REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Mis seal ikka, ootame kohalikku puhangut nagu Saksamaal. Peaks olema aja küsimus.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Teda ei toodud üle, vaid kandideeris avalikul konkursil, kus oli vaid kaks kandidaati ja teine oli veel nõrgem.Troll kirjutas:Antud olukorras oli vallandamine õige otsus. Lisaks suht subjektiivsele "süüdi - ei ole süüdi" hinnangule, jättis ta ka ametnikuna väga ebameeldiva mulje, kasvõi suutmatuse pärast oma ametkonna eksimusi tunnistada. Ja polnud ju tema näol tegemist mingi tippspetsialistiga, vaid tavalise PPA-st ületoodud karjääriametnikuga, kes oma ametikohal ilmselgelt põrus.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Tunnistan ausalt, et ei tea kogu selle juhi vabastamise tausta.
Kuid mulle on selgelt arusaadavad sellised asjad, nagu
a) Terviseameti juhi sõnavõtud ei saanud olla teistsugused kui valitsuse seisukohad (õnneks ei rääkinud hanerasvast). Samas olid need kooskõlas WHO ametlike avaldustega. Ootaks siis nüüd ka Kadai ja Kiige "poliitilist" vastutust, sest ega nende jutt kriisi algul targem polnud;
b) Süüdistused (lekitatud?) ajakirjanduses maskide, eririietuse ja kiirtestide varude ennetava soetamise osas on jagatud vastutus - osta saab siis, kui selleks poliitikud raha annavad. Kui raha tuleb liiga hilja, siis on turg tühi ja ei aita "suurepärane Aabi tegevus"...;
c) Keegi peab süüdi jääma ja kindlasti poliitikud mitte kunagi!
Ei õigusta Jürilot, kuid minu jaoks jääb selline asjade käik "häda-tapuks".
Kuid mulle on selgelt arusaadavad sellised asjad, nagu
a) Terviseameti juhi sõnavõtud ei saanud olla teistsugused kui valitsuse seisukohad (õnneks ei rääkinud hanerasvast). Samas olid need kooskõlas WHO ametlike avaldustega. Ootaks siis nüüd ka Kadai ja Kiige "poliitilist" vastutust, sest ega nende jutt kriisi algul targem polnud;
b) Süüdistused (lekitatud?) ajakirjanduses maskide, eririietuse ja kiirtestide varude ennetava soetamise osas on jagatud vastutus - osta saab siis, kui selleks poliitikud raha annavad. Kui raha tuleb liiga hilja, siis on turg tühi ja ei aita "suurepärane Aabi tegevus"...;
c) Keegi peab süüdi jääma ja kindlasti poliitikud mitte kunagi!
Ei õigusta Jürilot, kuid minu jaoks jääb selline asjade käik "häda-tapuks".
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
TA suutmatusest olukorda juba algselt vähegi pädevalt hinnata // valitsust ekspertiisiga toetada on siin selle teema 500+ lehekülje algupoolel ikka s_taks pallu kirjutatud
Niisama ka sellest, et kogu tolle TA "pädevus" vaid samas majas asunud (ja niisama ebapädeva) WHO agentuuri ukse laapamisega piirduski
Viimane aeg selle kontoora ebaõnnestunud juht välja vahetada - opositsioon teeb tast nüüd muidugi "valitsuse omavoli" all kannatava "musterametniku" (nagu oma ministri vastu mässamahakanud kantsler LEMENTAst) aga s_tta sellest - peaasi, et ühest ebaõnnestunud riigiametijuhist lõpuks lahti saab
P.S.
ning too KADAI oli kriisi levides niisama õnnetu - loodetavasti ei tule temast uus TA juht.....
(ilmselt tuleb juht üldse kõrvalt tuua - seekord med.dr kraadiga )
Niisama ka sellest, et kogu tolle TA "pädevus" vaid samas majas asunud (ja niisama ebapädeva) WHO agentuuri ukse laapamisega piirduski
Viimane aeg selle kontoora ebaõnnestunud juht välja vahetada - opositsioon teeb tast nüüd muidugi "valitsuse omavoli" all kannatava "musterametniku" (nagu oma ministri vastu mässamahakanud kantsler LEMENTAst) aga s_tta sellest - peaasi, et ühest ebaõnnestunud riigiametijuhist lõpuks lahti saab
P.S.
ning too KADAI oli kriisi levides niisama õnnetu - loodetavasti ei tule temast uus TA juht.....
(ilmselt tuleb juht üldse kõrvalt tuua - seekord med.dr kraadiga )
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Väga vähesed asjalikud med kraadiga inimesed on valmis seda ametikohta vastu võtma. Milleks hakata vabatahtlikult poliitilise võimuvõitluse peksupoisiks.
Aga kuna siin foorumil on meeletult asjatundjaid, siis ilmselt kandidaatidest puudust ei tule. Nagu öeldakse: tagantjärele tarkus on täpisteadus.
Aga kuna siin foorumil on meeletult asjatundjaid, siis ilmselt kandidaatidest puudust ei tule. Nagu öeldakse: tagantjärele tarkus on täpisteadus.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
..ei hullu - joonistatakse asisem palganr ja järjekord ukse tagaAMvA kirjutas:Väga vähesed asjalikud med kraadiga inimesed on valmis seda ametikohta vastu võtma..
..et missma ütlesin - juba ongi uus "märter" kilbile tõstetAMvA kirjutas:Milleks hakata vabatahtlikult poliitilise võimuvõitluse peksupoisiks..
Tegelt lasti ju vaid ebapädev juht viisakalt lahti..
Viimati muutis Tundmatu sõdur nr. 4, 18 Juun, 2020 20:28, muudetud 1 kord kokku.
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
NunuhBorja kirjutas:..ei hullu - joonistatakse asisem palganr ja järjekord ukse tagaAMvA kirjutas:Väga vähesed asjalikud med kraadiga inimesed on valmis seda ametikohta vastu võtma..
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kahupeale tehti selgeks, kas nudid TAd või valitsus nudib sind.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Jeerum, milline asjatundmatu hülgemöla, mis näppude alt välja voolab. Meie mitmekordne magister kohe teab seda ametijuhtide paikavalimise asja. Kas Trummi vallas on siis nii, et vallavanem võttis ettevõtte juhiks teadlikult endast nõrgema ja mõttetuma mehe, kuna ei taha, et see tema ametikohta ohustaks? Suhtkoht sama loogikaga paralleel.Kapten Trumm kirjutas: Tavaliselt pannakse riigiametites juhtivtöötajaid paika põhimõttel, et see ei ohustaks hierarhias järgmist ametikohta ülespoole. Nii hoolitseb iga endast lugupidav kantsler selle eest, et ameti peadirektor saaks piisavalt pehmeke ja saamatu, et see ei saaks pretendeerida kantsleri positsioonile. See vallandab lumepalliefekti allapoole - ameti peadirektor valib jällegi piisavalt ohutud asetäitjad ja osakonnajuhid, need omakorda piisavalt ohutud spetsialistid ja nõunikud.
Paraku aga taolisel põhimõttel koostatud asutused raskel hetkel failivad - mis meil TA näol on ka praktilist kinnitust leidnud.
Jürilo oli olnud ligi kolm aastat juhiks asutusele, mis on olnud sarnaselt teiste asutustega nagu PPA ja PA korralikult alarahastatud. Kuna tunnen Jürilot isiklikult, siis tegemist on äärmiselt nutika, suure töövõime ja suure pildiga inimesega. Tema alluvuses võiksin töötada küll. Mitte ükski riik ega tema "terviseamet" ei olnud selliseks kriisiks valmis. Vaata UKd, Rootsit jms.Borja kirjutas:Niisama ka sellest, et kogu tolle TA "pädevus" vaid samas majas asunud (ja niisama ebapädeva) WHO agentuuri ukse laapamisega piirduski
Viimane aeg selle kontoora ebaõnnestunud juht välja vahetada - opositsioon teeb tast nüüd muidugi "valitsuse omavoli" all kannatava "musterametniku" (nagu oma ministri vastu mässamahakanud kantsler LEMENTAst) aga s_tta sellest - peaasi, et ühest ebaõnnestunud riigiametijuhist lõpuks lahti saab
P.S.
ning too KADAI oli kriisi levides niisama õnnetu - loodetavasti ei tule temast uus TA juht.....
(ilmselt tuleb juht üldse kõrvalt tuua - seekord med.dr kraadiga )
Iga kriis on erinev. Kui valmis oli veterinaaramet seakatku kriisiks? Seal oli ka korraliku tõmblemist ja arusaamatust. Isiklikult arvan, et Terviseameti sõnumisegadus oli kinni töötajate endi sisemises segaduses, kus teadmata omadustega vastase vastu tuli võidelda sõjahägus. Ja sellest ka kohati vastukäivad sõnumid ja keskendumine teemadele, millele võibolla poleks nii detailselt pidanud keskenduma.
Terviseamet käitus ju õigesti kui nt staapi võeti Popov ja see kaitseväelane, kelle nimi kahjuks ei meenu. Kriis lahendati ka küllaltki edukalt ilma üleriigilise massnakatumiseta. Ja seda Terviseameti juhtimisel. Valitsus proovib minuarust juhtida osalt teemat kõrvale piinlikust ERJK teemast ja leida muid patuoinaid. Jürilost on selles osas kahju, et nüüd, kui ressurssi juurde saab, et kriisiplaan korralikult ellu viia, lahkub. Samas, tal on ilmselt ka väga puhkust vaja. Juba PPA ja enne seda Kodamigra asejuhina ta väga puhkusele ei jõudnud.
Unforeseen consequences
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Ma arvan, et suuremad küsimused juhtimise kohta hakkasid tekkima hoopis hilisema hämamise ja Saaremaa haiglaga ristisõja pidamise järel. Näiteid selle kohta peaks siin teemas leidma küll. See, et keegi polnud korralikult valmis oli igati selge.Mitte ükski riik ega tema "terviseamet" ei olnud selliseks kriisiks valmis. Vaata UKd, Rootsit jms.
Mõned stiilinäited:
https://epl.delfi.ee/faktikontroll/fakt ... d=89663723
https://saartehaal.postimees.ee/6956358 ... pasunatest
https://saartehaal.postimees.ee/6929858 ... ela-ajades
EDIT:
Keegi on isegi mingi kronoloogilise sündmustejada välja kirjutanud. Võtta terakese soolaga.
https://www.kohalik.info/arvamus/tuimus ... akriisist/
Viimati muutis nimetu, 18 Juun, 2020 22:08, muudetud 2 korda kokku.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Noh, see et keegi valmis polnud küll väga aus pole. Taiwan on korralikult hakkama saanud ja tegelikult sama saab L-Koreast rääkida. Enamik maailmast muidugi elas uskumuses, et kõik on korras ja midagi ei juhtu ning kui isegi juhtub siis meieni see ei jõua.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Isiklike tutvustega ei või uhkustada, aga kuidagi reljeefselt on silma jäänud kaks asja:Roamless kirjutas:Kuna tunnen Jürilot isiklikult, siis tegemist on äärmiselt nutika, suure töövõime ja suure pildiga inimesega. Tema alluvuses võiksin töötada küll. Mitte ükski riik ega tema "terviseamet" ei olnud selliseks kriisiks valmis. Vaata UKd, Rootsit jms.
1) Mitte midagi ei juhtu enne, kui selleks pole vastavasisulist suunist tulnud WHOst. Isegi ei tunnistata mitte. Ja ka siis oli veel mõnda aega eitusfaas, et ei meile see viirus küll ei jõua, toimugu seal Hiinas ja Itaalias mis tahes. Tahaks vaid loota, et mingi uus viirus siinsel territooriumil oma hüpet ainurakselt inimesele ei teosta, sest Terviseameti arvates kui pole WHO seda välja kuulutanud, siis pole seda olemas.
2) Lausa patoloogiline vastuseis vähegi laialdasemale testimisele, ükskõik mis ettekäändel. Mulle jääb see testimise vastu raevukas võitlemine siiamaani arusaamatuks. Eriti kui kõrvutada Islandi kogemusega, aga ka ilma selleta. See ettekääne võltsturvatunde tekkimisest tundub mulle isiklikult ikkagi VÄGA õõnes. Aga ma pole muidugi ka kõrv õieli WHO suuniseid ootav "SPETSIALIST".
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kindlasti ei uhkusta tutvustega, vaid näen ka teist poolt. Segase poole osas lisaks siia veel
3) Maskid - kanda või mitte kanda. Kes peaks kandma jms. Maskide puhul oli selge, et välditi kohustuslikkust, kuna maske polnud saada. Oleks tekkinud paanika, nagu vetsupaberiga. Aga ikkagi oleks võinud olla selgem sõnum.
Muus osas magas kahjuks terve Euroopa viiruse alguse maha, kuna siinmail pole sellist jama 21. saj juhtunud.
Testimisega oli asi lihtne - polnud teste ja kaitsevahendeid. Seepärast ei saanud ka seda laiapõhjaliselt teha. Lisaks oleks korraldus olnud korralik ettevõtmine, kuna eestlastele tüüpiliselt lendavad kõik kohe paanikas peale.
3) Maskid - kanda või mitte kanda. Kes peaks kandma jms. Maskide puhul oli selge, et välditi kohustuslikkust, kuna maske polnud saada. Oleks tekkinud paanika, nagu vetsupaberiga. Aga ikkagi oleks võinud olla selgem sõnum.
Muus osas magas kahjuks terve Euroopa viiruse alguse maha, kuna siinmail pole sellist jama 21. saj juhtunud.
Testimisega oli asi lihtne - polnud teste ja kaitsevahendeid. Seepärast ei saanud ka seda laiapõhjaliselt teha. Lisaks oleks korraldus olnud korralik ettevõtmine, kuna eestlastele tüüpiliselt lendavad kõik kohe paanikas peale.
Unforeseen consequences
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Mulle tundub, et Terviseameti juhi lahtilaskmise arutelu läheb kohati isikliku emotsiooni peale: meeldis / ei meeldinud, politseist jne.
Mina ei tea, kui (eba)pädev ta juhina on. Kuid ükski juht ei tee üksi mitte midagi.
Kas probleemi fookus pole mitte valmistumises sellisteks epideemiateks?
Esiteks: kui palju Terviseametis on suurõnnetuste / epideemiate spetsialiste? Pakun, et ühe käe sõrmedel. Millist üleriigilist ülivõimekat ja ülipädevat reageerimist me siis oodata? Ja oleks neil olnud mingi "sanitaarkatastroofiteenistus", siis oleks jälle kisa "ülepaisuvast vohavast ametnike-muidusööjate armeest"...
Teiseks: oletagem, et meil oleks eelmisel aastal (või kasvõi veel selle aasta alguses) välja kuulutatud kaitseülikondade, maskide jms varustuse mitmemiljoniline hange. Sa taevas, missugune kisa oleks tõusnud (märksõnad: maksumaksja raha arutult raiskavad tölplasametnikud). Ammugi on räägitud nn hädaabi varude loomisest, mida seni on naeruvääristatud („elame 21. sajandil, mis ikka juhtub?“) või siis taaskord raharaiskamiseks peetud. Aga näe, praegu olime alguse silma ja hiljem ostsime kallima hinnaga.
Hea küll. Oletagem, et ta poleks etteheidetud politsei taustaga. Oletagem, et tal oleks etteheidetud puuduv meditsiiniharidus. Oletagem, et ta oleks osale rahvale meelepärastelt tunnistanud vigu ja kuulutanud hanerasva kasutuks. (ja veel need teised asjad ka.) Mis sellest oleks muutunud? Ega see poleks tekitanud EEstis üleöö kompetentseid spetsialiste ega võluväel vajalikku kaitsevarustust.
Veelkord: ma ei saa anda hinnangut konkreetse proua juhtimispädevuse kohta, kuid tundub, et ta saab „poksikotina“ teenimatult palju tähelepanu ja märkamata jäävad hoopis teised küsimused, et kuidas me niikaugele jõudsime.
Mina ei tea, kui (eba)pädev ta juhina on. Kuid ükski juht ei tee üksi mitte midagi.
Kas probleemi fookus pole mitte valmistumises sellisteks epideemiateks?
Esiteks: kui palju Terviseametis on suurõnnetuste / epideemiate spetsialiste? Pakun, et ühe käe sõrmedel. Millist üleriigilist ülivõimekat ja ülipädevat reageerimist me siis oodata? Ja oleks neil olnud mingi "sanitaarkatastroofiteenistus", siis oleks jälle kisa "ülepaisuvast vohavast ametnike-muidusööjate armeest"...
Teiseks: oletagem, et meil oleks eelmisel aastal (või kasvõi veel selle aasta alguses) välja kuulutatud kaitseülikondade, maskide jms varustuse mitmemiljoniline hange. Sa taevas, missugune kisa oleks tõusnud (märksõnad: maksumaksja raha arutult raiskavad tölplasametnikud). Ammugi on räägitud nn hädaabi varude loomisest, mida seni on naeruvääristatud („elame 21. sajandil, mis ikka juhtub?“) või siis taaskord raharaiskamiseks peetud. Aga näe, praegu olime alguse silma ja hiljem ostsime kallima hinnaga.
Hea küll. Oletagem, et ta poleks etteheidetud politsei taustaga. Oletagem, et tal oleks etteheidetud puuduv meditsiiniharidus. Oletagem, et ta oleks osale rahvale meelepärastelt tunnistanud vigu ja kuulutanud hanerasva kasutuks. (ja veel need teised asjad ka.) Mis sellest oleks muutunud? Ega see poleks tekitanud EEstis üleöö kompetentseid spetsialiste ega võluväel vajalikku kaitsevarustust.
Veelkord: ma ei saa anda hinnangut konkreetse proua juhtimispädevuse kohta, kuid tundub, et ta saab „poksikotina“ teenimatult palju tähelepanu ja märkamata jäävad hoopis teised küsimused, et kuidas me niikaugele jõudsime.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Pandeemiaga võitlemise valmisoleku üheks oluliseks nurgakiviks peaks olema ka see, kas on piisav õiguslik raam tegutsemiseks. Mh see, kas iga ametkond teab, mida ta tegema peab, kas nendeks tegevusteks ka reaalne pädevus on antud (nt kes ja mis tingimustel kehtestab karantiini, kuidas toimib järelevalve jne) ja kuna nakkushaiguse levikuga võitlemine võib kaasa tuua erinevaid õiguste piiramisi, siis loomulikult piisav õiguslik alus ka nendeks puhkudeks.
See ei ole mingi juristide pseudomure, vaid demokraatlikus õigusriigis peaks olema see elementaarne. Tunnistan ausalt, et kui mujal riikides hakati hotellitäisi ja lennukitäisi inimesi nende tahtest olenemata karantiini jätma, siis jäin küll mõtisklema selle üle, et Eestis see küll võimalik ei ole - enne eriolukorra kehtestamist puudus lihtsalt õiguslik alus selleks, et kedagi covid-19 kahtlusega karantiini jätta, samuti tahtevastaseks proovide võtmiseks ja ravimiseks. Eriolukord tõi kaasa võimaluse liikumisvabaduse piiramiseks ning nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse 18. mail jõustunud muudatused ka mõningase (minu hinnangul mitte piisavalt selge) võimaluse karantiini kehtestamiseks. Aga need kiirkorras tehtud muudatused ei ole piisavad - see oli nagu ebaõnnestunud hädatapp... Aga praegu ei ole ka kosta, et keegi tegeleks eriolukorra ajal selgunud õiguskorra aukude leppimisega. Ja see ei ole Terviseameti korraldada, vaid Sotsiaalministeeriumi ja valitsevate jõudude.
See ei ole mingi juristide pseudomure, vaid demokraatlikus õigusriigis peaks olema see elementaarne. Tunnistan ausalt, et kui mujal riikides hakati hotellitäisi ja lennukitäisi inimesi nende tahtest olenemata karantiini jätma, siis jäin küll mõtisklema selle üle, et Eestis see küll võimalik ei ole - enne eriolukorra kehtestamist puudus lihtsalt õiguslik alus selleks, et kedagi covid-19 kahtlusega karantiini jätta, samuti tahtevastaseks proovide võtmiseks ja ravimiseks. Eriolukord tõi kaasa võimaluse liikumisvabaduse piiramiseks ning nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse 18. mail jõustunud muudatused ka mõningase (minu hinnangul mitte piisavalt selge) võimaluse karantiini kehtestamiseks. Aga need kiirkorras tehtud muudatused ei ole piisavad - see oli nagu ebaõnnestunud hädatapp... Aga praegu ei ole ka kosta, et keegi tegeleks eriolukorra ajal selgunud õiguskorra aukude leppimisega. Ja see ei ole Terviseameti korraldada, vaid Sotsiaalministeeriumi ja valitsevate jõudude.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist