EW lennuväe lennuk
EW lennuväe lennuk
Tere,
Ühel minu kätte jõudnud pildil on selline EW Lennuväe lennuk. Kas keegi oskaks sellest veidi rohkem rääkida?
Pildil on taga tekst: Hukkus 29.III(IV?).31 N-101. Mihkel Liiv poold mälestuseks
Ühel minu kätte jõudnud pildil on selline EW Lennuväe lennuk. Kas keegi oskaks sellest veidi rohkem rääkida?
Pildil on taga tekst: Hukkus 29.III(IV?).31 N-101. Mihkel Liiv poold mälestuseks
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Re: EW lennuväe lennuk
Pildil Potez 25 kerge pommitus- ja luurelennuk. Sellised olid Tartus asunud 5. eskadrilli/2. divisjoni relvastuses. Number pildilt kahjuks ei paista, kui aga uskuda, et tegu nr 101 (nagu pildiallkirjas), siis see lennuk ei purunenud ei 29. märtsil ega ka 29. aprillil 1931 (äkki hoopis pildistamise kuupäev?) vaid 24. augustil 1933.Noor kirjutas:Tere,
Ühel minu kätte jõudnud pildil on selline EW Lennuväe lennuk. Kas keegi oskaks sellest veidi rohkem rääkida?
Pildil on taga tekst: Hukkus 29.III(IV?).31 N-101. Mihkel Liiv poold mälestuseks
Nimelt tegi sellel kuupäeval Tallinnas toimunud kaitseväe IV lennuvõistlusel avarii lendur Aleksander Riisenberg (kaasa lendas motorist Voldemar Kivest). Võistluse alguses oli ilm küll tuuline olnud, kuid seda ei peetud veel liiga ohtlikuks. Päeva edenedes tuul tõusis aga veelgi ning keskpäeva paiku, kui lennukid hakkasid Lasnamäele tagasi jõudma, puhus juba 8 palline tuul (ca 60 km/h). Riisenberg oli tegelikult lennukil juba rattad maha saanud, kui järsk tuulehoog lennuki taas maast lahti rebis. Lendur pani selle peale mootorile täisgaasi, et uuesti õhku tõusta ning üritada uut maandumist. Kuid tuul oli nii tugev, et lõi lennuki algul ühele tiivale, siis tõstis ninale ning paiskas seejärel teisele tiivale.
Riisenberg sai päris korralikult viga ning oli pärast õnnetust 2 nädalat haiglaravil. Motorist Kivest pääses kerge põrutusega ning tohterdas end kodus. Mis lennukist järgi jäi - kui on huvi siis võin siia ühe pildi postitada
Lennuvõistlus sel päeval katkestati ning teine lend sooritati juba 25. augustil. 24. augustil tegi tugeva tuule tõttu avarii ka teine lennuk, ja mis eriti huvitav - samuti Potez Tartu divisjonist. Selle piloodiks oli 1932. a. võistluse võitja Elmar Reebs, nii et tegemist polnud ilmselt mitte viletsate pilootidega, vaid ilmastik ei soosinud seda tüüpi masinat...
Teisest pildist ehk midagi õhtu poole
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Tänud nublu väga põhjaliku vastuse eest!
Arvan, et selles suhtes on sul õigus. tekst lennuki hukkumise kohta on kirjutatud hoopis teistmoodi tekstiga ja võimalik, et siis hiljem.
Tänud,
Noor
Number pildilt kahjuks ei paista, kui aga uskuda, et tegu nr 101 (nagu pildiallkirjas), siis see lennuk ei purunenud ei 29. märtsil ega ka 29. aprillil 1931 (äkki hoopis pildistamise kuupäev?) vaid 24. augustil 1933.
Arvan, et selles suhtes on sul õigus. tekst lennuki hukkumise kohta on kirjutatud hoopis teistmoodi tekstiga ja võimalik, et siis hiljem.
Oleks huvitav näha jahMis lennukist järgi jäi - kui on huvi siis võin siia ühe pildi postitada
Tänud,
Noor
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Uurisin seda teist fotot, aga praegu jään küll igasuguse lisainfi võlgu. Esimene mõte oli, et pilt on tehtud kuulsusrikkal Lennukooli Lasnamäe maja trepil (endine "Aeronaudi" kontor"). Aga kõigil neil fotodel, mis mul on, on maja krohvitud. Ukse ja akende vahekaugus enam-vähem nagu klapiks, aga minu piltidel on aknad laiemad (mitte 1 ruut, vaid 2 ruutu).Noor kirjutas:Ja ühel teisel pildil on nagu lenduri riietus äratuntav?
Pildi taga on tekst: M.Kipsile. Mälestuseks antud M.Liivi poolt 31.V.31
Selle peale vaatasin Tartu divisjoni, merelennu salga hoonete pilte - ka ei klapi...
Hooned on paest - suure tõenäosusega on see ikka Lasnamäe. Peaks veel üle vaatama praeguseks säilinud hoonete pildid. Aga sellega läheb jälle veidi rohkem aega
Foto ise on liiga lahja, et kedagi sealt näo järgi tuvastada. Paguneid vaadates on tegu peamiselt reameestega. Ehk on mõni allohvitser ka hulgas.
Nahkkuub - see on jah "lenduri" kostüüm. Aga motoristid (ja muu tehniline personal) käis tihti samuti lennus ning kandis siis sama kostüümi. Ning loomulikult üritas seda hetke ka kuidagi jäädvustada
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Tere-tere veelkord
Neid fotosi vaadates tuli üks teema jälle meelde. Ja kuna Arvo LV lahkelt oma pilte saatis kasutamiseks, siis küsin küsimuse ära ka.
Nimelt seal ülevalpool fotodel on näha, et kui see 101 (kui ta ikka oli 101) terve oli ning aastanumbriks on kirjutatud 1931, siis oli ta hõbedane. Lasnamäel vedelev vrakk on aga taas tumeroheline. Taas sellepäerast, et ka ostetud lennukid olid (vähemasti minu teada kõik) tumerohelised. Kuigi pead anda ei julge. Ning lennukid osteti mitmes partiis...
Samuti olid nad tumerohelised siis, kui 1937. a. hispaanlastele maha müüdi.
Et ehk on seal Tartu pool mõni targem mees, kes teab või on koguni pealt näinud, millal neid lennukeid üle värviti, ning milliseid täpselt?
Siia alla aga need mõned Arvo pildid...
Neid fotosi vaadates tuli üks teema jälle meelde. Ja kuna Arvo LV lahkelt oma pilte saatis kasutamiseks, siis küsin küsimuse ära ka.
Nimelt seal ülevalpool fotodel on näha, et kui see 101 (kui ta ikka oli 101) terve oli ning aastanumbriks on kirjutatud 1931, siis oli ta hõbedane. Lasnamäel vedelev vrakk on aga taas tumeroheline. Taas sellepäerast, et ka ostetud lennukid olid (vähemasti minu teada kõik) tumerohelised. Kuigi pead anda ei julge. Ning lennukid osteti mitmes partiis...
Samuti olid nad tumerohelised siis, kui 1937. a. hispaanlastele maha müüdi.
Et ehk on seal Tartu pool mõni targem mees, kes teab või on koguni pealt näinud, millal neid lennukeid üle värviti, ning milliseid täpselt?
Siia alla aga need mõned Arvo pildid...
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Tänan väga ammendavate vastuste eest nublu!
Kui nüüd nädalavahetusel aega saan, teen skänni ka selle lennuki-pildi tagusest ning üritan teist pilti suuremaks skännida, loodetavasti oskate siis rohkem infot sealt välja lugeda.
Aga lennuki-pildi taga on kohe kindlasti kirjutatud N-101.
Seniks kena reede algust kõigile!
Kui nüüd nädalavahetusel aega saan, teen skänni ka selle lennuki-pildi tagusest ning üritan teist pilti suuremaks skännida, loodetavasti oskate siis rohkem infot sealt välja lugeda.
Aga lennuki-pildi taga on kohe kindlasti kirjutatud N-101.
Seniks kena reede algust kõigile!
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Hm, kui pilte skännima hakkad, siis võid ka selle lennuki foto veidi paremas resolutsioonis sisse skännida
Nimelt tundub, et tegu ei ole siiski Potez 25-ga ning väga võimalik, et tegu pole üldse Eesti lennuväe lennukiga. Igatahes tundub vähe terasema silmaga inimestele, et selle alumise tiiva all on selle ees seisvate meeste vahelt näha soomlaste või lätlaste haakristi...
Nii et kui ta ongi 101, siis mitte Eesti lennuväes
Nimelt tundub, et tegu ei ole siiski Potez 25-ga ning väga võimalik, et tegu pole üldse Eesti lennuväe lennukiga. Igatahes tundub vähe terasema silmaga inimestele, et selle alumise tiiva all on selle ees seisvate meeste vahelt näha soomlaste või lätlaste haakristi...
Nii et kui ta ongi 101, siis mitte Eesti lennuväes
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Hm, selle lennukiga tundub olevat jah see üsna tavaline lugu, et pildi taha kirjutatu ei vasta (100%?) pildil kujutatule
Nimelt õnnestus nüüd hiljaaegu näha sama fotot ühe teise motoristi albumist skanneerituna. Tegemist ei ole tõesti eesti lennukiga, kuigi tegevuskoht on Lasnamäe. Haakrist on tiiva alt suht selgelt näha ja äratuntav.
Pildil on kujutatud Soome lennuväe Ripon luure- ja pommituslennukit. Samuti ei saanud selle registreerimisnumber olla 101 (Soome Riponid kandsid numbreid RI-121 (esimene otse Blackburn'ilt ostetud lennuk) ja RI-129 kuni RI-143 (esimene litsentsi alusel Soomes toodetud seeria) ning RI-150 kuni RI-159 (teine toodetud seeria)). Ilmselt oskaks pädevam spetsialist mootori välimuse järgi ka välja pakkuda, mis seeria lennukiga tegemist
Mis teema minu jaoks huvitavaks teeb - latvianaviation.com lehel on väljas samuti üks foto, kus kujutatud Soome Ripon lennukit, selle ees istub grupp mehi, kellede hulgas ca 5 on läti vormis. Samal pildil olevad eestlased paistavad kõik olevat motoristid ning allohvitserid. Kaks meest on ka lenduri märgiga, aga pagunite järgi on üks ikkagi veltveebel ning mõlemil on ka motoristi märk selle lendurimärgi all.
Mis üritud ajas Tallinnas kokku soome lennuki ja lätlased? 1930-1931? Ilmselt pigem 1931?
Nii et igasugune lisainf nende mõlemi foto kohta igati teretulnud
Teise foto leiab siit...
http://latvianaviation.com/WhoG1.html
ja siit
http://latvianaviation.com/Who/G001.jpg
Nimelt õnnestus nüüd hiljaaegu näha sama fotot ühe teise motoristi albumist skanneerituna. Tegemist ei ole tõesti eesti lennukiga, kuigi tegevuskoht on Lasnamäe. Haakrist on tiiva alt suht selgelt näha ja äratuntav.
Pildil on kujutatud Soome lennuväe Ripon luure- ja pommituslennukit. Samuti ei saanud selle registreerimisnumber olla 101 (Soome Riponid kandsid numbreid RI-121 (esimene otse Blackburn'ilt ostetud lennuk) ja RI-129 kuni RI-143 (esimene litsentsi alusel Soomes toodetud seeria) ning RI-150 kuni RI-159 (teine toodetud seeria)). Ilmselt oskaks pädevam spetsialist mootori välimuse järgi ka välja pakkuda, mis seeria lennukiga tegemist
Mis teema minu jaoks huvitavaks teeb - latvianaviation.com lehel on väljas samuti üks foto, kus kujutatud Soome Ripon lennukit, selle ees istub grupp mehi, kellede hulgas ca 5 on läti vormis. Samal pildil olevad eestlased paistavad kõik olevat motoristid ning allohvitserid. Kaks meest on ka lenduri märgiga, aga pagunite järgi on üks ikkagi veltveebel ning mõlemil on ka motoristi märk selle lendurimärgi all.
Mis üritud ajas Tallinnas kokku soome lennuki ja lätlased? 1930-1931? Ilmselt pigem 1931?
Nii et igasugune lisainf nende mõlemi foto kohta igati teretulnud
Teise foto leiab siit...
http://latvianaviation.com/WhoG1.html
ja siit
http://latvianaviation.com/Who/G001.jpg
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
- Liige
- Postitusi: 198
- Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
- Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
- Kontakt:
Kõik pildid mis ma siia üles panen kuuluvad Eesti Sõjamuuseum , kindral Laidoneri muuseumile.
Igasugune info nende piltide kohta on teretulnud.
Esimene pilt
Teine pilt
Kolmas pilt
Neljas pilt
Selle pildil kõige vasakpoolsem on Soomusrongide (divisjoni, diviisi, brigaadi) insener Eduard Jürgens, teenis alates jaanuar 1919. kuni 1923 või 1924 aastani.
Siim Õismaa
Igasugune info nende piltide kohta on teretulnud.
Esimene pilt
Teine pilt
Kolmas pilt
Neljas pilt
Selle pildil kõige vasakpoolsem on Soomusrongide (divisjoni, diviisi, brigaadi) insener Eduard Jürgens, teenis alates jaanuar 1919. kuni 1923 või 1924 aastani.
Siim Õismaa
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist