KL masinapargi olevik ja tulevik

Vasta
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

Irvitada pole vaja.

On vaja ajusid liigutada.

Setu poolt avaldatud pildil on näha, et on saadud lahti ühest raskest jurakast transportida - ja võimalus pärast mõne kiiresti tehtud lasu ka kiiresti putku panna.

Arendage aga edasi.
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

Minu arust asjalik värk, mis järjekordselt tõestab, et on võimalik leida nutikaid lahendusi, kui ainult pealehakkamist on.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Postitus Postitas kert122 »

eem, kus asja uba on??

ülikallis auto( pakun turuhindeks plangile u 350 000, mil versioon sellisel juhul 700 000??), ilmselt mingit kaitset ei paku, autost varitsusele sattudes vastutuld kohe ei saa avada, miinipilduja peaks ilmselt katusel olema, nii et selle ülespanekuks läheb aega.pealegi, sinna autosse ei mahu ju terve meeskond äragi??? või mahub?

maasturid peaks olema kastiga, sest kastis saab tassida moona järgi, haavatuid transportida, otse kastist saab kasvõi pritsiga kohe tule avada, at-4 saab kohe laksu panna kui vaja+hea nägemine.

aga selline wolksvagen touareg on minu arust küll täiesti mõtetu kulutus, kui ei tõestata just vastupidist.mp koht võiks olla ikkagi panvagni kastis.
paraadil näeme, raisk
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

kert122 kirjutas:
aga selline wolksvagen touareg on minu arust küll täiesti mõtetu kulutus, kui ei tõestata just vastupidist.mp koht võiks olla ikkagi panvagni kastis.
Kõige mõistlikum oleks siis ilmselt Toyota Hilux või mingi ta analoog, mis on hinna kvaliteedi koha pealt peajagu SUV'dest parem. Meenub ka et vist eelmise kevadtormi ajal tegid ettevõtlikud kaitseliitlased endale päris ägeda sõjaväe tžiibi sellest, kuigi pilti enam ei leia.
mutionu
Liige
Postitusi: 1467
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas mutionu »

Automark on nüüd see kõige päramisem asi, mille kallal hambaid teritada. Ilmselt näeb lihtsalt hea välja või oli joonistussoftis selle auto pilt olemas.
Pealegi on suurele ja valgele hea pilti näidata tuttava tehnikaga, selle peale tuleb:"Mmmm, seksikas mänguasi.", mitte aga "Traktoritega tegelevad meil põllumehed".
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Postitus Postitas lamjak »

Pildil kujutatud lahenduse puudujääkideks on minu arust laadimine ja sihtimine. Nimelt takistab relv tagaluugi avamist ja sihtur peaks mahtuma toru ja luugi vahele.

Järgmise pildi inspiratsiooniks soovitaks kasutada sellist lahendust:
Ühe relva asemel on kaks, paigutusega auto külgedel eespool tagumisi rattaid. Harkjalg-lafeti asemel võiks relva tasakaalustamine ja sihtimine toimuda auto külge kinnituvade hüdrauliliste käppadega. Alusplaat võiks olla neljakandiline ja transpordiasendis täiendavaks külgsoomuseks (rataste ees).

Kasutus oleks järgmine:
Laskepositsioonil langetatakse alusplaadid luuktõstuki põhimõttel. Kabiinist juhitavate hüdrokäppade abil suunatakse relv välja. Tulekäsu saades sihitakse relv, auto kastis olevad laadijad laovad miinid torudesse. Seejärel tõmmatakse torud vastu auto külgi, plaadid üles ja sõidetakse minema.

Nüüd ootaks tarkade inimeste juttu teemal, miks selline lahendus kuhugi ei kõlba.
sven
Liige
Postitusi: 320
Liitunud: 05 Mär, 2008 21:52
Kontakt:

Postitus Postitas sven »

Praegu kasutusel olev miinipildujarühma mudel on erakordselt kohmakas ja ka kallis. Kallidus ise töötab juba miinipilduja relvastussevõtu põhimõtte vastu, ka seetõttu ei saa riik endale lubada MP rühmasid suurel arvul. Jäädes aga allapoole kriitilist massi ei anna see väike ja odav relv effekti.
Suur hulk mehi, suur hulk unimoge ja lõppväljundiks ainult kolm pisikest toru, millede kaliiber jääb alla isegi Carl Gustavile, mida opereerivad ainult kaks meest ja kes käivad üldjuhul jala või kulutavad minimaalselt transpordi ruumi.

Setu pandud pildil on idee väga hea: käepärane transpordivahend, suurendatud läbivusega, ja kiire relva kasutus, ilma, et peaks mingeid unimogi kolonne moodustama.
Universaalsem oleks muidugi kastikas-jeep, nt Hilux.
Rühma kolm toru võiks olla jah ühe masina küljes luukidega või liigenditega, mis auto hävimise korral oleks kerge teisele masinale kinnitada või selga võtta. Teine jeep võiks laskemoona kanda.
Sellise kolm ühes skeemi puhul on isegi mõeldav unimoge kasutada. Skeem hoiaks kokku inimjõudu, transpordi kulusid ja tuletegevus ei oleks enam kohmakas.
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Metsis 408F mod AMOC 120mm - Advanced MOrtar Cranab

Postitus Postitas setu »

Pilt

Operaator veduk-traktor Metsis 408F mod
• Koormatavus: 12 000 kg
• 4 - silindriline Sisu49EWA turbodiisel
• Nimivõimsus: 118kW/160 hj/2200 rpm
• Maks.võimsus: 129kW/175 hj/2000 rpm
• OPS, ROPS, FOPS testitud IAC kabiin

tervitades,
setu
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
sven
Liige
Postitusi: 320
Liitunud: 05 Mär, 2008 21:52
Kontakt:

Postitus Postitas sven »

Metsis on Eestis toodetud metsaveotraktor. 8x8 veoga ja balanssiiridega on üliläbiv, ületab kõrgeid kände ja rammib ka peenemaid palgipuid ümber. Võimeline ronima üle raidtõkke, millest tank üle ei läheks. Soolaugast ületades jääb panvagenile siiski alla.
Eesti toodanguna oleks igati isamaalik kui KV endale telliks. Paraku on hind minu teada 2 miljonit krooni (lääne analoog 4-5milj.) ja seega ühe miinipilduja vedamiseks liiga kallis. Parem oleks seda rakendada raidtõkete ehitamisel (üldse tõkete).
Miks mitte aga lamjaki kirjeldatud luuktõstuki põhimõttel kinnitatud kolm 120 mm miinipildujat. Kandejõust sellel aparaadil juba puudu ei tuleks, et laskemoona ise kaasas vedada.
Kerge soomusega kaetult oleks väga hea soomustatud veoautoks, kiirus küll 40km/h aga see-eest läheb läbi ükskõik kust.

Kas setul on veel häid pilte?
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

Eelnevale toetudes proovime, hea lugeja, koos kirjeldada järgnevat stsenaariumit.

A-stan. Helmandi provints. Eestlaste patrull. Linnapatrullis isikkoosseis ka tänavatel. Järgnevalt püüame ette kujutada rünnakut patrullile. Tuletame siinkohal meelde, mõnigaid kommentaare, mida me oleme lugenud. Kahtlemata on vaid üks väike kild suuremast pildist kasvõi juhuslikult see, et näiteks "avanenud võimalusel" 81 mm miinipilduja tuli ei ole piisav hästi varjunud ründajale. Asjaosalised nendivad, et purustusjõud pole piisav, ning kuna on ka otsene kaartule vajadus - tellitakse sõltuvalt vajadusest õhurunnak (märk: "muldonni alla varjunud kohalik karjus").

Lisame eelnevasse võrrandisse ühe ülaltoodud Metsis 408F modifikatsiooni. Masin, mis juba ülal mainitud, APCON (multifunktsionaalse APC-konteineriga), millel oleks ka kuulipilduja torn, ja kokku maksaks (üritan vältida sõna "maksab") sama palju kui Pasi XA180EST, kuid mille valmimisaasta oleks 2009, 2010 jne, mis oleks (ülalmainitud: "isamaalistel kaalutlustel") 100% Eesti tööstusdisain (tootmine: Patria lisahange). Meeskonnas 1 juht + 7...11 meest APCONis (võimalusel saab kasutada ka üldtranspordiks). AMOC (Advanced MOrtar Crab) töötab sisuliselt salongist juhituna (jääb vaid jooksupoisi amet:).

Nagu eelnevalt mainitud, tegemist on vaid ühe väikse killuga suuremast kaleidoskoobist. Ise sooviksin näha ülaltoodud Metsiseid Paside vahel...näiteks a la Now Zadis tegutsemas.

Tulles tagasi teema juurde, nimelt ka Kaitseliit peab hakkama mõtlema praeguste operatsioonide valguses kiiretes, ebakonventsionaalsetes, mitte-industriaalsetes konfliktides toimetulekuga, et päeva lõpuks näiteks ellu jääda.
tervitades,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
sven
Liige
Postitusi: 320
Liitunud: 05 Mär, 2008 21:52
Kontakt:

Postitus Postitas sven »

Metsise sugusel forwarderil ei ole ei vedrusid ega amordikaid, seega saaks MP-d lasta otse soomustatud konteinerist-kastist, eraldi aluse järgi vajadus puuduks. Samas balanssiirid annavad kordades sujuvama sõidu kuumaastikul kui õõtshoovad iial. Tean rääkida, sest omal oli aastaid üks selline lääne analoog
Metsatõstuk oleks õrn koht, kui kasvõi üks kummivoolik katki läheb jookseb kogu süsteem õlist tühjaks ja masin seisab. Ilma selleta oleks masin ka paarsada tonni odavam.
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Postitus Postitas kert122 »

Gideonic kirjutas:
kert122 kirjutas:
aga selline wolksvagen touareg on minu arust küll täiesti mõtetu kulutus, kui ei tõestata just vastupidist.mp koht võiks olla ikkagi panvagni kastis.
Kõige mõistlikum oleks siis ilmselt Toyota Hilux või mingi ta analoog, mis on hinna kvaliteedi koha pealt peajagu SUV'dest parem. Meenub ka et vist eelmise kevadtormi ajal tegid ettevõtlikud kaitseliitlased endale päris ägeda sõjaväe tžiibi sellest, kuigi pilti enam ei leia.
5ndal lehel on pilt olemas hiluxi kohta.
paraadil näeme, raisk
sven
Liige
Postitusi: 320
Liitunud: 05 Mär, 2008 21:52
Kontakt:

Postitus Postitas sven »

Kui Setul häid pilte rohkem ei ole, siis räägi sellest põhjalikumalt, ilma vihjamisteta, et miks sa soovid paside vahel metsist näha. Ja just soojal maal. Oleks huvitav lugeda arvamust ja ka teema ehk elavneks.
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

sven kirjutas:Kui Setul häid pilte rohkem ei ole, siis räägi sellest põhjalikumalt, ilma vihjamisteta, et miks sa soovid paside vahel metsist näha. Ja just soojal maal. Oleks huvitav lugeda arvamust ja ka teema ehk elavneks.
Hea lugeja, kahtlemata on setul häid pilte ja vastupidist arvata pole mõtet.

Üritan su päringut mõista ja annan omalt poolt paar märksõna. Paraku Afganistanis on näiteks talv hoopis midagi muud, kui meie kohalik kasine suusailm. See-selleks. Metsis AMV AMOC pakub kasvõi huvi juba integreerituselt. Kabulis meie kohapealne EOD team on Sisu tehnoloogiale spetsialiseerunud. Võrreldes Pasidega on AMV konteiner ruumikam, võimaldades multifunktsionaalsemat kasutamist, mahutades Pasist rohkem elavjõudu. Metsis oma 8x8 võimekusega on parema manööverdusvõimega kui Unimog, Mamba, MAN või Pasi. Lisaks Eli hankega AMOC pakuks toetust 120 mm MP näol - praegu sellist kiiret võimekust ei ole.

Medaljoni teine külg on ka. Nimelt praegune riigi majandustegevus suudab katta vaid teatud spetsiifilisi erivaldkonna hankeid, mis suudaksid praeguses olukorras efektiivsemalt, tulemuslikumalt läbi lüüa ning mis sobituksid olemasolevatesse süsteemidesse. Elik läbi kitsukese ukseprao jõuavad vaibale vaid need lahendused.

tervitades,

P.S. Hakake koguma allkirju, et Kaitseministeerium hakaks tihedamat koostööd tegema Eesti ettevõtetega, ning saadaks meie kaitseväelastele Afganistani tubli töö eest konteiner-sauna. Saun seest ikka meie oma põhjamaine. puidust ja ehtsad Eesti kerisekivid, kasevitsad etc.
Konteinerile kasvõi punane rist peale ja minek Riia uuele ida-ekspressile.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

low-profile 120 mm MP

Postitus Postitas setu »

Pilt


LOW-PROFILE 120 mm MP
- low-profile Urban warfare;
- tulepositsioonid: parklad; etc.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist