...kaitseväereform...

Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui ma tahan oma autot remontida, siis remondifirmad ei saa mulle öelda, et teeme seda järgmisel aastal, sest praegu on mul mehaanik puhkusel või läks töölt ära ja ma pole veel uut välja koolitanud, tööpink katki ja eelarves selle parandamiseks raha pole, mutrivõti kadunud vms. Kuid kaitseväes väga tihti just selliste probleemidega maadeldakse. Üheks väljaks otsmise eemärgiks olekski selliset aukude kõrvaldamine, konkreetsed summad, konkreetne vastutus või kui ka augud jäävad, siis vähemalt paistavad need selgelt välja, mitte pole olukord kus teoorias on asi korras, aga tegelikult mitte
Kõigepealt avaldame headmeelt selle üle, et ajakirjanikud on tee siia leidnud ja võtnud vaevaks selgitada asju, mis muidu tekitaks väärarvamusi.

Mis nüüd ülaltoodut puudutab, siis Eestis on turu piiratuse tõttu päris mitu spetsiifilist valdkonda, kus on üksainus tegija (rohkemaid ei mahu) ja ta täpselt nii käitubki, nagu sa oma autoremondijutus väidad võimatu olevat. Ma nüüd ei oska öelda, kas DAFi-ide remont on sedavõrd spetsiifiline, aga haubitsate vms lahingutehnika oma on seda kahtluseta. Ja kui sa outsourced välja teenuse, millel pole pakkujate paljusust, siis on tulemuseks ühe pakkuja (või 2-3 pakkuja, kes omavahel tulu jagavad) täpselt samasugune jalgade järgi vedamine. Kui Soomet vms siia näiteks tuua, siis tuleb paratamatult kokku puutuda ka kultuurilise erinevusega.

Seega, vähemalt autode remont on väljast lahendatav ka seda on KV/KL seni ka kasutanud ilma mingi kaitseministeeriumi reformita, väeosad on remondikohad ammu üles leidnud ja külastavad neid ka praegu. Häda on selles, et meie autopargis eksisteerib vähemalt kümne eri autofirma toodang ja veidi kahtlane on kas seda kõike korraga mõistliku kuluga kuskilt parima pakkumuse (st alapakkumuse) teinult ikka saab. Oletame et saab.

Mis aga puudutab relvastust, siis siin on kurb kogemus juba Arsenaliga ju olemas ja lõppes see sellega, et KV hakkas oma töökojas ise tegema. Sestap kahtlen sügavalt, kas kampaaniakorras mingi reform asja muudab. Kui turujõud puuduvad, siis nad puuduvad ja haubitsaid Soome remonti viimast ei keela ka praegu keegi.

Mis seda DAF-i ja muid analoogseid asju puudutab, siis mulle tundub, et asi pole mitte ressursis, aga organiseerimises. Kui organiseerimine lonkab juba täna mingite elementaarsete tööde tegemisel, siis ei hakka see selle erasektoriga ka ilmaski tööle. Õigemini erasektor jagab kohe läbi teise poole küündimatuse ja kasutab seda tuimalt raha tegemiseks. Selles pole mingit saladust, et ühe vana tehnika remontimiseks mõistlike kuludega peab omanik ise üsna hästi asja jagama, vastasel juhul tühjendab esimene autoteenindus su taskud.

BMW näite juurde - sellest ajast kui BMW (ja enamik saksa marke) hakkasid kasutama üle maailma asuvaid allhankijaid ja jupitootjaid, on margi kvaliteet ikka kolossaalselt alla käinud võrreldes selle ajaga, mis enamik juppe osteti Saksamaalt 100 km raadiuses või tehti ise. Kas sõjapidamises on see aktsepteeritav, et osad failivad juba üsna uuest peast - on ise küsimus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas tommy »

Kõigepealt avaldame headmeelt selle üle, et ajakirjanikud on tee siia leidnud ja võtnud vaevaks selgitada asju, mis muidu tekitaks väärarvamusi.

Väärarvamused ei teki siin mitte iseenesest, vaid teatud seltsimehed tekitavad neid sihilikult ja levitavad seda agaramalt...
See selleks.

Minu arust oli kõnealune lugu piisavalt arusaadav.
On üleval plaan, alustada teatud teenuste erasektorist sisse ostmisega.
Millised konkreetselt ja millise tasemeni, see ongi kavas välja selgitada.
Ja nägu öeldud, sõjaväelise logistika poolt see ei puuduta, pigem vajab see tugevdamist.

Ah jaa, ning see lahingutehnika(haubitsate) erisus, et seal mingid erilisi süsteeme vaja olevat.
Kas haubitsa rattalaagrite vahetus, kummide lappimine, mingid raami keevitustööd on ikka midagi nii erilist...??
Et seda ei saa teha lepinguline remondifirma??
Tanki diiselmootori remont on ikka diiselmootori remont. Nagu mujalgi. Pigem on näiteks Leo süda, ehkki küll suurem ja võimsam, tehnoloogiliselt hoopis lihtsam kui uuema põlvkonna automootorid.
Ja vaevalt loodaks meile tingimused keerulisemate asjakeste hooldeks(optika, laser, pardaarvuti)
Need saadetaks ikka tootjatehasesse.
On vaja siin-seal paari keerulisema/haruldase töö jaoks ikkagi paari spetsi, küll need siis ka palganimekirja jäävad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See eest on meil teatud seltsimehed, kes jagamata, mis on võimalik ja mis mitte - on seda aktiivsemad silte kleepima.

Näiteks:
Kas haubitsa rattalaagrite vahetus, kummide lappimine, mingid raami keevitustööd on ikka midagi nii erilist...??
Et seda ei saa teha lepinguline remondifirma??
Aga MIKS ei peaks seda tegema sõdurid? Sellised tööd peab olema suuteline iga armee ISE tegema ja parem kui välioludes ISE tegema.
Teine asi oleks nt mingit täppistööd vintraua, luku, hüdraulika jne kallal (selleks pole Eestis nagunii erasektoris tegijaid).
Näiteks veoauto hooldus välioludes kuulus vanasti 3. liigi autojuhi kohustuslikku õppekavasse ja seda pidi olema suuteline juht ise tegema.
Muideks - et sa teaksid, NSVL päritolu veoautodel olid rehvitöödeks vajalikud asjad auto tööriistakomplektis kaasas. See on muidugi pähh vene värk.

Seega sa paned aktiivselt diagnoose, hoomamata isegi seda, mida on võimalik sisse osta ja mis tuleb ikka ise teha. Väga kahetsusväärne oleks, kui selliste teadmiste tasemega hakataksegi "reforme" tegema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas tommy »

Miks peaks armee ise tankimootorit remontima. Ehitama selleks vastavad tingimused, hankima seadmed, palkama inimesed.(ja see maksab kuipalju,... pluss selle ülalpidamine)
Kui ta võib selle töö jätta kogemusega ettevõttele, kus on kõik juba olemas.
Armee peab olema suuteline (tule all kui vaja) tankilt mootori maha monteerima, uue asemele panema ja siis tanki rivvi tagasi saatma. Ja andma siis mootori mehaanikute kätte.
Tänapäeva tankid(suures osas ka veoautod) pole enam sellised nagu vanasti. Neid ei remondita enam välitingimustes.
/sõltub samas tööst muidugi
Roomiku lappimise/pingutamisega väliolus peab meeskond vajadusel ise hakkama saama, neid selleks ka treenitakse./

See mismoodi nõukogude ajateenija tankimootorit remondib, olen ise näinud.(teinud kah) On küll pähh vene värk..
Ei taha meile seda süsteemi..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nõukogude ajal ei erinenud süsteem eriti sellest, mis oli nt Saksamaal. Agregaate remontisid vastavad remondiettevõtted.

Ainsad "tänapäeva veoautod" KV-s on need mõned tagalapati Mercedesed, mis uuena osteti. Need, mida meil Euroopast siia osteti, on täpselt samasugune klikeaegne tehnika nagu NSVL armees oli. Rehvid käivad seal täpselt samamoodi maha ja õli mootorisse/mootorist välja. Viimatised DAF-id on pärit muide 1970ndate lõpust. Sõjaväe Ural-4320 või või Kamaz on kaugelt keerukamad autod.

Mingist partjankidega tanki remontimisest pole keegi rääkinudki.
Vanade humanitaarabi raibete parandamine autoteeninduses tähendab arveid, mis ületavad nende rontide maksumuse suurusjärgu võrra. Näiteks keskmise suurusega iga-aastane hooldus sellises keskmises (mitte firmaesindus) töökojas tõi meile arveid vahemikus 40-60 tuhat eeki. Häda sellele, kes ei orienteeru asjas ega suuda kontrollida remondifirma väljapakutud tööde vajalikkust (et tegu poleks lollile jupi pähe määrimisega). Ärge tehke järeldusi oma liisingu sõiduautode hooldusarvete põhjal.

Ma arvan, et sellise väsinud kummijuppide, nöökiva elektri ja susiseva pneumaatikaga 1979. a DAFi korrastamine maksab teeninduses kaks korda niipalju kui kamin selle auto eest maksis. Oleme valmis seda maksma? Mõneski kohas on praegu autoremondi eelarve aastas suurusklassis 500 eurot auto kohta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas tommy »

Kapten Trumm kirjutas:Mingist partjankidega tanki remontimisest pole keegi rääkinudki.
Vanade humanitaarabi raibete parandamine autoteeninduses tähendab arveid, mis ületavad nende rontide maksumuse suurusjärgu võrra. Näiteks keskmise suurusega iga-aastane hooldus sellises keskmises (mitte firmaesindus) töökojas tõi meile arveid vahemikus 40-60 tuhat eeki. Ärge tehke järeldusi oma liisingu sõiduautode hooldusarvete põhjal.
Mille alusel väidame, et "ise tehes" tuleb odavam....Miks igal transaettevõttel oma remondikompleks/süsteemi pole..??
Kui te selliseid üüratuid arveid saate, siis miks te ise ei tee....??

Oletame, et need arved mida KV saab on summa X..
Kui kõik ise teha, siis on teeninduskompleks summa Y, varuosade hind summa Z, igaaastased ülalpidamiskulud(personal, küte, muud kulud) summa C ja nii edasi.
Mille alusel väidame, et summa Y+Z+C on väiksem kui summa X...??

Pealegi, nagu ka väidetud, polegi rahaline kokkuhoid see kõige peamisem.
Häda sellele, kes ei orienteeru asjas ega suuda kontrollida remondifirma väljapakutud tööde vajalikkust (et tegu poleks lollile jupi pähe määrimisega).
Loll saavat ka kirikus peksa.
Miks eeldame, et kõik kes asjas sees, lollid on..??
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas TTA »

Kapten Trumm kirjutas:See eest on meil teatud seltsimehed, kes jagamata, mis on võimalik ja mis mitte - on seda aktiivsemad silte kleepima.

Näiteks:
Kas haubitsa rattalaagrite vahetus, kummide lappimine, mingid raami keevitustööd on ikka midagi nii erilist...??
Et seda ei saa teha lepinguline remondifirma??
Aga MIKS ei peaks seda tegema sõdurid? Sellised tööd peab olema suuteline iga armee ISE tegema ja parem kui välioludes ISE tegema.

No aga elementaarset hooldust sõdurid õpivadki oma tehnika osas, autojuhid autosid, laskurid oma relva tundma jne. Aga oskad sa öelda, kui kaua võtab sellise keevitaja väljakoolitamine kes suudaks haubitsa lafetil vajalikke keevitustöid teha? Või näiteks samal haubitsal kasvõi korralikku diagnostikat ja hooldust? Iga aasta tuleb selle peale ju uus mees. Varem või hiljem satub selline lontu kes midagi kapitaalselt perse keerab, kas kogemata teadmatusest või lihtsalt hooletusest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

tommy kirjutas:Mille alusel väidame, et "ise tehes" tuleb odavam....Miks igal transaettevõttel oma remondikompleks/süsteemi pole..??
Kui te selliseid üüratuid arveid saate, siis miks te ise ei tee....??
Vaata, iga transaettevõte kasutab pea uusi autosid ka, mille teeninduses käik on esimesed aastad üsna täpselt prognoositav. Mitte teiste riikide laoplatsidel 30 aastat roostetanud kraami. Kui nad seda mingil põhjusel (oletame teoreetiliselt) peaksid tegema, siis arvatavasti oleks neil ka oma remondimehed.

Aga on ka erandeid (analoogsed muidu KV-ga)
Tallinna Autobussikoondis
Tallinna Trammi-ja Trollipark
Tulika Takso (seni, kuni nad Opeleid kasutasid)
Lisaks kasutavad mõned bussiettevõtted samadele omanikele kuuluvate remondifirmade teenuseid.

Need firmad, kes majanduslikel põhjustel kasutavad NSVL tehnikat (nt spetsmasinad - tõstukid, puurmasinad jne), remondivad neid oma jõududega oma töökojas.

Meie lahendasime asja nii ära, et otsisime vanakooli juhi, kes käis poes, tõi jupid ja tegi väiksemad asjad ise ära, sest isegi 90ndate keskel toodetud veoautol ajab üks pisiasi teist taga ja kole palju tekib seisuaega teeninduse järjekordade tõttu.

Kui täpne olla, siis ma väitsin, et nende kahe 400 eurose kuupalgaga pataljoni remonditöökodade asendamisel erafirma teeninduses käimisega mingit oodatud kokkuhoidu ei saabu, oma töökoja ebatõhususe asendab kiiresti erafirma surve teha rohkem töid kui otseselt vajalik (vahetada nt osi, mida pole hädavajadust vahetada, selliseid asju vanadel autodel leiab küll ja rohkem).
Oletame, et need arved mida KV saab on summa X..
Kui kõik ise teha, siis on teeninduskompleks summa Y, varuosade hind summa Z, igaaastased ülalpidamiskulud(personal, küte, muud kulud) summa C ja nii edasi.
Mille alusel väidame, et summa Y+Z+C on väiksem kui summa X...??
Aga miks ei võiks kolmas variant olla KV Keskremonditöökoda, mis SA olukorras muutuv KV üksikuks remondikompaniiks või muuks taoliseks?
Pealegi, nagu ka väidetud, polegi rahaline kokkuhoid see kõige peamisem.
Mis see reformimise eesmärk on? Et pataljonides on oma töökojad ja paar remondimeest, on olude sunnil, sest tehnika on meil 70ndatest (st ära trööbatud ja vanadusest väsinud), saabub selles olukorras nagu juhtub ning remondieelarve ei luba teeninduses käia. Kas näiteks Võrus on mõni veoautode remondi ettevõte, kus Kuperjanovi ja KVLK masinad käiks? Või on probleem selles, et rahavood ei ole suunatud mõne prominentse poliitilisi sidemeid omava isiku firmasse?
Loll saavat ka kirikus peksa.
Miks eeldame, et kõik kes asjas sees, lollid on..??
Misasi see viimane hankejama oli (kamina kusekotid, mereväe miinilaevade remont, logistikakeskuse autode teenusliisingu tellimine, asekantslerid ja osakonnajuhatajad lendasid ja käerauad kõlisesid)? Tarkus, omakasupüüdmatus, KV huvide eest seismine? :lol: :lol: :lol:
Aga oskad sa öelda, kui kaua võtab sellise keevitaja väljakoolitamine kes suudaks haubitsa lafetil vajalikke keevitustöid teha? Või näiteks samal haubitsal kasvõi korralikku diagnostikat ja hooldust?
See on veits marginaalne näide ja seda juhtub harva. Tööd nagu rehvide parandamine, jooksuosa remont jne on täiesti tehtavad ka reakoosseisuga mõningase õppe järel. Eestis suudaks seda teha kes? Õige, KV-st lahkunud või lahti lastud meestest töövõtjad, kes sama töö eest kordi rohkem raha küsivad või siis Soome firmad, veelgi suurema tasu eest.

Tõsi, keevitaja serdi saamiseks kulub aega umbes 3 nädalat, sellest enamiku moodustab tööpraktika.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas oleeg »

Mehed!!! Jälle lööte?

Vaatasin juba, et teema areneb ja vahest saab sellest isegi asja aga no esimesel võimalusel ikka karvupidi kokku - kes on ilusam ja kes sülitab kaugemale...

Isegi teema aluseks olnud artiklite autor astus meie sekka, et "tõde õiges valguses" näidata! Respekt!

Taaskord püüan (esialgu rahumeelselt) lihtsalt küsida.
mikks kirjutas:
Tegelikult isegi öeldi, et raha kokku hoid pole peamine, et ei pruugigi odavam tulla, kuigi soomlased-sakslased mingit kokkuhoidu said. Peamiselt rõhuti sellele, et see toob parema mõõdetavuse, tagasiside, selguse.
Ja see on kõik? Mis selle selgusega peale hakatakse? Mõõdetakse ära, et "lauslollust" on 3 kg ja ongi JOKK ?
Ah jaa, antakse "tagasiside"... Huvitav kellele? Tädi Maalile? Et vaata tädi, sinu kui maksumaksja raha eest saadi nii ja nii mitu grammi lauslollust ja niipalju riigikaitset?

Ministrihärral on hulk alluvaid, hulk nõunikke ja komisjone. Kas tõesti see on kõik? Kogu eesmärk?

kangelaspioneer küsis:
Kas lahenduseks võiks olla värbamine pärast ajateenistust, eriti veel rühma parameediku baasil, suunamine arstiteaduskonda sõjakooli hingekirjas (kaasnevad hüved- kadeti palk, ühikakoht jne), mõne aasta järel aastane NOK (vb erialaspetsiifiline), praktikad osaliselt KV süsteemis jne?
Ei ole küll erialaspetsialist, kuid suure tõenäosusega midagi Sinu poolt kirjeldatu analoogset võiks teatud tingimustel toimida - KUI KEEGI TAHAKS!
Asi on väga lihtne: selleks tuleb üles leida TAHE!
Ma ei oska küll öelda kelle oma ja kust tuleks otsida, kuid nii see paraku on.

Seda et siis sedapsi. Vahelduseks lähen teen midagi Jumalale meelepärast ja lähemad paar päeva siia nägu ei näita. Seega: tümitage mõnuga :write:

terv
o

Eeltoodud teksti on südametunnistuse mõjul korrigeeritud...
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikult isegi öeldi, et raha kokku hoid pole peamine, et ei pruugigi odavam tulla, kuigi soomlased-sakslased mingit kokkuhoidu said. Peamiselt rõhuti sellele, et see toob parema mõõdetavuse, tagasiside, selguse.
Krt, no ei saa vene humoristidest üle ega ümber...kuidas see Zvanetskil nüüd oligi- Ne dlja tavo delajut, što rabotal, a dlja tavo, štob delat. Protsess vsegda važneje rezultata... :mrgreen:

Aga ka endine kaitseminister on suu lahti teinud ja teada andnud, et...
...iseseisev kaitsevõime on jama
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... 7&l=fplead

Vat nii, lugupeetavad.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2090
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Viiskümmend »

Keegi ei taha millegipärast täpsemalt rääkida, mida see Kaitsevägi siis ise teeb?
Minu meelest on reformijate peamine "probleem" hoopis "ebameeldiv" asjaolu, et üle 90% Kaitseväe relvastuse, sõidukite ja side ning IT remondieelarvest läheb juba täna ERASEKTORISSE. Õigem oleks öelda "läheb endiselt" kuna vastupidiselt Soomele või Saksamaale ei ole Eesti Kaitsevägi neid "äraantavaid" võimekusi endale kunagi loonud. Eesti Kaitsevägi alustas nullist ning on tänaseks jõudnud primitiivse kasutajataseme hoolduse ja remondini, kõik ülejäänu ostetakse sisse - on alati ostetud.
Kaitseväe sõidukeid remondivad erafirmad, mitte kaitsevägi. Kaitseväe relvastust ja side ning IT süsteeme remondivad erafirmadest vahendusfirmad, mis on meeletult ebaefektiivne ja uskumatult kallis.

Kui mina oleksin Mikk Salu siis ma esitaksin Kaitseväe Logistikakeskuse ülemale infopäringu (teatavasti ei tohi kaitseväelased enda initsiatiivil sõna võtta), mida Logistikakeskus teeb ja mida sisse ostab ning paluks tuua välja numbrid, kui suur osa eelarvest läheb erasektorilt teenuste ostmiseks ning kes need erasektori ettetvõtted on kelle teenuseid ostetakse.

See lõpetakse selle reformistide muinasjutu - erasektori mittekaasatusest ning suurest isetegemisest poole sõna pealt.

Paljud siin ja meedias oma arvamust avaldanud tegelased jääksid häbisse. 8)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis sa räägid, oma töökohad ja remondiboksid on olemas igas väeosas ja malevas. Teatud maani tehakse seal ja edasi otsitakse targemaid (või lükatakse seina äärde). Ka paar remondimeest leiab. Näiteks Viru pataljonis on ka oma väike rehvitöökoda olemas. Küsimus on selles, et ega ilma ka hästi ei saa, sest sõjaväe masinad ei promeneeri mööda Tallinna asfalti, vaid aeg-ajalt juhtub midagi ja igat küljest sõidetud peeglit või läbipõlenud pirni kuskile töökotta parandama joosta pole mitte ainult kallis, vaid ka tihti võimatu (suure buumi ajal alla nädalase järjekorraga autoremonditöökoda ei olnud, esindustes oli isegi kohati 2 nädalat järjekord). Selles mõttes on sul õigus, et väeosad on ammu need kohad välja otsinud, kust abi saada ja olemasolevate ressursside raames saadakse enamvähem hakkama.

Remonditöökojale (vähemalt autode üldremondi osas) enne seda massilist autode liisimise praktikat (tekkis see 2000ndate alul) polnud paremat klienti kui KV oma sadat eri marki lagunenud autodega, kuitahes suuri arveid maksti liigseid küsimusi esitamata. Tõeline õnn oli näiteks see periood, kui KV pruukis igapäevaselt neid Chevrolet veokeid, lagunesid mis kole, osadel hea juurdehindlus ja töömahukas oli remont ka. Nii mõnegi M1009 sisse pandi raha uue dziibi ostuhinna jagu.
Eesti Kaitsevägi alustas nullist ning on tänaseks jõudnud primitiivse kasutajataseme hoolduse ja remondini
Ei ole see midagi nii primitiivne, tean näiteks ühte VÕKi töökoda, mis tegi isegi oma sõidukitele pleki- ja keretöid, kuna tööl olid vastavad osavnäpud. Töö oli muide täitsa OK kvaliteediga.

Tõenäoliselt jõutakse ühel hetkel ka veokite osas samadele järeldustele nagu veofirmad on täna jõudnud - kui on suured läbisõidud, ostetakse juba uued autod. Edasi võite ise arvutada, uus Unimog maksab ca 300 tuhat eurot ja prostama 4x4 veoauto saab 150 tuhande euroga. St opstruktuur uutele masinatele=300 miljonit eurot=soomusmanöövervõime.

Mina isiklikult arvan, et me alahindame selle "tasuta" potentsiaali võimalusi, mis meile kord aastas 3000 kaupa tuuakse ja pole õppinud seda tõhusalt tarvitama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... 7&l=fplead
Vat nii, lugupeetavad.
Ligi arvamus muide ei ole ainult tema isiklik arvamus, see on meie suurim tragöödia antud valdkonnas.
Muidugi on kurvastav, et sellist jampsi inimene eetrisse paiskab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2090
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Viiskümmend »

Kui autoremonti tehakse ise siis sellepärast, et ei ole raha aga on kuldsete kätega mees, kes nii või naa peab sõidukitele kasutajataseme hooldust tegema. Kui me vaatame kuhu läheb Kaitseväe autoremondi eelarve siis läheb see "saba ja sarvedega" erasektorisse.

Keskmine Bundeswehri secondhand sõiduki hind on u.15 000 euri, ehk tegelikult ei tasu neid Unimoge, Mercedeseid või MANe üldse kallimalt remontida vaid mõistlik on Bundeswehri parkimisplatsilt uus samasugune tuua, sest selliste sõidukite pakkumine ületab endiselt nõudluse.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ...kaitseväereform...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda ka, mulle tundub, et üks põhjus, miks seda rahavoogu erasektorisse läheb nagu läheb - on lihtsalt raha vähesus. Ütleme otse, et kui sul on 18-tonnise veoauto jooksvaks remondiks aastas 500 eurot, siis sa peadki leiutama ja kombineerima. Sest veoautode hoolduses ja remondis tuleb sõiduauto vastavale töö maksumusele panna üks null otsa. Lõhutakse näiteks 2 rehvi ära - ja ongi su eelarve lõhki.
eelarve siis läheb see "saba ja sarvedega" erasektorisse
Eks ta lähen ka siis, kui kõike ise teha, lihtsalt tehnika puhul on paratamatu, et materjalide ja varuosade maksumus on enamik. Nt õlivahetuse teenus maksab 10 eurot, aga kanistritäis õli 60 eurot. Materjale ja varuosi me ju ise ei oma, vaid ostame.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist