Eesti soomusmasinad
-
- Liige
- Postitusi: 198
- Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
- Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
- Kontakt:
Täpsustasin Rootsi Landsverk tüüpi kaasaegse soomusauto olemasolu
Eestis. 1937. aastal osteti Eesti politseile Rootsist üks Landsnerk L-180
soomusauto. Pilti sellest võib näha Politseimuuseumis. Seoses asjalike
partnersidemetega omaaegse Eesti Politsei ja Kaitseliidu vahel võttis see masin osa Kaitseliidu õppustest ja manöövritest. Seetõttu sattuski selle
soomusauto pilt kaitseliidu ajakirja "Kaitse Kodu" veergudele, mistõttu
arvasin, et Kaitseliidul oli ka üks Landsverk.
Eestis. 1937. aastal osteti Eesti politseile Rootsist üks Landsnerk L-180
soomusauto. Pilti sellest võib näha Politseimuuseumis. Seoses asjalike
partnersidemetega omaaegse Eesti Politsei ja Kaitseliidu vahel võttis see masin osa Kaitseliidu õppustest ja manöövritest. Seetõttu sattuski selle
soomusauto pilt kaitseliidu ajakirja "Kaitse Kodu" veergudele, mistõttu
arvasin, et Kaitseliidul oli ka üks Landsverk.
-
- Liige
- Postitusi: 198
- Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
- Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
- Kontakt:
Täiendavalt Eesti Politsei soomusauto Landsverk kohta.
Relvastus:üks 37-mm kahur tornis ja 3 kuulipildujat (tornis, esi- ja
tagaseinas). Pildid soomusmasinast ja detailsemad tehnilised andmed:
http://www.landsverk-m38.nl/M38_eng_production.htm
Samas on ka andmed soomusauto eksportimisest teistesse riikidesse,
sealhulgas ka Eestisse.
Relvastus:üks 37-mm kahur tornis ja 3 kuulipildujat (tornis, esi- ja
tagaseinas). Pildid soomusmasinast ja detailsemad tehnilised andmed:
http://www.landsverk-m38.nl/M38_eng_production.htm
Samas on ka andmed soomusauto eksportimisest teistesse riikidesse,
sealhulgas ka Eestisse.
Huvitav "Eesti soomusmasinad" raamat annab auto relvaks 20 mm Madseni automaatkahuri ja pilt on eestvaates ka nats teine.Kas on võimalik,et Eestisse tulnud autol oli teistsugune relvastus kui teistel.represseritu kirjutas:Täiendavalt Eesti Politsei soomusauto Landsverk kohta.
Relvastus:üks 37-mm kahur tornis ja 3 kuulipildujat (tornis, esi- ja
tagaseinas). Pildid soomusmasinast ja detailsemad tehnilised andmed:
http://www.landsverk-m38.nl/M38_eng_production.htm
Samas on ka andmed soomusauto eksportimisest teistesse riikidesse,
sealhulgas ka Eestisse.
Vist M. Õuna raamatutest võis välja lugeda, et olid ka Auto-Tanki divisjoni (hiljem rügement) käsutuses mingid soomustatud veoautod. Mõnedest oma aja huvitavatest albumitest olen erinevaid pilte näinud. Ühe nimeks oli pandud "Sorts". Kasti oli monteeritud Vene I ms-aegne 76 mm õhutõrjekahur.
Olen näinud õhukest raamatut J. Lutsar "Lahing tankide toetusel" Tln, 1924. Sai uuritud, et samasuguse pealkirjaga raamat pidi olema ka soomusautode kohta (siis vist "Lahing soomusautode toetusel"). Ma ei tea palju nad nö. riistvarast kirjutavad, aga huvitav vast tolle ajastu taktika kohapealt.
Inglise ja prantsuse päritolu tankide õppustel kasutamisest pärinevad tüüpilised pildid, mida nähtud pärinevad 1923. a. Valdekus toimunud õppustel. Kas neid hiljem enam suurematel manöövritel kasutati?
Olen näinud õhukest raamatut J. Lutsar "Lahing tankide toetusel" Tln, 1924. Sai uuritud, et samasuguse pealkirjaga raamat pidi olema ka soomusautode kohta (siis vist "Lahing soomusautode toetusel"). Ma ei tea palju nad nö. riistvarast kirjutavad, aga huvitav vast tolle ajastu taktika kohapealt.
Inglise ja prantsuse päritolu tankide õppustel kasutamisest pärinevad tüüpilised pildid, mida nähtud pärinevad 1923. a. Valdekus toimunud õppustel. Kas neid hiljem enam suurematel manöövritel kasutati?
'Vist M. Õuna raamatutest võis välja lugeda, et olid ka Auto-Tanki divisjoni (hiljem rügement) käsutuses mingid soomustatud veoautod. Mõnedest oma aja huvitavatest albumitest olen erinevaid pilte näinud. Ühe nimeks oli pandud "Sorts". Kasti oli monteeritud Vene I ms-aegne 76 mm õhutõrjekahur
Kas neid mitte Vabadussõja ajal kiiruga ei tehtud
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Mölleri õhutõrje kahurid olid Õhukaitse suurtükigrupis. Mingi osa oli neid tõesti ka auto peal, kuid need autod olid küll soomustamata. Täiesti tavalised veoautod.
Kusagil koduarvutis peaks üks pilt neist vedelema, vaatan õhtu poole ning kui üles leian siis riputan ka siia ülesse...
Kusagil koduarvutis peaks üks pilt neist vedelema, vaatan õhtu poole ning kui üles leian siis riputan ka siia ülesse...
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
no nii, nagu siis lubatud - õhutõrje kahurid autodel.
Autod näevad küll väga militaarsed välja, aga mingit soomust seal küll ei olnud. Ning autodele panek oli pigem paratamatus kui oluline kavalus. Tegemist oli ju laevade ja paiksete positsioonide jaoks valmistatud torudega. Et neid ühest kohast teise oleks võimalik toimetada tuli tahes-tahtmata mingi lafett orgunnida. Miks siis mitte juba mootoriga
Aga stabiilse tulistamise alusena need küll välja ei näe
Autod näevad küll väga militaarsed välja, aga mingit soomust seal küll ei olnud. Ning autodele panek oli pigem paratamatus kui oluline kavalus. Tegemist oli ju laevade ja paiksete positsioonide jaoks valmistatud torudega. Et neid ühest kohast teise oleks võimalik toimetada tuli tahes-tahtmata mingi lafett orgunnida. Miks siis mitte juba mootoriga
Aga stabiilse tulistamise alusena need küll välja ei näe
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
http://www.eag.unicweb.ee/ewarmee.html
Soomustatud veoautodel Sorts ja Puuk olevat peal olnud (vähemalt nende piltide tegemise ajal) tsaariarmee Lender-Putilovi seniitkahurid.
Kui keegi mingeid vigu leiab, andke teada.
Soomustatud veoautodel Sorts ja Puuk olevat peal olnud (vähemalt nende piltide tegemise ajal) tsaariarmee Lender-Putilovi seniitkahurid.
Kui keegi mingeid vigu leiab, andke teada.
1920. aastatel kasutati Eestis erinevat tüüpi 1- kuni 4-kohalisi numbreid. Kahjuks pole mul andmeid selle kohta, kas kaitseväe autodel sel ajal ka mingi eritähistus oli.oliver kirjutas:Mismoodi üldse Kaitseväe autode numeratsioon oli? Nublu pandud pildil on numbriks K-270, mul endal paar tolleaegset pilti ja neil on numbrikombinatsioonideks K-189 ja K-188 (sõiduautod) ning D(või 0)-296 (maasturid).
1929. aasta 1. juunist hakkasid aga kehtima uued numbrid, millel oli ka reg-märgi välja andnud maa- või linnavalitsust tähistav täht.
Kaitseväe autodel olen mina kohanud ainult K tähte. O oli kindlasti Võrumaa tähistaja. D tähega numbreid ei ole näinud. Kasutusel olnud tähed on selle lehe alumises osas:
http://www.eag.unicweb.ee/ew.html
Täpselt ei oskagi öelda, kas kaitseväe K võeti kasutusele samuti 1929. aastal või hiljem või hoopis varem. Kui see toimus samal aastal (üsna tõenäoline), siis on nublu pilt tehtud 1929 või juba 1930ndatel (aga Noormetsa/Õuna raamatu järgi lammutati Sorts ja Puuk 1920ndatel?).
Kui keegi soovib kaitseväe sõjaeelsest autopargist pilte välja panemiseks jagada, siis olen kindlasti huvitatud. Praegu on kaitseväe autodest päris vähe pildimaterjali.
-
- Liige
- Postitusi: 198
- Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
- Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
- Kontakt:
Välimuselt sarnased olid soomusautod Landsverk L181 M36ja Landsverk
L180 M38. Milline mudel tuli Eestisse internetist välja selgitada ei õnnestunud. Internetis surfates selgus ühelt leheküljelt, et L181 (M36) omas Boforsi 37 mm kahuri ja L180 (M38) omas Madseni 20 mm auto-maatkahuri. Ühelt teiselt interneti leheküljelt võis lugeda, et ka L180 (M38) omas 37 mm kahuri. Ilmselt valmistati Landsverke kahes relvastusvariandis, vastavalt tellija soovile.
L180 M38. Milline mudel tuli Eestisse internetist välja selgitada ei õnnestunud. Internetis surfates selgus ühelt leheküljelt, et L181 (M36) omas Boforsi 37 mm kahuri ja L180 (M38) omas Madseni 20 mm auto-maatkahuri. Ühelt teiselt interneti leheküljelt võis lugeda, et ka L180 (M38) omas 37 mm kahuri. Ilmselt valmistati Landsverke kahes relvastusvariandis, vastavalt tellija soovile.
Andres saatis siin mulle veel paar pilti palvega need üles riputada. Mida ma loomulikult mõnuga teen
Algatuseks kaks pilti kahureist soomustatud veoautodel:
ja
Kolmandamal on aga vene õhutõrjekahur soomusrongil Kapten Irv.
Jutt asjal kaasas oli järgmine:
Algatuseks kaks pilti kahureist soomustatud veoautodel:
ja
Kolmandamal on aga vene õhutõrjekahur soomusrongil Kapten Irv.
Jutt asjal kaasas oli järgmine:
Aga eks ta oska ise täpsemini siia juurde kommenteerida. Ise saan neid õhutõrje suurtükkide asju raamatutest-artiklitest uurida alles õhtul...Saadan paar pilti. Pildid pärinevad Auto-Tankide Divisjonis (hiljem rügement) teeninud ohvitseri kpt. Nikolai Masingu (1892-1953) albumist. Pildid peaks pärinema umbes aastaist 1929-1932. Seega olid masinad ATD koosseisus, mitte ÕSG-s. Kuigi võisid ka mingi aeg viimase koosseisu kuuluda.
Kahur peaks olema Venemaal insener Lenderi 1914 konstrueeritud 76 mm õhutõrje kahur. Toodeti alates 1915 Putilovi tehastes Petrogradis. Ühe soome raamatu alusel oli neid 2 tk ka Soomes, kus nad viimase sõja ajal leidsid kasutust rannakaitses.
Kuskil peaks olema mul ka üks pilt, kus nimetatud kahur on Vabadussõja ajal monteeritud Soomusrong No1 (kpt. Anton Irw) platvormile.
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 9 külalist