Madis Reivik kirjutas:
Igasuguste piirangute kehtestamisel peab kehtestaja aru saama, et ta piirab mingeid vabadusi ühiskonna suurema kasu nimel. Ja seejuures ei tohi olla tal sellist jupijumala momenti, a la MINA teen ja teie kuulake või saate nuuti.
Kui sul Terviseamet 5 nakatunu leidmisel ettevõttest sul äri nädalaks kinni paneb ja sa pead hakkama jälgima mingeid kulukaid lisameetmeid (pluss sulle eriti keegi külla enam ei tule), siis võtab kindlasti mõtlema. Ilmselt räägid sa siis minuga sama juttu.
Minuarust tuleb asju ajada just nii, et see reaal-ettevõtja ei kannataks, et tema tehas või äri töötaks edasi. Selleks peab üldine nakkusolukord olema suhteliselt ohutu (alla 20 juhu päevas), piirid peavad olema lahti, kliendid saama ligi jne. See, et selle käigus pannakse mõned kõrtsid kinni või peoloomad peavad kodus istuma, on suheliselt pisike kahju. Sellele ma viitangi - praegu võimaldatakse äri 10%-le ja peagi hakkab 90% seda kinni maksma. Välisturism ei taastu nagunii enne seda, kui 7 miljardit vaktsiinidoosi valmis on.
Või näiteks peagi pannakse Soome tööränne kinni (küsimus on ainult ajas), siis selle mõju SKP-le võib olla suurusjärk suurem kui rahvakogunemistest teenitav. Eesmärk võiks olla juuli seisuga status quo säilitamine - vajadusel keerates kruve peale, kui kasvama hakkab. Kardan, et "lootes mõistlikkusele" see kindlasti ei õnnestu, lollpäid ja ignorante on selleks piisavalt.
Hetkel on valitsus selle suvist edu tuulde laskmas - veel natuke ja naabrid panevad meile bänni ja tulevad ka siseriiklikud piirangud, et haiglaid mitte ummistada.
Ja üks asi veel - piirangute mittekasutamine tähendab ikkagi majanduskahju - Rootsis on poed ka pooltühjad. Ühel hetkel hakkab sellist asja reguleerima enese alalhoiutung.