
Liige
Postitusi: 1249
Liitunud: 19 Juul, 2014 18:18
Kontakt:

Re: Olukorrast riigis

Postitus Postitas aht0 »

Kriku kirjutas: KV-d ei saa panna hoogtöö korras suvalisi riigi tegematajätmisi kompenseerima. Et kui kuskil mets põleb, aga päästjad on ära koondatud, saadame KV peale. Kui erikoolid on kinni pandud või alavarustatud, saadame kaake KV-sse mingit asja tegema. Jne.
Metsa kustutamas olen KV vormi kandes isegi käinud, kolmveerand meie kompaniist kärutati Sirgala metsa, tuletõrjujaid oli meid juhendamas ainult kümmekond. Väljaõpe seni muidugi seisis. Sirgala põleb kuskiltotsast pea iga aasta.

Ressurss mida saaks rakendada on asendusteenistus. Kui mitte midagi rohkemat, siis passigu peale et kõurikud spordi tegemise ajal ei varastaks/lõhuks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist