www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Mai, 2019 21:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9012 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 597, 598, 599, 600, 601
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 13:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25843
Oluline on siin meeles pidada - meie maastikul saab "soomusmanööver" olla ka läbi raskesti läbitava ala. Kuskil põlvini vees keegi positsioone ei tee ja seal pikemalt kükitada ei viitsi, st just seal võib olla nõrkus, kustkaudu tuleb rünnata. Kuiv kruusatee metsavahel on aga iga vastase jaoks identifitseeritud kui ohtlik suund ja sealtkaudu rünnates saate tina kindlalt kilodena vastu. Mina isiklikult olen valmis 10-minutise võidutulistamise vahetama iga kell tunniajase sumpamise vastu, mis võimaldab eesmärgile jõuda ühegi pauguta.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 21:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Nov, 2016 12:33
Postitusi: 170
Kapten Trumm kirjutas:
Enne kui üldistama ja järgjekordse argumentum ad hominem teemaga tegelema hakata, tahaks ikka vastust, mismoodi Bv-206 sõidukilomeeter on MTLB omast 6-7 korda kallim. Seda oled sa siin ise kirjutanud, et MTLB hinnati tendiveokist 15 korda kallimaks. Lähtekoht on sama - liikumisvõimeliste masinate laoplats. Niipalju ma juba uurisin, et kütusekulu on neil sama (umbes 1 liiter 1 km peale).

Kui teemaks tõusis 122mm haubitsate ostmine oli kaalumisel Rootsist MTLB soetamine. Analüüs, mis tehti, võrdles MTLB ja 7 tonnise kandejõuga MAN 4520 tüüpi veokit. 122mm haubitsate kontekstis on see igati asjakohane võrdlus.
BV206 võrdluses me räägime 2 tonnise kandejõuga Unimogist. Räägime sellepärast 2 tonnisest, et see on asjakohane võrdlus BV206 kontekstis. 7 tonnine ei ole asjakohane võrdlus. Oluline vahe.
Tood välja, et MTLB ja BV206 kütuse kulu on sama. Tõsilugu, enam-vähem sama. Sa ei eksi. Mõne tavakodanikust profaani puhul võiks ju leppida, et ainus, mida sõidukilomeetri hinna arvutamisel vaadata on kütuse kulu, kuid Sinu teadmiste pagasiga eeldaksin, et kasutaksid siiski sõidukilomeetri hinnast ja ülalpidamisest rääkides lisaks kütusekulule näiteks järgmisi mõisteid:
• hooldus
• hooajaline tehnohooldus
• igapäevane tehnohooldus
• tehnohooldus nr 1 ja 2 jne
• ülevaatus
• jooksev remont
• varuosad
• varuosade hind
• varuosa ladu
• varuosade saadavus
• kasutusressurss
• konserveerimine
• ladustamine
• ladustamisalad
• remonditöökojad
• remonditunni maksumus
• töötundide arv
• rikete arv
• sagedus
• utiliseerimine
• jätka ise …
Kogu selle loetelu kõrval on kütuse kulu kõrvalise tähtsusega tegur. Kütuse kulu on oluline tegur kui sõidad aastas kümneid tuhandeid kilomeetreid. See, kas militaarsõidukite puhul kulub aastas kütusele 1000 eurot või 1100 eurot, on kõikide muude kulude kõrval praktiliselt tähtsusetu. Roomiktehnika aastased läbisõidud on väiksed, kogukulu samas suur.
Kapten Trumm kirjutas:
Bv-206 on täna 24 armee relvastuses, sh ka USA armees. Mingi põhjus (peale liigse raha kaitse-eelarves) peab äkki olema? Sakslased pidasid vajalikuks isegi seda soomustada.

Miks BV206 mitmetes riikides kasutatakse – täpselt ei tea, äkki sellepärast, et nad on ülihea läbivusega. Negatiivse külje peal on nende ääretult kõrged ülalpidamiskulud. Kas läbivus on ainus argument valiku tegemisel? See oleks ikka äärmiselt lihtsustatud lähenemine, kui ainult läbivust vaadata.
Kapten Trumm kirjutas:
Mingist rabakompaniist pole ma rääkinud.

Rabakompaniist pole sa rääkinud, kuid mis üksusest me räägime? Pataljonist? Brigaadist? Kogu kaitseväest? Ka kogu kaitseväe saab panna BV206 sõitma, kuid siis ei ole selle suurus enam 25 000. Sel juhul oleks väiksem. Samas parema läbivusega. Kas väiksem ja parema läbivusega on sama hea kui suurem ja veokitel liikuv vägi? See ongi planeerimise tuum ja olemus. Kuidas piiratud ressurssidega saada võimalikult hea tulemus.
Kapten Trumm kirjutas:
Küll aga jäi silma, et igal pool hoiatati masinate hoidmise eest päikese käes, mis omab märkimisväärset roomiku eluiga vähendavat efekti.

Kus seisab valdav osa tehnikast? Hoiuplatsidel. Kas nad võiksid seista varjualuste all? Ikka võiksid. Kas varjualuste ehitamine maksab? Maksab. Kas raha on? Ei, selle jaoks ei ole. Kellele kurdad? Kas saaks äkki kaitse-eelarve sees raha ümber suunata varjualuste peale ja BV206 ülalpidamiskulude maksmiseks. Ikka saab. Suuname raha ümber ja samal hetkel tuleb valida, et mis jääb tegemata praegusest plaanist. Mis see oleks? Miinijahtijad? Just hiljuti arutlesime täiendavate sissijagude vajaduse üle. Ka seda soovitati teha miinijahtijate arvelt. Kumb siis oleks olulisem, et kas kõigepealt BV206 koos varjualustega või hoopis sissijaod? Äkki hoopis rannakaitse, keskmaa või kolmas brigaad? Äkki hoopis midagi muud? Keeruline lugu.
Kui BV206 valikut teha ainult läbivuse aspektist, siis poleks mingit küsimustki, igaljuhul võtta kohe kasutusele. Ilmselt mõistad isegi, et läbivus on vaid üks paljudest kategooriatest mida vaadatakse. Süsteemne analüüs, hoolikas kaalumine, kõigi aspektide arvestamine, läbimõeldud otsused, järkjärguline tegutsemine. Mulle tundub, et sel viisil saab parema tulemuse, kui et ainult läbivuse põhjal kohe otsus ära teha.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 22:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16863
Tsiteeri:
Kui teemaks tõusis 122mm haubitsate ostmine oli kaalumisel Rootsist MTLB soetamine


Lihtsalt märkusena- 100 mm tankitõrje "Rapiri" vedukiks oli nimelt kuulipildujatorniga MTLB. IMHO igati asine valik võrreldes veoautoga.(on olnud juhust osaleda selle koosluse toimetamistes)

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2019 9:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25843
Tsiteeri:
Kui teemaks tõusis 122mm haubitsate ostmine oli kaalumisel Rootsist MTLB soetamine. Analüüs, mis tehti, võrdles MTLB ja 7 tonnise kandejõuga MAN 4520 tüüpi veokit. 122mm haubitsate kontekstis on see igati asjakohane võrdlus.


Ma ei kahtle, et su Exceli-matemaatika on õige ja teatud (kõrgepoolse) usaldusväärsusega. Ma lihtsalt kahtlen selles, et sa ei taipa, mis tagajärjed sel matal lahinguväljal olla võivad.

Vahelepõige MTLB teemal.

Olen juhtumisi näinud, kui enamvähem terve suurtükipatarei ühel Kevadtormil ühe talu (näiliselt siledal) karjamaal istus sildade peal kinni, antud oludes oleks MTLB ilmselt korra ainult nuusanud. Neid käis sealt päästmas terve mehhaniseeritud pioneerikompanii ja pärast siluti seda karjamaad ka omajagu.

Lihtsalt ei ole nii, et viime praktiliselt kogu veokipargi selle peale, mille aastakulu Excelis madalam on. Meie puhul tähendab see lahingutegevuse suurt sõltuvust teedest (ka Pasi pole eriline maastikupill), mis muudab kogu tegevuse ette aimatavaks. Samas nt roomikute peal vastasel on meie maastikul jällegi parem valikuvabadus, tahame tuleme maanteed mööda, tahame, tuleme mööda kevadist metsasihti (kus ükski Unimog ei sõida enam), tahame tuleme üle jõe ja soiste kallaste - meil jääb üle ainult (peamiselt jala) reageerida. Initsiatiiv satub sedasi vastasele. Pikemaks lahingutegevuseks ilma autodeta aga pole me kohe kuidagi valmis. Lõpeb see 2 DOS-i otsa, mis kaasas kanda jõutakse ja ongi finito.

Odavamate ja rohkemaaarvuliste veokite eelistamine on rahuaja kontekstis ja majanduslikult muidugi ainuõige - lihtsalt ma pole eriti kindel, et "päriselt" näeb asi välja sellises harjumuspärases Kevadtormi rutiinis. Meie võiduvõimalused määrab ikkagi võime tulla toime igasugustes oludes ja olla vastasest kiiremad, leidlikumad ja paindlikumad. Kui selle määrab põhiliselt ära ratasveoki läbivus ja meeste turjade kandevõime, siis selle rakendamisel paistab teatud piiranguid. Loomulikult on änks teha kord 5a takka RÕK-il mõni 10 km rännak jalgsi, aga noh kui sellist liikumist on juba 5 päeva järjest olnud, siis võib karta et selle meestekarja võitlusvõimest suuremat alles pole.

Minul oli mitte väga ammu operatsioon (õppusel muidugi), kus käisin eelmisel õhtul ratasmasinaga maastikuluurel ja tundus, et on kõik OK. Seda ma ei suutnud ette näha, et sama sitast metsavaheteed liigub öösel läbi terve eemalduv eesmine kompanii ja kui ma esimese valgusega oma kolonniga sinna keerasin, ei uskunud ma oma silmi, sest teest oli järgi 2 sügavat porist roobast, vesi põhjas. Ja tagasi minna enam ei saanud. Mis ma veel teha jõudsin, oli viskuda autojuhi gaasipõlve peale, et pane nüüd mees põhja, et me päris ristmikule siia ei hanguks. Õnneks olid mulle juurde antud BTR-id (kujutan ette, mis kisa puhkeb nende masinate kulude teemal kohe....), õnneks on mul natuke kogemust ja õnneks polnud vahemaa pikk - jooksime niiet veremaitse suus, vintsisime omi masinaid välja ja saame hakkama. Ja õnneks polnud vastasel õhutoetust ja nad polnud taibanud luuret ette saata, sest muidu oleks see tsirkus seal saanud tina ka veel niiet aitab. Tegelikult päeva seal need BTR-id päästsidki, kuigi ka nende läbivus sai tõsiselt proovile pandud.

Tsiteeri:
Kui BV206 valikut teha ainult läbivuse aspektist, siis poleks mingit küsimustki, igaljuhul võtta kohe kasutusele. Ilmselt mõistad isegi, et läbivus on vaid üks paljudest kategooriatest mida vaadatakse. Süsteemne analüüs, hoolikas kaalumine, kõigi aspektide arvestamine, läbimõeldud otsused, järkjärguline tegutsemine. Mulle tundub, et sel viisil saab parema tulemuse, kui et ainult läbivuse põhjal kohe otsus ära teha


Mina ütlen lihtsalt "põllult" mätta otsast, et üksuses on lausa soovitavad eri omadustega transpordivahendid, mis võimaldavad paremini lahendada ette tulevaid erinevaid olukordi. Ratasveoauto on siiski taktikaliselt kaunis piiratud kasutusega ja tegelikult pole neid väiksemaid Unimoge sugugi mitte igale poole andagi - sõidame endiselt ju logistiliste veoautodega, mis on ette nähtud tagalavedusid tegema, mitte mülkaid pidi ronima. Mul on kogemata C-kati load kah ja olen nendega ise roolis küllalt roninud ja kujutan täitsa elavalt ette, mida saab ja mida mitte. Ja mida saaksin näiteks ATV, BTR-i või Bv-ga rohkem või paremini teha. Lõputu konfliktolukord vist?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2019 11:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Nov, 2016 12:33
Postitusi: 170
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Kui teemaks tõusis 122mm haubitsate ostmine oli kaalumisel Rootsist MTLB soetamine. Analüüs, mis tehti, võrdles MTLB ja 7 tonnise kandejõuga MAN 4520 tüüpi veokit. 122mm haubitsate kontekstis on see igati asjakohane võrdlus.


Ma ei kahtle, et su Exceli-matemaatika on õige ja teatud (kõrgepoolse) usaldusväärsusega. Ma lihtsalt kahtlen selles, et sa ei taipa, mis tagajärjed sel matal lahinguväljal olla võivad.

Olen juhtumisi näinud, kui enamvähem terve suurtükipatarei ühel Kevadtormil ühe talu (näiliselt siledal) karjamaal istus sildade peal kinni, antud oludes oleks MTLB ilmselt korra ainult nuusanud. Neid käis sealt päästmas terve mehhaniseeritud pioneerikompanii ja pärast siluti seda karjamaad ka omajagu.


Huvitava kokkusattumusena olen juhtumisi näinud sama situatsiooni ka ise. Võibolla oli tegemist sama korraga, kuigi kahtlen. Õigupoolest olen näinud isegi rohkem kui korra. Lisaks ühe korra olen ka suutnud ise sohu masina kinni sõita. Masin oli päris hea läbivusega, seetõttu jõudsin päris kaugele sohu. Oleks kehvema läbivusega, oleks lihtsamini kättesaanud :twisted:

Kapten Trumm kirjutas:
Lihtsalt ei ole nii, et viime praktiliselt kogu veokipargi selle peale, mille aastakulu Excelis madalam on.


Sõnastan sinu väite ümber - eesmärk on leida parim võimalik lahend, mis on kombinatsioon erinevatest kriteeriumitest. Madalad kulud on ainult üks osa valemist. Olulise kaaluga on tulejõud, kaitstus, mobiilsus. Platvormide valikul hinnatakse veel mitmeid muidki aspekte. Poliitilist mõju, sõjalist, majanduslikku, sotisaalset, taristut, jne. Rahalise külje pealt soetushind ja ülalpidamiskulud, kõigi oma kümnete detailidega.

Tsiteeri:
Mina ütlen lihtsalt "põllult" mätta otsast, et üksuses on lausa soovitavad eri omadustega transpordivahendid, mis võimaldavad paremini lahendada ette tulevaid erinevaid olukordi. Ratasveoauto on siiski taktikaliselt kaunis piiratud kasutusega ja tegelikult pole neid väiksemaid Unimoge sugugi mitte igale poole andagi - sõidame endiselt ju logistiliste veoautodega, mis on ette nähtud tagalavedusid tegema, mitte mülkaid pidi ronima. Mul on kogemata C-kati load kah ja olen nendega ise roolis küllalt roninud ja kujutan täitsa elavalt ette, mida saab ja mida mitte. Ja mida saaksin näiteks ATV, BTR-i või Bv-ga rohkem või paremini teha. Lõputu konfliktolukord vist?


Vaat mis välja tuleb, mul samuti C-kat olemas. Sellist lööki allapoole vööd vist poleks oodanud, või mis?

Aga jah, väitega, et mida suurem ja rohkemate valikutega tööriistakast, seda erinevamaid töid saab teha ja olukordi lahendada olen päri. Ilmselt oled päri ka väitega, et suur ja hästi varustatud tööriistakasti kõhna rahakotiga päris igale töömehele osta ei jõu, kuigi kõik tahaksid ja kõik vajaksid. Lõputu konfliktiolukord vist?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2019 14:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 0:55
Postitusi: 1488
Kui lugeda siin lehekülgede ja aastate kaupa kogu seda heietamist, mis kõik võib lahinguväljal juhtuda ja mida selleks võimalikult madalatel tasanditel peaks igaks juhuks varuks olema, siis selle asemel, et koormata tavalist jalaväge „igaks juhuks“ raskema soomuse, Stingerite, Javelinide, Bandvagenitega jne, tuleks ilmselt disainida ja seejärel hankida mingi Merkava sarnane masin, mis tankisoomuse all suudab ka jalaväejagu transportida; millel oleks 120mm pearelv juhuks, kui kitsal metsateel vastase MBT vastu satub; kus oleks igal masinal peal Stingeri või Mistrali kompleks juhuks kui ründelennukid või -kopterid kimbutama tuleksid; mis oleks hermeetiliselt suletud, et vaakumpommidega inimesi ei tapetaks; ning mis suudaks ilma kõrvalise abita ületada jõgesid, järvesid, soid ja paksu lumekatet, et oleks võimalik igal pool ja iga ilmaga liikuda ning sõdida. Kindlasti peaks igal masinal peal olema ka tulejuhtimisseadmed ja tulejuht, et igal võimalikul juhul oleks iga sihtmärgi peale võimalik ühe minutiga tuld tellida. Jne. Noh, pakkuge ruttu – kas sellise universaalse ja kõikideks juhtudeks sobiliku kombinatsiooni korral oleks meie SA-kaitsevägi ühe kompanii suurune, või pigistab äkki isegi pataljoni välja?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2019 18:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Okt, 2005 19:42
Postitusi: 7425
Asukoht: Siilis
Keffa, A4 - no otse haruldaselt keffa..
Isegi mitte keffa, vaid õkva jummala mõttetu demagoogia..
Kusjuures ülemõistuse halb isegi sinu kohta - sest sa suudad oluliselt paremini..
Mis juhtus, A4 - kas eriti s_tt päev või :roll:

Ära pln siia teemasse sellist jura enam postita, eks..
Ja päikest :mrgreen:

_________________
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2019 10:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Aug, 2009 21:18
Postitusi: 195
Asukoht: Virumaa
Kas MTLB ja BV206 kasutuskulude võrdlustabelisse annaks veel ühe tulba tekitada Milremi UGV vastavate numbritega. Osta on ta kallis, nagu siin juba välja öeldi, aga kui kasutuskulud peaks juhuslikult olema BV-st soodsamad, siis jääks ehk ratastele läbimatul kohal mingi liikumisvõime alles.
Otsisin praegu BV tehnilisi andmeid ja leidsin: "low operating costs, little maintenance" http://www.arctictracks.com/hagglunds-bv206/ Keegi nüüd valetab, aga kes?
EDIT: ... või selle sõiduriista jaoks ongi 3x PASI kulud "low operating costs"?


Viimati muutis Väino, 10 Mai, 2019 13:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2019 12:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1470
Bv206 Wikilehel on ka viide nende jõudmisest Venemaale: https://www.dagbladet.no/nyheter/forsva ... e/60580885


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2019 20:31 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 02 Mai, 2015 2:50
Postitusi: 6
A4 kirjutas:
Kui lugeda siin lehekülgede ja aastate kaupa kogu seda heietamist, mis kõik võib lahinguväljal juhtuda ja mida selleks võimalikult madalatel tasanditel peaks igaks juhuks varuks olema, siis selle asemel, et koormata tavalist jalaväge „igaks juhuks“ raskema soomuse, Stingerite, Javelinide, Bandvagenitega jne, tuleks ilmselt disainida ja seejärel hankida mingi Merkava sarnane masin, mis tankisoomuse all suudab ka jalaväejagu transportida; millel oleks 120mm pearelv juhuks, kui kitsal metsateel vastase MBT vastu satub; kus oleks igal masinal peal Stingeri või Mistrali kompleks juhuks kui ründelennukid või -kopterid kimbutama tuleksid; mis oleks hermeetiliselt suletud, et vaakumpommidega inimesi ei tapetaks; ning mis suudaks ilma kõrvalise abita ületada jõgesid, järvesid, soid ja paksu lumekatet, et oleks võimalik igal pool ja iga ilmaga liikuda ning sõdida. Kindlasti peaks igal masinal peal olema ka tulejuhtimisseadmed ja tulejuht, et igal võimalikul juhul oleks iga sihtmärgi peale võimalik ühe minutiga tuld tellida. Jne. Noh, pakkuge ruttu – kas sellise universaalse ja kõikideks juhtudeks sobiliku kombinatsiooni korral oleks meie SA-kaitsevägi ühe kompanii suurune, või pigistab äkki isegi pataljoni välja?


Seda lugedes tuleb meelde klassika. Igaüks vast saab ise aru milline akf millises rollis on :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=aXQ2lO3ieBA


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2019 13:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3611
Vahelduseks märkasin riigihangete registris sellist hanget:
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/p ... neral-info
Pealkirjaks "K200A1 transpordi korraldamine" ja sõlmitud Hanwha Defense Co-ga. See saab vist ühte asja ainult tähendada - mingi aeg tuuakse siia K200 soomukid, mis siis saavad olema suurtükkide toetusmasinateks. Tegu M113 baasil aretatud masinatega.

https://en.wikipedia.org/wiki/K200_KIFV

Teine veidi vähem seksikas hange on logistikaveokite ostuks. Hangitakse kokku 50 konteinerveokit.
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/p ... neral-info


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2019 14:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 1990
Asukoht: Tallinn
Soomes on enamik BVdest Kainuu ja Jäägribrigaadide kasutuses ehk need brigaadid teevad kriitilised sõidud kummiroomikutel sealkandis, kus korralik teedevõrk puudub. Kokku 400 masinat, millest ainult paarkümmend soomustatud, Kainuu brigaadi kiirreageerimisüksuse kasutuses. Teistele mõeldakse/testitakse kiirmonteerivat modulaarset kaitset, nagu on FY-composites kaitseplaadid positsioonide, kontrollpunktide ja sõidukite kaitseks. Üle 10 erineva sisu ja ülesandega mudeli, mahutavad 2-17 võitlejat. Soomustamata kaalub 4,5 ja soomustatuna 7 tonni, mõlemad suudavad kanda 2 tonni. Keskmist sõidukilomeetri maksumust ei tea, sest see ei ole kasutajate probleem, kuid liiter kilomeetri peale on õige suurusjärk, oleneb koormast ja maastikust ning kui palju juht gaasi surub. Sõidetakse kui palju vaja ja remonditakse kohapeal ning ajateenijad sellepärast näljas ei ole. Teede peal sõidetakse samuti ja põhilised harjutusalad on lähedal, kui on vaja kaugele viia, siis treileri peal, sest roomikuga tee peal pikka maad sõita on kütuse ja roomiku raiskamine.

Eesti väiksust ja teedevõrgu tihedust arvestades oleks mõistlik 1 keskalluvusega logistikapataljon 40-50 BVga, mis teeks siis kaitseringkonna piirides olulise varustuse vedusid kohtadesse, kuhu ratastega ligi ei saa, mõistlik on ka tagumine vagun vahetada sellisega, millele saab kergesti peale ja maha laadida standardkonteinereid, see suurendab oluliselt transporde efektiivsust.

KL kergete kompaniide abiks oleks pigem Polaris 4x4 või 6x6 järelkäruga, väiksema jaehind Soomes on 8-9000, suuremalt 14-15000 €, hulgitellimus Eesti KJle Soome kõrgeid makse arvestades ilmselt 25-30% odavam, samamoodi sõiduauto jaehind Soomes 20000, Eestis 15000 €. Need oleks siis ratastega ja nendega saab ronida ning kaupa ja inimesi vedada päris kaugele, 6x6 mudel võtab kasti 300 kilo kaupa, lisaks 2 inimest istmete peale. 4 roomikuga Polaris ei ole mõistlik ost, sest roomik on kallis ja välitingimustes hooldada ei saa, katkise rehvi vahetamine on lihtne ja need on odavad.


Manused:
Lippujuhlan_päivän_paraati_2014_090_Utin_jääkärirykmentti_Polaris_Sportsman.JPG
Lippujuhlan_päivän_paraati_2014_090_Utin_jääkärirykmentti_Polaris_Sportsman.JPG [ 7.16 MB | Vaadatud 616 korda ]
Bv206_Kokonaisturvallisuus_2015_03.JPG
Bv206_Kokonaisturvallisuus_2015_03.JPG [ 5.65 MB | Vaadatud 616 korda ]
Bv308_Kokonaisturvallisuus_2015_01.JPG
Bv308_Kokonaisturvallisuus_2015_01.JPG [ 4.4 MB | Vaadatud 616 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9012 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 597, 598, 599, 600, 601

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt