www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Okt, 2019 8:09

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 112 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 13:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Tsiteeri:
Moraali lugemise õigus ei tule mitte vanusest, vaid inimese väärtushinnangutest. Kui see Paikuselt äsja pääsenud 20-aastane blondiin on liikluses igati viisakas ja viks ja tal on selleks õigus ja lausa kohustus, siis on tal õigus igasugustele 25 aastase staažiga ca 600 tuhat kilomeetrit ja kolm kergemat kõksu teinud papidele loengut pidada kollasega ristmikule sõitmise eest.


Ei ole. Liiklus ja auto juhtimine on üks neetult kogemuspõhine värk. Staazikas politseinik ei hakka sellisel teemal eales targutama.

Tsiteeri:
Ei tea, kas see on teatud mehe puhul igapäevane, et sõidab kollasega ristmikule hirmust tagant otsasõidu pärast. Olenemata sellest, et mina üritan pedantselt kollasega ristmikule mitte sõita, pole juhtunud ühtegi sellist tagant otsasõitu.


Selle lause võiks lausa nimetada trollimiseks. Omistatakse asju, asjast teadmata ja inimest tundmata - demagoogiavõte.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 16:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 9519
Asukoht: Metsas / Ämbris
No üldiselt on nii, et liiklusseadus kehtib ühtemoodi kõikide kohta olenemata juhistaažist või sõiduvahendist.
Kehtib ka muudes seadus(t)e rikkumiste valdkondades, mitte ainult liikluses.
Kui on rikkumine, siis on rikkumine.
Ja kui on rikkumine, siis on ka rikkuja.
Nüüd edasi aga on iga rikkumise puhul ka süüdlane.
Süüdlane ei võrdu alati automaatselt rikkujaga.
Kas võrdub või ei võrdu selleks on vaja anda hinnang.
Hinnangut saavad ja võivad anda kõik asjaosalised ja/või tunnistajad, aga otsuse ja lõpliku hinnangu annab selleks määratud pädev ametnik.
Meil on esmatasandil selleks siis "reapolitseinik". Järgmine tasand, kui esmatasandiga ei olda rahul ja nõus, on juba kohus ja kohtunik.

Ja kõige lõpuks on siis karistuse määramine rikkumise eest. Samuti vajadusel mitmetasandiline. Esmatasandil määrab karistuse pädev ametnik ehk politseinik ja järgmisel tasandil vajadusel juba kohtunik.

Rikkumise fikseerimisega ei ole probleeme. Seda saab teha iga välja õppinud ja pädev politseinik. Siin on piiriks ainult kompetentsus, väljaõpe, ning seaduste tundmine.

Hinnangutega on aga asi pisut keerulisem.
Seal tihti ei piisa ainult kompetentsest patrullpolitseiniku väljaõppest, ning seaduste tundmisest.
Kui me räägime rasketest liiklusõnnetustest (või muudest rasketest õiguserikkumistest), siis lõpphinnangu annab esmatasandil juba pädevam politseiametnik ja viiakse läbi uurimine. Uurijal on teised kompetentsid ja väljaõpe kui patrullpolitseinikul või konstaablil. Üldjuhul, et need kompetentsid ja ametikoht saada, eeldatakse pikemaaegset politseitöö kogemust ja lisaharidust. Ja seda mitte lihtsalt niisama, et huvitavam oleks. Seega mingil hetkel tuleb siiski tunnistada, et ka kogemus või kogenematus mingis valdkonnas on argument.

Selge on see, et igat rikkumist ei saa (ei ole otstarbekas ega mõistlik) uurida politseiuurija ega kohus. Sellest tulenevalt ei saa ka igale rikkumisele alati hinnangut anda uurija või kohtunik. Mingites olukordades, mis on arvuliselt kindlasti mitmekordses ülekaalus, tuleb hinnangute andmine delegeerida kõige alumisemale tasandile, milleks on tavaline reapolitseinik. Ja vaidlusi, solvumisi, ning sõnasõda põhjustavadki üldjuhul just need olukorrad, kus oleks vaja pädevamat hinnangut, kui see reapolitseinik anda suudab. Ütleme siis otse, et keerulisemad ja süvenemist vajavad juhtumid, mis võivad väljuda de facto reapolitseiniku pädevusest, kuid ei välju sellest de jure.

Iga asja pärast ei minda kohtusse. Isegi siis, kui oleks põhjust. Aga vahel ikka minnakse ja pole erand, et n.ö. esmatasandil seaduserikkujaks hinnatu saab kohtus oma õiguse. Ja seda alati mitte tänu juriidikale (JOKK skeemid) vaid tänu hinnangute muutumisele.

Ma toon jälle ühe näite Moskvast (ehk kannatate ära 8) , aga mujalt mul sellist näidet tuua ei ole).
Seal oli oma liikluskultuur ja kirjutamata seadused, ning tegevused.
Suur linn, tohutu liiklus ja miilits poleks iialgi jõudnud kõikidesse teemadesse põhjalikult süveneda.

Nii näiteks oli seal kombeks, et kui üks juht keeras kellelgi kõrvalteelt ette (jõudis küll manöövri sooritada, kuid jäi siis "troppama"), vahetas rida nii, et keeras kõrvalreal liikujale peale (või trügis n.ö. "jõuga vahele"), või tegi mingeid muid teisi häirivaid ja segavaid liigutusi (näiteks oli kombeks, et mida kiiremini liikuv sõiduk, seda vasakpoolsemas reas pidi sõitma ja vastupidi), siis neid "karistati" järgmise liigutusega: Keda häiriti, see sõitis häirijast mööda, keeras järsult ette ja pani pidureid.
Kuna miilitsal ei olnud aega razbiraitada iga kõksu puhul, et kes, miks ja milleks, siis oli asi tehtud äärmiselt lihtsaks: Kui oli küljepealt sissesõit, siis oli süüdi masin kellele sisse sõideti ja kui oli tagant sissesõit, siis oli süüdi tagumine masin ehk sissesõitja ja jutul lõpp. Ehk kui sind "karistati" ja sa pidama ei saanud, siis jäid 99% juhtudel süüdi.
Kedagi ei huvitanud, et keerati järsult ette ja tehti äkkpidurdus. Kuigi äkkpidurdust vastavalt LE-le teha ei tohtinud, siis oli LE-s ka kirjas, et sõidukijuht PEAB valima ohutu liikumiskiiruse ja süüdi jäidki sa selle LE punkti rikkumise eest.

Analoogseid või ligilähedasi näiteid võib tuua ka meilt.
On olnud mitu (ka surmaga lõppenud) liiklusõnnetust, kus talvel maanteel halbades ilmastiku- ja teeoludes on sõidukijuht (enamuses kas "vahtralehega", vanapapid, või naisjuhid) jäänud kas teele tuisanud hange/vaalu, või vastusõitva suure "hirmsa" veoki tõttu, põhimõtteliselt keset maanteed seisma, või vähendanud ootamatult sõidukiirust väga väikeseks ja siis on tagant mõni suurem masin, buss või rekka kas sellele sisse põrutanud, või kokkupõrke vältimiseks teelt välja keeranud. Ja kuigi LS §50 lõige 7 sätestab, et "Juht ei tohi: 1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid; 2) järsult pidurdada, kui see pole vajalik ohutuse tagamiseks." siis sama § lõige 3 ütleb: "Juht peab 1) sõidukiiruse valikul arvestama oma sõidukogemust, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks seisma jääda sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel oleva sellise takistuse ees, mida juht pidi ette aimama;
2) vähendama kiirust ning vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb" ja §46 "Juht peab vastavalt sõiduki kiirusele ning tee- ja ilmastikutingimustele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või seisma jäänud sõidukile", ning valdavalt jäävad süüdlaseks tagant tulnud juhid, sest "nad pole valinud ohutut pikivahet ega sõidukiirust vastavalt tee- ja ilmastikuoludele" ja jutul lõpp. Seega ehe näide hinnangute mõjust ja olulisusest. Vale pikivahe ja vale sõidukiirusega saab taganttulija süüdi mõista põhimõtteliselt alati ja keegi ei hakka süüvima sellesse, et "aga mida ja miks tegi eessõitev sõiduk?" *

http://www.vastused.ee/loe/oigus/liiklu ... -jaab.html
http://www.vastused.ee/loe/oigus/liiklu ... oidul.html

Tallinn oma "rullnokkade" ja BMW-dega on ses (tagant sissesõitude) suhtes eraldi maailm muidugi :D ja minu näited ei olnud toodud Tallinnas toimuvat silmas pidades.
https://www.ohtuleht.ee/226316/koige-le ... t-otsasoit

___________________________________________________________________________________________________
* Väike lisamärkus nende tagant otsasõitude ja aeglaselt liikujate kohta.

Vanadess Liikluseeskirjades (seda pikalt nii nõukaajal kui ka EV ajal) oli selline säte:

§136. Asulavälisel teel, kus sõidutee seisund või tihe vastassuunaliiklus ei võimalda mööda sõita sõidukist, mis ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, peab viimase juht hoiduma võimalikult paremale ja vajaduse korral peatuma, et lubada mööda enda taha kogunenud sõidukid.

Elik kui keegi "venis" maanteel ja taha kogunes juba paras kolonn masinaid, kes mööda kuidagi ei saanud, siis pidi ees aeglaselt sõitev juht võtma teeäärde ja peatuma, ning taha kogunenud autodekolonni mööda laskma. Nüüd kehtib see ainult § 34 prim 2 järgi "eriveoste tegijatele".

Sellised "troppajad" on IMHO üheks suurimaks ohuallikaks teedel. Me ei tea kunagi, mis on see põhjus, miks mõni eessõitev sõiduk liigub üldisest liiklusvoolust tunduvalt aeglasemalt. Seal võivad olla nii subjektiivsed kui objektiivsed põhjused, kuid olenemata põhjustest ei muuda need põhjused sellist liiklusvahendit väiksemaks ohuallikaks.

Nüüd sellest tulenevalt on reaalses maailmas pidevalt näha, kuidas sellised aeglased sõidukid korjavad enda taha pikad kolonnid ja kuidas siis sellistest aeglastest sõidukist tehakse vahel lausa meeleheitlike ja üliohtlike möödasõite. Eriteemaks siin siis "turvaline pikivahe" ja eriteema allteemaks raskemad rekkad jm suuremad sõidukid, kes peavad tihti selleks, et möödasõidule minna, koguma enne piisava sõidukiiruse ehk hoo, mille käigus iga eelnev "ohutu pikivahe" muutub ühel hetkel paratamatult "ebapiisavaks pikivaheks" juhul, kui eessõitev aeglane sõiduk peaks veelgi kiirust vähendama, või keset teed pidurdama.

Siin saab muidugi jälle alati väita, et ei ole vaja mööda sõita, kui ei ole ohtu ja ei olegi vaja tegelikult, kui pole ohutu, aga see olukord võib liikluses muutuda ohutust ohtlikuks hetkega. Mina ei tea, miks näiteks see vana §136 (ja palju muud IMHO asjalikku) uuest liiklusseadusest välja on jäetud. Ilmselt põhjuseks uued EU standarditele vastavalt ehitatavad veidi kitsama sõidurajaga maanteed, kus tihti ei ole olemas ka piisavalt laia teepeenart ja teepervele on antud järsud mõrvarlikud kalded (profiil), kuhu ükski tervemõistusega juht (eriti talvel) sõita ja seisma jääda ei taha, julge, ega saagi, elik seismajäämine ja teiste möödalaskmine osutub ohtlikumaks, kui edasi 30km/h töristada.

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 16:07 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15982
Asukoht: Viljandimaa
See nüüd läheb teemast kaugele, aga minu arvates peaks olema ka üldine punkt:

Segases olukorras peavad liiklejad üksteist aitama.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 16:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Tsiteeri:
No üldiselt on nii, et liiklusseadus kehtib ühtemoodi kõikide kohta olenemata juhistaažist või sõiduvahendist.
Kehtib ka muudes seadus(t)e rikkumiste valdkondades, mitte ainult liikluses.
Kui on rikkumine, siis on rikkumine.
Ja kui on rikkumine, siis on ka rikkuja.
Nüüd edasi aga on iga rikkumise puhul ka süüdlane.
Süüdlane ei võrdu alati automaatselt rikkujaga.
Kas võrdub või ei võrdu selleks on vaja anda hinnang.


Tegelik elu on märksa keerulisem. Tihtipeale õnnestub olukord päästa pisikese rikkumise hinnaga. Selle taipamiseks peab aga ametnik ise omama kogemust ja sotsiaalset närvi. Näiteks möödasõidu ajal keeras eespool keegi peateele välja sulle vastu. Tagant tulija on sinu augu juba täitnud. Kõige väiksema ohuga lahendus on vajutada põhja ja ületada kiirust 15 kmh ning lõpetada möödasõit. Mitte järsku pidurdada (mis võib tuua kaasa juhitavuse kadumise), mitte üritada trügida tagasi endisele kohale möödasõidetava taga (mis võib olla juba kinni, kuigi seadus seda nõuab) ja mitte sõita kokku ette keeranuga (mille juhtumisel oled sina õige mees).

Või näiteks see kollase tulega üle sõitmine. Ei ole päris nii, et alati saab ohutult peatuda foori taga. Sa võisid hetkeks vaadata kõrvale. Tee võib olla libe. Tagant tulija võib tulla nina vastu su kärukonksu, et jõuab tema kah üle jne.

Lihtne on moraalitseda. Ja ametnik peaks saama kohapeal otsustada, mitte lugema mingit PPA Exceli "hinnakirja". Võttis omaks - teeme 60, ei võtnud, teeme 120. Nurgalõikamiste kriteerium on ohutus. Kui ohutuse pärast tuli natuke seadust rikkuda, siis peaks piirduma asi hoiatusega. Särki, et me näeme kõike ette, rebivad enamasti väikse staažiga juhid.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 16:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 9519
Asukoht: Metsas / Ämbris
Kapten Trumm kirjutas:
Tegelik elu on märksa keerulisem. Tihtipeale õnnestub olukord päästa pisikese rikkumise hinnaga. Selle taipamiseks peab aga ametnik ise omama kogemust ja sotsiaalset närvi. Näiteks möödasõidu ajal keeras eespool keegi peateele välja sulle vastu. Tagant tulija on sinu augu juba täitnud. Kõige väiksema ohuga lahendus on vajutada põhja ja ületada kiirust 15 kmh ning lõpetada möödasõit. Mitte järsku pidurdada (mis võib tuua kaasa juhitavuse kadumise), mitte üritada trügida tagasi endisele kohale möödasõidetava taga (mis võib olla juba kinni, kuigi seadus seda nõuab) ja mitte sõita kokku ette keeranuga (mille juhtumisel oled sina õige mees).

Või näiteks see kollase tulega üle sõitmine. Ei ole päris nii, et alati saab ohutult peatuda foori taga. Sa võisid hetkeks vaadata kõrvale. Tee võib olla libe. Tagant tulija võib tulla nina vastu su kärukonksu, et jõuab tema kah üle jne.

Lihtne on moraalitseda. Ja ametnik peaks saama kohapeal otsustada, mitte lugema mingit PPA Exceli "hinnakirja". Võttis omaks - teeme 60, ei võtnud, teeme 120. Nurgalõikamiste kriteerium on ohutus. Kui ohutuse pärast tuli natuke seadust rikkuda, siis peaks piirduma asi hoiatusega. Särki, et me näeme kõike ette, rebivad enamasti väikse staažiga juhid.


Jah.
Seda ma üritasingi kirjutada, et üks asi on LS rikkumine aga teine asi on hinnangud.
Hinnang sellele, MIKS üks juht LS rikkus, mitte sellele KAS rikkus.
Samuti hinnang sellele KES on süüdi, mitte KES (viimasena)rikkus.
Kusjuures ühe liikleja rikkumist võib teine liikleja põhjustada ka ise LS rikkumata.

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 19:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1407
Eks see LS on täis ka mõttetuid ja aegunuid asju, inimene kes pole LS rikkunud on ilmselt sünnist saati voodireziimil.
Aga kuna siin selle suhtes juba arutatakse siis kas sellise vidinaga sõites sind kinnipidav ametiisik on ment või politseinik kui paragrahv § 87. Jalgrattale, tasakaaluliikurile ja pisimopeedile esitatavad nõuded ütleb muuseas:
(2) Tasakaaluliikuril peab olema:
1) signaalkell;
2) ees valge ja taga punane ning mõlema ratta mõlemal välisküljel kollane või valge helkur;
3) iseeneslikku liikumist takistav seade;
4) spidomeeter.

(3) [Jalgrattal, tasakaaluliikuril ja pisimopeedil peab põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.

_________________
Hundid on söönud, kuid lammastel on ka positiivne iive


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 19:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2009 2:04
Postitusi: 426
Fucs kirjutas:
Vanadess Liikluseeskirjades (seda pikalt nii nõukaajal kui ka EV ajal) oli selline säte:

§136. Asulavälisel teel, kus sõidutee seisund või tihe vastassuunaliiklus ei võimalda mööda sõita sõidukist, mis ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, peab viimase juht hoiduma võimalikult paremale ja vajaduse korral peatuma, et lubada mööda enda taha kogunenud sõidukid.

Elik kui keegi "venis" maanteel ja taha kogunes juba paras kolonn masinaid, kes mööda kuidagi ei saanud, siis pidi ees aeglaselt sõitev juht võtma teeäärde ja peatuma, ning taha kogunenud autodekolonni mööda laskma. Nüüd kehtib see ainult § 34 prim 2 järgi "eriveoste tegijatele".

Sellised "troppajad" on IMHO üheks suurimaks ohuallikaks teedel. Me ei tea kunagi, mis on see põhjus, miks mõni eessõitev sõiduk liigub üldisest liiklusvoolust tunduvalt aeglasemalt. Seal võivad olla nii subjektiivsed kui objektiivsed põhjused, kuid olenemata põhjustest ei muuda need põhjused sellist liiklusvahendit väiksemaks ohuallikaks.

Nüüd sellest tulenevalt on reaalses maailmas pidevalt näha, kuidas sellised aeglased sõidukid korjavad enda taha pikad kolonnid ja kuidas siis sellistest aeglastest sõidukist tehakse vahel lausa meeleheitlike ja üliohtlike möödasõite. Eriteemaks siin siis "turvaline pikivahe" ja eriteema allteemaks raskemad rekkad jm suuremad sõidukid, kes peavad tihti selleks, et möödasõidule minna, koguma enne piisava sõidukiiruse ehk hoo, mille käigus iga eelnev "ohutu pikivahe" muutub ühel hetkel paratamatult "ebapiisavaks pikivaheks" juhul, kui eessõitev aeglane sõiduk peaks veelgi kiirust vähendama, või keset teed pidurdama.

Siin saab muidugi jälle alati väita, et ei ole vaja mööda sõita, kui ei ole ohtu ja ei olegi vaja tegelikult, kui pole ohutu, aga see olukord võib liikluses muutuda ohutust ohtlikuks hetkega. Mina ei tea, miks näiteks see vana §136 (ja palju muud IMHO asjalikku) uuest liiklusseadusest välja on jäetud. Ilmselt põhjuseks uued EU standarditele vastavalt ehitatavad veidi kitsama sõidurajaga maanteed, kus tihti ei ole olemas ka piisavalt laia teepeenart ja teepervele on antud järsud mõrvarlikud kalded (profiil), kuhu ükski tervemõistusega juht (eriti talvel) sõita ja seisma jääda ei taha, julge, ega saagi, elik seismajäämine ja teiste möödalaskmine osutub ohtlikumaks, kui edasi 30km/h töristada.


On täiesti olemas ka praeguses LS-s. Tsitaat:

"§ 53. Juhtide vastastikused kohustused möödasõidul
.......
(4) Kui sõidutee laius, kulg või seisund koos tiheda vastassuunaliiklusega ei võimalda ohutult mööda sõita aeglasest, suurest või piiratud sõidukiirusega sõidukist, peab sellise sõiduki juht vähendama kiirust ning vajaduse korral hoidma esimesel võimalusel võimalikult tee äärde, et tema taha kogunenud sõidukid pääseksid ohutult mööda."

_________________
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 20:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 9519
Asukoht: Metsas / Ämbris
Vat krt! :shock:
See on ikka õige, et tuleb elu lõpuni tudeerida ja oma mälu värskena hoida.
Ma ei tea, kust mul selline teadmine tuli. Aga kunagi tuli. Ma mäletan selgesti, et sai imestatud selle üle.

Minu viga jah :oops:

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2018 22:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 1808
Ka oma 2-kaks-kopikat ...
1) kas politsei saab olla hinnangutes tasakaalustatud? Ja saab. Mõned aastad tagasi oli juhus, kui metsavahel kauges "suvilas" peeti pidu ja ühel kaasas olnud lapsel tekkis tõsine terviserike. Helistati kiirabile ja kutsuti välja, kuid kaugus oli päris suur. Otsustati saata kõige kainem mees autoga teele kiirabile vastu, sest metsast poleks vist kohtagi leidnud ja sel ajal veel mobla positsioneerimast ei kasutatud. Jõudis juht maanteele ja näe imet - politsei teel ees. Egas midagi - tõmbas mees auto ise kõrvale ja kohe seletas politseile milles lugu, samas hinge vaakuv laps koos emaga tagaistmel. Politsei võttis raadio teel kiirabiga ühendust, siis viis ise lapse edasi kiirabiga kohtumiseni ning üks politseinik viis "roolijoodiku" koos autoga peopaika tagasi, kust paarimees ta hiljem üles korjas. Ei trahvi ega muud jama ...
2) sõitsin hämaras (sport)jalgrattaga maanteel. Politsei peatas ja küsis, et kus on helkurid? Ma siis viitasin sellele, et kodarate küljes on ise lõigatud ja kleebitud helkurribad. Nad arvasid , et see ei lähe mitte kokku Liiklusseadusega - liiga väiksed. Ma palusin näidata, kus on vastav viide nende helkurite suuruse kohta. Mehed olid hämmingus, sest Liiklusseaduses seda ei ole! Seaduses on viide määrusele, mis aga selgitab haagiste märgistust ja seal ei ole isegi mitte mainitud jalgratast! Traktori haagise kolmnurkne helkur küljemõõduga 150mm ei kära kuidagi ... Kuna mul oli tegelikult ees ja taga korralikud tuled, siis sai sõbralikult laiali mindud. 8)

Siit järeldus, et on nende seas ka inimesi ja vajadusel võib ka vaielda, kuid pead olema surmkindel oma argumentide pädevuses.

PS. Olen saanud ka kaks korda trahvi kiiruse ületamise eest ja pean tunnistama, et asja eest. :oops:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 05 Jaan, 2018 19:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Politsei otsustuspädevuse kärpimised (trahvide hinnakirjad, hoiatusi me ei tee jne) on tingitud mõnede aastate tagusest altkäemaksuskandaalist ja PPA poolsest asjade ülekindlustamisest. Lisada siia videovalve autodes jne, siis reapolitseinik pannakse kaunis kahemõttelisse olukorda. Loomulikult trahvide ladumine politsei autoriteeti ei tõsta ja liiklusohutust ei aita, kuid tegid hoiatuse, ega sa mees äkki väikest fürka ei saanud....aaa?

Miski ei suurenda politsei autoriteeti rohkem kui mõistlikult ja õiglaselt käituvad ametnikud. Ja siin pole midagi teha, ametnikke tuleb ehk rohkem usaldada?
USA-s on mitmes osariigis täiesti toimiv praktika silma järgi kiiruse mõõtmine. Ja proovi seda kohtus vaidlustada! See on politseiametniku suveräänne otsus, kas kiirus antud kohas oli ok või mitte. Ja kui sul ehk oli mingi väga oluline probleem, siis vahest peale selgitust pääseb trahvita?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 05 Jaan, 2018 20:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Mai, 2009 14:42
Postitusi: 659
Asukoht: Tallinn
Kapten Trumm kirjutas:
USA-s on mitmes osariigis täiesti toimiv praktika silma järgi kiiruse mõõtmine. Ja proovi seda kohtus vaidlustada! See on politseiametniku suveräänne otsus, kas kiirus antud kohas oli ok või mitte. Ja kui sul ehk oli mingi väga oluline probleem, siis vahest peale selgitust pääseb trahvita?


Ma selles "silma järgi mõõtmises" veidi kahtlen. USA on selline riik, kus iga kahetimõistetavuse korral võrsub kohe eraldi tööstusharu, mis tegelebki vaidlustamiste ja vastaspoole esindamisega. Kui "silma järgi" tähendab seda, et patrullauto võtab sappa ja peab sabas püsimiseks ise kiirust ületama, siis on teine asi.

Maanteel sõites näeb pidevalt suuri reklaamitahvleid, kus ärgitatakse oma õigusi kaitsma. Humoorika näitena olen näinud suurt plagu, kus kutsuti proovima testimisjärgus ravimeid, seda suure summa eest ja loomulikult kõigi tagajärgedega nõustuva allkirja vastu. Ja siis kilomeeter edasi oli järgmine tahvel küsimusega: "Kas olete langenud liiga agressiivse reklaami ohvriks ja nõustunud tervist kahjustavate test-ravimite proovimisega? Võtke ühendust ja teie hädad saavad kompenseeritud!" :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2018 12:20 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15982
Asukoht: Viljandimaa
Kolm järjestikust teemale mitte midagi lisavat ühelauselist postitust samalt autorilt eemaldatud.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2018 14:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17229
Kriku kirjutas:
See nüüd läheb teemast kaugele, aga minu arvates peaks olema ka üldine punkt:

Segases olukorras peavad liiklejad üksteist aitama.


See on nüüd küll mõnes osas väga libe tee... nii mõnigi vanapapi leiab siis raudpoltkindlalt, et sõites oma taatlemata spidomeetri järgi 90ga, on tema hindamatu abi mööda pressida ja liiklust "rahustama" asuda. Kulgedes sealjuues ise 84 km/h.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2018 14:34 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15982
Asukoht: Viljandimaa
See pole kellegi aitamine, vaid egotripp.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei on sinu sõber ja ment sinu vaenlane
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2018 14:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17229
Taadid ise arvavad seda nimelt teiste liiklejate abistamiseks. Ja kuna sõna "abi" on juriidiliselt määrata üpris küsitav, siis kirjutada seda tavaliikleja tasemel sel kombel seadusesse toob ilmselgelt kasu asemel kahju.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 112 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt