"Tankid EKV-le"
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Need militaarmootorid on vähemalt CV90 kontekstis mingite muudatustega veokimootorid (DS14, 14,2 liitrine V8 diisel). Samu mootoreid kasutab ka Rootsi mereväes pruugitav CB90 kiirkaater. Miljoni euro küsimus on, kui palju neid juppe on saadavad Scania varuosaletist ja kui palju on spetsiifilised, mida saab ainult Hagglundsi laost. Siitmaalt lõpeb mugavusteenus ja algab tõsine know-how.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2083
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Ei, Scania on ju ise loonud oma tsiviilmootorite baasil need militaaraplikatsioonid, sest ettevõte on tegev nii militaar, kui tsiviilturul, nii maal, kui ka vees.
Militaarkliendid kasutavad Scania militaarturu mootoreid ja varuosi - tsiviilturukliendid Scania tsiviilturu mootoreid ja nende varuosi.
On olemas eraldi varuosalett militaarkliendile ja tsiviilkliendile.
... aga rohkem ma seda rakku või aatomit enam poolitada ei oska.
Militaarkliendid kasutavad Scania militaarturu mootoreid ja varuosi - tsiviilturukliendid Scania tsiviilturu mootoreid ja nende varuosi.
On olemas eraldi varuosalett militaarkliendile ja tsiviilkliendile.
... aga rohkem ma seda rakku või aatomit enam poolitada ei oska.
Scania’s engines for defence applications can be maintained in Scania’s network, despite being tailored to different needs.
Scania supplies its powerful engines for defence applications in land and marine versions for installation in OEM’s powerpacks (engine, transmission and cooling system). The delivery of an engine includes technical support during installation and fine-tuning of the powerpack in the end product for optimal performance. Furthermore, we complement our robust product offering with tailor-made lifecycle support solutions.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Ei pretendeeri küll tõele aga kas pole asi mitte selles, et sõjatehnika suurenenud hoolde- ja remondivajaduse taga vrd. tsiviiltehnikaga on see, et tuginedes kogemustele vahetatakse teatud sõlmed välja teatud töötundide tagant vältimaks olukorda et miskit kui on elu ja surma küsimus sel masinal puruneb ja masin toppama jääb (e. analoogia lennundusega kus asju vahetatakse lennutundide järgi välja)?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Ma mäletan TTÜ ajast, et lubatavate pöörete piiril ekspluateeritava kolbmootori ressurss võib olla vähem kui 1/10 normaalselt ekspluateeritava omast
Ühesõnaga, siin tõestada, et CV90 mootor sõidab sama arvu töötunde kui sama mootor Scania veduki kapoti all, vaevalt õnnestub. See vahe on ikka kordades. St üsna võimalik on, et antud mootoril militaarkasutuses tuleb nt saalesid vahetada juba 3000 tunni järel, sest seal juba pronks paistab. Kolvirõngad vast nii ruttu ei hävine, aga kepsu- ja raamsaaled on need, mis usinale pööritamisele reageerivad. Neid õigel ajal vahetades on võimalik säästa väntvõlli lihvimiselt (kui mitte lasta asja kolinani välja), lihtsalt pannakse uued originaalmõõdus saaled asemele ja sõitke terviseks.
Ja noh, et vene V-84 tankidiisli ja MTU-885 saksa tankidiisli töötundide vahe on 2+ korda, ei tohiks vist kedagi enam üllatada. See vahe võib üldist vene varuosade kvaliteedilangust arvestades (varuosi teeb kes iganes suvalise kvaliteediga) veelgi suurem olla.
Ühesõnaga, siin tõestada, et CV90 mootor sõidab sama arvu töötunde kui sama mootor Scania veduki kapoti all, vaevalt õnnestub. See vahe on ikka kordades. St üsna võimalik on, et antud mootoril militaarkasutuses tuleb nt saalesid vahetada juba 3000 tunni järel, sest seal juba pronks paistab. Kolvirõngad vast nii ruttu ei hävine, aga kepsu- ja raamsaaled on need, mis usinale pööritamisele reageerivad. Neid õigel ajal vahetades on võimalik säästa väntvõlli lihvimiselt (kui mitte lasta asja kolinani välja), lihtsalt pannakse uued originaalmõõdus saaled asemele ja sõitke terviseks.
Ja noh, et vene V-84 tankidiisli ja MTU-885 saksa tankidiisli töötundide vahe on 2+ korda, ei tohiks vist kedagi enam üllatada. See vahe võib üldist vene varuosade kvaliteedilangust arvestades (varuosi teeb kes iganes suvalise kvaliteediga) veelgi suurem olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Samas on kaasaegsel diislil max. pöördemoment väga kitsas pööretevahemikus e. muude pöörete korral mootor lihtsalt ei vea ja tuleb käiku vahetada. Selles valguses ei saa hästi aru miks peaks idee poolest samasugust soomuki mootorit "punases" jooksutama ja sellega motoressurssi vähendama kui sel puudub igasugune masinat liigutada võimaldav mõte?Kapten Trumm kirjutas:Ma mäletan TTÜ ajast, et lubatavate pöörete piiril ekspluateeritava kolbmootori ressurss võib olla vähem kui 1/10 normaalselt ekspluateeritava omast
Ühesõnaga, siin tõestada, et CV90 mootor sõidab sama arvu töötunde kui sama mootor Scania veduki kapoti all, vaevalt õnnestub. See vahe on ikka kordades.
Keegi kes CV -ga sõitnud on võiks kommenteerida kuidas see käib - kui sagedasti käiku vahetatakse, mis käiguga paigalt võetakse jne.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Noh, "kümneka" mersu mootorit jooksutatakse ka maanteel ülevalpool seda optimaalset rohelist vahemikku (vist 2500 peal lõpeb?). Kui kolonn sõidab maanteel 70+ kmh, siis ulub mootor 5nda (ehk viimase) käiguga 3000 pöörde ligidal. Ja noh, soomustehnika kiirusrekord peaks Eestis olema 118 kmh, mille on kuuldavasti saavutanud Kuperjanovi vaprad võitlejad BTR-80ga Võru liikluspolitsei radari ees. See on lihtsalt tegelik praktika
Automaatkäigukast on. Kui on vaja kiiresti üle lageda lipsata või muda sees liikuda, olen enam kui kindel, et lapats on ka sellel masinal põhjas.kui sagedasti käiku vahetatakse, mis käiguga paigalt võetakse jne.
Miks puudub? Suurematel pööretel on ju kiirus suurem! Lihtsamatel masinatel võtavad nutikad juhid ka neid tehases pandud piirajaid maha (kõnealusel "kümneka" mersul käib see lihtsalt kahe mutrivõtmega, ei ütle kuidas, sest mõni idioot äkki loeb ja teebki ning sõidab end puruks).puudub igasugune masinat liigutada võimaldav mõte?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2083
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Scania sõnul kasutavad nad modulaarset mootorite ehitamise/komplekteerimise põhimõtet, kus sama masstoodetud rekkamootor läheb nii rekkale, IFV-le kui ka MBT-le, kõigil muidugi erinevas modulaarsuses ja võimusastmes.
See sama DI16 diiselmootor on täna nii rekkal, CV90-l, kui ka T-72l.
Scania rekka - CV90 "DI16" mida paigaldatakse T-72, T-90, M-84, PT-91 tankidele kannab nime Powerpack 350s
https://www.youtube.com/watch?v=yj7Uo7UN0Vg
https://www.youtube.com/watch?v=kPzBa6OlKZY
See sama DI16 diiselmootor on täna nii rekkal, CV90-l, kui ka T-72l.
Scania rekka - CV90 "DI16" mida paigaldatakse T-72, T-90, M-84, PT-91 tankidele kannab nime Powerpack 350s
https://www.youtube.com/watch?v=yj7Uo7UN0Vg
https://www.youtube.com/watch?v=kPzBa6OlKZY
Viimati muutis Viiskümmend, 07 Jaan, 2019 19:41, muudetud 1 kord kokku.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
No konkreetselt CV ja muude sarnaste lahingumasinate puhul sööb mootorit peamiselt lintidest tulenev suurem vibratsioon ja taktikaline vajadus (varjest varjesse liikumine) väga tihti maksimaalselt kiirendada ja siis järsult jälle pidurdada. Ja ega siis vaid mootorit ei remondita. Kogu veermik vajab ju ka hooldust ja remonti, rääkimata kogu CV9035EST kosmoselaeva elektroonikast mis seal sees on
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Tiba sekkun .
Laadimine:
https://forum.soldf.com/applications/co ... 405606e317
Video alguses:
https://www.baesystems.com/en-us/product/mjolner
Aga keegi vist ei ole väitnud, et CV90 peale põhimõtteliselt ei saa miinipildujat aretada. Küsimus on pigem olnud - kas selliseid 120mm nagu meil olemas - saab sinna peale aretada. Aga vabandage lahkesti ja ma lasen gigantidel heidelda...
Laadimine:
https://forum.soldf.com/applications/co ... 405606e317
Video alguses:
https://www.baesystems.com/en-us/product/mjolner
Aga keegi vist ei ole väitnud, et CV90 peale põhimõtteliselt ei saa miinipildujat aretada. Küsimus on pigem olnud - kas selliseid 120mm nagu meil olemas - saab sinna peale aretada. Aga vabandage lahkesti ja ma lasen gigantidel heidelda...
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Borja on foorumis (kusjuures korduvalt) "öelnud" seda, et konkreetselt meileostetud "keredele" paljudel põhjustel 120mm relvi ilmselt ei tule.. mille peale ksf PALM pakkus siin foorumis avalikku kihlvedu.. ja millist kihlvedu ma olen juba võitmas - vot takkaur3 kirjutas:Kes ütles, et CV90 peale ei saa 120 mm MP-d panna? Borja?
https://bmpd.livejournal.com/3520971.html
Kindlasti leiab netist hulgim fänsisid prototüüpe, kus erinevas konfiguratsioonis 120mm rauad erinevas konfiguratsioonis CVde pealt kütavad - aint kuda see sakslastesse(-minu kihlvedusse siis) puutub
Et rehitsege teemat UUED RELVASÜSTEEMID EKV-le ja sügav tõde avaneb teile - kessmida on väitnud, kessmilliseid kihlvedusid pakkund (jakess vastu võtnud)
Viimati muutis Tundmatu sõdur nr. 4, 06 Veebr, 2019 16:12, muudetud 1 kord kokku.
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Ma siis teen lühikese eestikeelse kokkuvõtte sellest RKJ uuest vasarast. Siis need ka, kes kaine peaga vene keelest aru ei saa, suudaksid kaasa mõelda. 40 tk kaheraudseid 120 mm MPd jagatakse RKJ 5 soomuspatajoni vahel nii, et igasse pataljoni tuleb 8 masinat. Torni mass 7 tonni, kusjuures olevat ainult käsitsi torni pööramine (?). Lahingkomplekt 50 miini, kusjuures tavalised 120 mm MP miinid, maksimaalne lennukaugus 9 km, relvade tõstenurk 45 kuni 85 kraadi. Laetakse suudmest, selleks on mingi tõstuk, mis miinid torusse upitab. Maksimaalne laskekiirus 16, jätkuv 10 lasku minutis valmistaja andmetel. Meeskonnas 4 inimest - pealik, juht ja 2 laadijat. Kogu süsteemi mõte on olla odav soomustatud MP alternatiiv AMOSele, mis on muidu tore, kuid jube kallis. Vasarad maksavad 59,7 milj € kokku ehk arvestuslikult 1,49 milj € masinast. Et siis kui EKJ telliks 6 rivimasinat ja 2 reservi, siis ligi 12 milj € läheks selle hanke peale.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Täpsustaks niipalju, et rootslaste Mjölner'it ei saa enam lugeda päris prototüübiks.Borja kirjutas:Kindlasti leiab netist hulgim fänsisid prototüüpe, kus erinevas konfiguratsioonis 120mm rauad erinevas konfiguratsioonis CVde pealt kütavad
* Leping sõlmiti 2 aastat tagasi ning neid ehitatakse kõigi Rootsi meh. pataljonide toetuseks 40 tükki olemasolevate kerede peale (link, rõhk sõnal installation ja hinnasildil).
* Nagu siin juba eelnevalt viidati, sa esimene seeriatootmise masin värskelt valmis:
Viimati muutis Gideonic, 06 Veebr, 2019 12:36, muudetud 1 kord kokku.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Sellest "haamrist" on siin minumeelest päris palju kirjutatud juba (aga tundub et keegi ei loe ):Leo kirjutas:Ma siis teen lühikese eestikeelse kokkuvõtte sellest RKJ uuest vasarast. Siis need ka, kes kaine peaga vene keelest aru ei saa, suudaksid kaasa mõelda. 40 tk kaheraudseid 120 mm MPd jagatakse RKJ 5 soomuspatajoni vahel nii, et igasse pataljoni tuleb 8 masinat. Torni mass 7 tonni, kusjuures olevat ainult käsitsi torni pööramine (?). Lahingkomplekt 50 miini, kusjuures tavalised 120 mm MP miinid, maksimaalne lennukaugus 9 km, relvade tõstenurk 45 kuni 85 kraadi. Laetakse suudmest, selleks on mingi tõstuk, mis miinid torusse upitab. Maksimaalne laskekiirus 16, jätkuv 10 lasku minutis valmistaja andmetel. Meeskonnas 4 inimest - pealik, juht ja 2 laadijat. Kogu süsteemi mõte on olla odav soomustatud MP alternatiiv AMOSele, mis on muidu tore, kuid jube kallis. Vasarad maksavad 59,7 milj € kokku ehk arvestuslikult 1,49 milj € masinast. Et siis kui EKJ telliks 6 rivimasinat ja 2 reservi, siis ligi 12 milj € läheks selle hanke peale.
[1], [2], [3], [4], [5], jne ...
Niipalju kui ma kunagi asjast aru sain, siis torn on ekstra tehtud mitteliikuvaks (ehk siis vene allikas on käsitsi liigutamise all silmas peetud arvatavasti kogu masina liigutamist).
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Tehtud!Borja kirjutas:Sellelt leheküljelt peaks siia jääma vaid konkreetselt liikureist rääkivad postid - kõik muud tuleks liigutada teema UUED RELVASÜSTEEMID EKV-le alla.....
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist